Ciszewskiego bis

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
Notica
przybysz
przybysz
Posty: 48
Rejestracja: 24 kwie 2012, 11:56
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: Notica » 02 sty 2015, 16:33

pntb pisze:No i mam przy Nowym Roku takie marzenie, że będzie buspas w Al. Wilanowskiej, autobus 217 co 7 minut w godzinach szczytu i wiadukt nad skrzyżowaniem Al. Wilanowskiej z Doliną Służewiecką.
O ile pamiętam (proszę mnie skorygować jeśli się mylę), to kilka lat temu był dość zaawansowany projekt przebiegu Dolinki/Sikorskiego, wykorzystujący naturalny układ terenu. Skrzyżowanie z Rosoła i Nowoursynowską miało być w tunelu. Po wyjściu z niego trasa miała przebiegać estakadą do Al. Wilanowskiej i tu wiadukt, po czym wraca na stary ślad. Projekt był szeroko dyskutowany i pracowano nad finansami. Niestety, całość upadła po protestach ks. Maja, proboszcza parafii Św. Katarzyny (na skarpie), który twierdził, że drgania z estakady będą szkodliwe dla zabytkowego kościoła a najważniejsze, przejeżdżający nie będą widzieć samej budowli.
Wniosek: Marzenie nie tak odległe od rzeczywistości. Może warto pogrzebać w archiwach miasta?

basia85
przybysz
przybysz
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:12
Lokalizacja: Wilanów Park

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: basia85 » 01 sty 2015, 23:19

hehe przyłączam się do tego noworocznego marzenia :) byłoby miło

pntb
autochton
autochton
Posty: 1732
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: pntb » 01 sty 2015, 21:12

Dalej nie jestem przekonany. Po pierwsze na razie to się przesunął o parę tygodni przetarg w sprawie obwodnicy, a dwuletnie opóźnienie jej powstania nie jest przesądzone, tylko pozostaje czarnym scenariuszem.

Po drugie za chwilę Arbuzowa znowu może zacząć funkcjonować jako lokalne połączenie - wystarczy że powstanie połączenie Zdrową za Sawę i do Al. RP. To chyba jest najszybsza możliwość do uzyskania. Dużo mogłoby też nam pomóc połączenie Fosy przez mostek do Al. Wilanowskiej.

Też wolałbym, żeby tereny będące przedłużeniem parku krajobrazowego służyły rekreacji. Powstanie ulicy Ciszewskiego-bis pewnie ostatecznie przekreśliłoby te plany. Jest dojazd? To budujemy! Tak by to pewnie wyglądało...

No i mam przy Nowym Roku takie marzenie, że będzie buspas w Al. Wilanowskiej, autobus 217 co 7 minut w godzinach szczytu i wiadukt nad skrzyżowaniem Al. Wilanowskiej z Doliną Służewiecką. Wszystko razem pewnie tańsze niż wiadukty, którymi sprowadzić trzeba Ciszewskiego-bis przez skarpę wiślaną... :)

henryk
autochton
autochton
Posty: 1255
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: henryk » 01 sty 2015, 20:21

Dla mnie jest to o tyle słabe że uważam że te tereny powinny być otwarte lub półotwarte. Dlatego też wolałbym niską zabudową wielorodzinną z zakazem grodzenia i przeznaczeniem pasa na zieleń publiczną - nie ogrodzoną. Taka zmiana MPZP była by korzystna dla większości mieszkańców Wilanowa. Co do Ciszewskiego - to liczę że Nowokabacka powstania wcześniej i nie będzie ruchu przez miasteczko z Kabat oraz Konstancina. Co do samej Ciszewskiego to jeżeli ma powstać to wolałbym aby była na kształt Klimczaka - po jednym wąskim pasie z ograniczeniem do 30 km/h i ograniczeniem tonażu do 2,5t oraz z ewentualnymi progami dostosowanymi do ruchu autobusowego - taka ma szansę pełnić rolę drogi lokalnej. Akurat taką drogę można zbudować dość szybko - sądzę że równocześnie (2017) z nowokabacką. Ponieważ niestety Branickiego przez skarpę odsuwa się do 2021 (patrząc na postępy prac budowlanych) to miasto nie ma wyjścia i musi zbudować Ciszewskiego (oprócz Nowokabackiej oraz połączenia do Zdrowa/Arbuzowa). Za 3 lata bez tych 3 dróg - po tym jak pojawi się tak na oko - 10,000 nowych mieszkańców Wilanowa nastąpi totalny paraliż komunikacyjny

