Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Pedro
przybysz
przybysz
Posty: 16
Rejestracja: 10 cze 2008, 23:16

Post autor: Pedro » 14 mar 2009, 23:46

konkus pisze:Niestety, ani słowa o tym, co dalej - od Puławskiej do Powsińskiej...
Może ostatni akapit coś wyjaśni...

http://siskom.waw.pl/artykuly/2009/090313_Dz_2.jpg

Pohor

Post autor: Pohor » 13 mar 2009, 20:49

konkus pisze:Niestety, ani słowa o tym, co dalej - od Puławskiej do Powsińskiej...
hehe, no jak to co? Hlonda !

ar156
tubylec
tubylec
Posty: 609
Rejestracja: 30 cze 2008, 18:13

Post autor: ar156 » 13 mar 2009, 17:51

Ten fragment to oficjalnie lata 2013 -2015, czyli znając życie 2018 najwcześniej, a co za tym idzie na Płaskowickiej Bis trochę sobie poczekamy.

Czy ktoś zna terminy budowy Ciszewskiego Bis?

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Zielone światło dla południowej obwodnicy

Post autor: konkus » 13 mar 2009, 17:22

Zdrowy pisze:Nowa trasa zacznie się w Konotopie, gdzie w przyszłości ma się łączyć z autostradą z Poznania. Pobiegnie przez Michałowice, Opacz, przejdzie na granicy Raszyna i Warszawy i dotrze do Dawid. Tu spotka się ze zbudowanym w tym samym czasie odcinkiem trasy do ul. Puławskiej z jednej i do ul. Marynarskiej z drugiej strony.
Czyli tylko do Puławskiej. Niestety, ani słowa o tym, co dalej - od Puławskiej do Powsińskiej...

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Zielone światło dla południowej obwodnicy

Post autor: Zdrowy » 13 mar 2009, 16:01

Zielone światło dla południowej obwodnicy.

Wczesną jesienią ruszy budowa fragmentu południowej obwodnicy Warszawy. Drogowcy dostali niezbędną decyzję środowiskową - informuje "Dziennik".
Decyzja środowiskowa jest konieczna, by móc ogłosić przetarg i starać się o pozwolenie na budowę. Jesienią ruszy budowa trasy, którą pojedziemy w marcu 2012 r.

Nowa trasa zacznie się w Konotopie, gdzie w przyszłości ma się łączyć z autostradą z Poznania. Pobiegnie przez Michałowice, Opacz, przejdzie na granicy Raszyna i Warszawy i dotrze do Dawid. Tu spotka się ze zbudowanym w tym samym czasie odcinkiem trasy do ul. Puławskiej z jednej i do ul. Marynarskiej z drugiej strony.

W praktyce oznacza to, że jadąc np. z Pruszkowa na Okęcie, zamiast jak dotychczas przebijać przez miasto, pojedziemy nową, ekspresową drogą pod terminal.

Obwodnica z rozmachem

Ekspresówkę zaprojektowano z rozmachem – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, bezkolizyjne węzły z Alejami Jerozolimskimi, aleją Krakowską i nową wylotówką na Kraków i Katowice.

– Przetarg na budowę ogłosimy jeszcze w marcu, w międzyczasie wystąpimy o pozwolenie na budowę – mówi "Dziennikowi" Wojciech Dąbrowski, dyrektor mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestor nie ma jeszcze prawa do kilkunastu działek. Mają zostać przejęte w najbliższych tygodniach.

http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1590561 ... omosc.html

Pohor

Post autor: Pohor » 15 sty 2009, 13:58

konkus pisze:cały tranzyt wbije się w Płaskowickiej,
... i Płaskowickiej-cis czyli Hlonda

ale wzmianki o okolicach Marynarskiej rokują wreszcie poważne nadzieje, na rozwiązanie problemów w tej okolicy, zwłaszcza, że przyrost biurowców tam jest niewyobrażalny

no cóż, ja jestem optymistą i wierzę, że do 2015 poważnie się poprawi ruch w Warszawie

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Post autor: konkus » 15 sty 2009, 13:01

Jak już autostrada dojdzie do Puławskiej i cały tranzyt wbije się w Płaskowickiej, to może wreszcie protestujący mieszkańy Ursynowa przejrzą na oczy...

Awatar użytkownika
Aga
autochton
autochton
Posty: 2339
Rejestracja: 09 sty 2008, 11:22

O naszym odcinku południowej obwodnicy Warszawy

Post autor: Aga » 15 sty 2009, 11:20

Wycinają drzewa pod fragment obwodnicy

Krzysztof Śmietana 2009-01-14, ostatnia aktualizacja 2009-01-15 08:43

Drogowcy startują z budową południowej obwodnicy Warszawy. Na razie jednak na krótkim odcinku koło lotniska. Właśnie zaczęła się wycinka drzew pod pierwszy fragment ekspresówki.

