Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Maciek1971
bywalec
bywalec
Posty: 248
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 19 maja 2011, 17:49

No przecież dawałem Wam link. Wystarczy poczytać

estakady są rozważane od wezłą przyczółkowa w stronę rzeczki Wianówka w związku z bogactwem przyrodniczym aczkolwiek wczytując się w raport śrosowiskowy genrealnie są krytykowane ze względu na to, ze nie wnoszą nic do utrzymania tego środowiska. Generalnie podnoszone jest ze tereny sa mega podmokłe.
Ekrany przewidywane są o wysokości 5m, miejscowo 8m
Teren łąk wilanowskich na nasypie czyli Al rzeczpospolitej bezie przebioegała pod wiaduktem. Decyzja środowiskowa wydana wiec taki jest ostateczny przebieg. Przychylono sie do argumentacji inwestora i zrezygnowana z estakad. Prędkość projektowa na tych odcinkach bedzie 80km/h. Jak ktoś chce zobaczyc jak to bedzie wygladało powinien przyjrzeć sie Trasie Siekierkowskiej bo będzie podobnie.

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 19 maja 2011, 17:07

Witam,
ad vocem obodnicą oprócz zwykłych małolitrazowych aut pojada podobnie jak na wisłostradzie Tiry i cięzkie samochody transportowe- nie wiem jak u nich wygląda sprawa katalizatorów ale napewno robą b. dużo hałasu.
Warto tez pamiętać, ze póki co nie odpowiedzieliśmy w oparciu o analizę dostepnych planów jak bedzie dokładnie wygladała droga na odcinku od skarpy (gdzie konczy się planowany tunel) a ul. Przyczółkowa gdzie zaczyna nasyp, a następnie kolejny tunel i ekrany w stronę Wilanówki, czyli na mniej więcej odcinku 3000-5000 Trasy S2, który przebiega dokładnie przez nasze MW.
Jest to o tyle istotne gdyż właśnie od tego jak będzie wyglądała DOKŁADNIE na tym odcinku ta droga zależec bedzie nasz konfort dojścia i przejazdów, poziom hałasu, uciązliwości i inne ew. niedogodności związane z tym sąsiedztwem.
Czy będzie nasyp?,estakada?,ekrany?
pozdr
Ja_cek

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sober » 19 maja 2011, 16:54

Ale jakie znowu spaliny? Zwykła woda i CO2. Sadźmy drzewa, krzewy i trawy, będą miały idealne warunki rozwoju w miasteczku :D
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 19 maja 2011, 16:08

bierute pisze:Miasto powinno byc wyposażone zarówno w obwodnicę 30-50km od centrum miasta, taką, która obsłuzyłaby ruch tranzytowy
Mamy. Nazywa się DK50 :lol:
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1398
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bierute » 19 maja 2011, 16:01

Konkus, dotknąłeś pewnych ważnych kwestii. Po pierwsze pisząc o srodku dzielnicy miałem na uwadze przede wszystkim Ursynów - i odcinek trasy szybkiego ruchu będzie przecinał te dzielnicę na pół. Z kolei Wilanów droga ta odetnie od lasu i Powsina.

Druga kwestia to sprawa obwodnicy w ogóle. Jasna sprawa, ze miasto powinno mieć drogę, która pozwoli na szybkie przemieszczenie się z jednej części miasta do drugiej bez potrzeby przejezdzania przez ścisłe centrum. Ale niekoniecznie ta sama droga musi pełnic rolę obwodnicy całej metropolii! Teraz cały ruch tranzytowy przez Mazowsze będzie szedł pod naszymi nosami i przez środek Ursynowa... Wystarczy spojrzec np. na mape Wiednia, zeby zrozumiec o czym piszę. Miasto powinno byc wyposażone zarówno w obwodnicę 30-50km od centrum miasta, taką, która obsłuzyłaby ruch tranzytowy i taką, która obsłuzy ruch miejski. A tak, to cały ruch z trasy katowickiej i krakowskiej kierujący sie na wschód będzie brzebiegał przez błonia wilanowskie. I to nie jest problem mieszkańców z bezpośredniej bliskości trasy - spaliny będą rozprzestrzeniac się po całym Wilanowie...

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: konkus » 19 maja 2011, 15:27

Ileż tu lamentów, ileż łez wylanych!!! Błagam, wyluzujcie trochę!