pntb
autochton
autochton
Posty: 1732
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: pntb » 01 sty 2015, 19:40

Co oznacza, że nie będzie to typowe osiedle, którego obawia się przedpisca. Na pewno mniej uciążliwe dla parku niż droga między dzielnicami.

henryk
autochton
autochton
Posty: 1255
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: henryk » 01 sty 2015, 19:20

W otulinie rezerwatu MPZP pozwala budować - najbardziej prawdopodobna będzie zabudowa "rezydencyjna" z dużymi ogrodzonymi działkami (i raczej bardzo mało dostępnym terenem dla innych osób). To jest teren o oznaczeniu 7ME - czyli Przeznaczenie terenu: tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej ekstensywnej, wolnostojące obiekty usług oświaty: szkoły podstawowe lub średnie, przedszkola, kluby, - a wszystko do 9 m wysokości.

pntb
autochton
autochton
Posty: 1732
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: pntb » 01 sty 2015, 18:35

mania9 pisze:Do czasu oddania obwodnicy - o ile szybko nie powstanie alternatywny dojazd - życie tu stanie się męką. Nie interesują mnie specjalnie walory skarpy - jak nie będzie drogi, powstaną tam osiedla, nie ma się co łudzić.
Zwróć uwagę na jedno - nawet jeśli decyzja zapadnie szybko, to i tak nie ma szans, by tzw. Ciszewskiego-bis powstała szybciej niż Branickiego przy okazji budowy obwodnicy (licząc poślizg wyjdzie w najlepszym wypadku na remis). Nawet jak walory skarpy Cię nie ruszają i tak czasowo nic nie zyskasz. Natomiast osiedla w tym miejscu nie powstaną, bo nie wolno ich budować w otulinie parku krajobrazowego, która jest wyraźnie zaznaczona, choćby tu (cienka zielona linia): http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp/dane ... 9_plan.pdf.

mania9
przybysz
przybysz
Posty: 31
Rejestracja: 22 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Osiedle Królewskie

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: mania9 » 01 sty 2015, 18:13

Nie da się mieć ciastka i go zjeść. Jak się mieszka w mieście, to się trzeba liczyć, że za oknem jest ulica, a nie rezerwat.
Sorry - za moment będziemy odcięci od świata. Obwodnica ze względu na terminy zakończenia prac, czy Nowokabacka - ze względu na przebieg - nie poprawi życia w MW.

Cokolwiek, byle prędko. Od czasu zamknięcia Arbuzowej powrót do MW jest koszmarem. A co roku w miasteczku przybywa co namniej kilka tysięcy osób - wystarczy się rozejrzeć ile bloków jest w budowie. Strach przed tranzytem jest przesadzony - każdy widzi, że po skręcie z zakorkowanej Dolinki w Aleję Wilanowską - robi się niemal pusto. Nie wierzę, że cały Konstancin jeździ przez Gąsek, bo tam są mega korki i to żaden skrót. To skąd i dokąd ma ten niby tranzyt nas zalewać?

Do czasu oddania obwodnicy - o ile szybko nie powstanie alernatywny dojazd - życie tu stanie się męką. Nie interesują mnie specjalnie walory skarpy - jak nie będzie drogi, powstaną tam osiedla, nie ma się co łudzić.

