Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
mithra
osadnik
osadnik
Posty: 431
Rejestracja: 23 lis 2013, 17:39
Lokalizacja: La Lumiere
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: mithra » 19 kwie 2018, 10:40

dynirro pisze:
19 kwie 2018, 10:06
J.Szubińska-Piszczek pisze:
16 kwie 2018, 17:07
Jakie to jest żenujące. Burmistrz Rakowski nie uczestniczył w konsultacjach czyli w prezentacji i pytaniach mieszkańców/radnych oraz odpowiedziach projektantów. Przyjechał o 13:00, chyba tylko po to, żeby znaleźć się na zdjęciu, które umieszczone jest na stronie Urzędu na fb.
No skandal to jest.
Niech sobie sam nagrodę jeszcze przyzna.
Pewnie już przyznał, ja nie za to to za zakup działi, a może by tak wystapić z wnioskiem o udostepnienie informacji o nagrodach.Pani Radna???

dynirro
przybysz
przybysz
Posty: 68
Rejestracja: 31 sty 2013, 15:10
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: dynirro » 19 kwie 2018, 10:09

oskeeee pisze:
19 kwie 2018, 9:53
dynirro pisze:
18 kwie 2018, 7:57
oskeeee pisze:
16 kwie 2018, 9:43
Na chwilę obecną to typowa przeskalowana lokalna ulica, której rozmiar broni się tylko dzięki niedorozwojowi pozostałej infrastruktury drogowej w okolicach MW... no i mani wielkości przyświecającej koncepcji ŚOB.
Jasne.
Najbardziej te przeskalowanie widać rano i wieczorem w czasie szczytów komunikacyjnych.
Najbardziej widać niedorozwój pozostałej infrastruktury. To po prostu jedyny cywilizowany wyjazd z MW.
I dla tego całe szczęście, że ma przekrój 2x2. Wyobrażasz sobie co by się działo w innym przypadku?

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3497
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 19 kwie 2018, 10:07

Khmm...

dynirro
przybysz
przybysz
Posty: 68
Rejestracja: 31 sty 2013, 15:10
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: dynirro » 19 kwie 2018, 10:06

J.Szubińska-Piszczek pisze:
16 kwie 2018, 17:07
Jakie to jest żenujące. Burmistrz Rakowski nie uczestniczył w konsultacjach czyli w prezentacji i pytaniach mieszkańców/radnych oraz odpowiedziach projektantów. Przyjechał o 13:00, chyba tylko po to, żeby znaleźć się na zdjęciu, które umieszczone jest na stronie Urzędu na fb.
No skandal to jest.
Niech sobie sam nagrodę jeszcze przyzna.

oskeeee
przybysz
przybysz
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2017, 19:43

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: oskeeee » 19 kwie 2018, 9:53

dynirro pisze:
18 kwie 2018, 7:57
oskeeee pisze:
16 kwie 2018, 9:43
Na chwilę obecną to typowa przeskalowana lokalna ulica, której rozmiar broni się tylko dzięki niedorozwojowi pozostałej infrastruktury drogowej w okolicach MW... no i mani wielkości przyświecającej koncepcji ŚOB.
Jasne.
Najbardziej te przeskalowanie widać rano i wieczorem w czasie szczytów komunikacyjnych.
Najbardziej widać niedorozwój pozostałej infrastruktury. To po prostu jedyny cywilizowany wyjazd z MW.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3497
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 18 kwie 2018, 22:02

baart pisze: (ciekawe, czy za to też mnie zbanują?)
Ciekawość pierwszy stopień do piekła, ostrzegam - bez prowokowania...

baart
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 18 maja 2007, 10:47

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: baart » 18 kwie 2018, 20:19

J.Szubińska-Piszczek pisze:
16 kwie 2018, 17:07
Jakie to jest żenujące. Burmistrz Rakowski nie uczestniczył w konsultacjach czyli w prezentacji i pytaniach mieszkańców/radnych oraz odpowiedziach projektantów. Przyjechał o 13:00, chyba tylko po to, żeby znaleźć się na zdjęciu, które umieszczone jest na stronie Urzędu na fb.

motto Radnej JSP :
Kto nie jest z nami ten jest przeciw nam!

