Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Aga
autochton
autochton
Posty: 2351
Rejestracja: 09 sty 2008, 11:22

Jest pozwolenie środowiskowe na południową obwodnicę stolicy

Post autor: Aga » 05 maja 2011, 8:51

Południowa obwodnica Warszawy przetnie Ursynów w 2,5-kilometrowym tunelu, a most między Wilanowem i Wawrem nie może mieć pylonów - w wynika z wydanej właśnie decyzji środowiskowej. Na razie nie ma jednak pieniędzy na budowę trasy.

Więcej:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lonow.html

magber
bywalec
bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 24 sie 2010, 6:46

Obwodnica skończy się ślimakiem. Będą mniejsze korki?

Post autor: magber » 17 lut 2011, 18:04

Wiosną 2012 r. do głównej arterii, która łączy Warszawę z Piasecznem, niedaleko hipermarketu Real powinna być dociągnięta południowa obwodnica Warszawy. Ta z kolei będzie przedłużeniem prowadzącej z Niemiec autostrady A2. Przynajmniej przez kilka lat trasa ekspresowa przecinająca południowe krańce Warszawy ma się urywać właśnie na Ursynowie. Przygotowania do budowy dalszego odcinka obwodnicy m.in. w tunelu wzdłuż ul. Płaskowickiej i dalej mostem na prawy brzeg Wisły są jeszcze w lesie. Rządowi brakuje też na to pieniędzy.
Władze Ursynowa przewidują, że w 2012 r. ulice w tej części dzielnicy kompletnie się zakorkują. Żądają od ratusza, by przyznał pieniądze na budowę lub poszerzenie kilku ursynowskich odcinków. - Tu nie tylko chodzi o dojazd do trasy ekspresowej, ale też do Szpitala Południowego, który miasto planuje przy ul. rtm. Pileckiego - przypomina burmistrz Ursynowa Piotr Guział. Narzeka, że w planie inwestycyjnym do 2015 r. władze miasta wycięły dotacje na budowę większości ulic w jego dzielnicy. Ursynów uważa, że w związku z otwarciem trasy S2 muszą się znaleźć pieniądze przynajmniej na poszerzenie wąskiego odcinka ul. Płaskowickiej od Puławskiej w stronę ul. rtm. Pileckiego (potrzeba 38 mln zł) i budowę ul. Indiry Gandhi między ul. Płaskowickiej a Pileckiego (15 mln zł).

Ursynowski samorząd chce też naciskać władze stolicy w sprawie jak najszybszego połączenia z sąsiednim Wilanowem - albo przez ul. Rosnowskiego i tzw. Nowokabacką do Powsina, albo przedłużenie ul. Płaskowickiej, czyli Branickiego w Miasteczku Wilanów. Dzielnica liczy, że na ursynowskie ulice pójdzie część ze 120 mln zł odszkodowania, które firma Mostostal-Export musi zapłacić miastu za poślizg w budowie hali widowiskowo-sportowej przy ul. rtm. Pileckiego.(...)



Więcej...
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... orki_.html

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 17 lut 2011, 10:42

Obwodnica skończy się ślimakiem. Będą mniejsze korki?

Ursynów i Piaseczno obawiają się paraliżu po zbudowaniu pierwszego odcinka trasy ekspresowej S2. W odpowiedzi generalna dyrekcja dróg planuje tymczasowe zjazdy, dzięki którym zmniejszą się korki na Puławskiej.

Wiosną 2012 r. do głównej arterii, która łączy Warszawę z Piasecznem, niedaleko hipermarketu Real powinna być dociągnięta południowa obwodnica Warszawy. Ta z kolei będzie przedłużeniem prowadzącej z Niemiec autostrady A2. Przynajmniej przez kilka lat trasa ekspresowa przecinająca południowe krańce Warszawy ma się urywać właśnie na Ursynowie. Przygotowania do budowy dalszego odcinka obwodnicy m.in. w tunelu wzdłuż ul. Płaskowickiej i dalej mostem na prawy brzeg Wisły są jeszcze w lesie. Rządowi brakuje też na to pieniędzy.

