Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Maciek1971
osadnik
osadnik
Posty: 250
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 11 maja 2011, 12:06

Ale faktem jest że ta droga powstanie więc roztrząsanie problemu nie ma sensu.....i tyle. Nie puszczą tego w tunelu ze wzgledu na uwarunkowania podłoża. Estakady to też nie wymysł ale uwarunkowanie.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 11 maja 2011, 1:04

To nie jest tak, że jak komuś nie pasuje to musi szukać innego miejsca. Moim zdaniem to głupie podejście, bo to nie człowiek ma się dostosować do otoczenia, ale dostosować sobie otoczenie.
Nie zgadzam sie też z mysleniem typu "nie da się", a może sie da, kto wie, trzeba próbować.
Na koniec trudno mi uwierzyć w argumenty, że S2 i inne drogi spowodują, że łatwo będzie się komunikować z innymi częściami Warszawy. Moim zdaniem będą tam takie same korki jak na innych ulicach. Szczególnie na S2 - wyobraźcie sobie ruch na trasie Irlandia - Rosja (autostrada A2, której częścią ma być S2), plus połączenie Polski wschodniej z zachodnią, plus Wawer jadący do pracy (i po pracy), plus Wilananów robiący to samo plus reszta ruchu. Do tego dojdzie jeszcze Konstancin wjeżdząjący z Przyczółkowej. Z pewnością chętni na zakupy w galerii handlowej MW też będą podróżować S2, Przyczółkową, Branickiego. Do tego dojdą jeszcze przyjeżdzający do budowanych biurowców, Świątyni, szpitala.......

To nie jest jakaś katastroficzna wizja, to jest wizja realna. Takie są fakty.

Maciek1971
osadnik
osadnik
Posty: 250
Rejestracja: 01 mar 2011, 23:59

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Maciek1971 » 10 maja 2011, 23:06

No właśnie i do tego każdy deweloper dodaje ładne i długie oświadczenie do umowy że kupujący zapoznał sie dokładnie z MPZP i obecnym oraz planowanym rozkładem dróg w MW i okolicy. Przebieg S2 jest zaklepany i nie zostanie raczej zmieniony. Zapominacie natomiast o jednym, faktyczny czas realizacji tej drogi trzeba oceniać na 2016-2020 i to naprawdę przy dobrych wiatrach. Koszt tunelu na Ursynowie oraz estakad + most powoduje że GDDKiA wybuduje za to cała warszawska i podwarszawską część S8 oraz znacznie ważniejszą ze strategicznego punktu widzenia wylotówkę na Gdańsk wraz z łącznikiem na Bemowie. Myślę, że aktualni mieszkańcy mogą spać jeszcze latami całymi spokojnie....gorzej z tymi którzy będą chcieli wygodnie jeździć.... długo jeszcze bedą się bujać przez dolinkę na Puławską do S2 i autostrady.

majkeloski
bywalec
bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 02 lis 2007, 23:54

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: majkeloski » 10 maja 2011, 21:25

auronauta pisze:To super, sama natura :). Przeszedłem się dziś obok szpitala Medicoveru i tych osiedli co tam stoją - jeśli zbudują tą S2 to będzie masakra dla krajobrazu. Jeszcze żeby ona szła ziemią to pół biedy, ale jeśli ma być na estakadzie (a ma być) kilkunastometrowej to będzie dobrze widoczna z wielu miejsc w MW - ciekawe czy będą zielone bariery akustyczne.
Nie oszukujmy się, będzie smród, hałas i brzydki krajobraz. Jak do tego dojdzie jeszcze Al.RP, Branickiego, Przyczółkowa i ta S2, to MW będzie chyba najbardziej zanieczyszczonym miejscem w Warszawie.

Ten tunel by się przydał i u nas. Nie wiem czy nie czas coś z tym zrobić, bo obudzimy się z ręką.......
Nie no dramat po prostu! Aeronauto, chyba najwyższy czas rozejrzeć się za mieszkaniem w innej części Warszawy.
A najśmieszniejsze jest to, że cała siatka dróg w MW i wokół MW znana jest od kilku lat. Więc po cholerę było się przeprowadzać do dzielnicy, która za kilka lat będzie ekologiczną masakrą???

Pozdrawiam,

m.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 19:41

W sumie wykop w ziemi to dobry pomysł, ale pewnie też nie do zrealizowania. Ci na końcu MW rzeczywiście będą mieć nie za fajnie, ale chyba tam mają stać jeszcze jakieś budowle biurowe. Mnie głównie chodzi o widok, niezależnie z jakiego osiedla, jeśli tylko ktoś ma widok na południe będzie raczony widokiem zielonych ekranów akustycznych. Hałas to może nie będzie wielki dzieki tym ekranom, natomiast skażenie powietrza wzrośnie moim zdaniem, z powodów o jakich pisałem wcześniej, czyli 2 nowe ulice i S2 plus Przyczółkowa = dziesiątki tysięcy samochodów. Na S2 ma być ok 6 tyś na godzinę.
Jedno jest pewne na południe MW się już nie rozwinie, na wschód też nie, za to ciekawe co będzie na zachodzie w stronę Ursynowa. Z czasem tam też pewnie jakaś droga będzie musiała powstać.

