al. Rzeczypospolitej

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
michalk
bywalec
bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 28 gru 2007, 9:26

Post autor: michalk » 18 paź 2008, 15:00

Bardzo prosze
Załączniki
DSC01396 v1.JPG
widok z klimczaka w kierunku pn
DSC01395 v2.JPG
widok z klimczaka w kierunku pd
Pozdrawiam
Michal

Pohor

Post autor: Pohor » 16 paź 2008, 22:55

michalk pisze:na wysokosci ulicy ktora jest pomiedzy robygiem a hinesem
Klimczaka -bis? hehe, żarcik
Taki bardzo bisowy jest nasz Wilanów ;)
michalk pisze:...ale ja mijam to miejsce codziennie...
może poprosimy o jakąś fotkę ?

michalk
bywalec
bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 28 gru 2007, 9:26

Post autor: michalk » 16 paź 2008, 7:56

Postepy sa ale ja mijam to miejsce codziennie wiec ich nie widze :mrgreen:

Tzn prace ida powolutku, bardzo powolutku.

Przygotowywany jest odcinek pomiedzy "ulica" klimczaka i czyms co docelowo ma byc Plaskowickiej bis.
Poza tam robia cos od klimczaka w kierunku centrum ale to tylko 100 metrow, ktore bedzie konczylo sie mniej wiecej na wysokosci ulicy ktora jest pomiedzy robygiem a hinesem
Pozdrawiam
Michal

reflektor2
przybysz
przybysz
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2006, 11:36

Post autor: reflektor2 » 15 paź 2008, 12:38

Ponieważ od dłuższego czasu nie byłem w Wilanowie mam pytanko, czy na budowie Al. Rzeczypospolitej są jakieś postępy, oraz który kawałek budują (jeśli wogóle zaczęli)?

Pohor

Post autor: Pohor » 09 paź 2008, 13:16

jest mnóstwo dobrych rozwiązań dl Warszawy i okolic - ale nikt nie wierzy, że znajdą sie osoby i instytucje będące w stanie wdrożyć takowe rozwiązania

odnoga metra do Wilanowa będzie miała argumenty, jak zacznie tu mieszkać kilkadziesiąt tysięcy ludzi; oczywiście niestety
Wcześniej inne aglomeracje maja "ciśnienie" na metro - nitka W-Z, czy nawet Piaseczno, do którego metro też nie ma tak daleko.

Niech chociaż drogi będą zrobione. A tu każda sprawa sie babrze. Gdzie jest Al. Rzeczypospolitej? Gdzie Płaskowickiej-bis? Gdzie autostrada i zreorganizowana Al.Wilanowska...? Nie mówiąc już o malutkim mostku z Sarmackiej?

Sebol
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 06 sty 2008, 16:55

Post autor: Sebol » 09 paź 2008, 13:08

Dyskusja nabrała jałowy charakter. Może inni wypowiedzą się w temacie?
Planiści zaplanowali budowę Al. RP i linie tramwajowe. Budowa Al. RP idzie bardzo mozolnie, chyba poza wszelkimi statystykami GUSu. Tramwaje jak początkowo planowano miały być pod koniec 2008 r., teraz przesunięto na 2023 i też pod znakiem zapytania.

Napisano: "...mieszkańcy Wilanowa nie mogą liczyć raczej na rozwidlenie metra w ich kierunku..." nie znaczy, że nie jest to nie możliwe. Przy dzisiejszym rozwoju technologicznym budowa rozwidlenia metra nie jest wyczynem na skalę jednego wieku.

Skoro pozostało tyle czasu do budowy linii tramwajowej (ok. 15 lat), warto rozmawiać o alternatywach, które ułatwią życie innym mieszkańcom Nowego Wilanowa !

bernasie
przybysz
przybysz
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2007, 12:55

Post autor: bernasie » 03 paź 2008, 15:52

to które dokładnie tereny (drogi) zostały wykupione a które jeszcze nie?

Andreos
przybysz
przybysz
Posty: 31
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:33

Grunty pod Aleję Rzeczypospolitej wykupione!!!

Post autor: Andreos » 03 paź 2008, 10:20

Parkiet 09:00 03.10.2008 Nr 3753, kolumna 5
Polnord Sprzedaż terenów w Wilanowie podwyższy wynik za III kwartał
Zarobek na drogach
Michał Śliwiński



22,5 mln zł zainkasował Polnord za 2,5 hektara gruntów w warszawskim Wilanowie, które odkupiły od niego władze stolicy. Na transakcję przed tygodniem zgodzili się radni Warszawy.

10 hektarów gruntów pod drogi gminne Polnord przekazał gminie za darmo, a sprzedał 2,5 hektara pod budowę al. Rzeczypospolitej, jednej z głównych arterii tzw. Miasteczka Wilanów. - To przełomowa decyzja, którą udało się podjąć po naprawdę długich i trudnych negocjacjach - komentuje Wojciech Ciurzyński, prezes dewelopera.

