Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 18 maja 2011, 16:11

bierute pisze: nie znam nowoczesnej europejskiej stolicy, w której trasę przelotową projektuje się przez srodek dzielnicy mieszkalnej.
Po pierwsze, to nie przez środek dzielnicy - zalecam mniej demagogii bo jednak S2 nie pójdzie śladem Klimczaka.
Po drugie, to radzę sprawdzić co znalazło się najpierw w planach zagospodarowania.
Południowa Obwodnica Warszawy czy Miasteczko Wilanów?
Odpowiem od razu: POW. I była ona wtedy oddalona w prostej linii od zabudowań dzielnicy Wilanów o przynajmniej 2 kilometry.

A co do znajomości nowoczesnych europejskich stolic, to wymień mi proszę te, które tak jak Warszawa nie posiadają obwodnicy i(lub) bezkolizyjnych wylotowych tras szybkiego ruchu na najważniejszych kierunkach swojego kraju/regionu.
W dyskusjach z obrońcami przyrody zawsze mnie intryguje ich troska o jakiś fragment ziemi, po którym ma przejść nowa droga, w kontekście braku ich troski o zdrowie ludzi którzy np. stoją w korku całą godzinę, z całą swoją rodziną (w tym malutkimi dziećmi) i wdychają spaliny w stężeniu o wiele większym (i niebezpieczniejszym) niż np. wtedy gdyby obcowali z jakąś trasą typu S2 na skraju mojego osiedla.

A ten przypadek z wdychaniem spalin jest znany chociażby wszystkim tym, którzy mają "przyjemność" powracania z wakacji z wybrzeża czy gór, takimi trasami jak Al. Krakowska czy Wybrzeże Gdyńskie/Pułkowa (na Łomianki/Gdańsk).
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 16:13 przez sadybiak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bierute » 18 maja 2011, 12:15

YOGI, nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, ze w mieście dróg nigdy dość. no własnie dość. szczególnie tych wielkich, szerokich, przelotowych. nigdy dośc parków, trotuarów, ścieżek rowerowych. kawiarni, cukierni, placów zabaw.
nie znam nowoczesnej europejskiej stolicy, w której trasę przelotową projektuje się przez srodek dzielnicy mieszkalnej. ani to zdrowe, ani przyjemne. nie sprzeciwiam sie transportowi kołowemu, ale sprzeciwiam się bezmyslnemu zalewaniu coraz to większej powierzchni miasta betonem i asfaltem. i to wcale nie jest tak, ze jak się chce mieszkac w miescie to trzeba się godzić na beton, spaliny, hałas i brud. bo przede wszystkim to chce się mieszkac tam, gdzie się urodziło. i chce się miec do tego odpowiednie warunki. więc dlaczego ludnośc napływowa ma utrudniac życie mieszczanom? dlaczego nie mozna utrudnic zycia tym, którzy do miast koniecznie się pchają? jak? recepta jest prosta. po pierwsze - opłaty za wiazd do miasta w którym auto nie jest zarejestrowane (normalna rzecz np. w Norwegii, czy na Manhatanie). gradacja opłat za poruszanie się po mieście w zalezności od ilości osób w aucie. usprawnienie komunikacji miejskiej. itd...

Yogi, bo dlaczego masz zrezygnować z ekstra mieszkania na byczym rogu z widokiem na południowe rubieże Warszawy, skarpę ursynowska i las Kabacki? dlatego, ze nieopodal ma przebiegac przelotówka, którą wjeżdżać będzie do Warszawy milion przyjezdnych którzy sprowadzili się do miasta w ciągu ostatniej dekady? Bo pętlą tramwajowa bym sie nie przejmował. bo po co sobie zawracac gitare inwestycją realizowana za jakies 20 lat? ;)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4323
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: YOGItheBEAR » 18 maja 2011, 11:30

Oczywiście nie można odmówić racji tym, którzy podkreślają walory środowiska naturalnego okolic Wilanowa. Byłoby pięknie, gdyby w ogóle nie było potrzeba dróg i samochodów. Byłoby. Ale zdecydowaliśmy się żyć i mieszkać w mieście (bo tak jest ponoć lepiej, wygodniej, <dodać co tam komu pasuje>) i musimy przyjąć, iż pewne rozwiązania - w tym drogi - są konieczne. Samo Miasteczko Wilanów zostało zaprojektowane tak, że większość lokalnych spraw można załatwić "na piechotę". Do tego szczycimy się największym nasyceniem krytą powierzchnią parkingową. I nie przeszkadza nam to wcale jeździć samochodami do kiosku za rogiem i "piętrowo" zastawiać Sarmacką. Rzecz w kulturze. Jak się zainwestowało w nową furmankę (albo dostało w gratisie do pensji), to trzeba to sąsiadom pokazać...

