Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Pimo
autochton
autochton
Posty: 1758
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: Pimo » 16 kwie 2018, 10:56

yav pisze:
16 kwie 2018, 9:13
No rozdziela, rozdziela, jak każda miejska arteria.
.
MW to osiedle, które nie potrzebuje miejskiej arterii, tylko ulicy, która będzie kręgosłupem, ale tylko dla tego osiedla. Ten ruch, prędkość, to naprawdę jest niefajne gdy się tam chodzi.
.
yav pisze:
16 kwie 2018, 10:24
Część z nas wyjedzie do centrum przez Orszady, a reszta przez Klimczaka, Kieślowskiego i Branickiego.
.
Właśnie nie, bo piszesz o mniejszości. Większość niech pojedzie tramwajem. Oczywiście, drugi (wzdłuż al. Wilanowskiej) też powinien powstać jak najszybciej.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3540
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 16 kwie 2018, 10:24

Spoko, zaorajmy al. RP. Część z nas wyjedzie do centrum przez Orszady, a reszta przez Klimczaka, Kieślowskiego i Branickiego.

oskeeee
przybysz
przybysz
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2017, 19:43

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: oskeeee » 16 kwie 2018, 9:43

Przepraszam p. Joanna dopisała post niemal równo ze mną, stąd to niefortunne porównanie :)

Pytanie czy jest nam ta arteria donikąd potrzeba w MW? Według mnie nie.
Na chwilę obecną to typowa przeskalowana lokalna ulica, której rozmiar broni się tylko dzięki niedorozwojowi pozostałej infrastruktury drogowej w okolicach MW... no i mani wielkości przyświecającej koncepcji ŚOB.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3540
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 16 kwie 2018, 9:13

No rozdziela, rozdziela, jak każda miejska arteria. Brakuje tak naprawdę przejścia gdzieś między numerami 22 a 31. A poza tym, to nic bym nie zmieniał.

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1758
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: Pimo » 16 kwie 2018, 9:04

Zaryzykuję stwierdzenie, że pisząca powyżej p. Joanna nie jest młodym mężczyzną :).
.
Natomiast z resztą wypowiedzi się zgadzam. Z przykrością muszę przyznać, że al. Rp w obecnym kształcie rozdziela MW na dwie części. Stojąc po jednej stronie patrząc na drugą, jakbym patrzył na drugi brzeg rzeki. Mało przejść, duży ruch i wysoka prędkość tworzą barierę między tak blisko położonymi zabudowaniami. Dlatego wszelkie uspokojenie ruchu i zwężenie to coś na co bardzo czekam.

oskeeee
przybysz
przybysz
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2017, 19:43

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: oskeeee » 16 kwie 2018, 8:00

Od czego by tu zacząć:

1. Chętnie porozmawiam i podebatuję, ale proszę o zachowanie dla siebie dziecinnych argumentów w stylu "to jest głupie"!

2. 3 pasmowa (to też jest swoją drogą patologia) Sobieskiego będzie przechodziła w 2 pasmową Wilanowską i 1 pasmową RP. Także wywalamy tranzyt z MW, inna sprawa, że wywalamy go pod Zamek, co jest też średnio szczęśliwym rozwiązaniem.

4. Węzeł Ursynów będzie umożliwiał wjazd/zjazd tylko z kierunku wschodniego, więc mokotowski tranzyt nie pogna jednym cięgiem przez MW.

5. Dojazd na Ursynów już jest obecnie realizowany przez ul. Orszady. Pewnie po oddaniu Ciszewskiego i Branickiego ten ruch wzrośnie. Z tym, że ten potok nie powoduje w al. RP specjalnych korków, ani rano, ani wieczorem. Wąskim gardłem jest sama Orszady, która będzie zastąpiona pełnowymiarowymi ulicami, co upłynni ruch.

5. Na jakie nieprzystosowane uliczki rozleje się tranzyt? Na te z pierdylionem progów zwalniających i masą nielegalnie zaparkowanych aut tamujących ruch? Wątpię.

