Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2072
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sober » 20 maja 2011, 9:09

Auronauto...

Wiesz co, czytałem z lekkim niedowierzaniem to co piszesz (zresztą nie pierwszy raz Twoje stanowisko jest "kosmiczne"), ale jak wrzuciłeś taki tekst:
auronauta pisze:Są chińczycy, którzy budują tanio
to dałem sobie spokój, bo z takimi argumentami walka nie ma sensu.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,962 ... niona.html

Jak jest "Wir bauen fur Sie" po chińsku?
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Maciek1971
osadnik
osadnik
Posty: 250
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 19 maja 2011, 20:39

Wiedziałem, że gdzieś to widziałem. Strona 424 raportu oddziaływania na środowisko ze strony SISKOM. Pomiędzy zejsciem ze skarpy Warszawskiej a węzłem Przyczółkowa mają być 2 dwupasmowe wiadukty. Biorąc pod uwagę wjazd na wiadukt, zjazd z niego kolejny wjazd i zjazd i wjazd na węzeł Przyczółkowa oznaczało by to że bez nasypu na odcinku 1800m droga na poziomie 0 biegłaby jakieś 200 m w sumie a z okien Wilanowskich osiedli byłyby widoczne 3 artystyczne garby z wysokimi na 5 m zielonymi ekranami. To poprostu niemożliwe.

P.S. z nazwą Łaki wilanowskie faktycznie się pomyliłem sorry ale moje wnioski podtrzymuję.

Maciek1971
osadnik
osadnik
Posty: 250
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 19 maja 2011, 20:10

Dajcie chwile zaraz sprawdzę bo dokumenty operują numerami kilometrów niemniej jednak nie mam wątpliwości, ze żeby wjechac na wiadukt nad Przyczółkową musi nasyp zaczynac sie tak czy siak w okolicy KP a nie sądzę, że żeby wyjeżdzajac z tunelu ursynowskiego na wysokości kilku metrów następnie schodzono do poziomu 0 żeby zaraz potem wjeżdżać znowu na kilka metrów w górę. No i pozostaje kwestia AL. RP. Jeżeli bedzie tak jak uważacie czyli S2 na poziomie 0 to Al.RP musi przejść na poziomie wiaduktu a jakoś nie moge sobie wyobrazic nasypu i wiaduktu na wysokości okien KP

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 19 maja 2011, 18:57

Maciek,
nie masz racji.
Ja też tak myśłałem, ale w planie na "naszym" odcinku 3000-5000 nie ma mowy o nasypie gdyż tzw. łąki wilanowskie to odcinek dalszy już za przyczółkową w stronę Wisły na 100%
to co piszesz napewno nie dotyczy wysokośći Branickiego i Al.RP.
pozdr
Ja_cek

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 19 maja 2011, 18:42

Bartekka:
"Czym innym jest dostosowywanie otoczenia do człowieka - czym innym anarchia/pieniactwo/czepialstwo/sobiepaństwo etc."

No tak, czym innym jest lot w kosmos, a czym innym śniadanie u babci.

"Fakty są takie, że człowiek - zgodnie z cywilizowanymi zasadami ustalonymi w ramach "umowy społecznej" - zadecydował już jak chce dostosować to otoczenie do siebie na terenie Miasteczka Wilanów.
Etap ustaleń i planów w tym zakresie się zakończył. Każdy kto po zakończeniu tego etapu decyduje się zamieszkać na MW powinien przyjąć swoją nową nieruchomość z dobrodziejstwem inwentarza - a nie postulować zmiany tylko dlatego, że mu się wydaje, że jego racja jest "naj".
Budowa dróg, a zwłaszcza budowa porozumienia co do ich przebiegu/metody budowania etc. to bardzo delikatna sprawa - skoro w tym wypadku już się udało wypracować kompromis i mamy odpowiednie plany, decyzje, uzgodnienia to wychodzenie teraz z nowymi koncepcjami nie jest "dostosowywaniem otoczenia do człowieka" tylko zwykłym bezsensownym podpalaniem wszystkich dotychczasowych planów."