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 10 maja 2011, 16:51

auronauta pisze:Sumując plusy dodatnie i plusy ujemne warto moim zdaniem walczyć o S2 w tunelu, przyajmniej w tych miejscach bliskich MW.
W tym wypadku jest już musztarda po obiedzie, gdyż została wydana jedna z najważniejszych (jeśli nie najważniejsza) decyzja warunkująca inwestycje - DŚU (Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach), która wszelkie pryncypia jak ma być zaprojektowana trasa na tym odcinku określa.
POW od ul. Puławskiej do Trasy Lubelskiej będzie na 100% jednym z najdroższych fragmentów drogi w Polsce. Właśnie ze względu na bardzo drogie elementy jakimi są: tunel na Ursynowie, bardzo długo odcinek estakadowy i most przez Wisłę.
Tak na marginesie dodam, że wiele lat temu wstępny projekt POW nie zakładał budowy tunelu na Ursynowie (a na pewno nie tak długiego jaki ma być finalnie budowany - 2650m.). Trasa miała przez Ursynów przebiegać głownie w wykopie (coś takiego jak zrobiono z północną odnogą obwodnicy, czyli S8, która przebiega przez Bemowo).
Ale jak wiadomo, protesty na Ursynowie, który trwają w zasadzie od początku lat dziewięćdziesiątych doprowadziły do znaczącego wydłużenia tunelu. O tyle jednak dobrze, że ni doprowadziły do kompletnego zaniechania planów budowy POW przez Ursynów - o co od zawsze zabiegali najbardziej radykalni ekolodzy i najbardziej radykalne grupki mieszkańców Ursynowa.
Niemniej jednak trasa będzie strasznie droga, co odsuwa rozpoczęcie jej budowy o ładnych parę lat. Pesymiści mówią nawet o końcu tej dekady, jako o pierwszym możliwym terminie, kiedy pierwsze auta przejadą S2 na odcinku Puławska-Lubelska.
Podsumowując: liczenie na to, że jest szansa na zbudowanie kolejnego tunelu w ciągu S2 w pobliżu Wilanowa jest mrzonką.
Przypomnę, że ekolodzy wnioskowali 2 lata temu (do organu wydającego DŚU) o rozważenie wariantu z tunelem pod Wisłą, ale na szczęście finalna decyzja DŚU tego nie nakazuje. Ponieważ ew. środowiskowy nakaz budowy tunelu autostradowego pod Wisłą zatrzymałby budowę POW na dziesięciolecia - to byłby koszt astronomiczny, nie do udźwignięcia przez inwestora (GDDKiA).
DŚU z tego co wiem w przypadku inwestycji etapowanych (a POW taką jest) jest ważna 6 lat (normalnie tylko 4), w związku z tym spodziewałbym się rozpoczęcia inwestycji (wydania pozwolenia na budowę) przed upływem tego terminu.

A wracając do Twoich "plusów/minusów", to dla mnie posiadanie "pod oknem Miasteczka Wilanów" węzłów komunikacyjnych, które pozwolą mi szybko wydostać się z miasta czy przerzucić się do sąsiedniej dzielnicy, która ma metro (poprzez Branickiego) będzie dużą zaletą. Jakieś "plusy ujemne" zapewne się pojawią, ale "plusów dodatnich" będzie zdecydowanie więcej.
Aha, i oczywiście od dawana wiedziałem którędy POW ma przebiegać i świadomie nie rozważałem zakupu mieszkania na krańcu MW, który będzie najbliżej tej trasy ;)

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 15:31

Ja specjalnie eko nie jestem, ułatwienie przemieszczania sie super, bardzo mi pasuje, ale wolałbym żeby S2 była w tunelu obok MW, estakada zeszpeci krajobraz, będzie hałas i smród. Rzeczywiście estakada będzie miała kilka metrów (pod spodem mają być parkingi chyba). Za dużo tych dróg wokół na razie jest jedna a będzie jeszcze 3 w tym Al. RP z ruchem większym niż Puławska (takie są przewidywania), Branickiego (po dwa pasy w każdym kierunku) i S2 niby ekspresowa, ale przecież ona będzie częścią A2. Sumując plusy dodatnie i plusy ujemne warto moim zdaniem walczyć o S2 w tunelu, przyajmniej w tych miejscach bliskich MW.
Ekrany akustyczne będą, wysokie zielone, widok masakryczny. Teraz tam rosną piękne młode brzozy, a będzie 4 pasy w każdą stronę.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 10 maja 2011, 15:12