6. Wjazdówki do/z garaży przy ulicy 2 pasmowej nie mają żadnego sensu, bo nic nie poprawiają. Dobitnie widać to właśnie w al. RP, gdyż zwykle zajęte są przez nielegalnie zaparkowane samochody i nie spełniają swojej podstawowej funkcji. Zdecydowanie należy zamienić je na miejsca parkingowe, aby powstrzymać tą patologię.

7. Rozwiązanie o którym dyskutujemy jest przewidziane gdy będzie wyjazd/wjazd z MW przez Sarmacką, porządny przez Branickiego (ze światłami dla rowerzystów), poważne połączenie z Ursynowem oraz tramwaj i POW. Daleka przyszłość, więc nie zamykajmy się na zmiany, broniąc tego co jest dziś (i średnio się sprawdza).

8. Przypominam, że w al. RP obowiązuje ograniczenie do 50 km/h, którego nie respektuje niemal nikt. Problemem jest brak alternatywnych, pełnoprawnych wyjazdów/wjazdów z MW, co powoduje że za duża liczba samochodów musi spotkać się na jednej drodze, co zawsze w piku doprowadzi do kongestii. Rozwiązaniem nie jest natomiast dokładanie pasów. Zapoznajcie się z prawem Lewisa-Mogridge'a.

Ostatnia uwaga...
Ulice typu al. RP to poważna bariera architektoniczna dla wielu ludzi. W obszarze tak gęsto zamieszkanym stanowi ona codzienne wyzwanie dla dziesiątek ludzi. Wy patrzycie z pozycji kierowcy któremu szeroka droga ułatwia życie, ale miasta nie są tylko dla kierowców. Musimy wyjść ze swojego codziennego pancerzyka i spojrzeć na problem szerzej.
My jesteśmy młodymi mężczyznami i wiele rzeczy nie sprawia nam problemów, ale porozmawiajcie z dziećmi, matkami z wózkiem czy osobami starszymi. 4 pasy + pas zieleni (torowisko) do przejścia między autami na lewo/prawo skręcie to prawdziwa "gimnastyka"

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4886
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 16 kwie 2018, 7:23

Powiem szczerze, że też mam mieszane uczucia. Jest to jednak główna ulica wyjazdowa z MW w stronę centrum miasta. I to się nie zmieni po wybudowaniu POW oraz ulic Płaskowickiej-bis i Ciszewskiego-bis. Jako fanka komunikacji miejskiej, wolałabym opcję wyznaczenia buspasów w Al. Rzeczypospolitej, zamiast kasowania pasów jezdni. Z drugiej strony, jest to jedyny sposób na stworzenie miejsc parkingowych. Trudna decyzja.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3540
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 15 kwie 2018, 20:21

Dziękuję Paszczak, lepiej bym nie napisał :)

Awatar użytkownika
paszczakR
tubylec
tubylec
Posty: 677
Rejestracja: 29 kwie 2011, 14:15
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: paszczakR » 15 kwie 2018, 20:00

Smiała koncepcja.

Ruch po wybudowaniu łączników z Ursynowem i S2 raczej nie zmaleje, bo dla części mieszkańców Dolnego Mokotowa właśnie przejazd przez MW będzie najlepszym sposobem na dojechanie do/z Ursynowa albo do/z S2.

3-pasmowa Sobieskiego przechodząca w 1-pasmową Rzeczpospolitą to dość radykalne rozwiązanie. Dodatkowo już teraz "lewoskręty" nie wystarczają dla oczekujących na zielone światło. Przy jednopasmowej jezdni oznaczać to będzie permanentny korek. Docelowo to będzie oznaczać "rozlanie" się ruchu tranzytowego na zupełnie na to nieprzystosowane uliczki, np. bez "prawoskrętów" i wyjazdówek do/z garaży, które szczęśliwie przewidziane są w Al. Rzeczpospolitej.

