al. Rzeczypospolitej

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Sebol
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 06 sty 2008, 16:55

Post autor: Sebol » 25 sie 2008, 22:15

Pohor pisze:ak będzie jednopasmowa to nie pojadą?
Nie pojadą, będą wiedzieć że szybko przez MW nie będzie i pojadą Płaskowickiej Bis i dalej Przyczółkową.
Pohor pisze:a jak będzie dwupasmowa to nie pojadą?
Wtedy pojadą z chęcią i mamy nieproszonych gości generujących sztuczny ruch.
Pohor pisze:choć znam takie przypadki, gdzie dwa pasy i tak są jednym pasem, bo skręcających jest zbyt dużo i blokują pas.
W naszym przypadku będą to autokary z wiernymi.
Pohor pisze:Nic jednak nie zmieni faktu, że miasto=ulice.
Na Ursusie dodali by miasto = ulice i samoloty ;)
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2008, 11:50 przez Sebol, łącznie zmieniany 1 raz.

Pohor

Post autor: Pohor » 25 sie 2008, 22:02

Sebol pisze:w innym przypadku pojedzie tędy cała Praga na Ursynów i vice versa
a jak będzie jednopasmowa to nie pojadą? a jak będzie dwupasmowa to nie pojadą?
Sebol pisze:na sieć ulic np Rzymu
a.. byłem kiedyś - tylko skutery jechały :D

no rzeczywiście, może mnie poniosło :hevil: - trzy pasy drogi wystarczą w Wilanowie - ale tam gdzie jest planowana autostrada :hevil: ; choć znam takie przypadki, gdzie dwa pasy i tak są jednym pasem, bo skręcających jest zbyt dużo i blokują pas.

Nic jednak nie zmieni faktu, że miasto=ulice.

Sebol
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 06 sty 2008, 16:55

Post autor: Sebol » 25 sie 2008, 21:23

Panowie logiki to wybaczcie ale Wam brakuje, proszę popatrzeć w wymiarze makro na sieć ulic np Rzymu - jest to sieć idealna !!! Tak powinno wyglądać MW w wymiarze mikro. I nie może być tam żadnej trasy typu autostrada przecinającej w połowie miasteczko.

Miasteczko Wilanów wyobrażam sobie jako sieć uliczek umożliwiających wyjazd z osiedla dla ruchu lokalnego, w innym przypadku pojedzie tędy cała Praga na Ursynów i vice versa, a mieszkańcy razem z nimi staną w jednym korku.

Trzy pasmowe ulice przez miasteczko - OBY NIGDY! Jak najbardziej Wilanowska, Płaskowickiej Bis, Sobieskiego, Przyczółkowa te ulice mają okalać MW. Wam marzy się autostrada przez środek miasteczka - ludzie zastanówcie się nad swoją logiką !?!

Jeszcze jeden aspekt to poziom hałasu jaki będzie generować Al. RP, teraz dużo mówi się o obniżaniu poziomu hałasu w Warszawie, zaprzeczeniem tego będzie AL. RP w jej pierwotnym wyglądzie. Chyba że nie chcecie żeby MW było kameralne i miało ten klimat. Zapewniam was że jeśli powstanie odpowiednia ilość zjazdów i wjazdów ze światłami z ulic okalających miasteczko nie będzie żadnego problemu komunikacyjnego, w przeciwieństwie do AL. RP gdzie każdy będzie uderzał w jej kierunku i wtedy Klimczaka będzie stała sznurem aut, które chcą dobić się do jedynej wyjazdowej ulicy - coś a'la dolinka służewiecka.

Obecnie podniecacie się szeroką Aleją RP ad usus swoich potrzeb, aby wyjechać szybko autem z miasteczka. Konsekwencje będą takie że będą skargi lub są już wnoszone, że Al. RP będzie uciążliwa pod względem nadmiernego hałasu. Wtedy powstaną ekrany jak na Rosoła i będzie piękny tunel - czy taka opcja Was zadowala ??? Czy będzie ładne i kameralne nasze Miasteczko Wilanów?