PawelB
osadnik
osadnik
Posty: 282
Rejestracja: 29 lis 2012, 13:29
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: PawelB » 31 gru 2014, 0:25

Pięknie. Rezerwat, szlak pieszo rowerowy zamiast Ciszewskiego, jestem jak najbardziej za! Tylko coś mi podpowiada, że zamiast tego możemy mieć kolejne osiedla i tyle ;) W końcu ktoś tam już chce budować i skąd pewność że te publikacje to nie lobbing z tamtej strony? Pobudują, zagrodzą i tyle z tego będzie. Będziecie sobie mogli spacery przy płocie urządzać. Obym się mylił.

rob
osadnik
osadnik
Posty: 390
Rejestracja: 04 gru 2012, 20:45
Lokalizacja: Dobry Dom
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: rob » 30 gru 2014, 21:39

Polecam artykuł

29.04.2014 | Ursynów
Od Rezerwatu Skarpa Ursynowska do zrównoważonego rozwoju miast dr Stanisław Abramczyk

Rozwój zrównoważony ukierunkowany na zapewnienie optymalnych warunków zdrowia i życia ludziom, przyrodzie i kulturze staje się dominantą działań lokalnych, państwowych, kontynentalnych i globalnych. Jest on determinowany pogarszającym się coraz bardziej - zwałaszcza na skutek zachłannej pogoni jednostek ludzkich i grup interesów za bezwzględną maksymalizacją korzyści finansowych i prestiżowych - stanem środowiska naturalnego i społecznego.

Niniejsza publikacja podejmuje więc próbę zobrazowania i korzystnego przezwyciężenia tego stanu rzeczy na przykładzie ochrony warunków zdrowia i życia w oparciu o walory przyrodnicze i kulturowe Skarpy Ursynowskiej oraz Warszawy i jej otoczenia, w kontekście wymogów ekorozwojowego urządzenia miast polskich. Urządzanie miast powinno zaś wywierać wpływ na pożądany rozwój Kraju.

Rezerwat Przyrody Skarpa Ursynowska jest usytuowany między ul. Arbuzową a Wolicą, na rubieży stołecznych dzielnic Ursynów i Wilanów. Jego powierzchnia wynosi 22,65 ha. Jest fragmentem przebiegającej przez Warszawę Skarpy Wiślanej i Podskarpia, obejmującego łąki, torfowiska. Został utworzony 14 VI 1996 r. zarządzeniem Min. Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, celem ochrony przed zabudową i zachowania występujących tu grądów, łęgów, olsów, z właściwą im florą i fauną. Powołano go w wyniku usilnych starań ówczesnego wojewódzkiego konserwatora przyrody inż. Czesława Łaszka oraz wspierających go pracowników naukowych i społeczników. Należeli do nich m.in.: jego zastępczyni mgr Bożenna Sendzielska, prof. Zygmunt Skibniewski, prof. Halina Skibniewska, prof. Longin Majdecki (SGGW). Powołanie tego rezerwatu było pomyślane jako zaczyn działań na rzecz zrównoważonego rozwoju aglomeracji stołecznej (mającej stać się w tym zakresie wzorcem dla innych miast polskich), w którym wybitna rola przypadnie ochronie i kultywowaniu wartości przyrodniczych i kulturowych, będących desygnatami miasta. Za jego podstawę posłużyła naukowo-postulatywna dyspozycja prof. Zygmunta Skibniewskiego: "Dziś trzeba chronić Skarpę przed wyprzedażą...Tak, jak przed pięćdziesięciu laty. Skarpa nie jest kolejowym nasypem, Skarpa jest dla Warszawy tym, czym Siedem Wzgórz dla Rzymu".

