Południowa Obwodnica Warszawy (Trasa S2)

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
radioland
przybysz
przybysz
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2007, 8:44

Post autor: radioland » 06 lut 2008, 22:48

Czy ktoś widział miasto bez dróg? Jeżeli tak, to na pewno była to wieś. Dla ekologów i ludzi nie lubiących miasta zostało w Polsce jeszcze bardzo dużo terenów do zamieszkania, np. BIESZCZADY. przepiękne tereny, spokój, cisza... Wszyscy i wszystko na tej ziemi ma swoje miejsce.

kaszaniarz
przybysz
przybysz
Posty: 8
Rejestracja: 24 lis 2006, 1:08

Post autor: kaszaniarz » 23 gru 2007, 22:40

http://www.droginaeuro.pl/strona/priorytety-euro-2012
W powyzszym linku jest mapka drog ktore maja byc ukonczone do 2012 roku.Jest wsrod nich nasza S2.Troche mnie to zaskoczylo bo wczesniej nie wierzylem w ten termin ukonczenia tym bardziej ze w drugim etapie nie zaczeto nawet wykupywania gruntow,ale moze przyspiesza.

kaszaniarz
przybysz
przybysz
Posty: 8
Rejestracja: 24 lis 2006, 1:08

Post autor: kaszaniarz » 11 lis 2007, 0:58

Chcialbym tylko dodac ze w momencie ukonczenia S2 powinno byc juz gotowych wiele drog ekspresowych w calej Polsce dla przykladu wymienie tylko kilka z naszej okolicy
S7 Gdansk-Warszawa-Krakow-Zakopane,S8 Warszawa-Wroclaw,S17 Warszawa-Lublin.
Gotowa powinna byc prawie cala A-2 oraz A-1.Wystarczy tylko dojechac do wezla
Przyczolkowska i niemal cala Polska jest w"zasiegu reki".

staszek75
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 594
Rejestracja: 16 gru 2006, 17:19

Post autor: staszek75 » 10 lis 2007, 21:21

Jeżeli mówimy o zaletach trasy S2 dla Miasteczka Wilanów, to mamy na myśli fakt, że niedaleko od nas planowane są dwa wjazdy / zjazdy z tejże obwodnicy. Jeden węzeł w okolicach Przyczółkowej, a drugi przy granicy Wilanowa z Ursynowem (tzw. węzeł Ursynów wschód). Oczywiście ktoś - miasto? - będzie musiało zbudować dojazdy od nas do tych węzłów.

Trasa S2 - funkcjonująca i połączona z Miasteczkiem - umożliwi nam sprawny dojazd do innych dzielnic, jak np. Ursynów, Okęcie, Ochota, Bielany, itd., jak również stworzy szansę na zaoszczędzenie kilkudziesięciu minut przy próbie wyjechania z miasta na wakacje czy na weekend.

Wszystko to widać np. na poniższym obrazku na stronie stowarzyszenia SISKOM:
http://www.siskom.waw.pl/mapy/obwodnice-warszawa.jpg

pozdrawiam,
S.

Piotrek
bywalec
bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 09 cze 2007, 10:02

Post autor: Piotrek » 07 lis 2007, 19:19

Ja chyba rozumiem. Tak mi się wydaje. Droga ekspresowa, to taka szybka droga, zazwyczaj dwupasmowa z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami i ekranami dzwiękochłonnymi. W naszym przypadku stanowiąca część południowej obwodnicy Warszawy. Jeśli powstanie inna to będę zawiedziony. Taka trasa jest planowana od lat i dla tej trasy również wybrałem mieszkanie w Miasteczku Wilanów.

sunb

Obwodnica

Post autor: sunb » 07 lis 2007, 19:09

mam nadzieję, że wszyscy Państwo odróżniają "drogę dojazdową" od drogi ekspresowej czy obwodnicy; mam wrażenie że nie ma zrozumienia bądź też znajomości definicji tych dróg;

...radzącemu proponuję rady pozostawić dla niego samego...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Keja
przybysz
przybysz
Posty: 55
Rejestracja: 04 cze 2007, 15:19

Post autor: Keja » 30 paź 2007, 15:19

Ja za! :-) dobra droga musi być
Kocham wszystkich :)

Pohor

Post autor: Pohor » 14 paź 2007, 22:07

czago, słusznie prawisz ! :-)
sunb pisze:A co z tymi bliżej mieszkającymi trasy?
z całym szacunkiem do wszystkich przyszłych mieszkańców - w Warszawie i okolicach powstanie wiele dróg i wiele osiedli, domów.
Osiedla jednak znacznie wcześniej powstają niż drogi (bez komentarza), więc każdy, kto się decyduje na daną lokalizacje wie czy w pobliżu będzie jakaś droga - a jak nie chce drogi, to szuka gdzie indziej

stalmi
osadnik
osadnik
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2006, 10:15

Post autor: stalmi » 13 paź 2007, 22:31

Ja jestem za trasą jak i za centrum handlowym. Wybrałem mieszkanie w mieście (miasteczku), a nie na wsi. Jak będę chciał dojeżdżać 10km do sklepu to się wyprowadzę na wieś.