Pohor

Post autor: Pohor » 25 sie 2008, 10:52

Wręcz nie dwu- a trzypasmowe powinny być drogi. TO jest myślenie perspektywiczne. Wykonywanie planu poniżej minimum to rozwiązanie na kilka lat. Trzeba robić RAZ a dobrze.

A przeszkody nie leżą na drodze, tylko w ludziach. To ludzie rozmawiają ze sobą, to ludzie znajdują kompromisy i to ludzie przedstawiają rzeczowe argumenty.
Tylko wciąż mam wątpliwości, czy to ludzie siedzą na urzędniczych stanowiskach ... :-/

ar156
tubylec
tubylec
Posty: 609
Rejestracja: 30 cze 2008, 18:13

Post autor: ar156 » 25 sie 2008, 10:00

Całkowicie nie zgadzam się z tymi wybacz ale herezjami. Jak sobie wyobrażasz jednopasmową al. RP jako przedłużenie dwupasmowej al. Sobieskiego i Wilanowskiej? Jak sobie wyobrażasz 3000 samochodów na godzinę jadących po drodze jednopasmowej? Dwupasmowa Al. RP i Płaskowickiej Bis to minimum aby zapewnić sprawną komunikację w tak dużym osiedlu. Chcesz rezygnować z tramwajów i jednocześnie zwężać drogi? Kompletny brak logiki! Jeśli uważasz, że łatwiej i prędzej metro dojdzie na Wilanów to jest to dla mnie sygnał, że w najlepszym wypadku masz gorączkę i majaczysz.

Nie usprawiedliwiaj dewelopera, który także będzie czerpał korzyści z budowanej przez miasto drogi. 1200 za mkw to cena gruntu pod budowę komercyjną, a nie drogową. Żądania dewelopera są śmieszne.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2008, 11:00 przez ar156, łącznie zmieniany 1 raz.

Sebol
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 06 sty 2008, 16:55

Post autor: Sebol » 24 sie 2008, 23:56

Nic Nowego, Spółka władająca gruntem nie jest fundacją tylko spółką prawa handlowego, a tu liczy się zysk. Nasze władze chcą zaszaleć i robić trasę dojazdową jakiej nie ma nawet Bazylika na Watykanie. Miały być po dwa pasy ruchu, szerokie chodniki, tereny zieleni, tramwaje i co jeszcze ??? Wszystko ze względu na Świątynię.
Proponuję planistom więcej umiaru, tu jest osiedle mieszkaniowe i nie potrzeba nam ulicy podobnej wielkościowo do Rosoła i jeszcze z tramwajami.
Wystarczyłoby po jednym pasie ruchu zrobić i więcej zieleni i dać sobie spokój z gruntem pod tramwaje, łatwiej i prędzej tutaj metro dojedzie. Z tych oszczędności byłoby na grunty na dodatek połowę taniej? Tylko brak wyobraźni naszym decydentom.

Plany były wybujałe, ale to można zmienić, skoro miasto nie jest w stanie ponieść takiego wydatku.

Przyjmując że pas ruchu ma 3,5m x 2 i razy długość odcinka 1,5 km daje nam 10 500 m2 gruntu. 10 500 m2 pomnożone przez średnią cenę 1200 zł/m2 daje sumę 12 milionów 600 tyś zł tyle miasto zaoszczędzi przy rezygnacji z dwupasmowej alei RP. Gdyby jeszcze zrezygnować z pasa na tramwaje można w to miejsce zbudować bardzo ładny odcinek z szerokimi chodnikami parkingami i dużą ilością zieleni nie płacąc kolosalnych sum Spółce władającej gruntem.

W przeciwnym razie my mieszkańcy będziemy cierpieć z braku komunikacji i infrastruktury przez upór zwyczajowo zwany "Zastaw się a postaw się".