Ekspresowa obwodnica stolicy rodzi się w bólach. Na razie na dobre rozkręciła się tylko budowa przedłużenia Trasy AK przez Bemowo do planowanej autostrady. Teraz coś drgnęło jednak na południu stolicy. Właśnie zaczęło się wycinanie drzew i krzewów pod budowę pierwszych fragmentów dwóch tras - dwukilometrowego odcinka południowej obwodnicy Warszawy od ul. Puławskiej do lotniska i biegnącej wzdłuż kolejowej linii radomskiej Trasy N-S do ul. Marynarskiej. Obie arterie ułożą się w ogromną literę L. Na początek przede wszystkim mają one ułatwić dojazd do lotniska. Piły poszły w ruch tuż obok zakończenia dłuższego pasa startowego na Okęciu, w miejscu gdzie Warszawa graniczy z wsią Dawidy.

- Prace przygotowawcze zleciliśmy firmie Kruszer. Musi wyciąć 3400 drzew, usunąć krzewy i zerwać wierzchnią warstwę ziemi - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg. Drwale muszą zakończyć wszelkie prace przed okresem lęgowym ptaków, który zaczyna się w marcu.

Generalna Dyrekcja Dróg zarzeka się, że konkretne prace budowlane na tej trasie zaczną się na wiosnę. Teraz trwa przetarg, do którego zgłosiło 16 firm z całej Europy, m.in. z Grecji, Niemiec, ze Słowacji. Jest też kilka przedsiębiorstw krajowych.

Po rozpoczęciu robót można się spodziewać ogromnych utrudnień w ruchu, bo trzeba będzie rozkopać istniejące ulice - Puławską niedaleko hipermarketu Real i Marynarską koło stacji PKP Służewiec. W tym ostatnim miejscu trzeba zburzyć istniejący wiadukt nad torami. Drogowcy zapewniają jednak, że najpierw zbudują obok nowe estakady, na które zostanie przerzucony ruch. Sama Marynarska od Trasy N-S do Galerii Mokotów ma być zaś poszerzana do trzech pasów w każdym kierunku. To już jednak jest inwestycja, którą nadzoruje ratusz. Agata Choińska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiada, że poszerzanie ulicy zacznie się w połowie roku.

Trasy ekspresowe przy lotnisku mają być gotowe w 2011 roku. To cztery lata później niż zakładano to 2004, gdy ówczesny prezydent Warszawy Lech Kaczyński podpisywał z ministrem infrastruktury Markiem Polem porozumienie w sprawie dojazdu na lotnisko. Teraz GDDKiA liczy że, że również w 2011 roku zakończy budowę kluczowego odcinka południowej obwodnicy Warszawy od zachodnich rogatek stolicy do lotniska. To jednak będzie bardzo trudne, bo jeszcze nie ma wszystkich uzgodnień dla trasy - m.in. decyzji środowiskowej.

W bliżej nieokreśloną przyszłość odsuwa się zaś budowa przedłużenia południowej obwodnicy przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Protestującym przeciwko trasie udało się w sądzie administracyjnym uchylić jeden z ważniejszych dokumentów - uzgodnienie ministra środowiska przed wydaniem decyzji środowiskowej. Ministerstwo ponownie musi wydać decyzję w tej sprawie. Można się spodziewać, że przynajmniej przez kilka lat południowa obwodnica Warszawy będzie się urywać przy ul. Puławskiej.
Przeczytaj także: Nadzór budowlany każe zwijać asfalt z ulicy.

Żródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... dnicy.html

Fen
przybysz
przybysz
Posty: 60
Rejestracja: 24 paź 2007, 19:41

Budowa obwodnicy zagrozona

Post autor: Fen » 07 sty 2009, 8:47

Budowa obwodnicy zagrożona

"Życie Warszawy": Budowa obwodnicy ekspresowej w stolicy zagrożona. Przed Euro 2012 miał powstać wokół miasta pierścień obwodnicy. Zamiast tego będą tylko niezwiązane ze sobą odcinki. Inwestycja utknęła m.in. przez protesty przeciwników tras i biurokratyczne procedury.
Za tydzień Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnie o losie wschodniej obwodnicy Warszawy. To ciąg dalszy głośnej sprawy tzw. ministerialnego gryzmołu. Rządowi drogowcy złożyli skargę kasacyjną do NSA w ubiegłym roku po tym, jak Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił postanowienie byłej minister rozwoju regionalnego Grażyny Gęsickiej wskazującej przebieg trasy przez Wesołą z powodu... jej nieczytelnego podpisu i braku pieczątki imiennej.

Dla budowniczych tras ekspresowych to gra o wszystko. Jeśli NSA uchyli wyrok sądu niższej instancji, sprawa wróci do ponownego rozpatrzenia - w efekcie decyzja środowiskowa stanie się prawomocna. Wtedy przygotowania mogą się toczyć dalej. Jeśli nie, skomplikowaną procedurę trzeba będzie zacząć od początku. A to oznaczałoby 4-5 lat opóźnienia - alarmuje gazeta.


http://wiadomosci.onet.pl/2682,1892058, ... kalne.html

robert_c
przybysz
przybysz
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2008, 18:37

Post autor: robert_c » 16 lip 2008, 19:02

Witam wszystkich.