Awatar użytkownika
czago
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 19 sty 2007, 10:43
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Post autor: czago » 12 paź 2007, 7:42

sunb pisze:Wilanów był od zawsze spokojną dzielnicą i niech taką zostanie.
Rozumiem, że można być przywiązanym do starej wizji Wilanowa ale musimy wszyscy zdać sobie sprawę, że odeszła ona do lamusa. Pozostanie jedynie na zdjęciach i filmach archiwalnych. To jest fakt, którego ignorowanie nie zmieni rzeczywistości.

A brutalna rzeczywistość jest taka, że w ciągu 10 lat liczba mieszkańców całego Wilanowa zwiększy się w sumie o prawie 100 tysięcy osób. To tak jakbyśmy przenieśli do Wilanowa prawie całe miasto Koszalin (106 tys. mieszkańców) lub dwa Kołobrzegi (45 tys. mieszkańców) i jednocześnie ścieśnili tych ludzi na 2-3 krotnie mniejszej powierzchni. Czy w tej sytuacji życzenie by wszystko zostało po staremu jest realne? Czy przy takiej ilości mieszkańców (plus pielgrzymki do ŚOB) rozsądne jest nie budowanie dróg wyjazdowych aby ta masa ludzi mogła jak najszybciej się stąd wydostać?
To samo dotyczy sklepów i centrów handlowych. Ich nie wybudowanie jeszcze bardziej zwiększy ruch samochodowy i korki jakie będą powstawać nie tylko przy wyjeździe ale w całej dzielnicy. Gdzieś przecież trzeba robić codzienne zakupy. Stałe korki, hałas i spaliny z nimi związane, z pewnością nie wpłyną dobrze na zabytki Wilanowa. I właśnie to będzie dla nich prawdziwe zagrożenie, a nie biegnąca gdzieś w oddali przelotowa trasa szybkiego ruchu.

Moim zdaniem zaniechanie działań polegających na budowaniu infrastruktury drogowej i handlowej przy tym zagęszczeniu mieszkańców przeobraziłoby nasze życie w koszmar i byłoby prawdziwą tragedią Wilanowa.
"Gdy ludzie są szlachetni, prawa są zbyteczne, gdy są zepsuci, są łamane."
(B.Disraeli)

sunb

Post autor: sunb » 11 paź 2007, 21:53

Jestem absolutną przeciwniczka trasy, ze względu na mieszkańców, zabytki, las.! Państwo mieszkający 500-1000 m od niej myślą wyłącznie o sobie! A co z tymi bliżej mieszkającymi trasy? Powiem więcej, nie chce mieć centrum handlowego. niepotrzebny mi zjeżdżający sie konstancin, powsin, piaseczno, ursynów, sadyba itp. Wilanów był od zawsze spokojną dzielnicą i niech taką zostanie.

Pohor

Post autor: Pohor » 13 wrz 2007, 19:03

oczywiście, że jestem "za"

Od dawna wiadomo jak będzie trasa przebiegała, więc wszelkie protesty to jakiś absurd

Zacznijmy się wreszcie rozwijać! Bloki sobie kupujemy - niech zaistnieją z drogami, przedszkolami, sklepami ...

S2 to jedyna szansa na poważny rozwój dróg w Wilanowie i elegancki wyjazd w ważnych kierunkach. (hehe Berlin i Moskwa ?)

Awatar użytkownika
czago
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 19 sty 2007, 10:43
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Post autor: czago » 04 wrz 2007, 16:14

Wg mnie w chwili obecnej priorytetem dla Stowarzyszenia powinno być działanie na rzecz pierwotnej wizji Centrum Miasteczka - i tak chyba jest. Trzeba uratować z niej ile się da.
Jeśli chodzi o trasę to jak najbardziej również powinno zająć stanowisko (mam nadzieję na TAK), bo jak najbardziej dotyczy to naszej przyszłości.
"Gdy ludzie są szlachetni, prawa są zbyteczne, gdy są zepsuci, są łamane."
(B.Disraeli)

Maria
bywalec
bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 28 cze 2007, 11:31

Post autor: Maria » 04 wrz 2007, 12:19

Ja z mężem także liczymy na tą trasę.

stefan
przybysz
przybysz
Posty: 96
Rejestracja: 25 wrz 2006, 0:27

Post autor: stefan » 04 wrz 2007, 7:27

Ja również jestem za obwodnicą S2 w takim kształcie jak została zaprojektowana. Jej powstanie było dla mnie ważnym czynnikiem przy podjęciu decyzji o zakupie mieszkania w Miasteczku Wilanów. Jeśli powstanie - łatwiej będzie nam dojechać do pracy, czy wyjechać poza Warszawę w weekend.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”