Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 15:31

Ja specjalnie eko nie jestem, ułatwienie przemieszczania sie super, bardzo mi pasuje, ale wolałbym żeby S2 była w tunelu obok MW, estakada zeszpeci krajobraz, będzie hałas i smród. Rzeczywiście estakada będzie miała kilka metrów (pod spodem mają być parkingi chyba). Za dużo tych dróg wokół na razie jest jedna a będzie jeszcze 3 w tym Al. RP z ruchem większym niż Puławska (takie są przewidywania), Branickiego (po dwa pasy w każdym kierunku) i S2 niby ekspresowa, ale przecież ona będzie częścią A2. Sumując plusy dodatnie i plusy ujemne warto moim zdaniem walczyć o S2 w tunelu, przyajmniej w tych miejscach bliskich MW.
Ekrany akustyczne będą, wysokie zielone, widok masakryczny. Teraz tam rosną piękne młode brzozy, a będzie 4 pasy w każdą stronę.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 10 maja 2011, 15:12

Najlepiej będzie jak zablokujemy jej budowę. Powiemy: "wiemy, że ta trasa została tędy wytyczona X lat temu, ale my teraz przeciwko niej protestujemy, bo jesteśmy mieszkańcami MW" :roll:
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 10 maja 2011, 15:10

auronauta pisze: Jeszcze żeby ona szła ziemią to pół biedy, ale jeśli ma być na estakadzie (a ma być) kilkunastometrowej to będzie dobrze widoczna z wielu miejsc w MW - ciekawe czy będą zielone bariery akustyczne.
A skąd masz takie informacje, że estakad będzie miała kilkanaście metrów wysokości? To byłaby wysokość porównywalna z budynkami w MW (!?)
I z jakiego powodu taka wysokość miałaby być zaprojektowana, ciekawe to bardzo?
Moim zdaniem estakady raczej będą (powinny być) nie wyższe niż te na Trasie Siekierkowskiej, czyli jakieś 5-6 m. max.

A skoro jesteś taki pro-ekologiczny (to nie przytyk, bo ja tez jestem :) ) to powinieneś wiedzieć , że tego typu trasy buduje się na estakadach również ze względów ekologicznych, aby nie ingerować zbytnio (nie dzielić brutalnie) w obszar przez który przebiega. Nam, jako mieszkańcom MW będzie tez dzięki temu łatwiej przemieszczać się (czy to pieszo, czy rowerami) w stronę Powsina. I bez przesady, S2 będzie oddalona - w prostej linii - od ostatnich zabudowań mieszkalnych o jakieś 200-300 m.
Bądź tez spokojny co do ekranów akustycznych - będą na 100%.
Ale najważniejsze, że na budowę tej trasy nie ma pieniędzy. To bardzo droga inwestycja, która m.in. dzięki wnioskom organizacji ekologicznych będzie miała sporo kosztownych rozwiązań (tunel, estakady).
Optymistycznie patrząc, to budowa może się zacząć za 4-5 lat.
I akurat dla mnie to nie jest powód do radości, ale myślę, że przeciwnicy tej inwestycji mogą jeszcze trochę odpocząć.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 15:13 przez sadybiak, łącznie zmieniany 1 raz.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 14:53

To super, sama natura :). Przeszedłem się dziś obok szpitala Medicoveru i tych osiedli co tam stoją - jeśli zbudują tą S2 to będzie masakra dla krajobrazu. Jeszcze żeby ona szła ziemią to pół biedy, ale jeśli ma być na estakadzie (a ma być) kilkunastometrowej to będzie dobrze widoczna z wielu miejsc w MW - ciekawe czy będą zielone bariery akustyczne.
Nie oszukujmy się, będzie smród, hałas i brzydki krajobraz. Jak do tego dojdzie jeszcze Al.RP, Branickiego, Przyczółkowa i ta S2, to MW będzie chyba najbardziej zanieczyszczonym miejscem w Warszawie.

Ten tunel by się przydał i u nas. Nie wiem czy nie czas coś z tym zrobić, bo obudzimy się z ręką.......