Dróg w mieście nigdy dość. Miasteczko Wilanów ma to szczęście, że po zrealizowaniu całości koncepcji będzie jednym z najlepiej komunikacyjnie rozwiązanych projektów przestrzennych w Polsce. Z kompletem wygodnych dróg lokalnych, ponadlokalnych i z bezpośrednim połączeniem z Europą. Wszystko w stosunkowo wysokim standardzie ekologicznym. Naprawdę lamenty nad planowanymi/realizowanymi drogami w Miasteczku to nie jest najlepszy pomysł. Trzeba się cieszyć każdym metrem asfaltu, który jest tu wylewany, bo naprawdę jest to wszystko nieźle pomyślane. Jedyne co boli to terminy realizacji. Ale... Komunę przeżyliśmy, III i IV RP przeżyliśmy - doczekamy i dróg w Miasteczku... ;)

Oglądałem mieszkanie w "Królewskim Przedmieściu" na zbiegu Sarmackiej i Al.RP. Mieszkanie umiejscowione w tym "rogu nosorożca" - dodam. Zgodnie z zapewnieniami pani, która mi lokal pokazywała, do POW ma być "ho-ho-ho". Jak wiemy "ho-ho-ho" oznacza ca. 250m w tym prawdopodobnie pętla autobusowa i daj Bóg - tramwajowa. Bo to przecież mieszkanie "spokój-cisza". Rozumiem więc doskonale, że niektórzy ludzie czują się teraz nabici w butelkę. Z tym tylko, że plany były dostępne od dawna, a "miękkość cenowa" dewelopera - zastanawiająca. Wystarczyło poszukać.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bierute » 16 maja 2011, 16:51

na szczęście z braku funduszy szybko ta droga nie powstanie. pieknie jest tak jak teraz - cicho, spokojnie, biegają zwierzaczki, ćwierkaja ptaszki. obwodnice, jak sama nazwa wskazuje powinny obwodzić a nie przechodzić przez miasto, przez osiedla mieszkaniowe. podstawową potrzebą w naszej części Warszawy to most nad Wisłą! i lepszej jakosci drogi lokalne. a tym, którym trudno wrócic na weekend na tzw. stare smieci i żądają 4-pasmowej autostrady moze prościej i taniej bedzie na te stare śmieci powrócic na stałe?? i ruch się zmniejszy i środowisko odzyje i tylu dróg nie bedzie trzeba... ;)

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2073
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sober » 12 maja 2011, 9:15

Budować, budowa, budować!

Nie można pozwolić, żeby pojedyncze z-niczego-nie-zadowolone jednostki przekrzyczały z takim trudem układane plany :roll:
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

lvovo
przybysz
przybysz
Posty: 16
Rejestracja: 16 gru 2010, 11:37

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: lvovo » 12 maja 2011, 9:13

j.w. :)

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 12 maja 2011, 8:38

Obrazek
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

bartekka
tubylec
tubylec
Posty: 588
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:31

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: bartekka » 12 maja 2011, 8:12

auronauta pisze:To nie jest tak, że jak komuś nie pasuje to musi szukać innego miejsca. Moim zdaniem to głupie podejście, bo to nie człowiek ma się dostosować do otoczenia, ale dostosować sobie otoczenie.
Czym innym jest dostosowywanie otoczenia do człowieka - czym innym anarchia/pieniactwo/czepialstwo/sobiepaństwo etc.

Fakty są takie, że człowiek - zgodnie z cywilizowanymi zasadami ustalonymi w ramach "umowy społecznej" - zadecydował już jak chce dostosować to otoczenie do siebie na terenie Miasteczka Wilanów.

Etap ustaleń i planów w tym zakresie się zakończył. Każdy kto po zakończeniu tego etapu decyduje się zamieszkać na MW powinien przyjąć swoją nową nieruchomość z dobrodziejstwem inwentarza - a nie postulować zmiany tylko dlatego, że mu się wydaje, że jego racja jest "naj".

