Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 12 maja 2011, 8:38

Obrazek
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

bartekka
tubylec
tubylec
Posty: 587
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:31

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bartekka » 12 maja 2011, 8:12

auronauta pisze:To nie jest tak, że jak komuś nie pasuje to musi szukać innego miejsca. Moim zdaniem to głupie podejście, bo to nie człowiek ma się dostosować do otoczenia, ale dostosować sobie otoczenie.
Czym innym jest dostosowywanie otoczenia do człowieka - czym innym anarchia/pieniactwo/czepialstwo/sobiepaństwo etc.

Fakty są takie, że człowiek - zgodnie z cywilizowanymi zasadami ustalonymi w ramach "umowy społecznej" - zadecydował już jak chce dostosować to otoczenie do siebie na terenie Miasteczka Wilanów.

Etap ustaleń i planów w tym zakresie się zakończył. Każdy kto po zakończeniu tego etapu decyduje się zamieszkać na MW powinien przyjąć swoją nową nieruchomość z dobrodziejstwem inwentarza - a nie postulować zmiany tylko dlatego, że mu się wydaje, że jego racja jest "naj".

Budowa dróg, a zwłaszcza budowa porozumienia co do ich przebiegu/metody budowania etc. to bardzo delikatna sprawa - skoro w tym wypadku już się udało wypracować kompromis i mamy odpowiednie plany, decyzje, uzgodnienia to wychodzenie teraz z nowymi koncepcjami nie jest "dostosowywaniem otoczenia do człowieka" tylko zwykłym bezsensownym podpalaniem wszystkich dotychczasowych planów.

Jasne może uda się - po wielkich bojach - wynegocjować tunel i różowy asfalt - kto wie? Przecież wszystko jest możliwe. Tylko wówczas droga nie powstanie do 2020 tylko do 2120.

Czas na postulaty i koncepcje już był. Teraz trzeba zająć się budową.

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 11 maja 2011, 22:00

pma masz racje trzeba szukać info o odcinku
3455 m do 5220 m
pozdr
Ja_cek

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 11 maja 2011, 18:45

adad - wiesz co to jest redukcja do absurdu? Wiesz, kto używa takiej retoryki? Lepiej sie dowiedź.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 11 maja 2011, 18:44

Ivovo , widzę, że logika myślenia to twoja słaba stona :) A i czytanie ze zrozumieniem przychodzi ci trudno.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 18:50 przez auronauta, łącznie zmieniany 1 raz.

pma

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: pma » 11 maja 2011, 18:31

Ja_cek, przeglądałem ten sam dokument i z tego co zrozumiałem nasyp zaczyna się od węzła Przyczółkowa w stronę Wisły (do rzeki Wilanówki, która znajduje się na poziomie ul. Ruczaj).
Generalnie nie dotyczy przebiegiu S2 na obrzeżu MW, czyli intreresującym forumowiczów odcinku (tj. od węzła Ursynów Wschód do węzła Przyczółkowa). Odcinek w MW zaczyna się mniej więcej od 3455 m (koniec tunelu) a nasyp zaczyna się na 5220 m tj. zaraz przed węzłem Przyczółkowa - tak zrozumiałem ten dokument.
Może mógłbyś wskazać fragment, w którym znalazłeś informację o tym, że droga w MW będzie przebiegać na nasypie? Jest, jeśli dobrze zauważyłem, informacja o nasypie na obszarze "Łąk Wilanowskich" a nie "Pól Wilanowskich"
Jest także informacja, że na tym odcinku będą ekrany akustyczne o wysokości 5 metrów.

http://www.siskom.waw.pl/materialy/s2/s ... _rys-1.pdf

Pozdrawiam

lvovo
przybysz
przybysz
Posty: 16
Rejestracja: 16 gru 2010, 11:37

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: lvovo » 11 maja 2011, 14:18

auronauta pisze:trudno mi uwierzyć w argumenty, że S2 i inne drogi spowodują, że łatwo będzie się komunikować z innymi częściami Warszawy.

Otóż to. Wiadomo przecież powszechnie, że drogi utrudniają komunikację.
auronauta pisze:Moim zdaniem będą tam takie same korki jak na innych ulicach.
No pewnie. Po co budować nowe drogi, skoro i tak będą tam korki? Lepiej zostawić tak, jak jest, to korków będzie mniej.
auronauta pisze:Takie są fakty.
Zaiste. A z faktami się nie dyskutuje.