(ciekawe, czy za to też mnie zbanują?)

dynirro
przybysz
przybysz
Posty: 68
Rejestracja: 31 sty 2013, 15:10
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: dynirro » 18 kwie 2018, 7:57

oskeeee pisze:
16 kwie 2018, 9:43
Na chwilę obecną to typowa przeskalowana lokalna ulica, której rozmiar broni się tylko dzięki niedorozwojowi pozostałej infrastruktury drogowej w okolicach MW... no i mani wielkości przyświecającej koncepcji ŚOB.
Jasne.
Najbardziej te przeskalowanie widać rano i wieczorem w czasie szczytów komunikacyjnych.

oskeeee
przybysz
przybysz
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2017, 19:43

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: oskeeee » 18 kwie 2018, 7:26

chrisko pisze:
17 kwie 2018, 11:44
Ja tam się cieszę, że przynajmniej jeden pas ruchu aktywiści (zatrudnieni po referendum w ratuszu) chcą nam miłosiernie zostawić. Mogliby na przykład deptak zaproponować... Bo to przecież skandal i zbrodnia mieć w tych czasach samochód.
Taki emocjonalno-sarkastyczny ton dyskusji jest żenujący. Jakby miał Pan jakieś konkretne argumenty do napisania to wszyscy chętnie się z nimi zapoznamy.

Połączenie torowiska z pasem dla autobusów to świetny pomysł, tym bardziej że docelowa ilość linii to pewnie z 3 linie tram i 2 autobusowe (?), także chyba nikt nie będzie wchodził sobie w paradę.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1417
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: bierute » 17 kwie 2018, 15:33

1. Jeśliby drogę dla autobusów połączyć z torowiskiem (jak np w Amsterdamie) to moze i wystarczyłby jeden pas ruchu. A na pewno 1 pas wystarczy od Branickiego na południe (do Herbu Korczak) a byc może nawet i od Hlonda czy Sejmu Czteroletniego?

2. Bez sensu jest w MW rozdzielać trase autobusu i tramwaju: po pierwsze trzeba robic 2 razy wiecej przystanków, po drugie wiele osób podjeżdża kilka przystanków i wsiada w to co przyjedzie wcześniej - tramwaj LUB autobus, więc takie rozwiązanie eliminuje potrebę przebiegania z przystanku na przystanek...

3. Zwężenie al.Rp na odcinku od Al.Wilanowskiej do Hlonda nie powinno miec miejsca... Co najwyżej mozna skasować po skrajnym pasie do skretów w prawo z al.Rp - wymusi to przy okazji zmniejszenie prędkości...

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1710
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: Pimo » 17 kwie 2018, 15:10

Na Sobieskiego mają być podobno 2 pasy, było o tym z rok temu.

Awatar użytkownika
chrisko
bywalec
bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 26 kwie 2013, 15:10
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: chrisko » 17 kwie 2018, 11:44

Ja tam się cieszę, że przynajmniej jeden pas ruchu aktywiści (zatrudnieni po referendum w ratuszu) chcą nam miłosiernie zostawić. Mogliby na przykład deptak zaproponować... Bo to przecież skandal i zbrodnia mieć w tych czasach samochód.

Argument Pani Radnej, że będzie Branickiego i Ciszewskiego-bis, więc to się trochę rozładuje byłby dobry... szkoda tylko, że już możemy zaobserować pomysły, że motylki są ważniejsze, więc projekt budowy Ciszewskiego trzeba wyrzucić do kosza. Obstawiam, że zostaniemy bez Ciszewskiego, z jednym pasem ruchu i korkami zwiększonymi o potoki na dojazdy do POW. :-/

@paszczak zgadzając się z przedstawionymi argumentami, jedno pytanie. Skąd pomysł, że po budowie tramwaju na Sobieskiego zostaną 3 pasy? Jeśli zostaną dwa, a jeden z nich nie będzie buspasem to będzie dobrze (jakby trambuspasa nie można było zrobić na całości trasy - ale nie oczekujmy za wiele...).
Od 7 lat mieszkaniec Ostoi Wilanów. Wcześniej Sadyba. Biegacz amator. Beer geek.

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4831
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 16 kwie 2018, 17:07

Jakie to jest żenujące. Burmistrz Rakowski nie uczestniczył w konsultacjach czyli w prezentacji i pytaniach mieszkańców/radnych oraz odpowiedziach projektantów. Przyjechał o 13:00, chyba tylko po to, żeby znaleźć się na zdjęciu, które umieszczone jest na stronie Urzędu na fb.
Załączniki
burmistrz_Rakowski_2.jpg

oskeeee
przybysz
przybysz
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2017, 19:43

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: oskeeee » 16 kwie 2018, 12:07

Każdy ma swoje racje, a oboje bazujemy na "obserwacjach i domysłach".
Temat zdecydowanie wymaga solidnego zmierzenia potoków i bardzo przemyślanych działań. Na pewno jest to pieśń odległej przyszłości i wiele rzeczy będzie się musiało w międzyczasie wydarzyć abyśmy mogli rozmawiać o tej koncepcji jako o realnej do wdrożenia.