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 10 maja 2011, 12:30

auronauta pisze:chłonąć cały ołów
Etylinę 94 wycofano z obrotu w 2000 roku. Obecnie w żadnym paliwie nie stosuje się tetraetyloołowiu jako substancji przeciwstukowej.
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 11:55

W sumie fajnie tym z Ursynowa, że będą mieli S2 w tunelu, my niestety będziemy chłonąć cały ołów i inne rakotwórcze spaliny - bo przecież na S2 ma się skupić ruch tranzytowy a więc ciężarówki. A ruch powietrza jest najczęściej taki, że będzie wiać na MW.

chsh
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2011, 15:21

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: chsh » 06 maja 2011, 15:28

29 kwietnia 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla:

Odcinek od węzła "Puławska" (bez węzła) do węzła "Lubelska" (z węzłem)

http://www.siskom.waw.pl/s2.htm#III

Jest nadzieja ze na nastepne mistrzostwa Europy wyjedziemy spod samego bloku na europejska droge ;-).

chsh
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2011, 15:21

Re: Jest pozwolenie środowiskowe na południową obwodnicę sto

Post autor: chsh » 06 maja 2011, 15:26

Z tymi pieniedzmi to jak zwykle media bredza... samo przygotowanie projektu, itd. to 2-3 lata wiec i tak wazny bedzie budzet od 2014 r.

Awatar użytkownika
Mala
przybysz
przybysz
Posty: 68
Rejestracja: 30 lis 2009, 13:33

Re: Jest pozwolenie środowiskowe na południową obwodnicę sto

Post autor: Mala » 05 maja 2011, 9:20


Awatar użytkownika
Aga
autochton
autochton
Posty: 2339
Rejestracja: 09 sty 2008, 11:22

Jest pozwolenie środowiskowe na południową obwodnicę stolicy

Post autor: Aga » 05 maja 2011, 8:51

Południowa obwodnica Warszawy przetnie Ursynów w 2,5-kilometrowym tunelu, a most między Wilanowem i Wawrem nie może mieć pylonów - w wynika z wydanej właśnie decyzji środowiskowej. Na razie nie ma jednak pieniędzy na budowę trasy.

Więcej:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lonow.html

magber
bywalec
bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 24 sie 2010, 6:46

Obwodnica skończy się ślimakiem. Będą mniejsze korki?

Post autor: magber » 17 lut 2011, 18:04

Wiosną 2012 r. do głównej arterii, która łączy Warszawę z Piasecznem, niedaleko hipermarketu Real powinna być dociągnięta południowa obwodnica Warszawy. Ta z kolei będzie przedłużeniem prowadzącej z Niemiec autostrady A2. Przynajmniej przez kilka lat trasa ekspresowa przecinająca południowe krańce Warszawy ma się urywać właśnie na Ursynowie. Przygotowania do budowy dalszego odcinka obwodnicy m.in. w tunelu wzdłuż ul. Płaskowickiej i dalej mostem na prawy brzeg Wisły są jeszcze w lesie. Rządowi brakuje też na to pieniędzy.
Władze Ursynowa przewidują, że w 2012 r. ulice w tej części dzielnicy kompletnie się zakorkują. Żądają od ratusza, by przyznał pieniądze na budowę lub poszerzenie kilku ursynowskich odcinków. - Tu nie tylko chodzi o dojazd do trasy ekspresowej, ale też do Szpitala Południowego, który miasto planuje przy ul. rtm. Pileckiego - przypomina burmistrz Ursynowa Piotr Guział. Narzeka, że w planie inwestycyjnym do 2015 r. władze miasta wycięły dotacje na budowę większości ulic w jego dzielnicy. Ursynów uważa, że w związku z otwarciem trasy S2 muszą się znaleźć pieniądze przynajmniej na poszerzenie wąskiego odcinka ul. Płaskowickiej od Puławskiej w stronę ul. rtm. Pileckiego (potrzeba 38 mln zł) i budowę ul. Indiry Gandhi między ul. Płaskowickiej a Pileckiego (15 mln zł).

