Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
mvoiture
osadnik
osadnik
Posty: 260
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: mvoiture » 27 lis 2017, 14:18

marecky pisze:
27 lis 2017, 11:28
Na Przyczółkowej są już tablice o dofinansowaniu z UE budowy S2 i POW. Tylko jakoś prac budowlanych dookoła nich nie widać
Tutaj znajdziesz dokumentację fotograficzną. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... &page=1326

baart
bywalec
bywalec
Posty: 210
Rejestracja: 18 maja 2007, 10:47

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: baart » 27 lis 2017, 13:22

widać, widać..
ale trzeba z 50metrów odejść od ulicy

marecky
przybysz
przybysz
Posty: 61
Rejestracja: 19 lut 2012, 20:04
Lokalizacja: Marek Przybylski
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: marecky » 27 lis 2017, 11:28

Na Przyczółkowej są już tablice o dofinansowaniu z UE budowy S2 i POW. Tylko jakoś prac budowlanych dookoła nich nie widać

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4609
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 25 lis 2017, 8:45

Otrzymałam odpowiedź na mój wniosek o dostęp do informacji publicznej w sprawie ekranów wzdłuż POW na odcinku wzdłuż Miasteczka Wilanów. Wynika z niego, że RDOŚ dodał 1 ekran przy wylocie z tunelu od strony Miasteczka oraz okładziny akustyczne po obu stronach wylotu. Czekamy na decyzję Wojewody.
Załączniki
rdos.jpg

mvoiture
osadnik
osadnik
Posty: 260
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: mvoiture » 04 lis 2017, 7:52

Poza przytoczonymi przez henryka argumentami przeciwko estakadzie, zwróćmy uwagę na cytowane przez Toma dokumenty, które wskazują na konieczność budowy miejscami niezwykle niskich estakad. Pamiętajmy, że budowa estakad jest o wiele droższa niż budowa nasypu plus - każdy kto przebywał pod estakadami trasy siekierkowskiej - zdaje sobie sprawę z hałasu, jaki powoduje każdy przejeżdżający trochę szybciej samochód. Pamiętajmy, że na POW generalnie będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h, a więc pojazdy prawdopodobnie będą poruszać się szybciej niż siekierkowską.

Nie jestem szczęśliwy z powodu rozdzielenia dzielnicy, ale to jest cena, którą płaci się za usprawnienie komunikacyjne tego typu. Generalnie tak już jest, że autostrady i drogi ekspresowe to nowe "rzeki" na mapie kraju i niewiele można na to poradzić.

henryk
autochton
autochton
Posty: 1267
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: henryk » 03 lis 2017, 18:29

Powsinek pisze:
03 lis 2017, 18:11
Dla Powsinka informacja o sposobie budowy POW została przekazana we skazanym przeze mnie terminie.
Akurat ta informacja była publicznie dostępna od dawna... - więc jeżeli ktoś chciał i interesował się tematem bez problemu mógł ją sprawdzić - w bardzo wielu miejscach, w tym na kilku portalach w sieci. Jaki źródło informacji generalnie polecam siskom - dla S2 będzie to http://siskom.waw.pl/s2.htm

Powsinek
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 20 sie 2017, 15:09

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Powsinek » 03 lis 2017, 18:11

Tom pisze:
02 lis 2017, 23:10
Proszę nie opowiadać bajek. Dokumenty z 2013 r OPRACOWANIE STADIUM PROJEKTU BUDOWLANEGO BUDOWY
POŁUDNIOWEJ OBWODNICY WARSZAWY NA ODCINKU OD WĘZŁA
"PUŁAWSKA" DO WĘZŁA "LUBELSKA" (długość ok.19.5 km) mówi o nasypie,
(...)
Proszę nie mówić, że zmiana nastąpiła w 2016 r. Dokumenty nie potwierdzają tej wersji.
Panie Radny, cóż za ekspresja wypowiedzi....

Dla Powsinka informacja o sposobie budowy POW została przekazana we skazanym przeze mnie terminie.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4310
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: YOGItheBEAR » 03 lis 2017, 11:32

Jedyną rzeczywistą wadą nasypu względem estakady jest brak możliwości wykorzystania przestrzeni pod drogą. Przy estakadzie można pod nią zrobić np. dodatkowy parking. W przypadku nasypu przestrzeń pod drogą zostaje bezpowrotnie stracona. Co do argumentu Henryka - mimo, że sam postrzegam ta drogę jako rozcinającą Dzielnicę - nie sposób się nie zgodzić z tym, że nawet w miejscach teoretycznie dających możliwość przejścia, mamy manierę stawiania płotów. Z tego punktu - rozcięcie i tak będzie, a jak może być zielone, a nie betonowe, to chyba faktycznie lepiej...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

henryk
autochton
autochton
Posty: 1267
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: henryk » 03 lis 2017, 11:08

Jak dla mnie sam nasyp to jest całkiem dobre rozwiązanie. Jak rozumiem to rozwiązanie będzie ono dawać optycznie lepsze wrażenie (nasadzenia na nasypie+plus ekrany ziemne obsadzone roślinoością) niż miało by to miejsce w przypadku wiaduktów i zwykłych ekranów. Dodatkowo takie rozwiązanie powinno zapewniać lepsze parametry izolacji akustycznej dla miasteczka.


Co do podziału dzielnicy - to też takiego argumentu nie kupuję. Nawet gdyby zwiększyć ilość przejść to i tak była by to fikcja ze względu na chęć grodzenia się co niektórych nowych osiedli. Z punktu widzenie faktycznego poruszania się nic by nie dało np: dodatkowe przejście na lini Przyczółkowa/Sarmacka(AL. RP).