Bariera architektoniczna nie pozostanie, bo w miejscu przejścia nie będzie parkingu, czyli do pokonania pozostanie 2 pasy mniej.

Pas ruchu ma mieć 4,5m, czyli w razie awarii/wypadku mamy jakąś możliwość objechania. Choć zgodzę się, że będzie to mniej elastyczne niż w przypadku drogi 2 kierunkowej. Inna sprawa, że zatoki autobusowe powinny pozostać a przez ostatnie 3 lata nie widziałem zepsutego autobusu/ciężarówki blokującej pas ruchu. Zdarzały się prace wod-kan.

Nikt nie chce al. RP orać ani przerabiać na deptak... wręcz przeciwnie, chcę aby była funkcjonalna dla jak największej liczby mieszkańców MW.

Awatar użytkownika
paszczakR
tubylec
tubylec
Posty: 674
Rejestracja: 29 kwie 2011, 14:15
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: paszczakR » 16 kwie 2018, 11:35

1. Chętnie porozmawiam i podebatuję, ale proszę o zachowanie dla siebie dziecinnych argumentów w stylu "to jest głupie"!
Uprasza się o czytanie ze zrozumieniem. Wygłoszona opinia o pomyśle zwężenia Al. Rz była podsumowaniem wielu trafnych argumentów użytych wcześniej :lol:
2. 3 pasmowa (to też jest swoją drogą patologia) Sobieskiego będzie przechodziła w 2 pasmową Wilanowską i 1 pasmową RP. Także wywalamy tranzyt z MW, inna sprawa, że wywalamy go pod Zamek, co jest też średnio szczęśliwym rozwiązaniem.
Z moich obserwacji wynika, że obecnie ruch z Sobieskiego rozkłada się 50/50 w Al. Rz i Al. Wilanowską. Dodatkowe samochody chcące skorzystać z nowych możliwości (Branickiego, Ciszewskiego) będą preferować wjazd w Al. Rz. Jej zwężenie będzie oznaczać permanentny korek.
4. Węzeł Ursynów będzie umożliwiał wjazd/zjazd tylko z kierunku wschodniego, więc mokotowski tranzyt nie pogna jednym cięgiem przez MW.
Masz rację. Pogna 1/2 X. Nadal oznacza to zwiększenie, a nie zmniejszenie ruchu.
5. Dojazd na Ursynów już jest obecnie realizowany przez ul. Orszady. Pewnie po oddaniu Ciszewskiego i Branickiego ten ruch wzrośnie. Z tym, że ten potok nie powoduje w al. RP specjalnych korków, ani rano, ani wieczorem. Wąskim gardłem jest sama Orszady, która będzie zastąpiona pełnowymiarowymi ulicami, co upłynni ruch.
Teraz jak napisałeś obecne wąskie gardło to Orszady. Po prognozowanym przez Ciebie zwiększeniu ruchu oraz zwężeniu Al. Rz. wąskim gardłem stanie się ta ostatnia. O ile Orszady nie ma żadnego znaczenia dla rozprowadzania ruchu (nie ma praktycznie przy niej żadnych budynków), to Al. Rz ma w tej kwestii znaczenie ogromne. Skazujesz mieszkańców na to, że zmarnują furę czasu na dojechanie do pierwszej poprzecznej drogi czy do możliwości zawrotki.
5. Na jakie nieprzystosowane uliczki rozleje się tranzyt? Na te z pierdylionem progów zwalniających i masą nielegalnie zaparkowanych aut tamujących ruch? Wątpię.
Gdybym nie widział osobówek ruszających w dół skarpy Branickiego po wiosennych roztopach, albo pędzących 50 km/h po płytach na Rzodkiewki, też bym wątpił.
Niestety śpiesząc się i widząc korek i znając "myki" wolę wjechać w osiedlówkę i jechać 20 km/h niż stać w korku.
6. Wjazdówki do/z garaży przy ulicy 2 pasmowej nie mają żadnego sensu, bo nic nie poprawiają. Dobitnie widać to właśnie w al. RP, gdyż zwykle zajęte są przez nielegalnie zaparkowane samochody i nie spełniają swojej podstawowej funkcji. Zdecydowanie należy zamienić je na miejsca parkingowe, aby powstrzymać tą patologię.