Miasteczko Wilanów jest najlepiej zaplanowaną koncepcją urbanistyczną, z jaką się w Polsce zetknąłem (wiem, że na mitycznym Zachodzie są szklane domy, ale nie bawmy się tu w Cezarego Barykę...).

Zauważcie, że nawet autostrada została tutaj przewidziana i odpowiednio uwzględniona. Wszystkie bloki mieszkalne stoją w pewnym oddaleniu od trasy, a między blokami i trasą planowana jest dzielnica biurowa, która wraz z ekranami akustycznymi skutecznie oddzieli nas od hałasu. No, może z wyjątkiem "rogu nosorożca", który od razu rzuca się w oczy w planie zagospodarowania - na moje oko te mieszkania nadają się tylko na biura...

Co do "obwodnicy przez środek miasta" - ani to nie jest obwodnica, ani to nie jest środek miasta. Dziennikarze i politycy lubią słowem "obwodnica" nazywać każdą szybką drogę. Tymczasem to normalna ekspresówka wprowadzająca ruch dalekobieżny do miasta i rozprowadzająca go po mieście.

Proponuję spojrzeć na mapę Berlina, Londynu, Brukseli czy jakiegokolwiek europejskiego miasta. Z każdej autostrady można w końcu wygodną autostradą czy ekspresówką wjechać do miasta. Oczywiście są obwodnice, ale są też autostrady prowadzące z tych obwodnic w środek miasta.

Jeżeli wszelkie szybkie drogi mają urywać się w promieniu 50km od dużego miasta, to komu właściwie te drogi mają służyć? Mamy jechać autostradą do Góry Kalwarii, a potem 40km wąską, zakorkowaną drogą wojewódzką do Warszawy? Kto skorzysta z tej autostrady? Chyba tylko mieszkańcy Góry Kalwarii...

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie bliskość ekspresówki (a jednocześnie oddzielenie ścianą biurowców od niej) była jednym z decydujących argumentów za kupieniem tutaj mieszkania. Oczywiście pomijając argument najważniejszy - spójność urbanistyczną i urok MW.

Maciek1971
bywalec
bywalec
Posty: 248
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 19 maja 2011, 14:58

Tak jak już wcześniej pisałem deweloperzy (w tym ten od KP) tłustym drukiem informują o rozwiazaniach komunikacyjnych i wprowadzajas tosowne oświadczenia do umów wiec nie wiem o co ten rwetes. W Warszawie wszyscy saw SUPER sytuacji bo istnieje coś takiego jak SISKOM i dzięki nim możemy dokładnie sprawdzić który deweloper tanio kupił grunt i teraz oferuje kolejne osiedle "parkowe" lub "ogrodowe" które leży przy przyszłej trasie S-ileś tam. Tak też jest w przypadku Wilanowa plany sa jasne precyzyjne i czy 100m w lewo czy prawo nie robi wielkiej roznicy. na cos trzeba sie zdecydowac. Ja kupilem na KP ze swiadomoscia. No moze ktos nie potrafi sobie nalozyc na poniższe plany lokalziacji poszczegolnych budynkow...no ale to juz inny problem..

http://siskom.waw.pl/materialy/s2/s2_pu ... _rys-1.pdf

pozdrawiam

MJ

Awatar użytkownika
adad
tubylec
tubylec
Posty: 824
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:11
Lokalizacja: Waldemar
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: adad » 18 maja 2011, 16:19

bierute pisze:Yogi, bo dlaczego masz zrezygnować z ekstra mieszkania na byczym rogu z widokiem na południowe rubieże Warszawy, skarpę ursynowska i las Kabacki?
Ano dlatego, że tam planowana jest obwodnica Warszawy i te plany istniały dłuuuugo przed kupieniem tych terenów przez Krauzego. Mieszkałem na Ursynowie zanim zaczęli budować metro i pamiętam plany na których była zaznaczona POW właśnie przez Płaskowicką i dalej w stronę mostu południowego.
Tak samo jak w niektórych sklepach możesz kupić czarne banany, jogurty z dzisiejszym terminem ważności, czerstwy chleb i inne felerne produkty w niższej cenie to możesz też kupić mieszkanie z widokiem na łąki na których ma powstać gigantyczna ulica czy oczyszczalnia ścieków lub spalarnia śmieci. Niepoważnym (lekko rzecz ujmująć) jest kupować z natury felerny produkt,szczególnie po zaniżonej cenie, i oczekiwać że będzie pełnowartościowy.

