Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Gringo
bywalec
bywalec
Posty: 248
Rejestracja: 12 wrz 2006, 20:20

Budowę południowej obwodnicy Warszawy zatrzymał jeden emeryt

Post autor: Gringo » 15 cze 2010, 0:03

Budowę południowej obwodnicy Warszawy zatrzymał jeden emeryt
źródło: warszawa.gazeta.pl

Budowę wartej ponad 900 mln zł południowej obwodnicy Warszawy, strategicznie ważnej dla Euro 2012 zatrzymał jeden emeryt. Uważnie czyta urzędowe pisma, znajduje w nich błędy, odwołuje się. A potem jedzie odpocząć na działkę.

Obrazek

Południowa obwodnica Warszawy na odcinku od miejscowości Konotopa do lotniska Okęcie ma przechodzić nad al. Krakowską wiaduktem. Będzie mieć po trzy pasy w każdą stronę. Żeby ją zbudować, tylko po zachodniej stronie al. Krakowskiej trzeba wyburzyć około 30 budynków. Jednym z nich jest przedwojenna kamienica przy ul. Kurzawskiej 18. Dom ma osiem lokali. Jednen z nich, liczący niespełna 35 m kw. należy do pana Krzysztofa.

W 2007 r. na zlecenie warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to mieszkanie wycenił rzeczoznawca Włodzimierz Sobański. Zaproponował ok. 250 tys. zł. Pan Krzysztof uznał, że to za mało, a w wycenie dopatrzył się błędów. Operat przeczytał bardzo dokładnie. Jest emerytem, ma czas. Pisanie urzędowych pism zajmuje mu cały czas, jakiego nie spędza na działce.

Przecież ten dom nie istnieje

- Wycena była sporządzona rzetelnie, ten pan mógł dostać pieniądze, za które kupiłby mieszkanie o porównywalnej powierzchni w nowym budownictwie - broni się Włodzimierz Sobański. Dodaje: - Już jak brałem tę robotę, wiedziałem, że dostaję najgorszy rejon. Całe Załuski były przeciw tej obwodnicy. Jak tylko do kogoś szedłem i przedstawiałem się, że jestem rzeczoznawcą, od razu mnie wypraszali i w ogóle nie chcieli rozmawiać.

Na błędy rzeczoznawcy pan Krzysztof poskarżył się do komisji odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych przy ministrze infrastruktury. - Ukarała rzeczoznawcę upomnieniem. To najniższy możliwy wymiar kary - precyzuje Teresa Jakutowicz z biura prasowego ministerstwa. Niedawno są uchylił werdykt z przyczyn formalnych.

W tym czasie operat stracił ważność i mieszkanie pana Krzysztofa trzeba było znów wycenić. Zrobił to rzeczoznawca Marek Juszczak. - Obliczając wartość mojego mieszkania, oparł się na transakcjach mieszkań w okolicy. Zdziwiło mnie, że tak dużo mieszkań sprzedawanych jest na Fasolowej, więc tam pojechałem - mówi pan Krzysztof. Na miejscu odkrył, że adresy z wyceny - Fasolowa 42, Zapustna 27, Solipska 39 - nie istnieją. - A na Fasolowej 33, gdzie według rzeczoznawcy sprzedano mieszkanie na trzecim piętrze, stoi jednopiętrowy budynek - dodaje pan Krzysztof.

- Oparłem się na wyciągach z akt notarialnych przygotowanych przez Spółdzielnię Dom. Ktoś zrobił błędy, przepisując nazwy ulic. Nie mogę nie ufać wszystkim dokumentom, które dostaję - tłumaczy się Marek Juszczak. Pan Krzysztof również na jego pracę złożył skargę do komisji odpowiedzialności zawodowej. Werdykt jeszcze nie zapadł.

Ostatnia działka

Emeryt doszukał się błędu także w wydanej przez wojewodę w 2008 r. decyzji pozwalającej na niezwłoczne zajęcie działki, na której stoi jego kamienica. Zaskarżył ją do Ministerstwa Infrastruktury, które pod koniec ubiegłego roku przyznało mu rację i decyzję uchyliło.

Działka przy Kurzawskiej jest jedną z 630, na zajęcie których GDDKiA poprosiło o zgodę wojewodę. - Wszystkimi poza Kurzawską inwestor ma już prawo dysponować. Została tylko ta jedna. A dopiero, gdy będzie mieć prawo do wszystkich, będzie mógł złożyć wniosek o pozwolenie na budowę obwodnicy - mówi Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody. Zapewnia, że "wkrótce" wojewoda ponownie wyda decyzję o zajęciu działki na Kurzawskiej, co pozwoli na uruchomienie procedury.