Ursynowski samorząd chce też naciskać władze stolicy w sprawie jak najszybszego połączenia z sąsiednim Wilanowem - albo przez ul. Rosnowskiego i tzw. Nowokabacką do Powsina, albo przedłużenie ul. Płaskowickiej, czyli Branickiego w Miasteczku Wilanów. Dzielnica liczy, że na ursynowskie ulice pójdzie część ze 120 mln zł odszkodowania, które firma Mostostal-Export musi zapłacić miastu za poślizg w budowie hali widowiskowo-sportowej przy ul. rtm. Pileckiego.(...)



Więcej...
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... orki_.html

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 17 lut 2011, 10:42

Obwodnica skończy się ślimakiem. Będą mniejsze korki?

Ursynów i Piaseczno obawiają się paraliżu po zbudowaniu pierwszego odcinka trasy ekspresowej S2. W odpowiedzi generalna dyrekcja dróg planuje tymczasowe zjazdy, dzięki którym zmniejszą się korki na Puławskiej.

Wiosną 2012 r. do głównej arterii, która łączy Warszawę z Piasecznem, niedaleko hipermarketu Real powinna być dociągnięta południowa obwodnica Warszawy. Ta z kolei będzie przedłużeniem prowadzącej z Niemiec autostrady A2. Przynajmniej przez kilka lat trasa ekspresowa przecinająca południowe krańce Warszawy ma się urywać właśnie na Ursynowie. Przygotowania do budowy dalszego odcinka obwodnicy m.in. w tunelu wzdłuż ul. Płaskowickiej i dalej mostem na prawy brzeg Wisły są jeszcze w lesie. Rządowi brakuje też na to pieniędzy.

Ursynów chce na drogi

Władze Ursynowa przewidują, że w 2012 r. ulice w tej części dzielnicy kompletnie się zakorkują. Żądają od ratusza, by przyznał pieniądze na budowę lub poszerzenie kilku ursynowskich odcinków. - Tu nie tylko chodzi o dojazd do trasy ekspresowej, ale też do Szpitala Południowego, który miasto planuje przy ul. rtm. Pileckiego - przypomina burmistrz Ursynowa Piotr Guział. Narzeka, że w planie inwestycyjnym do 2015 r. władze miasta wycięły dotacje na budowę większości ulic w jego dzielnicy. Ursynów uważa, że w związku z otwarciem trasy S2 muszą się znaleźć pieniądze przynajmniej na poszerzenie wąskiego odcinka ul. Płaskowickiej od Puławskiej w stronę ul. rtm. Pileckiego (potrzeba 38 mln zł) i budowę ul. Indiry Gandhi między ul. Płaskowickiej a Pileckiego (15 mln zł).

Ursynowski samorząd chce też naciskać władze stolicy w sprawie jak najszybszego połączenia z sąsiednim Wilanowem - albo przez ul. Rosnowskiego i tzw. Nowokabacką do Powsina, albo przedłużenie ul. Płaskowickiej, czyli Branickiego w Miasteczku Wilanów. Dzielnica liczy, że na ursynowskie ulice pójdzie część ze 120 mln zł odszkodowania, które firma Mostostal-Export musi zapłacić miastu za poślizg w budowie hali widowiskowo-sportowej przy ul. rtm. Pileckiego.

- Ursynów nie jest dzielnicą, która byłaby dyskryminowana, jeśli chodzi o inwestycje drogowe. Były pieniądze m.in. na poszerzenie i przedłużenie al. KEN. Na kolejne odcinki na razie ich nie ma. Przeznaczanie pieniędzy z odszkodowania od Mostostalu to dzielenie skóry na niedźwiedziu. Na razie nie udało się odzyskać ani złotówki - mówi na to Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza.