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 11 maja 2011, 13:43

Witam,
szczególy co do tego jak będzie wyglądać "nasz" wilanowski odcinek S2 mozna przeczytać tutaj
http://www.siskom.waw.pl/materialy/rdos ... s2_pow.pdf
z tego co ja zrozumiałem na odcinku pól wilanowskich do przyczólkowej bedzie nasyp ziemny dopiero na którym odbywać się bedzie ruch samochodowy, nie będzie to estakada.
Cała trasa będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi, za wyjątkiem tunelu pod Ursynowem i mostu przez Wisłę, gdzie przewidziano przekrój 2 x 4. Najważniejszymi obiektami inżynierskimi są na tym odcinku Ursynów/Wilanów będzie tunel pod Ursynowem długości ponad 2600 m.
Na odcinku dalszym od przyczółkowej do mostku na Wilanówce również będzie tunel. Planowane tez są ekrany akustyczne.
pozdr
Ja_cek

Awatar użytkownika
adad
tubylec
tubylec
Posty: 824
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:11
Lokalizacja: Waldemar
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: adad » 11 maja 2011, 13:21

auronauta proponuję przeprowadzkę na księżyc. Tam ruch, przynajmniej na razie, jest nikły więc będziesz miał spokój.
Skoro nie ma że się nie da to może postulować wszystkie ulice w tunelach.

Maciek1971
bywalec
bywalec
Posty: 248
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 11 maja 2011, 12:06

Ale faktem jest że ta droga powstanie więc roztrząsanie problemu nie ma sensu.....i tyle. Nie puszczą tego w tunelu ze wzgledu na uwarunkowania podłoża. Estakady to też nie wymysł ale uwarunkowanie.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 11 maja 2011, 1:04

To nie jest tak, że jak komuś nie pasuje to musi szukać innego miejsca. Moim zdaniem to głupie podejście, bo to nie człowiek ma się dostosować do otoczenia, ale dostosować sobie otoczenie.
Nie zgadzam sie też z mysleniem typu "nie da się", a może sie da, kto wie, trzeba próbować.
Na koniec trudno mi uwierzyć w argumenty, że S2 i inne drogi spowodują, że łatwo będzie się komunikować z innymi częściami Warszawy. Moim zdaniem będą tam takie same korki jak na innych ulicach. Szczególnie na S2 - wyobraźcie sobie ruch na trasie Irlandia - Rosja (autostrada A2, której częścią ma być S2), plus połączenie Polski wschodniej z zachodnią, plus Wawer jadący do pracy (i po pracy), plus Wilananów robiący to samo plus reszta ruchu. Do tego dojdzie jeszcze Konstancin wjeżdząjący z Przyczółkowej. Z pewnością chętni na zakupy w galerii handlowej MW też będą podróżować S2, Przyczółkową, Branickiego. Do tego dojdą jeszcze przyjeżdzający do budowanych biurowców, Świątyni, szpitala.......

To nie jest jakaś katastroficzna wizja, to jest wizja realna. Takie są fakty.

Maciek1971
bywalec
bywalec
Posty: 248
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 10 maja 2011, 23:06

No właśnie i do tego każdy deweloper dodaje ładne i długie oświadczenie do umowy że kupujący zapoznał sie dokładnie z MPZP i obecnym oraz planowanym rozkładem dróg w MW i okolicy. Przebieg S2 jest zaklepany i nie zostanie raczej zmieniony. Zapominacie natomiast o jednym, faktyczny czas realizacji tej drogi trzeba oceniać na 2016-2020 i to naprawdę przy dobrych wiatrach. Koszt tunelu na Ursynowie oraz estakad + most powoduje że GDDKiA wybuduje za to cała warszawska i podwarszawską część S8 oraz znacznie ważniejszą ze strategicznego punktu widzenia wylotówkę na Gdańsk wraz z łącznikiem na Bemowie. Myślę, że aktualni mieszkańcy mogą spać jeszcze latami całymi spokojnie....gorzej z tymi którzy będą chcieli wygodnie jeździć.... długo jeszcze bedą się bujać przez dolinkę na Puławską do S2 i autostrady.

majkeloski
bywalec
bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 02 lis 2007, 23:54

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: majkeloski » 10 maja 2011, 21:25

auronauta pisze:To super, sama natura :). Przeszedłem się dziś obok szpitala Medicoveru i tych osiedli co tam stoją - jeśli zbudują tą S2 to będzie masakra dla krajobrazu. Jeszcze żeby ona szła ziemią to pół biedy, ale jeśli ma być na estakadzie (a ma być) kilkunastometrowej to będzie dobrze widoczna z wielu miejsc w MW - ciekawe czy będą zielone bariery akustyczne.
Nie oszukujmy się, będzie smród, hałas i brzydki krajobraz. Jak do tego dojdzie jeszcze Al.RP, Branickiego, Przyczółkowa i ta S2, to MW będzie chyba najbardziej zanieczyszczonym miejscem w Warszawie.

