Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
baart
bywalec
bywalec
Posty: 244
Rejestracja: 18 maja 2007, 10:47

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: baart » 21 sty 2018, 15:49

J.Szubińska-Piszczek pisze:
20 sty 2018, 7:56
...drażni mnie fakt, że do 16:00 polityka Ci nie przeszkadza, a po 16:00 już bardzo...
A mnie drażni że Pani wciska tu politykę w co drugim poście - drażni, chociaż nie dziwi...

Awatar użytkownika
Allesandro
przybysz
przybysz
Posty: 91
Rejestracja: 02 gru 2014, 17:33

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Allesandro » 20 sty 2018, 13:31

Najprostsze rozwiązanie? Wybudować POW na wierzchu a nie w tunelu. I problem się rozwiał. A ile pieniędzy zostałoby na sfinansowanie innych potrzeb... Ech, pomarzyć...! Jest wielki tunel w Antwerpii. Bywam tam często, ale filtrów nie widziałem. W Berlinie autostrada 113 biegnie przez miasto i też częściowo w tunelu. Ktoś widział filtry?
Aborygen zawadowski

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4674
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 20 sty 2018, 7:56

Tom pisze:
20 sty 2018, 6:46
To że pojawia się argument ad personam świadczy, że brak merytorycznych.

Przepraszam za atak ad personam, ale drażni mnie fakt, że do 16:00 polityka Ci nie przeszkadza, a po 16:00 już bardzo. Odpowiadam merytorycznie. Rozumiem, że przepisy prawa nie pozwalają zastosować filtrów od razu. Doceniam to, że zastosowano rezerwę i podjęto decyzję, że analiza nastąpi od razu po oddaniu trasy do użytku. Widocznie to jest max, na co pozwalają przepisy. Zapewniam o ogromnym lobbingu radnych PiS, zarówno ursynowskich, jak i wilanowskich, zarówno u wojewody, jak i w Ministerstwie.

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 557
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Tom » 20 sty 2018, 6:46

To że pojawia się argument ad personam świadczy, że brak merytorycznych. A więc w punkt. Albo te filtry są potrzebne, albo tylko rozmowa o nich jest komuś potrzebna. Skoro było zapewnienie, że będą to być powinny. Problem w tym, że jedni obiecali, inni realizują. Każdy chce pokazać się jako lepszy, a finalnie filtrów przy oddaniu inwestycji nie będzie. Może będą kiedyś. I tak dobrze. że przewidziano rezerwę - miejsce na ich montaż. A skoro przewidziano, to coś jest na rzeczy z tymi spalinami z tunelu.
Chyba, że ktoś nie potrafi merytorycznie wytłumaczyć i przekonać, że to zbędne. I tak, jedni obiecali, że będą, by uspokoić mieszkańców, a drudzy szukają "złotego środka" bo trudno przekonać, a jeszcze gorzej całkowicie zignorować obawy.
Finalnie mieszkańcy tracą zaufanie, a sprawa wpisywana jest do sfery konkurowania o miłość wyborców. Tak - doświadczenie mi to podpowiada, ale rozsądek się temu sprzeciwia.

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4674
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 19 sty 2018, 22:56

Tom pisze:
19 sty 2018, 22:31
Na kilometry czuć politykę...

Jako asystent posła na pewno świetnie to wyczuwasz.

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 557
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Tom » 19 sty 2018, 22:31

Jedni zaczynają słuchać głosu mieszkańców, drudzy obiecują niezwłoczne analizy po oddaniu POW. Na kilometry czuć politykę...
A mieszkańcy? Chcą połączenia drogowego i filtrów. Bez gry w ciuciubabkę.
Kiedy ktoś wreszcie zrozumie, że ta inwestycja nie powinna być elementem walki o "rząd dusz"?
I mamy więc mocny dylemat, bo zarówno żądanie uwzględnienia obaw mieszkańców, jak i przyspieszenie realizacji analiz powinno cieszyć....
A my (SMMW) dedykujemy Wam piosenkę gwiazdy ubiegłorocznych Dni Wilanowa https://youtu.be/pyewz3w3pnA


mvoiture
osadnik
osadnik
Posty: 264
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: mvoiture » 27 lis 2017, 14:18

marecky pisze:
27 lis 2017, 11:28
Na Przyczółkowej są już tablice o dofinansowaniu z UE budowy S2 i POW. Tylko jakoś prac budowlanych dookoła nich nie widać
Tutaj znajdziesz dokumentację fotograficzną. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... &page=1326

baart
bywalec
bywalec
Posty: 244
Rejestracja: 18 maja 2007, 10:47

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: baart » 27 lis 2017, 13:22

widać, widać..
ale trzeba z 50metrów odejść od ulicy

marecky
przybysz
przybysz
Posty: 63
Rejestracja: 19 lut 2012, 20:04
Lokalizacja: Marek Przybylski
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: marecky » 27 lis 2017, 11:28