To co powyżej to bzdury piszesz. Za komentarz może służyć to, co napisłała Aga 50 oraz to, że dostosowanie to również zmiany planów. W średniowieczu też większość uczonych twierdziła, że ziemia jest płaska, a koncepcja Kopernika była traktowana jak podpalenie dotychczasowych ustaleń. Open your mind, man.

"Jasne może uda się - po wielkich bojach - wynegocjować tunel i różowy asfalt - kto wie? Przecież wszystko jest możliwe. Tylko wówczas droga nie powstanie do 2020 tylko do 2120".

Na Ursynowie dominowało inne podejście, skoro ten tunel mają.

Czas na postulaty i koncepcje już był. Teraz trzeba zająć się budową.[/quote]


Nie było mnie w Polsce kilkanaście dni dlatego nie pisałem. Podsumowując może rzec droga tak, ale komfort mieszkańców również tak. To co pisała Aga50 mnie troche przeraziło. Rzeczywiście przesunięcie S2 140m w stronę MW to dużo. I rzeczywiście mieszkańcy tej części mogą się wkurzać.
Co do spalin, to dziś jadąc samochodem stałem na światłach przy miejskich autobusie i kopcił takim czarnym dymem, musiałem włączyć w aucie filtr żeby nie czuć smrodu. Z tej drogi będzie szło tego znacznie, znacznie więcej.

Moim zdaniem, nie ma co zaklinać rzeczywistości.Myslę, że ta droga dla MW to straszna kicha. Wolałbym jechać te 10 min dłużej, a żyć w cichej i czystej przestrzeni, niż szybko (co mało prawdopodobne) docierać do każdej części miasta a żyć w spalinach. Hałasu raczej nie będzie słychać.

Co do zanieczyszczeń, jest w necie taka mapa zanieczyszczenia Warszawy i normy wielokrotnie są przekroczone w miejscach największego ruchu samochodowego.

Moim zdaniem trzeba szukać rozwiązania. Są chińczycy, którzy budują tanio, rozwija sie technologia, wprowadzane sa innowacje itd, itd,.. Jeśli ta droga ma zacząć być budowana za kilka lat, to dlaczego nie założyć, że rozwój technologii umożliwi inny sposób jej budowy.
Myślę, że taka postkolonialna mentalność typu zgadzajmy się wszystko co nam narzucą, w obawie przed oskarżeniami przed "czymkolwiek" jest groźna nie tylko w kontekście S2, ale ogólnie poczucia podmiotowości, ale to inna kwestia. Mam tylko nadzieję, że w wyniku tej "umowy społecznej" (w sumie ciekawe jakie to społeczeństwa sieumawiały) S2 nie przeniesie się jeszcze bliżej MW.