Najlepiej będzie jak zablokujemy jej budowę. Powiemy: "wiemy, że ta trasa została tędy wytyczona X lat temu, ale my teraz przeciwko niej protestujemy, bo jesteśmy mieszkańcami MW" :roll:
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: sadybiak » 10 maja 2011, 15:10

auronauta pisze: Jeszcze żeby ona szła ziemią to pół biedy, ale jeśli ma być na estakadzie (a ma być) kilkunastometrowej to będzie dobrze widoczna z wielu miejsc w MW - ciekawe czy będą zielone bariery akustyczne.
A skąd masz takie informacje, że estakad będzie miała kilkanaście metrów wysokości? To byłaby wysokość porównywalna z budynkami w MW (!?)
I z jakiego powodu taka wysokość miałaby być zaprojektowana, ciekawe to bardzo?
Moim zdaniem estakady raczej będą (powinny być) nie wyższe niż te na Trasie Siekierkowskiej, czyli jakieś 5-6 m. max.

A skoro jesteś taki pro-ekologiczny (to nie przytyk, bo ja tez jestem :) ) to powinieneś wiedzieć , że tego typu trasy buduje się na estakadach również ze względów ekologicznych, aby nie ingerować zbytnio (nie dzielić brutalnie) w obszar przez który przebiega. Nam, jako mieszkańcom MW będzie tez dzięki temu łatwiej przemieszczać się (czy to pieszo, czy rowerami) w stronę Powsina. I bez przesady, S2 będzie oddalona - w prostej linii - od ostatnich zabudowań mieszkalnych o jakieś 200-300 m.
Bądź tez spokojny co do ekranów akustycznych - będą na 100%.
Ale najważniejsze, że na budowę tej trasy nie ma pieniędzy. To bardzo droga inwestycja, która m.in. dzięki wnioskom organizacji ekologicznych będzie miała sporo kosztownych rozwiązań (tunel, estakady).
Optymistycznie patrząc, to budowa może się zacząć za 4-5 lat.
I akurat dla mnie to nie jest powód do radości, ale myślę, że przeciwnicy tej inwestycji mogą jeszcze trochę odpocząć.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 15:13 przez sadybiak, łącznie zmieniany 1 raz.

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 14:53

To super, sama natura :). Przeszedłem się dziś obok szpitala Medicoveru i tych osiedli co tam stoją - jeśli zbudują tą S2 to będzie masakra dla krajobrazu. Jeszcze żeby ona szła ziemią to pół biedy, ale jeśli ma być na estakadzie (a ma być) kilkunastometrowej to będzie dobrze widoczna z wielu miejsc w MW - ciekawe czy będą zielone bariery akustyczne.
Nie oszukujmy się, będzie smród, hałas i brzydki krajobraz. Jak do tego dojdzie jeszcze Al.RP, Branickiego, Przyczółkowa i ta S2, to MW będzie chyba najbardziej zanieczyszczonym miejscem w Warszawie.

Ten tunel by się przydał i u nas. Nie wiem czy nie czas coś z tym zrobić, bo obudzimy się z ręką.......

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: garneck » 10 maja 2011, 12:30

auronauta pisze:chłonąć cały ołów
Etylinę 94 wycofano z obrotu w 2000 roku. Obecnie w żadnym paliwie nie stosuje się tetraetyloołowiu jako substancji przeciwstukowej.
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

auronauta
przybysz
przybysz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2010, 22:10

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: auronauta » 10 maja 2011, 11:55

W sumie fajnie tym z Ursynowa, że będą mieli S2 w tunelu, my niestety będziemy chłonąć cały ołów i inne rakotwórcze spaliny - bo przecież na S2 ma się skupić ruch tranzytowy a więc ciężarówki. A ruch powietrza jest najczęściej taki, że będzie wiać na MW.

chsh
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2011, 15:21

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: chsh » 06 maja 2011, 15:28

29 kwietnia 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla:

Odcinek od węzła "Puławska" (bez węzła) do węzła "Lubelska" (z węzłem)

http://www.siskom.waw.pl/s2.htm#III

Jest nadzieja ze na nastepne mistrzostwa Europy wyjedziemy spod samego bloku na europejska droge ;-).

chsh
przybysz
przybysz
Posty: 14
Rejestracja: 06 maja 2011, 15:21

Re: Jest pozwolenie środowiskowe na południową obwodnicę sto

Post autor: chsh » 06 maja 2011, 15:26

Z tymi pieniedzmi to jak zwykle media bredza... samo przygotowanie projektu, itd. to 2-3 lata wiec i tak wazny bedzie budzet od 2014 r.

Awatar użytkownika
Mala
przybysz
przybysz
Posty: 68
Rejestracja: 30 lis 2009, 13:33

Re: Jest pozwolenie środowiskowe na południową obwodnicę sto

Post autor: Mala » 05 maja 2011, 9:20


ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”