Skarpa Warszawska - jako unikalny na skalę światową fenomen przyrodniczo-kulturowy - stała się - w wybitnej mierze za sprawą prof. Skibniewskiego - przedmiotem szczególnej troski w latach prezydentury Stefana Starzyńskiego (1934-1939), jak i w okresie powojennym. Znalazło to wyraz w materiałach z sesji naukowej zorganizowanej w 1993 r. przez Towarzystwo Opieki nad Zabytkami, Instytut Sztuki PAN, Tow. Przyjaciół Warszawy, Tow. Miłośników Historii i Wydział Kultury Zarządu m.st. Warszawy. Udział w tej sesji wzięli kompetentni naukowcy, urbaniści, socjologowie, pracownicy samorządu stołecznego, przedstawiciele organizacji społecznych. Sformułowało - w wyniku dociekliwych analiz - wiele cennych wniosków pod adresem administracji samorządowej i państwowej (które - w nadchodzących latach - w większości uległy zapomnieniu).

Niestety, zmiany ustroju Warszawy sprawiły, że w kolejnych obsadach kadrowych jej struktury organizacyjnej i w ich otoczeniu zabrakło tak kompetentnych osób, jak Czesław Łaszek czy ówczesny przewodniczący Rady Gminy (potem Dzielnicy) Ursynów Jerzy Machaj. Na wieczną wartę, z wielką szkodą dla rozwoju Warszawy, odeszli także profesorowie Zygmunt Skibniewski, Halina Skibniewska, Stefan Kozłowski, Longin Majdecki, inż. Bolesław Król. Od tego czasu obserwuje się postępujące zahamowania i destrukcję trendów na rzecz rozwoju zrównoważonego Warszawy i jej otoczenia. Oto niektóre przykłady:

- dewastacja, na skutek dopuszczanej przez projektantów i decydentów zachłannej komercyjnej zabudowy deweloperskiej cennych wartości przyrodniczych formujących stołeczny ekosystem (jak Jeziorka Imielińskie, Czerniakowskie, cieki wodne - Potok Bielański, Potok Służewski, lewobrzeżne dopływy Jeziorki, kompleksy zieleni naskarpowej i podskarpowej, zagrożenia parków miejskich i zieleni ulicznej); - manhattanizacja ścisłego centrum miasta w otoczeniu Pałacu Kultury i Nauki na skutek wznoszenia - koliidujących wybitnie z wymogami rozwoju zrównoważonego - wieżowców (budowa jednego z nich przy ul. Złotej ciągnie się od 2007 r.; to tzw. Żagiel firmy Orco Property Group), umożliwiajaca oczyszczanie i regenerację powietrza w najbardziej zatrutej części Stolicy);

- budowa, kosztem niezbędnych całej Stolicy ekosystemów lokalnych, w znacznej mierze zamkniętych dla ludzi z zewnątrz, osiedli mieszkaniowych dla różnych grup uchodzących za elitarne (osiedla te przypominają niesławne "settlementy" wznoszone w czasie rozkwitu kolonializmu na obrzeżach niektórych metropolii azjatyckich);

- dopuszczenie do przecięcia miasta przez dwie (nazywane mylnie "obwodnicami" - północną i południową) trasy międzynarodowej autostrady tranzytowej Berlin-Moskwa (Trasa A2), co stanowi curiosum na skalę globalną (tego rodzaju szlaki transportowe zagrażają wielkiemu mistu już w czasie pokoju, a jeszcze bardziej na wypadek konfliktu zbrojnego, kiedy to - zwłaszcza, jak w tym przypadku,połączone z centralnym lotniskiem Kraju - stają się obiektami zmasowanych ataków przeciwnika w pierwszej kolejności). Tworząc taki niebezpieczny węzeł tranzytowy w zurbanizowanej strukturze Stolicy Kraju, jednocześnie ignoruje się potrzeby i możliwości jego - korzystnej dla Warszawy, Mazowsza i Kraju - lokalizacji w strefie pozamiejskiej.