Reprezentuję SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji.

Przeczytałem wszystkie wypowiedzi na temat S2. Cieszy to, że są Państwo w zdecydowanej większosci za tą inwestycją.
Rzeczywiście bliskość trasy szybkiego ruchu, połączonej z systemem innych tras i obwodnic spowoduje, że powstające Miasteczko Wilanów będzie ekskluzywną dzielnicą dla aktywnych zawodowo i ceniących swój czas.
Poza sieciami dróg powinna też być realizowana komunikacja zbiorowa, zwłaszcza szynowa.
Niestety wiele wskazuje na to, że będą musieli Państwo pomieszkać przez jakiś czas bez tych inwestycji komunikacyjnych. Przewidujemy, że S2 na odcinku od Puławskiej do Lubelskiej będzie zrealizowana w 2014 roku. Tramwaj do Wilanowa jeszcze później.
W przypadku S2 opóźnienia wynikają z nieudolności urzędników. Pewną przyczyną, choć nie przeceniałbym jej, są też protesty przeciw budowie tej trasy.
Jednak prosiłbym, żeby nie używać okreslenia "ekolodzy" wobec tych, którzy walczą z budową dróg. Tak się skłąda, że żadna poważna organizacja ekologiczna nie protstuje przeciw tej inwestycji, a nawet wręcz ci prawdziwi ekolodzy wskazują na przebieg trasy, ktory zamierza zrealizować GDDKiA.
Protestują natomiast organizacje, które poza nazwą niewiele mają wspolnego z ekologią.

Do Sunb.
Trochę źle rozumie Pani znaczenie słowa obwodnica. Nie należy też demonizować bliskości trasy ekspresowej, czy jej nazwy. Zaręczam, że o wiele bardziej uciążliwa jest zwykła ulica, jak Dolinka Służewiecka, Puławska, czy Al. Niepodległosci.
Południowa Obwodnica Warszawy będzie musiała być odpowiednio zabezpieczona przed hałasem i spalinami. Powinien być też odpowiedni pas zieleni izolacyjnej. Wg mnie jednak nie powinno się budowac żadnych blokow mieszkalnych bliżej, niż 100 m od trasy, a teren ten przeznaczyć na budownistwo biuorowo-usługowe. Ale jeśli się buduje, a ktoś kupuje takie mieszkania, to z chwilą podpisania aktu notarialnego wyraża zgodę na sąsiedztwo trasy tak, jakby kupował mieszkanie przy ruchliwej ulicy.

Pozdrawiam wszystkich.

pioter
przybysz
przybysz
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2007, 15:16

Post autor: pioter » 01 lip 2008, 21:05

Zainteresowanych tematem obwodnic w ogóle i w szczególe tj. S2 odsyłam do
http://www.siskom.waw.pl/
piotr

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Post autor: konkus » 01 lip 2008, 10:50

Moim zdaniem sąsiedztwo ekspresowej obwodnicy, połączonej z siecią ekspresowych wylotówek z miasta, jest niewątpliwą ZALETĄ Miasteczka Wilanów.
Oczywiście dobrze by było ograniczyć uciążliwość S2 do minimum. Nie mówię tutaj o tunelu, bo ani to wykonalne, ani sensowne. Ale estetyczne ekrany + pas zieleni (park, miejsce spacerów) uczyniłyby sąsiedztwo S2 całkiem miłym :).

Niech w końcu zaczną budowę tej trasy!

ar156
tubylec
tubylec
Posty: 609
Rejestracja: 30 cze 2008, 18:13

Post autor: ar156 » 30 cze 2008, 19:09

A2 tak ale zawsze mozemy stwiać warunki jak Ursynów. Np. chcemy tunel!

Awatar użytkownika
radioland
przybysz
przybysz
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2007, 8:44

Post autor: radioland » 06 lut 2008, 22:48

Czy ktoś widział miasto bez dróg? Jeżeli tak, to na pewno była to wieś. Dla ekologów i ludzi nie lubiących miasta zostało w Polsce jeszcze bardzo dużo terenów do zamieszkania, np. BIESZCZADY. przepiękne tereny, spokój, cisza... Wszyscy i wszystko na tej ziemi ma swoje miejsce.

kaszaniarz
przybysz
przybysz
Posty: 8
Rejestracja: 24 lis 2006, 1:08

Post autor: kaszaniarz » 23 gru 2007, 22:40

http://www.droginaeuro.pl/strona/priorytety-euro-2012
W powyzszym linku jest mapka drog ktore maja byc ukonczone do 2012 roku.Jest wsrod nich nasza S2.Troche mnie to zaskoczylo bo wczesniej nie wierzylem w ten termin ukonczenia tym bardziej ze w drugim etapie nie zaczeto nawet wykupywania gruntow,ale moze przyspiesza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”