Awatar użytkownika
Aga50
bywalec
bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 02 lis 2010, 14:50

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Aga50 » 18 maja 2011, 16:13

YOGItheBEAR pisze: Z tym tylko, że plany były dostępne od dawna, a "miękkość cenowa" dewelopera - zastanawiająca. Wystarczyło poszukać.
Z tym sie nie zgodze wiemy dobrze jak sie u nas wszystko szybko w kraju zmienia ,jak w kaledoskopie to ze plany byly dostepne od dawna ok, ale one do tej pory pozmienialy sie x razy. Kupujac mieszkanie z widokiem na Medicover tak zdawalam sobie sprawe ze kiedys za nia powstanie obwodnica ale nie o tym ze zostanie przesunieta o 140m w strone miasteczczka a tak wynika z ostatnio zatwierdzonych planow.
Prosze wiec nie wyjezdzajcie z tym ze ktos kto kupowal sobie mieszkanie w tamtej okolicy dobrze wiedzial co robil bo to za przeproszeniem g....no prawda.
Kazdy ma swoja cene i ci na gorze tez wystarczy dobrze posmarowac i zatwierdza takie plany jakie beda wygodne dla tego kto smarowal,taka jest Polska rzeczywistosc......w dalszym ciagu.

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 18 maja 2011, 16:11

bierute pisze: nie znam nowoczesnej europejskiej stolicy, w której trasę przelotową projektuje się przez srodek dzielnicy mieszkalnej.
Po pierwsze, to nie przez środek dzielnicy - zalecam mniej demagogii bo jednak S2 nie pójdzie śladem Klimczaka.
Po drugie, to radzę sprawdzić co znalazło się najpierw w planach zagospodarowania.
Południowa Obwodnica Warszawy czy Miasteczko Wilanów?
Odpowiem od razu: POW. I była ona wtedy oddalona w prostej linii od zabudowań dzielnicy Wilanów o przynajmniej 2 kilometry.

A co do znajomości nowoczesnych europejskich stolic, to wymień mi proszę te, które tak jak Warszawa nie posiadają obwodnicy i(lub) bezkolizyjnych wylotowych tras szybkiego ruchu na najważniejszych kierunkach swojego kraju/regionu.
W dyskusjach z obrońcami przyrody zawsze mnie intryguje ich troska o jakiś fragment ziemi, po którym ma przejść nowa droga, w kontekście braku ich troski o zdrowie ludzi którzy np. stoją w korku całą godzinę, z całą swoją rodziną (w tym malutkimi dziećmi) i wdychają spaliny w stężeniu o wiele większym (i niebezpieczniejszym) niż np. wtedy gdyby obcowali z jakąś trasą typu S2 na skraju mojego osiedla.

A ten przypadek z wdychaniem spalin jest znany chociażby wszystkim tym, którzy mają "przyjemność" powracania z wakacji z wybrzeża czy gór, takimi trasami jak Al. Krakowska czy Wybrzeże Gdyńskie/Pułkowa (na Łomianki/Gdańsk).
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 16:13 przez sadybiak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1398
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bierute » 18 maja 2011, 12:15

YOGI, nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, ze w mieście dróg nigdy dość. no własnie dość. szczególnie tych wielkich, szerokich, przelotowych. nigdy dośc parków, trotuarów, ścieżek rowerowych. kawiarni, cukierni, placów zabaw.
nie znam nowoczesnej europejskiej stolicy, w której trasę przelotową projektuje się przez srodek dzielnicy mieszkalnej. ani to zdrowe, ani przyjemne. nie sprzeciwiam sie transportowi kołowemu, ale sprzeciwiam się bezmyslnemu zalewaniu coraz to większej powierzchni miasta betonem i asfaltem. i to wcale nie jest tak, ze jak się chce mieszkac w miescie to trzeba się godzić na beton, spaliny, hałas i brud. bo przede wszystkim to chce się mieszkac tam, gdzie się urodziło. i chce się miec do tego odpowiednie warunki. więc dlaczego ludnośc napływowa ma utrudniac życie mieszczanom? dlaczego nie mozna utrudnic zycia tym, którzy do miast koniecznie się pchają? jak? recepta jest prosta. po pierwsze - opłaty za wiazd do miasta w którym auto nie jest zarejestrowane (normalna rzecz np. w Norwegii, czy na Manhatanie). gradacja opłat za poruszanie się po mieście w zalezności od ilości osób w aucie. usprawnienie komunikacji miejskiej. itd...