Przed taką, wewnątrzmiejską lokalizacją Trasy A2 skojarzonej z Lotniskiem Okęcie przestrzegano wielekroć. Znalazło to wyraz w materiałach konferencji naukowych zorganizowanych w latach dziewięćdziesiątych XX w. SGGW, Akademii Obrony Narodowej, Polskiej Akademii Nauk. Szkodliwość takiej lokalizacji tras autostrady Berlin-Moskwa podniosła także zgłaszająca swoją gotowość kandydowania do Parlamentu Europejskiego Elżbieta Wiśniewska (PASSA 13/2014).

A jeżeli chodzi o Skarpę Ursynowską, to o jej statusie oznajmiają tylko, chwiejące się na wietrze, ulokowane niegdyś w dwu miejscach, tabliczki z napisem "Rezerwat Przyrody". I tyle urzędowej troski. Uporządkowaniem rezerwatu zajęli się więc - i chwała im za to - internauci i społecznicy spośród okolicznych mieszkańców skrzyknięci pod hasłem "Tu jest brudno". Jesienią 2013 r. usunęli z tego terenu 2 tony odpadów (zużyte opony, kable, butelki, pozostałości karoserii samochodowej i wiele innych śmieci). Patronat nad akcją oczyszczania sprawował Jan Niezbędny. Tak więc, widząc ciągłą bezczynność czynników (nie)odpowiedzialnych za troskę o ten rezerwat, wzięli w swoje ręce częściową opiekę nad nim zaniepokojeni społecznicy.

W marcu 2014 r. pojawiła się w internecie pierwsza wersja projektu "Krajowej Polityki Miejskiej" Min. Infrastruktury i Rozwoju, stanowiąca - jak zaznaczono - materiał do dyskusji. Po konsultacjach z samorządami i organizacjami działającymi w miastach - projekt ten ma stać się jesienią tego roku dokumentem rządowym (por. "Gazeta Wyborcza", 1 IV 2014 r.). W tym, liczącym 130-kilka stronic opracowaniu pomieszczono punkt pt. "Ochrona środowiska i adaptacja do zmian klimatu" (s.104-111). Zawiera on szereg sformułowań trafnych właściwych treściom rozwoju zrównoważonego. Ale przecież ta - preferowana ze względu na konieczność przestawienia miast na tory takiego rozwoju - potrzeba nie jest warunkowana tylko samoczynnymi zmianami klimatu, lecz i coraz bardziej dostrzegalną działalności ludzi. Owszem, zmiany i postępujące ocieplenie klimatu, to czynnik istotny, ale nie jedyny. W tymże punkcie urzędowego projektu, wśród środków zaradczych, znalazł się także zapis: "Nieodzowna jest również działalność edukacyjna i poszerzanie wiedzy i świadomości mieszkańców o tym, jak dbać o środowisko i przeciwdziałać zmianom klimatu. Intensywne działania edukacyjne są ważną podstawą póżniejszych decyzji indywidualnych. Zatem szerokie dotarcie do dzieci i młodzieży przez sprawnych edukatorów i nauczycieli jest potrzebą długofalową. Wśród przydatnych działań w zakresie edukacji i poszerzania wiedzy wśród dzieci i młodzieży, ale także wśród dorosłych na temat środowiska i zmian klimatycznych należy wskazać:

- upowszechnienie wiedzy o środowisku oraz celach i zasadach zrównoważonego rozwoju;

- rozszerzenie ofert merytorycznej dla nauczycieli oraz opracowanie materiałów informacyjnych z zakresu ochrony środowiska, edukacji ekologicznej;

- promocję i upowszechnienie dobrych praktyk w edukacji oraz zachowań, działań i innowacji przyjaznych środowisku".

Zaznaczono także, iż zagadnienie edukacji wiąże się z szeroko pojętą partycypacją społeczeństwa w działaniach na rzecz dobra wspólnego.