Podsumowując - pomysł jest aż tak głupi, że wygląda na sponsorowany przez właścicieli lokali użytkowych.
Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzeć na nią.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3540
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 15 kwie 2018, 19:19

Mhm, a korek rano będzie się ciągnął do Branickiego.

oskeeee
przybysz
przybysz
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2017, 19:43

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: oskeeee » 15 kwie 2018, 18:18

Jeden pas wystarczy... skończą się ciągłe wyścigi al. RP.
Wczoraj szedłem sobie wzdłuż al. RP od Wilanowskeiej do Branickiego i dosłownie co 1-2 min mijał mnie z wielkim hukiem sportowy samochód lub motor, jadąc zdecydowanie wiecej niż 50 km/h. Nie wiem jak można mieszkać koło tej ulicy.

Ponadto jest to plan kiedy będzie już POW i połączenia z Ursynowem (Branickiego i Oś) oraz skrzyżowanie Sarmackiej z Wilanowską.

Dobry plan, oby się zmaterializował.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3540
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: yav » 15 kwie 2018, 16:37

J.Szubińska-Piszczek pisze:
15 kwie 2018, 15:27
- pasy jezdni zostaną zredukowane do jednego szerokiego (4,5 m) w każdym kierunku tylko z lewoskrętami
Przepraszam, co? Za małe korki są rano?

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4886
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 15 kwie 2018, 15:27

SPRAWOZDANIE z dzisiejszych konsultacji ws. zazielenienia Al. Rzeczypospolitej, ul. Hlonda, ul. Branickiego, Al. Wilanowskiej

W konsultacjach wzięli udział: mieszkańcy Miasteczka Wilanów, 2 radnych Niezależnych, 2 radne PiS, 1 radna PO i pracownicy Urzędu.

Najważniejsze kwestie, które były dyskutowane:
1. Al. Rzeczypospolitej:
- żadnych większych zmian nie będzie do momentu wybudowania linii tramwajowej
- wcześniej będą nasadzenia drzew w ramach projektu „Milion drzew dla Warszawy”
- planowana jest łąka kwietna w pasie zieleni między jezdniami
- po wybudowaniu linii tramwajowej powstanie zielone torowisko i posadzone zostaną drzewa typu palmety (przycinane kolumnowo), które są bardzo odporne, ładnie kwitną na wiosnę i przebarwiają się na jesieni
- nie będzie płotów tramwajowych
- pasy jezdni zostaną zredukowane do jednego szerokiego (4,5 m) w każdym kierunku tylko z lewoskrętami
- powstaną zatoki do parkowania wzdłużnego
- powstaną 2 dodatkowe przejścia dla pieszych
- wzdłuż os. Ostoja (prywatny grunt) projektanci chcą dosadzić drzewa
- projektanci proponują dodanie fontann w formie linearnej przy skwerze przed Świątynią Opatrzności Bożej
2. ul. Hlonda. Projektanci proponują budowę mostka nad kanałem i ciągu pieszego przy kanale z drewna lub materiału drewnopodobnego.
3. ul. Branickiego. Projektanci przy projektowaniu nasadzeń zakładają powstanie linii tramwajowej. Wzbudziło to sprzeciw mieszkańców ul. Sarmackiej, w tym radnej Niezależnej, której okręg wyborczy obejmuje również Powsin i Powsinek. Linia tramwajowa na ul. Branickiego umożliwiłaby korzystanie z tramwaju mieszkańcom całego Wilanowa Zielonego w połączeniu z przystankiem autobusowym „Vogla” przy ul. Przyczółkowej.
4. Al. Wilanowska. Projektanci proponują budowę dodatkowych mostków nad Potokiem Służewieckim.

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4886
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Konsultacje Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 04 lut 2018, 14:50

Dziś w Urzędzie Dzielnicy odbyły się konsultacje ws. poprawy estetyki i funkcjonalności ulic w Miasteczku Wilanów (Branickiego, Hlonda i Al. Rzeczypospolitej). Przybyło kilku mieszkańców i 2 radnych (1 Niezależni, 1 PiS, 0 PO). Zgłosiłam następujące propozycje:
- posadzenie dużych drzew wszędzie, gdzie się da
- zielone torowisko tramwajowe
- budowa chodnika wzdłuż os. Brzozowy Zakątek
Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje do poniedziałku 5.02 br. włącznie pisząc na adres: konsultacje@zzw.waw.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”