Wskazuje, że spółka ma jeszcze 17,5 hektara gruntów pod drogi, które w przyszłości odkupi od niej miasto. - Powinniśmy je zbyć w ciągu roku. W Miasteczku Wilanów muszą przecież powstać ulice. Teraz jeden metr kwadratowy został wyceniony na 900 zł. W przyszłych transakcjach cena powinna być wyższa - twierdzi Ciurzyński.

Nie wiadomo, ile dokładnie Polnord zarobił na tej transakcji, choć można przypuszczać, że zysk był niemały. Wartość gruntów przeznaczonych pod drogi była bowiem ustalona w księgach dewelopera na znacznie niższym poziomie niż terenów pod projekty deweloperskie. Prezes nie chciał jednak ujawnić tej kwoty.

W związku z tym, że umowa z władzami stolicy została podpisana 30 września, transakcja będzie miała pozytywny wpływ na wyniki osiągnięte w III kwartale. - III kwartał i tak był dla nas bardzo dobry. Na przykład mocno ruszyła sprzedaż powierzchni biurowych w naszych projektach w Rosji - wskazuje Ciurzyński.

Prezes wcześniej deklarował, że w całym roku Polnord uzyska 200 mln zł zysku ze sprzedaży. - Po III kwartale nadal uważam to za możliwe - komentuje teraz. W I półroczu Polnord zanotował 204 mln zł przychodów, 82,7 mln zł zysku ze sprzedaży oraz 52 mln zł zysku netto.

ar156
tubylec
tubylec
Posty: 609
Rejestracja: 30 cze 2008, 18:13

Post autor: ar156 » 30 wrz 2008, 22:48

Ty natomiast tą wypowiedzią pokazałeś, że żyjesz w utopii.
Zanim na Wilanowie będzie metro to nie tylko zdążysz kilka razy zmienić mieszkanie ale nawet może przeprowadzisz sie na Księżyc bo będzie taka możliwość.
Doskonale wszyscy wiemy jak wygląda metro w Moskwie, Paryżu czy Londynie. W Polsce przez 50 lat wybudowaliśmy 19 km. Czy przy takich statystykach można mnie nazwać krótkowzrocznym? Nie mam zamiaru i możliwości czekać 100 lat na metro bo właśnie tyle potrzebowali Rosjanie, czy Francuzi aby rozrosło się do obecnych rozmiarów.

Jeśli chodzi o biura to Polnord planuje je oddać w 2012 r. i raczej terminu dotrzyma albowiem podpisano wstępne umowy najmu na 30% powierzchni. 180 tys mkw powierzchni biurowej to więcej niż w całych Katowicach, a Ty chcesz żeby ludzie do pracy dojeżdżali jednopasmową drogą.
Zobacz co się dzieje na Służewcu gdzie powstało sporo biur. Odnoszę wrażenie, że nie potrafisz sobie nawet wyobrazić skali projektu pod tytułem MW. Jeśli liczyłeś na to, że będzie to kameralna wioska po środku pola to byłeś w błędzie. Nie ma nic gorszego od braku wyobraźni bo potem mamy liberum veto do budowy np. drogi bo komuś nagle za głośno, bo w swoich wyobrażeniach zamieszkał w wiecznym raju.

Sebol
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 06 sty 2008, 16:55

Post autor: Sebol » 28 wrz 2008, 12:11

Czy ktoś posiada wiedzę, kiedy ma być zakończona budowa Al. RP, już nie mogę się doczekać :!:

Jak obserwuję tempo prac to mnie krew zalewa, pracownicy zaczynają od poniedziałku do piątku od 7.00 i o g. 14.45 już ustawiają sprzęt na parkingu tak aby o 15.00 wystartować swoimi dyliżansami do domciu. To jakieś nieporozumienie, w ten sposób ta cudowna Al. RP będzie budowana 5 lat, notabene obecnie budowana w polach donikąd nie prowadząca.
ar156 pisze:Trzeba było myśleć i nie kupować mieszkania przy Al. RP i teraz nie straszyć ekranami.

Także kolego ar156, na Ursynów prędko nie pojedziesz, trzeba było pomyśleć przed zakupem i kupić mieszkanie na Ursynowie a nie w polach. Cyferki które podałeś wyżej (60 tyś i 180 tyś) to chyba nastąpi za 20 lat. Do tego czasu ja zmienię kilka razy mieszkanie.