Pocieszające jest to, że tego rodzaju opracowanie pojawiło się. A jeszcze bardziej, że zdecydowano poddać je konsultacjom samorządowym i społecznym. Bo mogący powstać w ich wyniku dokument (ustawa?, rozporządzenie?) może odegrać rolę wiodącą w kreowaniu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju miast polskim i wywrzeć korzystny wpływ na rozwój całego Kraju. Ale skuteczne przezwyciężenie stanu obecnego rozwoju niezrównoważonego i zapewnienie procesów pożądanych wymaga:

- powołania zespołu kompetentnych fachowo i społecznie pracowników nauki i praktyków wielu niezbędnych specjalności dla jasnego i zrozumiałego sformułowania celów, zasad i sposobów przygotowania i wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju miast, jako istotnej części składowej zrównoważonego rozwoju Kraju;

- przygotowania i wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju aglomeracji stołecznej, jako wzorca dla innych miast wraz z ich otoczeniem - uwzględnienia w strategii rozwoju zrównoważonego aglomeracji stołecznej skoordynowanych działań na rzecz ochrony i pożądanego zagospodarowania całej Skarpy Warszawskiej, poczynając od właściwego urządzenia jej części składowej w postaci Rezerwatu Przyrody Skarpa Ursynowska;

- opracowania i skutecznej realizacji systemu edukacji ekorozwojowej obejmującego wszystkie rodzaje i szczeble szkolnictwa (w tym nauczycieli, uczniów, studentów i środowisk lokalnych);

- stworzenie systemu skutecznej edukacji ekorozwojowej pracowników obsad kadrowych struktur samorządowych i państwowych (o czym w cytowanym tu projekcie w ogóle nie wspomniano), poczybając od gminy i powiatu.

Jest zadziwiające to, że liczne i wciąż piowiększające się obsady kadrowe tychże struktur (w odróżnieniu od innych dziedzin gospodarki i usług) nie są wciąż przygotowywane fachowo i społecznie do pełnienia powierzanych im funkcji. Z zasady nie wykazują one stosownego przygotowania w zakresie niezbędnego prawa, podejścia do interesantów, zrozumienia i dostrzegania potrzeb i możliwości rozwoju zrównoważonego, nie mówiąc już o przewodzeniu środowiskom lokalnym w rozwiązywaniu wynikających stąd problemów. A przecież tylko działająca z tych pozycji swiadoma i rozumiejąca swoją rolę kadra może kreować optymalne warunki na rzecz zdrowia i życia ludzi, przyrody i kultury. Zasadnym wydaje się więc utworzenie - przy użyciu środków krajowych i unijnych - Instytutu Zrównoważonego Rozwoju na szczeblu centralnym i jego ekspozytur regionalnych (Akademie Rozwoju Zrównoważonego?).

Pomocnymi dla opracowania wymienionych tu tematów (strategii) mogą okazać się wymienione poniżej publikacje:

- S. Kozłowski, "W drodze do ekorozwoju", PWN 1997, "Ekorozwój w gminie", Białystok 1993;

- H. Zimny, "Ekologia miasta", Warszawa 2005;

- "Ochrona przyrody i środowiska w Polsce", praca zbiorowa, Warszawa 2000;

-"Trasa A2 a ekosystem Warszawy południowej. Konferencja naukowa 21 czerwca 1995", Warszawa

- "Konflikty wokół przebiegu autostrad w Polsce", Biuletyn PAN, Zeszyt 179;

- "Skarpa Warszawska", Biblioteka Towarzystwa Opieki nad Zabytkami, Warszawa 1993;

- S. Abramczyk, "Ekosocjologiczna teoria rozwoju", w: "Refleksje u progu XXI wieku", Wydawnictwo SGGW 2003.