Ursynów chce na drogi

Władze Ursynowa przewidują, że w 2012 r. ulice w tej części dzielnicy kompletnie się zakorkują. Żądają od ratusza, by przyznał pieniądze na budowę lub poszerzenie kilku ursynowskich odcinków. - Tu nie tylko chodzi o dojazd do trasy ekspresowej, ale też do Szpitala Południowego, który miasto planuje przy ul. rtm. Pileckiego - przypomina burmistrz Ursynowa Piotr Guział. Narzeka, że w planie inwestycyjnym do 2015 r. władze miasta wycięły dotacje na budowę większości ulic w jego dzielnicy. Ursynów uważa, że w związku z otwarciem trasy S2 muszą się znaleźć pieniądze przynajmniej na poszerzenie wąskiego odcinka ul. Płaskowickiej od Puławskiej w stronę ul. rtm. Pileckiego (potrzeba 38 mln zł) i budowę ul. Indiry Gandhi między ul. Płaskowickiej a Pileckiego (15 mln zł).

Ursynowski samorząd chce też naciskać władze stolicy w sprawie jak najszybszego połączenia z sąsiednim Wilanowem - albo przez ul. Rosnowskiego i tzw. Nowokabacką do Powsina, albo przedłużenie ul. Płaskowickiej, czyli Branickiego w Miasteczku Wilanów. Dzielnica liczy, że na ursynowskie ulice pójdzie część ze 120 mln zł odszkodowania, które firma Mostostal-Export musi zapłacić miastu za poślizg w budowie hali widowiskowo-sportowej przy ul. rtm. Pileckiego.

- Ursynów nie jest dzielnicą, która byłaby dyskryminowana, jeśli chodzi o inwestycje drogowe. Były pieniądze m.in. na poszerzenie i przedłużenie al. KEN. Na kolejne odcinki na razie ich nie ma. Przeznaczanie pieniędzy z odszkodowania od Mostostalu to dzielenie skóry na niedźwiedziu. Na razie nie udało się odzyskać ani złotówki - mówi na to Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza.

Jak nie przeciąć Puławskiej

Z kolei mieszkańcy Piaseczna obawiają się, że po zbudowaniu trasy S2 jeszcze bardziej zakorkuje się prowadząca do ich miasta ul. Puławska. - Już teraz korki są tragiczne, a przecież przy przecięciu z południową obwodnicą ma stanąć kolejna sygnalizacja. Można się spodziewać, że czerwone światło dla jadących do Piaseczna będzie się palić długo, żeby wpuścić wyjeżdżających z południowej obwodnicy. Wtedy staniemy w wielkim korku - przewiduje Łukasz Kapka, który codziennie dojeżdża Puławską do pracy.

Jak się dowiedzieliśmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na kilka lat, czyli do czasu wydłużenia trasy S2 przez Ursynów na wschód, szykuje przy Puławskiej tymczasowe rozwiązanie, które ma usprawnić ruch. Wcześniej zakładano, że wszyscy, którzy, jadąc południową obwodnicą od strony autostrady, chcieliby skręcić w Puławską w lewo w stronę centrum, musieliby stać na światłach przed skrzyżowaniem. Ostatecznie pojadą jednak prosto wiaduktem nad Puławską i zawrócą do niej tymczasowym łącznikiem. Podobnie ma wyglądać skręt w lewo z Puławskiej od strony Piaseczna na trasę S2. Kierowcy najpierw będą skręcać w prawo na wiadukt prowizorycznym ślimakiem.

- Dzięki temu kierowcy korzystający z obwodnicy nie będą musieli przecinać jezdni Puławskiej i przejazd w stronę Piaseczna nie powinien znacząco się pogorszyć - przewiduje Janusz Galas, miejski inżynier ruchu. Przypomina, że Puławska w przyszłości ma mijać trasę S2 bezkolizyjnie w tunelu. Powinien go jednak zbudować ratusz, który nie ma teraz na to pieniędzy.

Według Małgorzaty Tarnowskiej, rzeczniczki mazowieckiego oddziału GDDKiA, tymczasowy zjazd z S2 na Puławską trzeba dopiero zaprojektować. - Na pewno jednak powstanie równocześnie z oddaniem trasy wiosną przyszłego roku - zapowiada.

Wcześniej kierowców czekają ogromne utrudnienia na Puławskiej, gdy wiosną wykonawca obwodnicy zacznie w końcu na dobre budowę węzła komunikacyjnego w tym miejscu. Wprawdzie inżynier Galas wymusił na generalnej dyrekcji dróg pozostawienie wzdłuż Puławskiej trzech pasów ruchu w każdym kierunku, ale korków nie da się uniknąć, gdy jeździ się przez plac budowy. - Na Puławskiej jak najszybciej powinien powstać buspas, żeby mogły przyspieszyć autobusy. Według naszych badań da się go wytyczyć dodatkowo na poboczu. Jeśli byłoby to jednak niemożliwe, dla transportu publicznego powinno się przeznaczyć jeden z trzech pasów - uważa Jan Jakiel, prezes stowarzyszenia Siskom, które walczy o budowę dróg i rozwój komunikacji. Zarząd Transportu Miejskiego wciąż analizuje, czy buspas na Puławskiej da się w ogóle wytyczyć.

