Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
Selena999
przybysz
przybysz
Posty: 1
Rejestracja: 07 gru 2017, 16:02

Re: Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: Selena999 » 07 gru 2017, 16:10

A co to znaczy "prominentne" przejście dla pieszych? Może to nie koncert życzeń, ale mnie by zależało na tym, żeby było bezpieczne, głównie myślę o dzieciach. W tej chwili część rodziców nie chce posłać dziecka do szkoły 261 ze względu na to, że obecne skrzyżowanie jest na tyle niebezpieczne że stwarza ryzyko bezpiecznego dotarcia do szkoły.

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 584
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: Tom » 07 gru 2017, 16:09

Niewątpliwie trzeba przemyśleć docelowy kształt tego miejsca z uwzględnieniem powstania mostka Sarmacka - Wiertnicza, uruchomieniem Nowokabackiej, połączeniem Branickiego z Płaskowickiej i powstaniem POW. Również z powstaniem Ciszewskiego, ale to ma trochę mniejsze znaczenie. Potrzebna jest zarówno analiza ruchu, jak i nowy układ drogowy. Moim zdaniem po powstaniu tych elementow ruch będzie mniejszy.

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4829
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 07 gru 2017, 16:05

YOGItheBEAR pisze:
07 gru 2017, 14:35
zlokalizować osi Pałacu "prominentne" ;) przejście dla pieszych w na Osi Królewskiej.

Całe szczęście czas prominentów mamy za sobą. Btw, możesz podać definicję "prominentnego" przejścia dla pieszych i wyjaśnić, jak ono ma współgrać z dojazdem do de facto autostrady (8 pasów).

Awatar użytkownika
paszczakR
tubylec
tubylec
Posty: 674
Rejestracja: 29 kwie 2011, 14:15
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: paszczakR » 07 gru 2017, 15:35

Dwa "ale":
- ronda zajmują większy obszar niż typowe skrzyżowania
- utrudniają/wydłużają drogę pieszym.
Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzeć na nią.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4352
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: YOGItheBEAR » 07 gru 2017, 15:32

Ależ owszem. Koncepcja ta nie zakłada podziemnych wyjazdów z Galerii Wilanów wg wzorca proponowanego przez GTC. A wg. tzw. Teorii Śpiewaka, to deweloperzy rządzą tym miastem. Więc może się okazać, że zamiast pieszego połączenia parków podkreślającego osiowo zabytkowy Pałac, będzie "prominentny" dojazd eksponujący komercyjne centrum handlowe zamknięte w niedziele...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3495
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: yav » 07 gru 2017, 15:10

To brzmi aż za dobrze i na pewno coś da się w tym skaszanić...

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4352
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Serce Dzielnicy - skrzyżowanie Wilanowskiej z Przyczółkową/Wiertniczą

Post autor: YOGItheBEAR » 07 gru 2017, 14:35

Przy okazji przygotowań do konsultacji Parku na tzw. Plaży SARP prezentował w Urzędzie wstępne założenia koncepcyjne i jednym z pobocznych elementów była sprawa organizacji ruchu na skrzyżowaniu Przyczółkowej i Wilanowskiej. Otóż na ich rysunku pojawiło się duże "eliptyczne rondo" obejmujące swoim zasięgiem obszar od Klimczaka do pętli autobusowej. W tym rozwiązaniu nie byłoby bezpośredniego skrętu w lewo z Przyczółkowej w Wilanowską, a po prostu zjazd z ronda. Analogicznie wyjazd z Klimczaka byłby w prawo na "rondo" i dalej z zawrotka w stronę miasta. Mając na uwadze odciążenie ruchu tranzytowego od strony Konstancina w kierunku Ursynowa i Służewca przez Korbońskiego, Branickiego i POW takie rozwiązanie byłoby całkiem efektywne i pozwalałoby z Klimczaka wyjechać w stronę Wiertniczej i zlokalizować osi Pałacu "prominentne" ;) przejście dla pieszych w na Osi Królewskiej. Wszytko oczywiście obsadzone zielenią nadającą temu miejscu zdecydowanie bardziej parkowy charakter łączący park pałacowy z nowym założeniem na plaży.

W zasadzie same WIN, bo odzyskalibyśmy dla dzielnicy ten kawałek przestrzeni, gdzie dziś hula wiatr i auta, bez konieczności wpuszczania aut w kosztowny ( nierealny na dziś i jutro) tunel. Co o tym sądzicie?
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”