Maciek1971
bywalec
bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: Maciek1971 » 30 gru 2014, 12:56

To chyba należy cieszyć się, że obwodnica złapała poślizg. Wynika z tego bowiem, że gdyby POW zaczęli budować w 2016 roku Wilanów straciłby wszystkie oprócz Dolinki połączenia z Ursynowem. Ciszewkiego nie powstanie w ogóle lub powstanie po 2020, Nowokabacka na pewno nie przed 2018, Arbuzowa zamknięta a przejazd Orszady zamknięty zostanie z chwilą rozpoczęcia prac nad tunelem. Niezły bajzel fundują nam władze poszczególnych dzielnic. Zero planowania. Niech jeszcze zaczną kopać pod tory tramwajowe (a ponieważ w grę wchodzi kasa z Unii to tutaj terminy są sztywne) i zamkną po dwa pasy Sobieskiego i MW zostanie odcięte na kilka lat od jakiegokolwiek ruchu kołowego gigantycznymi korkami.
Aha zapomniałem dodać o artykule w GW gdzie podano plany nowych buspasów rozważane przez ZTM na kolejne lata i jeden z nich przewiduje wyłączenie jednego pasa Wilanowskiej do Dolinki Służewieckiej :)
Ja rozumie, można nie lubić kierowców ale są jakieś granice hejtu :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Anka-wawa
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:55
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: Anka-wawa » 30 gru 2014, 11:59

Uważam, że REALNIE szans na Ciszewskiego-bis przed 2020 nie ma :oops:
Bardzo dobrze wszystkie uwarunkowania w tej sprawie pokazuje nw. artykuł
Pieniądze na Ciszewskiego-bis już w 2015 r.?
http://www.haloursynow.pl/artykuly/pien ... r,3130.htm
Chyba, że nowo wybrane władze Ursynowa z PO dogadają jednak się z władzami z PO Wilanowa i otrzymają wsparcie opozycji SMMW i PiS?
ale czy idea wspólnej budowy Ciszewskiego-bis takie poparcie znajdzie?
W 2012 r. Radni Platformy Obywatelskiej z terenu Miasteczka opiniując projekt budżetu na 2013 r. nie poparli budowy Ciszewskiego.
Oczywiście brak również Ciszewskiego-bis w oficjalnym programie PO wilanowskiego na lata 2014-2018

Adik
przybysz
przybysz
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2013, 13:17
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: Adik » 30 gru 2014, 10:55

Czyli waszym zdaniem, nie ma co budować połączenia Wilanów-Ursynów, dopóki nie zostanie zbudowana i w pełni oddana obwodnica? Bo inaczej wielki tranzyt nas zaleje, bedzie się pchał przez Ursynów, byle do Ciszewskiego?
Prawdopodobnie okolice 2022 (oddanie obwodnicy) to na prawdę wspaniała perspektywa na droge Wilanów - Ursynów, szczególnie biorąc pod uwagę że przez najbliższe 8 lat ilośc mieszkańców w Wilanowie + tych jadących na Konstancin się pewnie podwoi.

Awatar użytkownika
Aga
autochton
autochton
Posty: 2339
Rejestracja: 09 sty 2008, 11:22

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: Aga » 30 gru 2014, 9:58

Rob ma rację....To nie jest dla nas dobre rozwiązanie...

rob
osadnik
osadnik
Posty: 390
Rejestracja: 04 gru 2012, 20:45
Lokalizacja: Dobry Dom
Kontaktowanie:

Re: Połącznie Ursynów Wilanów - Ciszewskiego

Post autor: rob » 30 gru 2014, 7:26

No i mieszkańcy Kabat + nowy Burmistrz Kempa !! chcą na siłę skierować do naszego Miasteczka Wilanów cały ruch z innych dzielnic przez Ciszewskiego Bis bo nie chcą Nowokabackiej żeby im pod nosem hałasowano samochodami z innych dzielnic tak mówią w gminie ursynów.

http://www.haloursynow.pl/artykuly/pien ... r,3130.htm

A co to oznacza ?
A NO ruch tranzytowy z doliny służewieckiej przeniesie się do miasteczka i na Oś Królewską, Sarmacka + inne lokalne odnogi które będą tak obciążone jak do niedawna ul Arbuzowa tylko do potęgi 3.
Tiry, samochody dostawcze + osobowe zrobią z Miasteczka kaszankę.
Pozdrawiam spacerowiczów :D :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”