Obrazek

Krzysztof Śmietana
źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... orki_.html

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 17 gru 2010, 13:55

1. Tylko, że Branickiego na odcinku Przyczółkowa-Ledóchowskiej nie rozwiązuje problemu braku połączenia z Ursynowem, a budżet nie jest z gumy. Nie wierzę w wybudowanie (powiedzmy w czasie jednej kadencji) powyższego odcinaka Branickiego i Ciszewskiego-Bis. Albo-albo.

2. Tymczasówka nie przejdzie, po osuwaniu skarpy na Orszady. I to nie ważne nawet, że osuwa się przez brak kanalizacji na Kokosowej, a nie przez Orszady. Poza tym, skoro mamy już tymczasową Orszady, to po co kolejna tymczasowa Branickiego 500 metrów dalej?

Nie ma projektu Ciszewskiego-bis. Jest tylko to co zakłada MPZP.
Po ursynowskiej stronie zakłada właśnie drogę 2x2, przedłużenie obecnego kształtu Ciszewskiego.
Problem jest na wilanowskiej części. O tym było już pisane kilka postów wcześniej.
Zresztą staszek75 jest świadom sytuacji, SMMW pisało w sprawie zmiany MPZP, więc wiedza jest.
Trzeba tylko przełożyć ją na konkretne działania - nie ma na co czekać.

Rada dzielnicy i radni już są.
Dziś o 15:00 na sesji Rady Dzielnicy wybór burmistrza i zastępców, czyli zarządu Dzielnicy.
W porządku obrad są interpelacje i zapytania radnych, więc już można temat napoczynać :)

Spock
przybysz
przybysz
Posty: 67
Rejestracja: 23 paź 2007, 18:16

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Spock » 17 gru 2010, 12:46

Wydaje mi się że dałoby się jednak zbudować Branickiego nie koniecznie czekając na POW:

1. odcinek Przyczółkowa - Ledóchowskiej nie ma żadnego związku z POW, można budować choćby dzisiaj :)

2. odcinek Ledóchowskiej - skarpa - tutaj trzeba by zrobić sensowną tymczasówkę, w dużej mierze w śladzie istniejących duktów (częsciowo nawet utwardzonych płytami betonowymi) - myślę że koszt zrobienia porządnej tymczasówki (płyty + asfalt) nie będzie jakiś kosmiczny, a może posłużyć do 2017...

3. skarpa - Rosoła - tutaj jest najwięcej roboty, przed wszystkim z wysiedleniem "skansesu Wolica" :) ale właśnie dlatego miasto powinno się wziąć za to jak najszybciej, bo znając nasze realia taka sprawa może się ciągnąć...przynajmniej jak już się zacznie budowa POW to nie będzie niespodzianek, a miasto mogłoby wykazać że aktywnie wspiera inwestycję GDDKiA...

Odnośnie Ciszewskiego to problemem jest moim zdaniem jest obecny projekt - to co widziałem to taka "Orszady-bis" zawijająca do Hlonda...to co tam jest potrzebne to porządna droga klasy G 2x2 - jak się popatrzy na plan Warszawy to Ciszewskiego-bis powinna się wpisywać w coś w rodzaju "lokalnej obwodnicy międzydzielnicowej" - 17 stycznia, Wirażowa, Poleczki, Ciszewskiego, Ciszewskiego-bis, Aleja RP, Sobieskiego - wszystkie te ulice są co najmniej 2x2. Zwłaszcza że szykuje się w dalszej przyszłości potężna przebudowa ciągu Sikorskiego (wiadukty i tunele od Rosoła do Sobieskiego) i de facto nie ma obecnie ŻADNEGO ciągu którym można by poprowadzić objazd...

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 17 gru 2010, 12:05

Wielkie cięcia wylotówek.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... wsze_.html

" (...) Rządowy program zakłada też inne cięcia. Dopiero po 2013 r. będą budowane:(...) południowa obwodnica Warszawy od Puławskiej przez nowy most na Wiśle do trasy lubelskiej (...)"

Warszawa dostaje po d..pie jak żadne miasto, mazowieckie jak żaden region.
"Dopiero po 2013" nie oznacza, że w 2013 na budowę wjadą koparki.
Oznacza to tyle, że rozpoczęcia prac na budowie nie mamy prawa się spodziewać do 2015 i to też przy założeniu, że znajdą się pieniądze.