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 544
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Tom » 02 lis 2017, 23:10

Proszę nie opowiadać bajek. Dokumenty z 2013 r OPRACOWANIE STADIUM PROJEKTU BUDOWLANEGO BUDOWY
POŁUDNIOWEJ OBWODNICY WARSZAWY NA ODCINKU OD WĘZŁA
"PUŁAWSKA" DO WĘZŁA "LUBELSKA" (długość ok.19.5 km) mówi o nasypie,

Z kolei w dokumencie z 2010 r.
WNIOSEK O WYDANIE DECYZJI O -
RODOWISKOWYCH
UWARUNKOWANIACH czytamy:

Rozważno budowę estakady na odcinku od wzła Przyczółkowa do rz. Wilanówka (o długo-
ci ok. 1600-1700 m). Wariant z estakadą wymagałby podniesienia niwelety o ok. 1 do 3,6 m w stosunku do niwelety drogi na nasypie. Wysokość estakady ponad poziom terenu wynosiłaby od ok. 2,3 m do 10
m. Wysokość konstrukcji obiektu – ok. 2 m, co by spowodowało miejscami bardzo małe wyniesienie spodu konstrukcji ponad teren (nawet poniej 1,0 m). Teren po estakad ze wzgledu na jej stosunkowo nisk niwelet nie będzie doświetlony i raczej z tego względu będzie pozbawiony roślinności. Dalsze podnoszenie niwelety estakady jest mocno limitowane uwarunkowaniami technicznymi ze względu na bezpieczestwo ruchu i koniecznośc połączenia łącznicami węzła
Przyczółkowa. W rezultacie analiz ukształtowania terenu, warunków gruntowo – wodnych, planowanych do budowy przepustów, które zapewni utrzymanie dotychczasowych stosunków wodnych, nie znaleziono zalet rozwiązania polegającego na budowie estakady....

Dokument z 2004 r. -
Koncepcja programowa budowy Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła
„Puławska” do węzła „Lubelska”:

*po wyjściu ze skarpy niweleta trasy przebiega na estakadzie, której konstrukcja
zapewnia skrajnię dla ruchu pieszego, rowerowego a takŜe zabezpiecza warunki dla
funkcjonowania podskarpowego korytarza ekologicznego;
• przez obszar Wilanowa Zachodniego na odcinku około 1 km trasa przechodzi w
poziomie terenu. Projektowane ulice na obszarze Wilanowa Zachodniego
(„Miasteczko Wialnów”) projektowane są w obniŜeniach, pod trasą POW;
• ulicę Przyczółkową przekracza się na estakadzie (rozwiązanie podstawowe) lub w
wykopie (wariant), który ze względów ekologicznych jest rozwiązaniem gorszym;
• przez teren Zawad trasa przebiega najpierw w nasypie a następnie w poziomie
terenu łącznie na odcinku około 1 km, po czym niweleta podniesiona jest na poziom
+1 dla przekroczenia mostem rzeki Wilanówki. Zapewniona jest po zachodniej stronie
mostu skrajnia dla przeprowadzenia ulicy Rosy;
• po przekroczeniu Wilanówki odcinek trasy na obszarze Kępy Zawadowskiej o
długości około 900 m prowadzony jest w poziomie terenu aŜ do rejonu węzła z
projektowaną ulicą Czerniakowską-Bis. Ulica Syta przeprowadzona jest na
estakadzie nad trasą. Następnie niweleta trasy POW prowadzona jest w nasypie aŜ
do przyczółków mostu na Wiśle. W ciągu przebiegu na nasypie zaprojektowane są
obiekty dla przeprowadzenia pod trasą ulicy Czerniakowskiej-Bis oraz ulicy Włóki i
bocznicy kolejowej do EC Siekierk

Proszę nie mówić, że zmiana nastąpiła w 2016 r. Dokumenty nie potwierdzają tej wersji.

Powsinek
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 20 sie 2017, 15:09

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Powsinek » 02 lis 2017, 22:35

Pierwotnie POW miała iść przez Wilanów po estakadzie i było prawie fajnie... W zeszłym roku, na spotkaniu zorganizowanym przez burmistrza w sprawie POW (luty 2016), mimochodem i tak od niechcenia rzucono w przestrzeń info o budowie POW po nasypie. To spotkanie nazwano "konsultacjami społecznymi", jeszcze później w kwietniu lub maju 2016 roku były kolejne "konsultacje" - przemarsz od wyjścia tunelu do węzła przczółkowa.
Wszyscy zaspokojeni... i doinformowani... Burmistrz wstrętów nie robił i mamy bezpowrotny podział dzielnicy...

Floyd
osadnik
osadnik
Posty: 490
Rejestracja: 05 lip 2014, 0:21

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Floyd » 02 lis 2017, 22:21

Ciekawe którędy będą ten piach zwozili - Orszady, czy Dolinką ;)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4310
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: YOGItheBEAR » 02 lis 2017, 15:47

Na nasypie. Jak wykopiesz całą tą ziemię na Ursynowie( od początku trasa miała tam być co najmniej zagłębiona), to coś musisz z nią zrobić... np. nasyp, żeby nie płacić majątku za wywóz tego towaru. Jakiś czas temu wszyscy ekscytowali się dobrym sercem wykonawcy, że zgodził się za free podwyższyć nasyp na potrzeby przejazdu dla tramwaju... A mnie się wydaje, że ktoś porachował m3 ziemi z tunelu i wyszło mu, że tak będzie taniej... ;)
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3337
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: yav » 01 lis 2017, 22:52

Mnie również.

mvoiture
osadnik
osadnik
Posty: 260
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: mvoiture » 01 lis 2017, 21:26

Wydaje mi się, żę od początku na nasypie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”