Ten tunel by się przydał i u nas. Nie wiem czy nie czas coś z tym zrobić, bo obudzimy się z ręką.......
Nie no dramat po prostu! Aeronauto, chyba najwyższy czas rozejrzeć się za mieszkaniem w innej części Warszawy.
A najśmieszniejsze jest to, że cała siatka dróg w MW i wokół MW znana jest od kilku lat. Więc po cholerę było się przeprowadzać do dzielnicy, która za kilka lat będzie ekologiczną masakrą???

Pozdrawiam,

m.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 19:41

W sumie wykop w ziemi to dobry pomysł, ale pewnie też nie do zrealizowania. Ci na końcu MW rzeczywiście będą mieć nie za fajnie, ale chyba tam mają stać jeszcze jakieś budowle biurowe. Mnie głównie chodzi o widok, niezależnie z jakiego osiedla, jeśli tylko ktoś ma widok na południe będzie raczony widokiem zielonych ekranów akustycznych. Hałas to może nie będzie wielki dzieki tym ekranom, natomiast skażenie powietrza wzrośnie moim zdaniem, z powodów o jakich pisałem wcześniej, czyli 2 nowe ulice i S2 plus Przyczółkowa = dziesiątki tysięcy samochodów. Na S2 ma być ok 6 tyś na godzinę.
Jedno jest pewne na południe MW się już nie rozwinie, na wschód też nie, za to ciekawe co będzie na zachodzie w stronę Ursynowa. Z czasem tam też pewnie jakaś droga będzie musiała powstać.

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 10 maja 2011, 16:51

auronauta pisze:Sumując plusy dodatnie i plusy ujemne warto moim zdaniem walczyć o S2 w tunelu, przyajmniej w tych miejscach bliskich MW.
W tym wypadku jest już musztarda po obiedzie, gdyż została wydana jedna z najważniejszych (jeśli nie najważniejsza) decyzja warunkująca inwestycje - DŚU (Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach), która wszelkie pryncypia jak ma być zaprojektowana trasa na tym odcinku określa.
POW od ul. Puławskiej do Trasy Lubelskiej będzie na 100% jednym z najdroższych fragmentów drogi w Polsce. Właśnie ze względu na bardzo drogie elementy jakimi są: tunel na Ursynowie, bardzo długo odcinek estakadowy i most przez Wisłę.
Tak na marginesie dodam, że wiele lat temu wstępny projekt POW nie zakładał budowy tunelu na Ursynowie (a na pewno nie tak długiego jaki ma być finalnie budowany - 2650m.). Trasa miała przez Ursynów przebiegać głownie w wykopie (coś takiego jak zrobiono z północną odnogą obwodnicy, czyli S8, która przebiega przez Bemowo).
Ale jak wiadomo, protesty na Ursynowie, który trwają w zasadzie od początku lat dziewięćdziesiątych doprowadziły do znaczącego wydłużenia tunelu. O tyle jednak dobrze, że ni doprowadziły do kompletnego zaniechania planów budowy POW przez Ursynów - o co od zawsze zabiegali najbardziej radykalni ekolodzy i najbardziej radykalne grupki mieszkańców Ursynowa.
Niemniej jednak trasa będzie strasznie droga, co odsuwa rozpoczęcie jej budowy o ładnych parę lat. Pesymiści mówią nawet o końcu tej dekady, jako o pierwszym możliwym terminie, kiedy pierwsze auta przejadą S2 na odcinku Puławska-Lubelska.
Podsumowując: liczenie na to, że jest szansa na zbudowanie kolejnego tunelu w ciągu S2 w pobliżu Wilanowa jest mrzonką.
Przypomnę, że ekolodzy wnioskowali 2 lata temu (do organu wydającego DŚU) o rozważenie wariantu z tunelem pod Wisłą, ale na szczęście finalna decyzja DŚU tego nie nakazuje. Ponieważ ew. środowiskowy nakaz budowy tunelu autostradowego pod Wisłą zatrzymałby budowę POW na dziesięciolecia - to byłby koszt astronomiczny, nie do udźwignięcia przez inwestora (GDDKiA).
DŚU z tego co wiem w przypadku inwestycji etapowanych (a POW taką jest) jest ważna 6 lat (normalnie tylko 4), w związku z tym spodziewałbym się rozpoczęcia inwestycji (wydania pozwolenia na budowę) przed upływem tego terminu.

A wracając do Twoich "plusów/minusów", to dla mnie posiadanie "pod oknem Miasteczka Wilanów" węzłów komunikacyjnych, które pozwolą mi szybko wydostać się z miasta czy przerzucić się do sąsiedniej dzielnicy, która ma metro (poprzez Branickiego) będzie dużą zaletą. Jakieś "plusy ujemne" zapewne się pojawią, ale "plusów dodatnich" będzie zdecydowanie więcej.
Aha, i oczywiście od dawana wiedziałem którędy POW ma przebiegać i świadomie nie rozważałem zakupu mieszkania na krańcu MW, który będzie najbliżej tej trasy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”