Gdy będzie pozwolenie na budowę, GDDKiA podpisze umowę z konsorcjum, na czele którego stoi firma Bilfinger Berger Budownictwo, które za budowę 10 km obwodnicy dostanie nieco ponad 900 mln zł.

- Wciąż mamy nadzieję, że uda się zacząć budowę w czerwcu - mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA. - Wszystkie prace mają się zakończyć w sierpniu 2012 r., ale przejezdność autostrady ma być zapewniona na maj 2012, jeszcze przed Euro.

- Proszę nie złościć się na mieszkańców za to, że opóźnia się budowa dróg. My tylko bronimy swoich interesów. Jeżeli odpowiednie dokumenty nie zostały przygotowane starannie, to jest to wina urzędników i rzeczoznawców - przekonuje pan Krzysztof.
...no comments... albo jednak skomentuję:
"Sami będziemy już emerytami nim ta obwodnica dotrze do Wilanowa"

paula_krzysiek
przybysz
przybysz
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2007, 14:22

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: paula_krzysiek » 24 mar 2010, 16:30

jesteśmy zdecydowanie ZA trasą.

Śmieszą mnie wypowiedzi przeciwników, którzy teraz powołują się na chęć mieszkania w ciszy i spokoju. Prawda jest taka, że kupując mieszkania doskonale zdawaliśmy sobie wszyscy sprawę, że kupujemy je przy przyszłej obwodnicy. Dla mnie był to dodatkowy argument za MW.

Awatar użytkownika
Mala
przybysz
przybysz
Posty: 68
Rejestracja: 30 lis 2009, 13:33

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Mala » 17 mar 2010, 2:40

Ja tez jestem za, a nawet za lobbingiem w tej sprawie. Jest to wazne polaczenie zarowno dla nas jak i dla calej W-wy. Na protesty byl czas przy projektach (ktore swoja droga powstaly x lat temu). Mnie martwi fakt, ze skonczenie S2 przewidywane jest najwczesniej na 2015, choc lepiej pozno niz wcale :)

Awatar użytkownika
arthuro
bywalec
bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 04 mar 2008, 18:57

Poludniowa obwodnica: poczatek budowy w czerwcu 2010

Post autor: arthuro » 12 lut 2010, 19:31

Tylko pol poludniowej obwodnicy w 2012 roku
Gazeta Wyborcza: Krzysztof Śmietana, 2010-02-10 22:20
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... _roku.html

Jest szansa, że przed Euro 2012 pojedziemy kluczowym odcinkiem południowej obwodnicy Warszawy. We wtorek okazało się, że trasę ekspresową da się zbudować szybko, a do tego niedrogo.

Chodzi o dziesięciokilometrowy odcinek trasy ekspresowej, która ma połączyć prowadzącą z Łodzi autostradę A2 z lotniskiem na Okęciu (dalszy fragment do ul. Puławskiej jest już w budowie). Arteria przejdzie skrajem Ursusa i Włoch. Dzięki niej będzie można zjechać z autostrady w stronę południowych dzielnic Warszawy. Jeśli nie powstałaby równocześnie z trasą A2, kierowcy musieliby korzystać tylko ze zjazdu przez Bemowo do Trasy AK, który ma być ukończony pod koniec tego roku. Dlatego budowa południowej obwodnicy jest bardzo pilna. Tyle że po fiasku pierwszego przetargu na jej wykonawcę wielu kierowców przestało wierzyć, że powstanie ona szybko.

Wczoraj okazało się jednak, że jest to możliwe. W siedzibie mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty w powtórzonym przetargu. Zgłosiło się siedem konsorcjów. Większość firm za roboty chce mniej, niż spodziewali się drogowcy. Najkorzystniejszą ofertę z ceną 908 mln zł złożyło należące do Niemców przedsiębiorstwo Bilfinger Berger. To aż 440 mln zł mniej, niż zakładał kosztorys.

W dodatku Bilfinger Berger, podobnie jak i inne startujące w przetargu firmy, godzi się na niezwykle wyśrubowane terminy zakończenia robót. Drogowcy wymagają, by trasa była gotowa w sierpniu 2012 r. Ma być jednak przejezdna tuż przed rozgrywkami Euro 2012, czyli pod koniec maja za dwa lata. Oznacza to, że kierowcy mogliby z niej korzystać, choć nie wszystko będzie gotowe, np. zieleń czy ekrany akustyczne. Co ciekawe, firma Bilfinger Berger jeszcze kilka tygodni temu protestowała przeciwko wymaganemu terminowi zakończenia prac, uznając, że jest nierealny. - Zmieniliśmy zdanie. Deklarujemy też, że nasza cena jest bardzo dobrze skalkulowana - zapewnia Mateusz Gdowski, rzecznik firmy.

Drogowcy zapowiadają, że wykonawcę obwodnicy wybiorą w ciągu kilku tygodni. Pierwsze prace zaczęłyby się w czerwcu.