Jak nie przeciąć Puławskiej

Z kolei mieszkańcy Piaseczna obawiają się, że po zbudowaniu trasy S2 jeszcze bardziej zakorkuje się prowadząca do ich miasta ul. Puławska. - Już teraz korki są tragiczne, a przecież przy przecięciu z południową obwodnicą ma stanąć kolejna sygnalizacja. Można się spodziewać, że czerwone światło dla jadących do Piaseczna będzie się palić długo, żeby wpuścić wyjeżdżających z południowej obwodnicy. Wtedy staniemy w wielkim korku - przewiduje Łukasz Kapka, który codziennie dojeżdża Puławską do pracy.

Jak się dowiedzieliśmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na kilka lat, czyli do czasu wydłużenia trasy S2 przez Ursynów na wschód, szykuje przy Puławskiej tymczasowe rozwiązanie, które ma usprawnić ruch. Wcześniej zakładano, że wszyscy, którzy, jadąc południową obwodnicą od strony autostrady, chcieliby skręcić w Puławską w lewo w stronę centrum, musieliby stać na światłach przed skrzyżowaniem. Ostatecznie pojadą jednak prosto wiaduktem nad Puławską i zawrócą do niej tymczasowym łącznikiem. Podobnie ma wyglądać skręt w lewo z Puławskiej od strony Piaseczna na trasę S2. Kierowcy najpierw będą skręcać w prawo na wiadukt prowizorycznym ślimakiem.

- Dzięki temu kierowcy korzystający z obwodnicy nie będą musieli przecinać jezdni Puławskiej i przejazd w stronę Piaseczna nie powinien znacząco się pogorszyć - przewiduje Janusz Galas, miejski inżynier ruchu. Przypomina, że Puławska w przyszłości ma mijać trasę S2 bezkolizyjnie w tunelu. Powinien go jednak zbudować ratusz, który nie ma teraz na to pieniędzy.

Według Małgorzaty Tarnowskiej, rzeczniczki mazowieckiego oddziału GDDKiA, tymczasowy zjazd z S2 na Puławską trzeba dopiero zaprojektować. - Na pewno jednak powstanie równocześnie z oddaniem trasy wiosną przyszłego roku - zapowiada.

Wcześniej kierowców czekają ogromne utrudnienia na Puławskiej, gdy wiosną wykonawca obwodnicy zacznie w końcu na dobre budowę węzła komunikacyjnego w tym miejscu. Wprawdzie inżynier Galas wymusił na generalnej dyrekcji dróg pozostawienie wzdłuż Puławskiej trzech pasów ruchu w każdym kierunku, ale korków nie da się uniknąć, gdy jeździ się przez plac budowy. - Na Puławskiej jak najszybciej powinien powstać buspas, żeby mogły przyspieszyć autobusy. Według naszych badań da się go wytyczyć dodatkowo na poboczu. Jeśli byłoby to jednak niemożliwe, dla transportu publicznego powinno się przeznaczyć jeden z trzech pasów - uważa Jan Jakiel, prezes stowarzyszenia Siskom, które walczy o budowę dróg i rozwój komunikacji. Zarząd Transportu Miejskiego wciąż analizuje, czy buspas na Puławskiej da się w ogóle wytyczyć.

Obrazek

Krzysztof Śmietana
źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... orki_.html

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 17 gru 2010, 13:55

1. Tylko, że Branickiego na odcinku Przyczółkowa-Ledóchowskiej nie rozwiązuje problemu braku połączenia z Ursynowem, a budżet nie jest z gumy. Nie wierzę w wybudowanie (powiedzmy w czasie jednej kadencji) powyższego odcinaka Branickiego i Ciszewskiego-Bis. Albo-albo.

2. Tymczasówka nie przejdzie, po osuwaniu skarpy na Orszady. I to nie ważne nawet, że osuwa się przez brak kanalizacji na Kokosowej, a nie przez Orszady. Poza tym, skoro mamy już tymczasową Orszady, to po co kolejna tymczasowa Branickiego 500 metrów dalej?