Na Przyczółkowej są już tablice o dofinansowaniu z UE budowy S2 i POW. Tylko jakoś prac budowlanych dookoła nich nie widać

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4674
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 25 lis 2017, 8:45

Otrzymałam odpowiedź na mój wniosek o dostęp do informacji publicznej w sprawie ekranów wzdłuż POW na odcinku wzdłuż Miasteczka Wilanów. Wynika z niego, że RDOŚ dodał 1 ekran przy wylocie z tunelu od strony Miasteczka oraz okładziny akustyczne po obu stronach wylotu. Czekamy na decyzję Wojewody.
Załączniki
rdos.jpg

mvoiture
osadnik
osadnik
Posty: 264
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: mvoiture » 04 lis 2017, 7:52

Poza przytoczonymi przez henryka argumentami przeciwko estakadzie, zwróćmy uwagę na cytowane przez Toma dokumenty, które wskazują na konieczność budowy miejscami niezwykle niskich estakad. Pamiętajmy, że budowa estakad jest o wiele droższa niż budowa nasypu plus - każdy kto przebywał pod estakadami trasy siekierkowskiej - zdaje sobie sprawę z hałasu, jaki powoduje każdy przejeżdżający trochę szybciej samochód. Pamiętajmy, że na POW generalnie będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h, a więc pojazdy prawdopodobnie będą poruszać się szybciej niż siekierkowską.

Nie jestem szczęśliwy z powodu rozdzielenia dzielnicy, ale to jest cena, którą płaci się za usprawnienie komunikacyjne tego typu. Generalnie tak już jest, że autostrady i drogi ekspresowe to nowe "rzeki" na mapie kraju i niewiele można na to poradzić.

henryk
autochton
autochton
Posty: 1268
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: henryk » 03 lis 2017, 18:29

Powsinek pisze:
03 lis 2017, 18:11
Dla Powsinka informacja o sposobie budowy POW została przekazana we skazanym przeze mnie terminie.
Akurat ta informacja była publicznie dostępna od dawna... - więc jeżeli ktoś chciał i interesował się tematem bez problemu mógł ją sprawdzić - w bardzo wielu miejscach, w tym na kilku portalach w sieci. Jaki źródło informacji generalnie polecam siskom - dla S2 będzie to http://siskom.waw.pl/s2.htm

Powsinek
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 20 sie 2017, 15:09

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Powsinek » 03 lis 2017, 18:11

Tom pisze:
02 lis 2017, 23:10
Proszę nie opowiadać bajek. Dokumenty z 2013 r OPRACOWANIE STADIUM PROJEKTU BUDOWLANEGO BUDOWY
POŁUDNIOWEJ OBWODNICY WARSZAWY NA ODCINKU OD WĘZŁA
"PUŁAWSKA" DO WĘZŁA "LUBELSKA" (długość ok.19.5 km) mówi o nasypie,
(...)
Proszę nie mówić, że zmiana nastąpiła w 2016 r. Dokumenty nie potwierdzają tej wersji.
Panie Radny, cóż za ekspresja wypowiedzi....

Dla Powsinka informacja o sposobie budowy POW została przekazana we skazanym przeze mnie terminie.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4323
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: YOGItheBEAR » 03 lis 2017, 11:32

Jedyną rzeczywistą wadą nasypu względem estakady jest brak możliwości wykorzystania przestrzeni pod drogą. Przy estakadzie można pod nią zrobić np. dodatkowy parking. W przypadku nasypu przestrzeń pod drogą zostaje bezpowrotnie stracona. Co do argumentu Henryka - mimo, że sam postrzegam ta drogę jako rozcinającą Dzielnicę - nie sposób się nie zgodzić z tym, że nawet w miejscach teoretycznie dających możliwość przejścia, mamy manierę stawiania płotów. Z tego punktu - rozcięcie i tak będzie, a jak może być zielone, a nie betonowe, to chyba faktycznie lepiej...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”