Trasę uda się wybudować w zakładanym terminie pod pewnymi warunkami. Po pierwsze, trzeba rozwiązać wszelkie problemy z działkami. Drogowcy zarzekają się wprawdzie, że mają 99 proc. potrzebnych gruntów, ale wciąż nie został rozwiązany problem dwóch domów komunalnych - w Ursusie i we Włochach. W generalnej dyrekcji dróg twierdzą, że miasto już dawno miało przeprowadzić ich mieszkańców do innych lokali. Marcin Bajko, szef biura gospodarki nieruchomościami w ratuszu, przerzuca jednak ten problem na władze obu dzielnic. - Miejmy nadzieję, że znajdą się lokale zastępcze dla tych rodzin. Nie wiem jednak, czy sami sobie poradzimy. Liczymy na pomoc miasta - odpowiada burmistrz Włoch Michał Wąsowicz.

Wciąż też nie ma pozwolenia na budowę trasy. Dopiero pod koniec marca w urzędzie wojewódzkim odbędzie się dyskusja w tej sprawie z zainteresowanymi mieszkańcami. Potem wojewoda będzie musiał wydać błyskawicznie niezbędne decyzje.

Jeszcze długo poczekamy za to na dalszy odcinek południowej obwodnicy od Puławskiej w tunelu pod Ursynowem przez nowy most na Wiśle i Wawer. Obecna data zakończenia prac to rok 2015, ale w ostatnim czasie drogowcy znacznie spowolnili przygotowania do budowy tego fragmentu.
ticino - jedno z najpiekniejszych miejsc na swiecie! Film: The Beach (Niebianska plaza, r. 2000), czyli zycie mojich marzen w Warszawie... Mogla byc Ibiza albo Tajlandia ale wybralem Wawe... Warsaw, till i die... (1944)

maik
osadnik
osadnik
Posty: 353
Rejestracja: 25 sty 2007, 23:48
Lokalizacja: Wilanów Zawady
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: maik » 01 gru 2009, 19:58

Na razie to unieważnili przetarg na odcinek S2 od Konotopy do Okęcia http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1631512 ... omosc.html

Co ciekawe dalej niby trwa budowa (?) odcinka od Okęcia do Puławskiej. I na tym koniec, bo o dalszej budowie przez Ursynów i Wilanów za Wisłę wielka cisza.

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 01 gru 2009, 19:34

Nie zrozumieją.
Będą namawiać na rower lub spacer ;)
W najlepszym razie będą sugerować rozwój transportu publicznego - więcej nowych linii autobusowych i tramwajowych. Tylko jest jeden szkopuł - aby powstały trzeba nowych rozwiązań komunikacyjnych (nowych dróg).

Awatar użytkownika
Bubs
bywalec
bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 11 wrz 2009, 9:47

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Bubs » 30 lis 2009, 14:08

Dobry pomysł, jak wpadną to może zrozumieją:)

Veegoo
bywalec
bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 10 sty 2008, 18:48

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Veegoo » 07 lis 2009, 16:39

Obecnie mieszkam w Wilanowie a za niedługo będę mieszkał w Miasteczku Wilanów. Budowa S2 nie jest dla mnie korzystna (przez Wilanów będzie przetaczał się niezły ruch), ale dla dobra całej Warszawy uważam że powiinna jednak powstać. Ekologów zapraszam na Wilanów najlepiej o 7.15 rano w dzień powszedni, aby spróbowali się przedostać np: na Ursynów :) czymkolwiek

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re:

Post autor: sadybiak » 07 lis 2009, 14:48

robert_c pisze: Do Sunb.
Trochę źle rozumie Pani znaczenie słowa obwodnica. Nie należy też demonizować bliskości trasy ekspresowej, czy jej nazwy. Zaręczam, że o wiele bardziej uciążliwa jest zwykła ulica, jak Dolinka Służewiecka, Puławska, czy Al. Niepodległosci.
Dokładnie!
Dla ekologów, pseudoekologów i wszelkiej maści przeciwników rozbudowy infrastruktury fajnym rozwiązaniem są stojące w permanentnych korkach - I EMITUJĄCE WTEDY 2 X WIĘCEJ SPALIN - auta na właśnie takich trasach jak chociażby Dolina Służewiecka czy Puławska, niż budowa nowych tras ekspresowych. EKSPRESOWYCH - czyli ułatwiających przemieszczanie - oszczędzających czas, pieniądze (mniej zużytego paliwa) i środowisko (mniej spalin).
Niestety, ja też już dawno temu straciłem zaufanie do tego typu "ekologów". Z nimi nie ma dyskusji. A jak już zostaną przyparci do muru - zaakceptują fakt, że rzeczywiście droga ekspresowa (bezkolizyjna) ma zalety to zmieniają front i atakują generalnie system wykorzystywania samochodów prywatnych. Tzn., że właściwie wszyscy powinniśmy przesiąść się do komunikacji publicznej i nie trzeba byłoby budować nowych dróg.
No ale to już są jaja.
Takie teorie to można głosić na "zgniłym zachodzie", gdzie wszystkie drogi, które miały być zbudowane są już zbudowane i jest świetny transport publiczny (metro, szybkie koleje, etc.).
Jestem absolutnie za obwodnicą S2/A2.
A ekologom mogę powiedzieć tyle, że zaoszczędzony na przejazdach na S2 czas z chęcią wykorzystam na rowerowe wycieczki z moimi dziećmi i dokładniejszą segregację śmieci.