pma

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: pma » 19 maja 2011, 18:25

Maciek1971 - mam wrażenie, że wprowadzasz wszystkich w błąd. Podaj może źródło Twoich informacji bo chyba czytaliśmy inny dokument.
Konkus, zgadzam się, że obecne na forum narzekanie jest bez sensu. S2 nie jest żadnym zaskoczeniem. Ja osobiście nie chciałem bezpośredniej bliskości tej trasy więc zdecydowałem się na mieszkanie w MW trochę bardziej na północ. Takich jest także sporo - każdy może wybrać takie mieszkanie i lokalizację na jaką ma ochotę. Przebieg S2 jest znany od lat a w przypadku MW jest to dodatkowo część całościowego projektu więc jak dla mnie nie w tej chwili ma o czym mówić. Jakieś 100m odchylenia, jest wg mnie lekko niepoważne.
Ale... w sferze czysto teoretycznej, cofając się do okresu przed podjęciem decyzji o przebiegu tej trasy - nie do końca mogę się zgodzić, że ustalony jej przebieg jest taki oczywisty. Trasa przez Ursynów - oczywiście była przewidziana od lat, ale z racji rozwoju tej dzielnicy jej przebieg w tym miejscu jest obecnie uzależniony od budowy tej trasy w tunelu - oczywiscie majac na uwadze taki, a nie inny przebieg trasy nie wyobrazam sobie aby nie było tunelu, ale jednak nie ma co ukrywac ze jest to rozwiazanie bardzo kosztowne. Czyli fajny projekt ale drogi (prywatnie mi to nie przeszkadza ale jest to duży wydatek dla budżetu i na pewno ten fakt nie przyspiesza realizacji tej trasy).
Nie mogę się także zgodzić, że to nie jest obwodnica. Z tym wprowadzaniem ruchu dalekobieznego do miasta tez nie do konca - o to raczej bym posądzał trasę NS, Al. Krakowską, Puławską i tym podobne drogi. Jak dla mnie jest to klasyczna obwodnica przechodząca przez dzielnice znajdujące się na obrzeżu Warszawy, która nie jest jednak przeznaczona dla TIR-ów - jest obwodnicą choćby dlatego że nie ma żadnej alternatywnej drogi na południe, którą można minąć Warszawę poruszając się autostradą A2 - chyba że mówimy o DK50 ale to trochę co innego.
Moim zdaniem prawdziwą alternatywą (Góra Kalwaria to nie jest żadna alternatywa - a poza tym tam jest już DK50) była budowa S2 na południe od Lasu Kabackiego (na północ o Piaseczna i Konstancina). Na pewno byłoby o wiele taniej (brak tunelu).
Ale teraz to już tylko gdybanie i jestem za jak najszybszą budową tej trasy wg obecnych planów - jest wg mnie bardzo potrzebna, a innego przebiegu po prostu nie będzie.

Maciek1971
osadnik
osadnik
Posty: 250
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 19 maja 2011, 17:49

No przecież dawałem Wam link. Wystarczy poczytać

estakady są rozważane od wezłą przyczółkowa w stronę rzeczki Wianówka w związku z bogactwem przyrodniczym aczkolwiek wczytując się w raport śrosowiskowy genrealnie są krytykowane ze względu na to, ze nie wnoszą nic do utrzymania tego środowiska. Generalnie podnoszone jest ze tereny sa mega podmokłe.
Ekrany przewidywane są o wysokości 5m, miejscowo 8m
Teren łąk wilanowskich na nasypie czyli Al rzeczpospolitej bezie przebioegała pod wiaduktem. Decyzja środowiskowa wydana wiec taki jest ostateczny przebieg. Przychylono sie do argumentacji inwestora i zrezygnowana z estakad. Prędkość projektowa na tych odcinkach bedzie 80km/h. Jak ktoś chce zobaczyc jak to bedzie wygladało powinien przyjrzeć sie Trasie Siekierkowskiej bo będzie podobnie.

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 19 maja 2011, 17:07

Witam,
ad vocem obodnicą oprócz zwykłych małolitrazowych aut pojada podobnie jak na wisłostradzie Tiry i cięzkie samochody transportowe- nie wiem jak u nich wygląda sprawa katalizatorów ale napewno robą b. dużo hałasu.
Warto tez pamiętać, ze póki co nie odpowiedzieliśmy w oparciu o analizę dostepnych planów jak bedzie dokładnie wygladała droga na odcinku od skarpy (gdzie konczy się planowany tunel) a ul. Przyczółkowa gdzie zaczyna nasyp, a następnie kolejny tunel i ekrany w stronę Wilanówki, czyli na mniej więcej odcinku 3000-5000 Trasy S2, który przebiega dokładnie przez nasze MW.
Jest to o tyle istotne gdyż właśnie od tego jak będzie wyglądała DOKŁADNIE na tym odcinku ta droga zależec bedzie nasz konfort dojścia i przejazdów, poziom hałasu, uciązliwości i inne ew. niedogodności związane z tym sąsiedztwem.
Czy będzie nasyp?,estakada?,ekrany?
pozdr
Ja_cek