Jeśli przyjmiemy, że budowa połączenia Branickiego z Płaskowickiej jest możliwa tylko razem z budową POW przez Ursynów i Wilanów, to takie połączenie może nam ułatwić życie nie wcześniej niż w 2017.

Perspektywa 7 lat (choć ja nawet w te 7 nie wierzę) to jest już koszmar.

Dlatego przypominam się naszym radnym, bo wiemy, że czytają to forum, żeby ruszyli z kopyta z Ciszewskiego-bis.
To po prostu MUSI być absolutny priorytet wilanowskich władz na obecną kadencję.

staszek75
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 594
Rejestracja: 16 gru 2006, 17:19

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: staszek75 » 22 paź 2010, 20:41

Jest to w naszym programie, patrz strona 3:

"Zwiększenie rangi zadań budowy dróg
w Miasteczku Wilanów (np. ulica Zdrowa,
Ciszewskiego bis, docelowa realizacja Orszady)"

Dwa lata temu pisaliśmy o tym do dyr.Mikosa z Biura Architektury, kiedy Ursynów uchwalił tę ulicę po swojej stronie, a po stronie Wilanowa zabrakło kluczowego odcinka. List poniżej:
http://smmw.republika.pl/listBA_2008_08_12.doc

Odpowiedź po 3 miesiącach i bez odniesienia się do kluczowej kwestii Ciszewskiego po stronie Wilanowa:
http://smmw.republika.pl/odp_BA_2008_11_12.jpg

W nowej kadencji rady (o ile nas wybierzecie) trzeba będzie wrócić do tej sprawy. Priorytetem jest Płaskowicka Bis, bo realizuje także funkcję dojazdu do osiedli oraz wyjazdu autobusu z Miasteczka w kierunku Zawad i Powsina, ale Ciszewskiego jest także istotna.

Pozdrawiam,
Staszek Orzeł
Stowarzyszenie Mieszkańców Miasteczka Wilanów

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Zdrowy » 22 paź 2010, 9:41

sadybiak pisze: I skupmy nasze wysiłki na Ciszewskiego-bis. Moim zdaniem, przy sprzyjających wiatrach (wola władz Ursynowa i Wilanowa jej "popychania" tej inwestycji) droga może powstać za 2-3 lata.
Pohor pisze:no
rzeczywiście
Ciszewskiego-bis to byłaby niezła opcja.

Tym bardziej, że Płaskowickiej-bis wymaka korelacji z wylotem S2 na skarpie - a wiec też oddala się w mglistą przyszłość.
Trochę odgrzeję temat Ciszewskiego-bis, bo mam wrażenie, że nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy kompletnie "w lesie".
MPZP przewidują od wilanowskiej strony droge osiedlową, coś jak Sarmacka, a od strony ursynowskiej kontynuację Ciszewskiego, czyli 2x2 z rozdzielonymi jezdniami.

Zacząć dzielnica powinna od zmiany w MPZP dla Wilanowa Zachodniego, ale niestety o tym cisza i ze strony obecnych władz i niestety ze strony SMMW.
Staszku75, może warto dołączyć taki punkt do waszego programu?

Awatar użytkownika
sadybiak
osadnik
osadnik
Posty: 295
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:41

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2) - update

Post autor: sadybiak » 14 paź 2010, 18:13

Zdrowy pisze: Tak czy inaczej będzie zapewne gorąco, bo zacznie się etap konsultacji społecznych, a przeciwników tunelu przez Ursynów jest wielu.
Hmm, tak prawdę mówiąc to ja jestem przeciwnikiem tunelu. Bo dlaczego mamy płacić (my wszyscy - podatnicy) za rozwiązanie o minimum kilkaset milionów złotych droższe, niż poprowadzenie trasy (na najbardziej newralgicznym odcinku) w wykopie? Tak jak to zostało zrobione na Bemowie? Moim zdaniem jest to rozwiązanie wystarczające aby zmniejszyć uciążliwość trasy.

POW była w planach od wielu lat (wtedy jeszcze jako autostrada) i jak zwykle grupka pieniaczy doprowadzi do tego, że góra kasy pójdzie w błoto. A można by za to wybudować kawał drogi w innym miejscu.

Ale spoko, ja nie będę protestował.

Obwawim się tylko, że będą protestować Ci, którzy nie chcą zarówno tunelu jak i trasy pod "gołym niebem". Nie chca obwodnicy w ogóle.