Pedro
przybysz
przybysz
Posty: 16
Rejestracja: 10 cze 2008, 23:16

Post autor: Pedro » 14 mar 2009, 23:46

konkus pisze:Niestety, ani słowa o tym, co dalej - od Puławskiej do Powsińskiej...
Może ostatni akapit coś wyjaśni...

http://siskom.waw.pl/artykuly/2009/090313_Dz_2.jpg

Pohor

Post autor: Pohor » 13 mar 2009, 20:49

konkus pisze:Niestety, ani słowa o tym, co dalej - od Puławskiej do Powsińskiej...
hehe, no jak to co? Hlonda !

ar156
tubylec
tubylec
Posty: 609
Rejestracja: 30 cze 2008, 18:13

Post autor: ar156 » 13 mar 2009, 17:51

Ten fragment to oficjalnie lata 2013 -2015, czyli znając życie 2018 najwcześniej, a co za tym idzie na Płaskowickiej Bis trochę sobie poczekamy.

Czy ktoś zna terminy budowy Ciszewskiego Bis?

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Zielone światło dla południowej obwodnicy

Post autor: konkus » 13 mar 2009, 17:22

Zdrowy pisze:Nowa trasa zacznie się w Konotopie, gdzie w przyszłości ma się łączyć z autostradą z Poznania. Pobiegnie przez Michałowice, Opacz, przejdzie na granicy Raszyna i Warszawy i dotrze do Dawid. Tu spotka się ze zbudowanym w tym samym czasie odcinkiem trasy do ul. Puławskiej z jednej i do ul. Marynarskiej z drugiej strony.
Czyli tylko do Puławskiej. Niestety, ani słowa o tym, co dalej - od Puławskiej do Powsińskiej...

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Zielone światło dla południowej obwodnicy

Post autor: Zdrowy » 13 mar 2009, 16:01

Zielone światło dla południowej obwodnicy.

Wczesną jesienią ruszy budowa fragmentu południowej obwodnicy Warszawy. Drogowcy dostali niezbędną decyzję środowiskową - informuje "Dziennik".
Decyzja środowiskowa jest konieczna, by móc ogłosić przetarg i starać się o pozwolenie na budowę. Jesienią ruszy budowa trasy, którą pojedziemy w marcu 2012 r.

Nowa trasa zacznie się w Konotopie, gdzie w przyszłości ma się łączyć z autostradą z Poznania. Pobiegnie przez Michałowice, Opacz, przejdzie na granicy Raszyna i Warszawy i dotrze do Dawid. Tu spotka się ze zbudowanym w tym samym czasie odcinkiem trasy do ul. Puławskiej z jednej i do ul. Marynarskiej z drugiej strony.

W praktyce oznacza to, że jadąc np. z Pruszkowa na Okęcie, zamiast jak dotychczas przebijać przez miasto, pojedziemy nową, ekspresową drogą pod terminal.

Obwodnica z rozmachem

Ekspresówkę zaprojektowano z rozmachem – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, bezkolizyjne węzły z Alejami Jerozolimskimi, aleją Krakowską i nową wylotówką na Kraków i Katowice.

– Przetarg na budowę ogłosimy jeszcze w marcu, w międzyczasie wystąpimy o pozwolenie na budowę – mówi "Dziennikowi" Wojciech Dąbrowski, dyrektor mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestor nie ma jeszcze prawa do kilkunastu działek. Mają zostać przejęte w najbliższych tygodniach.

http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1590561 ... omosc.html

Pohor

Post autor: Pohor » 15 sty 2009, 13:58

konkus pisze:cały tranzyt wbije się w Płaskowickiej,
... i Płaskowickiej-cis czyli Hlonda

ale wzmianki o okolicach Marynarskiej rokują wreszcie poważne nadzieje, na rozwiązanie problemów w tej okolicy, zwłaszcza, że przyrost biurowców tam jest niewyobrażalny

no cóż, ja jestem optymistą i wierzę, że do 2015 poważnie się poprawi ruch w Warszawie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”