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2072
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sober » 19 maja 2011, 16:54

Ale jakie znowu spaliny? Zwykła woda i CO2. Sadźmy drzewa, krzewy i trawy, będą miały idealne warunki rozwoju w miasteczku :D
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 19 maja 2011, 16:08

bierute pisze:Miasto powinno byc wyposażone zarówno w obwodnicę 30-50km od centrum miasta, taką, która obsłuzyłaby ruch tranzytowy
Mamy. Nazywa się DK50 :lol:
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bierute » 19 maja 2011, 16:01

Konkus, dotknąłeś pewnych ważnych kwestii. Po pierwsze pisząc o srodku dzielnicy miałem na uwadze przede wszystkim Ursynów - i odcinek trasy szybkiego ruchu będzie przecinał te dzielnicę na pół. Z kolei Wilanów droga ta odetnie od lasu i Powsina.

Druga kwestia to sprawa obwodnicy w ogóle. Jasna sprawa, ze miasto powinno mieć drogę, która pozwoli na szybkie przemieszczenie się z jednej części miasta do drugiej bez potrzeby przejezdzania przez ścisłe centrum. Ale niekoniecznie ta sama droga musi pełnic rolę obwodnicy całej metropolii! Teraz cały ruch tranzytowy przez Mazowsze będzie szedł pod naszymi nosami i przez środek Ursynowa... Wystarczy spojrzec np. na mape Wiednia, zeby zrozumiec o czym piszę. Miasto powinno byc wyposażone zarówno w obwodnicę 30-50km od centrum miasta, taką, która obsłuzyłaby ruch tranzytowy i taką, która obsłuzy ruch miejski. A tak, to cały ruch z trasy katowickiej i krakowskiej kierujący sie na wschód będzie brzebiegał przez błonia wilanowskie. I to nie jest problem mieszkańców z bezpośredniej bliskości trasy - spaliny będą rozprzestrzeniac się po całym Wilanowie...

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: konkus » 19 maja 2011, 15:27

Ileż tu lamentów, ileż łez wylanych!!! Błagam, wyluzujcie trochę!

Miasteczko Wilanów jest najlepiej zaplanowaną koncepcją urbanistyczną, z jaką się w Polsce zetknąłem (wiem, że na mitycznym Zachodzie są szklane domy, ale nie bawmy się tu w Cezarego Barykę...).

Zauważcie, że nawet autostrada została tutaj przewidziana i odpowiednio uwzględniona. Wszystkie bloki mieszkalne stoją w pewnym oddaleniu od trasy, a między blokami i trasą planowana jest dzielnica biurowa, która wraz z ekranami akustycznymi skutecznie oddzieli nas od hałasu. No, może z wyjątkiem "rogu nosorożca", który od razu rzuca się w oczy w planie zagospodarowania - na moje oko te mieszkania nadają się tylko na biura...

Co do "obwodnicy przez środek miasta" - ani to nie jest obwodnica, ani to nie jest środek miasta. Dziennikarze i politycy lubią słowem "obwodnica" nazywać każdą szybką drogę. Tymczasem to normalna ekspresówka wprowadzająca ruch dalekobieżny do miasta i rozprowadzająca go po mieście.

Proponuję spojrzeć na mapę Berlina, Londynu, Brukseli czy jakiegokolwiek europejskiego miasta. Z każdej autostrady można w końcu wygodną autostradą czy ekspresówką wjechać do miasta. Oczywiście są obwodnice, ale są też autostrady prowadzące z tych obwodnic w środek miasta.

Jeżeli wszelkie szybkie drogi mają urywać się w promieniu 50km od dużego miasta, to komu właściwie te drogi mają służyć? Mamy jechać autostradą do Góry Kalwarii, a potem 40km wąską, zakorkowaną drogą wojewódzką do Warszawy? Kto skorzysta z tej autostrady? Chyba tylko mieszkańcy Góry Kalwarii...