Budowa dróg, a zwłaszcza budowa porozumienia co do ich przebiegu/metody budowania etc. to bardzo delikatna sprawa - skoro w tym wypadku już się udało wypracować kompromis i mamy odpowiednie plany, decyzje, uzgodnienia to wychodzenie teraz z nowymi koncepcjami nie jest "dostosowywaniem otoczenia do człowieka" tylko zwykłym bezsensownym podpalaniem wszystkich dotychczasowych planów.

Jasne może uda się - po wielkich bojach - wynegocjować tunel i różowy asfalt - kto wie? Przecież wszystko jest możliwe. Tylko wówczas droga nie powstanie do 2020 tylko do 2120.

Czas na postulaty i koncepcje już był. Teraz trzeba zająć się budową.

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 11 maja 2011, 22:00

pma masz racje trzeba szukać info o odcinku
3455 m do 5220 m
pozdr
Ja_cek

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 11 maja 2011, 18:45

adad - wiesz co to jest redukcja do absurdu? Wiesz, kto używa takiej retoryki? Lepiej sie dowiedź.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 11 maja 2011, 18:44

Ivovo , widzę, że logika myślenia to twoja słaba stona :) A i czytanie ze zrozumieniem przychodzi ci trudno.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 18:50 przez auronauta, łącznie zmieniany 1 raz.

pma

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: pma » 11 maja 2011, 18:31

Ja_cek, przeglądałem ten sam dokument i z tego co zrozumiałem nasyp zaczyna się od węzła Przyczółkowa w stronę Wisły (do rzeki Wilanówki, która znajduje się na poziomie ul. Ruczaj).
Generalnie nie dotyczy przebiegiu S2 na obrzeżu MW, czyli intreresującym forumowiczów odcinku (tj. od węzła Ursynów Wschód do węzła Przyczółkowa). Odcinek w MW zaczyna się mniej więcej od 3455 m (koniec tunelu) a nasyp zaczyna się na 5220 m tj. zaraz przed węzłem Przyczółkowa - tak zrozumiałem ten dokument.
Może mógłbyś wskazać fragment, w którym znalazłeś informację o tym, że droga w MW będzie przebiegać na nasypie? Jest, jeśli dobrze zauważyłem, informacja o nasypie na obszarze "Łąk Wilanowskich" a nie "Pól Wilanowskich"
Jest także informacja, że na tym odcinku będą ekrany akustyczne o wysokości 5 metrów.

http://www.siskom.waw.pl/materialy/s2/s ... _rys-1.pdf

Pozdrawiam

lvovo
przybysz
przybysz
Posty: 16
Rejestracja: 16 gru 2010, 11:37

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: lvovo » 11 maja 2011, 14:18

auronauta pisze:trudno mi uwierzyć w argumenty, że S2 i inne drogi spowodują, że łatwo będzie się komunikować z innymi częściami Warszawy.

Otóż to. Wiadomo przecież powszechnie, że drogi utrudniają komunikację.
auronauta pisze:Moim zdaniem będą tam takie same korki jak na innych ulicach.
No pewnie. Po co budować nowe drogi, skoro i tak będą tam korki? Lepiej zostawić tak, jak jest, to korków będzie mniej.
auronauta pisze:Takie są fakty.
Zaiste. A z faktami się nie dyskutuje.

Ja_cek

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Ja_cek » 11 maja 2011, 13:43

Witam,
szczególy co do tego jak będzie wyglądać "nasz" wilanowski odcinek S2 mozna przeczytać tutaj
http://www.siskom.waw.pl/materialy/rdos ... s2_pow.pdf
z tego co ja zrozumiałem na odcinku pól wilanowskich do przyczólkowej bedzie nasyp ziemny dopiero na którym odbywać się bedzie ruch samochodowy, nie będzie to estakada.
Cała trasa będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi, za wyjątkiem tunelu pod Ursynowem i mostu przez Wisłę, gdzie przewidziano przekrój 2 x 4. Najważniejszymi obiektami inżynierskimi są na tym odcinku Ursynów/Wilanów będzie tunel pod Ursynowem długości ponad 2600 m.
Na odcinku dalszym od przyczółkowej do mostku na Wilanówce również będzie tunel. Planowane tez są ekrany akustyczne.
pozdr
Ja_cek

Awatar użytkownika
adad
tubylec
tubylec
Posty: 824
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:11
Lokalizacja: Waldemar
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: adad » 11 maja 2011, 13:21

auronauta proponuję przeprowadzkę na księżyc. Tam ruch, przynajmniej na razie, jest nikły więc będziesz miał spokój.
Skoro nie ma że się nie da to może postulować wszystkie ulice w tunelach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”