Nie ma projektu Ciszewskiego-bis. Jest tylko to co zakłada MPZP.
Po ursynowskiej stronie zakłada właśnie drogę 2x2, przedłużenie obecnego kształtu Ciszewskiego.
Problem jest na wilanowskiej części. O tym było już pisane kilka postów wcześniej.
Zresztą staszek75 jest świadom sytuacji, SMMW pisało w sprawie zmiany MPZP, więc wiedza jest.
Trzeba tylko przełożyć ją na konkretne działania - nie ma na co czekać.

Rada dzielnicy i radni już są.
Dziś o 15:00 na sesji Rady Dzielnicy wybór burmistrza i zastępców, czyli zarządu Dzielnicy.
W porządku obrad są interpelacje i zapytania radnych, więc już można temat napoczynać :)

Spock
przybysz
przybysz
Posty: 67
Rejestracja: 23 paź 2007, 18:16

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Spock » 17 gru 2010, 12:46

Wydaje mi się że dałoby się jednak zbudować Branickiego nie koniecznie czekając na POW:

1. odcinek Przyczółkowa - Ledóchowskiej nie ma żadnego związku z POW, można budować choćby dzisiaj :)

2. odcinek Ledóchowskiej - skarpa - tutaj trzeba by zrobić sensowną tymczasówkę, w dużej mierze w śladzie istniejących duktów (częsciowo nawet utwardzonych płytami betonowymi) - myślę że koszt zrobienia porządnej tymczasówki (płyty + asfalt) nie będzie jakiś kosmiczny, a może posłużyć do 2017...

3. skarpa - Rosoła - tutaj jest najwięcej roboty, przed wszystkim z wysiedleniem "skansesu Wolica" :) ale właśnie dlatego miasto powinno się wziąć za to jak najszybciej, bo znając nasze realia taka sprawa może się ciągnąć...przynajmniej jak już się zacznie budowa POW to nie będzie niespodzianek, a miasto mogłoby wykazać że aktywnie wspiera inwestycję GDDKiA...

Odnośnie Ciszewskiego to problemem jest moim zdaniem jest obecny projekt - to co widziałem to taka "Orszady-bis" zawijająca do Hlonda...to co tam jest potrzebne to porządna droga klasy G 2x2 - jak się popatrzy na plan Warszawy to Ciszewskiego-bis powinna się wpisywać w coś w rodzaju "lokalnej obwodnicy międzydzielnicowej" - 17 stycznia, Wirażowa, Poleczki, Ciszewskiego, Ciszewskiego-bis, Aleja RP, Sobieskiego - wszystkie te ulice są co najmniej 2x2. Zwłaszcza że szykuje się w dalszej przyszłości potężna przebudowa ciągu Sikorskiego (wiadukty i tunele od Rosoła do Sobieskiego) i de facto nie ma obecnie ŻADNEGO ciągu którym można by poprowadzić objazd...

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 17 gru 2010, 12:05

Wielkie cięcia wylotówek.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... wsze_.html

" (...) Rządowy program zakłada też inne cięcia. Dopiero po 2013 r. będą budowane:(...) południowa obwodnica Warszawy od Puławskiej przez nowy most na Wiśle do trasy lubelskiej (...)"

Warszawa dostaje po d..pie jak żadne miasto, mazowieckie jak żaden region.
"Dopiero po 2013" nie oznacza, że w 2013 na budowę wjadą koparki.
Oznacza to tyle, że rozpoczęcia prac na budowie nie mamy prawa się spodziewać do 2015 i to też przy założeniu, że znajdą się pieniądze.

Jeśli przyjmiemy, że budowa połączenia Branickiego z Płaskowickiej jest możliwa tylko razem z budową POW przez Ursynów i Wilanów, to takie połączenie może nam ułatwić życie nie wcześniej niż w 2017.

Perspektywa 7 lat (choć ja nawet w te 7 nie wierzę) to jest już koszmar.

Dlatego przypominam się naszym radnym, bo wiemy, że czytają to forum, żeby ruszyli z kopyta z Ciszewskiego-bis.
To po prostu MUSI być absolutny priorytet wilanowskich władz na obecną kadencję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”