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie bliskość ekspresówki (a jednocześnie oddzielenie ścianą biurowców od niej) była jednym z decydujących argumentów za kupieniem tutaj mieszkania. Oczywiście pomijając argument najważniejszy - spójność urbanistyczną i urok MW.

Maciek1971
osadnik
osadnik
Posty: 250
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 19 maja 2011, 14:58

Tak jak już wcześniej pisałem deweloperzy (w tym ten od KP) tłustym drukiem informują o rozwiazaniach komunikacyjnych i wprowadzajas tosowne oświadczenia do umów wiec nie wiem o co ten rwetes. W Warszawie wszyscy saw SUPER sytuacji bo istnieje coś takiego jak SISKOM i dzięki nim możemy dokładnie sprawdzić który deweloper tanio kupił grunt i teraz oferuje kolejne osiedle "parkowe" lub "ogrodowe" które leży przy przyszłej trasie S-ileś tam. Tak też jest w przypadku Wilanowa plany sa jasne precyzyjne i czy 100m w lewo czy prawo nie robi wielkiej roznicy. na cos trzeba sie zdecydowac. Ja kupilem na KP ze swiadomoscia. No moze ktos nie potrafi sobie nalozyc na poniższe plany lokalziacji poszczegolnych budynkow...no ale to juz inny problem..

http://siskom.waw.pl/materialy/s2/s2_pu ... _rys-1.pdf

pozdrawiam

MJ

Awatar użytkownika
adad
tubylec
tubylec
Posty: 824
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:11
Lokalizacja: Waldemar
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: adad » 18 maja 2011, 16:19

bierute pisze:Yogi, bo dlaczego masz zrezygnować z ekstra mieszkania na byczym rogu z widokiem na południowe rubieże Warszawy, skarpę ursynowska i las Kabacki?
Ano dlatego, że tam planowana jest obwodnica Warszawy i te plany istniały dłuuuugo przed kupieniem tych terenów przez Krauzego. Mieszkałem na Ursynowie zanim zaczęli budować metro i pamiętam plany na których była zaznaczona POW właśnie przez Płaskowicką i dalej w stronę mostu południowego.
Tak samo jak w niektórych sklepach możesz kupić czarne banany, jogurty z dzisiejszym terminem ważności, czerstwy chleb i inne felerne produkty w niższej cenie to możesz też kupić mieszkanie z widokiem na łąki na których ma powstać gigantyczna ulica czy oczyszczalnia ścieków lub spalarnia śmieci. Niepoważnym (lekko rzecz ujmująć) jest kupować z natury felerny produkt,szczególnie po zaniżonej cenie, i oczekiwać że będzie pełnowartościowy.

Awatar użytkownika
Aga50
bywalec
bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 02 lis 2010, 14:50

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Aga50 » 18 maja 2011, 16:13

YOGItheBEAR pisze: Z tym tylko, że plany były dostępne od dawna, a "miękkość cenowa" dewelopera - zastanawiająca. Wystarczyło poszukać.
Z tym sie nie zgodze wiemy dobrze jak sie u nas wszystko szybko w kraju zmienia ,jak w kaledoskopie to ze plany byly dostepne od dawna ok, ale one do tej pory pozmienialy sie x razy. Kupujac mieszkanie z widokiem na Medicover tak zdawalam sobie sprawe ze kiedys za nia powstanie obwodnica ale nie o tym ze zostanie przesunieta o 140m w strone miasteczczka a tak wynika z ostatnio zatwierdzonych planow.
Prosze wiec nie wyjezdzajcie z tym ze ktos kto kupowal sobie mieszkanie w tamtej okolicy dobrze wiedzial co robil bo to za przeproszeniem g....no prawda.
Kazdy ma swoja cene i ci na gorze tez wystarczy dobrze posmarowac i zatwierdza takie plany jakie beda wygodne dla tego kto smarowal,taka jest Polska rzeczywistosc......w dalszym ciagu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”