Miasto niech czeka dalej nie wiadomo na co, chyba na cud. Pewnie nieruchomości gruntowe będą tanieć lub spółka władająca znajdzie się w upadłości wtedy będziemy mieć aleję RP :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Budowa Alei Rzeczpospolitej zagrożona

Post autor: Zdrowy » 23 sie 2008, 20:57

Witam wszystkich,

pod podanym linkiem znajdziecie co prawda nie artykuł, ale za to bardzo ciekawy i irytujący jednocześnie materiał z Kuriera Warszawskiego.

http://pl.youtube.com/watch?v=G9b2PF7_TJU

Masakra jakaś... :-x

arkan
przybysz
przybysz
Posty: 43
Rejestracja: 02 sie 2006, 17:47

Aleja Rzeczypospolitej w Wilanowie za GW

Post autor: arkan » 23 paź 2006, 13:22

Reprezentacyjna aleja obsadzona platanami, a pomiędzy jej jezdniami linia tramwajowa. Tak ma wyglądać po przedłużeniu ulica Sobieskiego na Polach Wilanowskich.

Reprezentacyjna aleja obsadzona platanami, a pomiędzy jej jezdniami linia tramwajowa. Tak ma wyglądać po przedłużeniu ulica Sobieskiego na Polach Wilanowskich.

Aleja Rzeczypospolitej - tak ma się nazywać planowana ulica - będzie dochodzić do przedłużenia ul. Płaskowickiej. Ma to być najważniejsza ulica Wilanowa Zachodniego. Do centrum będą wyjeżdżać nią mieszkańcy dziesiątków bloków, które w najbliższych latach powstaną na Polach Wilanowskich, tędy też do Świątyni Opatrzności mają dojeżdżać pielgrzymi.

Półtorakilometrowa ulica będzie mieć po dwie jezdnie w każdą stronę. Ma je rozdzielać pas gruntu stanowiący rezerwę pod budowę w przyszłości linii tramwajowej i przystanków. - Termin tej budowy nie jest jeszcze określony, na razie to tylko wstępne założenie - mówiła wczoraj Barbara Laszkowska z Zarządu Dróg Miejskich na spotkaniu z mieszkańcami w szkole przy ul. Wiertniczej. Dlatego na ulicy zaplanowano też zatoki dla autobusów, które mają kursować do czasu powstania linii tramwajowej.

- Po obu stronach alei pojawią się ścieżki rowerowe. A ponieważ ma to być reprezentacyjna arteria, wzdłuż niej posadzone zostaną też szpalery platanów - zapowiedział Krzysztof Opasiński z firmy Azet. Projektanci oceniają, że będzie to bardzo ruchliwa arteria. Na odcinku od al. Wilanowskiej do Klimczaka al. Rzeczypospolitej przejeżdżać będzie 3 tys. samochodów na godzinę, a na tym dalszym odcinku - 2 tys. Na skrzyżowaniach z ul. Płaskowickiej-bis, Klimczaka i al. Wilanowską stanie sygnalizacja świetlna.

- Dlaczego nad Wilanowską nie powstanie estakada? - dopytywał się Tadeusz Skalik.

- Na Sobieskiego i tak są światła. Estakada niewiele da - przekonywał Krzysztof Opasiński.

- Jest poza tym dużo droższa. Ale nie wykluczamy tego w przyszłości - dodała Barbara Laszczkowska.

Mieszkańcy Wilanowa dopytywali także m.in. o to, czy wzdłuż alei przewidziano miejsca parkingowe dla pielgrzymów odwiedzających Świątynię Opatrzności (nie - parkingi będą obok świątyni) oraz czy aleja będzie mieć połączenie z równoległą ul. Zdrową (tak). - Projekt alei Rzeczypospolitej podoba mi się. Nawet nazwa pasuje do charakteru Wilanowa. Oby tylko nikt nie wpadł na pomysł opatrzenia jej jakimś numerkiem - powiedział Hipolit Starszak, mieszkaniec dzielnicy.

Ulica ma powstać w latach 2007-08. Szacowany koszt jej budowy to ok. 30 mln zł. ZDM liczy, że uda się na tą inwestycję zdobyć fundusze z Unii Europejskiej.

W tej samej szkole we wtorek odbędą się konsultacje społeczne w sprawie budowy drugiej jezdni al. Wilanowskiej na odcinku od ul. Sobieskiego do Doliny Służewieckiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”