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2) - update

Post autor: Zdrowy » 14 paź 2010, 16:51

Sąsiedzi,

niby to niewiele znaczy, żaden "milestone", ale po miesiącach posuchy cieszy nawet mały krok w pożądanym kierunku:
Obrazek
http://warszawa.rdos.gov.pl/images/stories/png5/139.png

Z tego co się orientuję znaczy to, że teraz Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny i Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska muszą teraz przekazać swoje uzgodnienia do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który na ich podstawie będzie mógł wydać DŚU (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach), która otworzy drogę do wydania decyzji o lokalizacji drogi, a potem do pozwolenia na budowę.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Tak czy inaczej będzie zapewne gorąco, bo zacznie się etap konsultacji społecznych, a przeciwników tunelu przez Ursynów jest wielu.

paula_krzysiek
przybysz
przybysz
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2007, 14:22

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: paula_krzysiek » 14 paź 2010, 8:11

i jeszcze w kwestii lobbingu za Branickiego i połączenia z Ursynowem przed finalizacją S2 - absolutna konieczność!

paula_krzysiek
przybysz
przybysz
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2007, 14:22

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: paula_krzysiek » 14 paź 2010, 8:09

o faktycznie - wielokrotnie tam wchodziłem i nigdy nie zarejestrowałem faktu, że to oficjalna GDAKA W-wa. Przepraszam zatem za wprowadzenie w błąd.

Tak czy inaczej jak słusznie zostało zauważone brak DŚU to jeden problem (pewnie wkrótce będzie rozwiązany), ale zdecydowanie większym może okazać się brak finansowania (tu mówi się nawet o kwocie przekraczającej 5 mld PLN z racji tunelu na Ursynowie i estakad w MPK). Tak czy inaczej ja w dalszym ciągu trzymam kciuki za pomyślną finalizację tej inwestycji (choćby i w perspektywie 6-8 lat), a wypowiedzi nawołujących do jej zablokowania nawet nie będę komentował. Jak słusznie ktoś zauważył POW nie jest nowym pomysłem, lecz rezerwa pod nią została stworzona dawno temu, dużo wcześniej niż każdy z nas decydował o zakupie mieszkania w Wilanowie.

K

Rakowska
przybysz
przybysz
Posty: 35
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:38

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Rakowska » 13 paź 2010, 21:49

drogi.waw.pl to jest oficjalna strona GDDKiA Oddział w Warszawie, a przy braku decyzji środowiskowej (nie mówiąc o finansowaniu) nawet termin rozpoczęcia inwestycji w 2013 r. może być niestety nierealny :( .

paula_krzysiek
przybysz
przybysz
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2007, 14:22

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: paula_krzysiek » 13 paź 2010, 21:16

sadybiak pisze:
Zdrowy pisze: Strasznie żałuję, że na POW i nierozerwalnie z nią związane połączenie z Ursynowem (Branickiego-Płaskowickiej) przyjdzie nam czekać najpewniej do 2016 co najmniej...
2016 to termin mega-optymistyczny. Bo oficjalny - GDDKiA planuje budowę POW (S2) od węzła Puławska do węzła Lubelska (z mostem na Wiśle) na lata 2013-2016.
http://www.drogi.waw.pl/index.php?nr=11
Czyli realnego ukończenia inwestycji należy się spodziewać po 2-3 latach obsuwy.
Naprawdę, zapomnijmy na razie o S2 i związanej z nią ulica Płaskowickiej-bis.
I skupmy nasze wysiłki na Ciszewskiego-bis. Moim zdaniem, przy sprzyjających wiatrach (wola władz Ursynowa i Wilanowa jej "popychania" tej inwestycji) droga może powstać za 2-3 lata.
to tylko tytułem wyjaśnienia GDAKA wciąż planuje POW od węzła Puławska do węzła Lubelska na lata 2011-2014. (http://www.gddkia.gov.pl/dane/standia.pdf). www.drogi.waw.pl nie są oficjalną stroną GDDKiA, choć z żalem trzeba przyznać, że podany tam termin II. kwartał 2016 jest bardziej prawdopodobny niż 2014 (mając na uwadze, że DŚU na ten odcinek jest regularnie przesuwane - teraz RDOŚ ma wydać ten dokument w grudniu tego roku)

pozdrawiam
Krzysiek

Pohor

Re: Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Post autor: Pohor » 12 paź 2010, 10:27

no
rzeczywiście
Ciszewskiego-bis to byłaby niezła opcja.

Tym bardziej, że Płaskowickiej-bis wymaka korelacji z wylotem S2 na skarpie - a wiec też oddala się w mglistą przyszłość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”