Każde mieszkanie ma swoje +/-, jako rzeczoznawca wyceniałem różne mieszkania w MW i przyznam że dzielenie tarasu z sąsiadującym tuż obok budynkiem niekoniecznie jest satysfakcjonujące dla każdego. Wybacz, ale okna i taras na reprezentacyjną al. RP nie uważam żeby dla mnie były gorszą perspektywą. Wszystko jest tylko kwestią dobrego planu al. RP, a nie dzieła przypadku.
ar156 pisze:Jeśli uważasz, że łatwiej i prędzej metro dojdzie na Wilanów to jest to dla mnie sygnał, że w najlepszym wypadku masz gorączkę i majaczysz.
Tą wypowiedzią pokazałeś jaki jesteś krótkowzroczny. Zobacz jaką sieć metra ma Paryż czy nawet Moskwa!!! Nadal będziesz uważał że tramwaje to lepsza perspektywa? Problemy z własnością gruntów przez które miałaby przebiegać linia tramwajowa spowodują w efekcie końcowym, że pomysł polegnie w przedbiegach, zresztą do 2023 roku to plany mogą przyjąć nieco inny obrót. Taka Polska rzeczywistość...

Spójrzmy w górę po równi pochyłej Paryż (14 linii metra, 380 stacji, 221,6 km długości).
Może teraz w dół równi pochyłej Moskwa (12 linii metra, 175 stacji, 282,4 km długości).
A teraz Warszawa ( 1 linia metra, 18 stacji, 19 km)
Blado wypadamy prawda?
Warto kopać w ziemi, na powierzchni posadźmy drzewa będzie ładniej.

Dla zobrazowania mapka metra w Moskwie popatrzcie jak mogłoby być w naszej Stolicy.
Załączniki
Metro Moskwa.JPG
Rzut linii metra w Moskwie.

ar156
tubylec
tubylec
Posty: 609
Rejestracja: 30 cze 2008, 18:13

Post autor: ar156 » 26 wrz 2008, 14:23

A co Płaskowickiej Bis to niby nie MW? Widać, że bezmyślnie kupiłeś mieszkanie przy Al. RP i teraz chcesz aby wszystkie drogi poza tą były ruchliwe. Al. RP i Płaskowickiej Bis muszą być dwupasmowe! To minimum, żeby obsłużyć 60 tys mieszkańców i 180 tys mkw powierzchni biurowej. To jest miasto do cholery i hałas jest rzeczą normalną, nie unikniemy tego. To że teraz hula tam wiatr nie oznacza, że tak będzie zawsze. Szukając mieszkania w MW kierowałem się tym żeby nie mieć okien na Płaskowickiej Bis i Al. RP bo logicznym i nieuniknionym jest to ze staną się one drugą Al. KEN.

Trzeba było myśleć i nie kupować mieszkania przy Al. RP i teraz nie straszyć ekranami.

Wiktoria
przybysz
przybysz
Posty: 5
Rejestracja: 14 wrz 2008, 18:15

Post autor: Wiktoria » 25 wrz 2008, 19:43

[shadow=red]Przyczółkowa [/shadow] a nie Przyczułkowa !!!!!!!!!!!

Woytek
osadnik
osadnik
Posty: 460
Rejestracja: 06 gru 2006, 18:28

20 mln za grunt pod Al Rzeczpospolitej

Post autor: Woytek » 25 wrz 2008, 13:39


Sebol
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 06 sty 2008, 16:55

Post autor: Sebol » 25 sie 2008, 22:15

Pohor pisze:ak będzie jednopasmowa to nie pojadą?
Nie pojadą, będą wiedzieć że szybko przez MW nie będzie i pojadą Płaskowickiej Bis i dalej Przyczółkową.
Pohor pisze:a jak będzie dwupasmowa to nie pojadą?
Wtedy pojadą z chęcią i mamy nieproszonych gości generujących sztuczny ruch.
Pohor pisze:choć znam takie przypadki, gdzie dwa pasy i tak są jednym pasem, bo skręcających jest zbyt dużo i blokują pas.
W naszym przypadku będą to autokary z wiernymi.
Pohor pisze:Nic jednak nie zmieni faktu, że miasto=ulice.
Na Ursusie dodali by miasto = ulice i samoloty ;)
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2008, 11:50 przez Sebol, łącznie zmieniany 1 raz.

Pohor

Post autor: Pohor » 25 sie 2008, 22:02

Sebol pisze:w innym przypadku pojedzie tędy cała Praga na Ursynów i vice versa
a jak będzie jednopasmowa to nie pojadą? a jak będzie dwupasmowa to nie pojadą?
Sebol pisze:na sieć ulic np Rzymu
a.. byłem kiedyś - tylko skutery jechały :D

no rzeczywiście, może mnie poniosło :hevil: - trzy pasy drogi wystarczą w Wilanowie - ale tam gdzie jest planowana autostrada :hevil: ; choć znam takie przypadki, gdzie dwa pasy i tak są jednym pasem, bo skręcających jest zbyt dużo i blokują pas.

Nic jednak nie zmieni faktu, że miasto=ulice.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”