Yogi, bo dlaczego masz zrezygnować z ekstra mieszkania na byczym rogu z widokiem na południowe rubieże Warszawy, skarpę ursynowska i las Kabacki? dlatego, ze nieopodal ma przebiegac przelotówka, którą wjeżdżać będzie do Warszawy milion przyjezdnych którzy sprowadzili się do miasta w ciągu ostatniej dekady? Bo pętlą tramwajowa bym sie nie przejmował. bo po co sobie zawracac gitare inwestycją realizowana za jakies 20 lat? ;)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4189
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: YOGItheBEAR » 18 maja 2011, 11:30

Oczywiście nie można odmówić racji tym, którzy podkreślają walory środowiska naturalnego okolic Wilanowa. Byłoby pięknie, gdyby w ogóle nie było potrzeba dróg i samochodów. Byłoby. Ale zdecydowaliśmy się żyć i mieszkać w mieście (bo tak jest ponoć lepiej, wygodniej, <dodać co tam komu pasuje>) i musimy przyjąć, iż pewne rozwiązania - w tym drogi - są konieczne. Samo Miasteczko Wilanów zostało zaprojektowane tak, że większość lokalnych spraw można załatwić "na piechotę". Do tego szczycimy się największym nasyceniem krytą powierzchnią parkingową. I nie przeszkadza nam to wcale jeździć samochodami do kiosku za rogiem i "piętrowo" zastawiać Sarmacką. Rzecz w kulturze. Jak się zainwestowało w nową furmankę (albo dostało w gratisie do pensji), to trzeba to sąsiadom pokazać...

Dróg w mieście nigdy dość. Miasteczko Wilanów ma to szczęście, że po zrealizowaniu całości koncepcji będzie jednym z najlepiej komunikacyjnie rozwiązanych projektów przestrzennych w Polsce. Z kompletem wygodnych dróg lokalnych, ponadlokalnych i z bezpośrednim połączeniem z Europą. Wszystko w stosunkowo wysokim standardzie ekologicznym. Naprawdę lamenty nad planowanymi/realizowanymi drogami w Miasteczku to nie jest najlepszy pomysł. Trzeba się cieszyć każdym metrem asfaltu, który jest tu wylewany, bo naprawdę jest to wszystko nieźle pomyślane. Jedyne co boli to terminy realizacji. Ale... Komunę przeżyliśmy, III i IV RP przeżyliśmy - doczekamy i dróg w Miasteczku... ;)

Oglądałem mieszkanie w "Królewskim Przedmieściu" na zbiegu Sarmackiej i Al.RP. Mieszkanie umiejscowione w tym "rogu nosorożca" - dodam. Zgodnie z zapewnieniami pani, która mi lokal pokazywała, do POW ma być "ho-ho-ho". Jak wiemy "ho-ho-ho" oznacza ca. 250m w tym prawdopodobnie pętla autobusowa i daj Bóg - tramwajowa. Bo to przecież mieszkanie "spokój-cisza". Rozumiem więc doskonale, że niektórzy ludzie czują się teraz nabici w butelkę. Z tym tylko, że plany były dostępne od dawna, a "miękkość cenowa" dewelopera - zastanawiająca. Wystarczyło poszukać.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1398
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bierute » 16 maja 2011, 16:51

na szczęście z braku funduszy szybko ta droga nie powstanie. pieknie jest tak jak teraz - cicho, spokojnie, biegają zwierzaczki, ćwierkaja ptaszki. obwodnice, jak sama nazwa wskazuje powinny obwodzić a nie przechodzić przez miasto, przez osiedla mieszkaniowe. podstawową potrzebą w naszej części Warszawy to most nad Wisłą! i lepszej jakosci drogi lokalne. a tym, którym trudno wrócic na weekend na tzw. stare smieci i żądają 4-pasmowej autostrady moze prościej i taniej bedzie na te stare śmieci powrócic na stałe?? i ruch się zmniejszy i środowisko odzyje i tylu dróg nie bedzie trzeba... ;)

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sober » 12 maja 2011, 9:15

Budować, budowa, budować!

Nie można pozwolić, żeby pojedyncze z-niczego-nie-zadowolone jednostki przekrzyczały z takim trudem układane plany :roll:
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

lvovo
przybysz
przybysz
Posty: 16
Rejestracja: 16 gru 2010, 11:37

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: lvovo » 12 maja 2011, 9:13

j.w. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”