Jeśli więc uważasz, że sposobem na walkę z tą patologią jest jej zalegalizowanie i wjazdówki nie mają żadnego sensu to dużo taniej i szybciej będzie postawić kilka znaków niż czekać na przebudowę Al. Rz.
7. Rozwiązanie o którym dyskutujemy jest przewidziane gdy będzie wyjazd/wjazd z MW przez Sarmacką, porządny przez Branickiego (ze światłami dla rowerzystów), poważne połączenie z Ursynowem oraz tramwaj i POW. Daleka przyszłość, więc nie zamykajmy się na zmiany, broniąc tego co jest dziś (i średnio się sprawdza).
Jestem jak najdalszy od zamykania się na zmiany. Jednak ich planowanie zanim poznamy skutki wcześniejszych inwestycji jest IMHO zbyt odważne.
8. Przypominam, że w al. RP obowiązuje ograniczenie do 50 km/h, którego nie respektuje niemal nikt. Problemem jest brak alternatywnych, pełnoprawnych wyjazdów/wjazdów z MW, co powoduje że za duża liczba samochodów musi spotkać się na jednej drodze, co zawsze w piku doprowadzi do kongestii. Rozwiązaniem nie jest natomiast dokładanie pasów. Zapoznajcie się z prawem Lewisa-Mogridge'a.
Nikt nie proponował poszerzania Al. Rz.
Argument, że nikt nie przestrzega ograniczenia prędkości to ją zwęzmy, jest z gatunku "jak mi cieknie spłuczka, to zakręcę wodę w całym domu". Nie prościej i taniej będzie postawić fotoradar(y)?
Ulice typu al. RP to poważna bariera architektoniczna dla wielu ludzi. W obszarze tak gęsto zamieszkanym stanowi ona codzienne wyzwanie dla dziesiątek ludzi. Wy patrzycie z pozycji kierowcy któremu szeroka droga ułatwia życie, ale miasta nie są tylko dla kierowców. Musimy wyjść ze swojego codziennego pancerzyka i spojrzeć na problem szerzej.
My jesteśmy młodymi mężczyznami i wiele rzeczy nie sprawia nam problemów, ale porozmawiajcie z dziećmi, matkami z wózkiem czy osobami starszymi. 4 pasy + pas zieleni (torowisko) do przejścia między autami na lewo/prawo skręcie to prawdziwa "gimnastyka"
Zmieniając jeden pas na parking nie zmniejszysz bariery architektonicznej. Odległość do przejścia pozostanie taka sama: 4 pasy + pas zieleni (torowisko) do przejścia między autami na lewo/prawo skręcie nadal będzie "gimnastyką".
Co do pancerzyka - używam Al. Rz góra 2 razy w tygodniu.
Co "jesteśmy młodymi mężczyznami" - dziękuję. Chciałbym :-|

Pimo:
Stojąc po jednej stronie patrząc na drugą, jakbym patrzył na drugi brzeg rzeki. Mało przejść, duży ruch i wysoka prędkość tworzą barierę między tak blisko położonymi zabudowaniami.
Przecież w zgłoszonym pomyśle nie chodzi o zwężenie Al. Rz i/lub ograniczenie prędkości tylko o przeznaczenie jednego pasa na parking. Bariera pozostanie.

Chciałbym też zwrócić uwagę, że realizacja tego pomysłu będzie powodowała olbrzymie utrudnienia w przypadku wypadku/stłuczki/awarii. Wyobrazmy sobie sytuację w której psuje się autobus. Ulica jest kompletnie zakorkowana. Nie można wszak ominąć go z prawej (parking), ani z lewej (drzewa, torowisko). Którędy ma pojechać kolejne 217 zanim przyjedzie holownik ZTM? Wspomnianymi przez oskeeee uliczkami "z pierdylionem progów zwalniających i masą nielegalnie zaparkowanych aut tamujących ruch? Wątpię."
Al. Rz pozostanie po wszystkich inwestycjach jedyną ulicą N-S w MW przejezdną dla komunikacji miejskiej. Nie da się z niej zrobić deptaka.
Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzeć na nią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”