ul. Branickiego

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
loki2000
osadnik
osadnik
Posty: 405
Rejestracja: 15 paź 2010, 12:49

Re: ul. Branickiego

Post autor: loki2000 » 14 maja 2012, 21:20

pytanie do Radnych/SMMW czy ZDM odpowiedział na apel o przejęciu odcinka, który chce wybudować Polnord? rozumiem, że cisza w sprawie oznacza brak reakcji=brak inwestycji...

Awatar użytkownika
tob
autochton
autochton
Posty: 1520
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:10
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów

Re: ul. Branickiego

Post autor: tob » 14 maja 2012, 20:38

coś nowego w temacie drogi. nowe inwestycje za chwilę (czerwiec-sierpień) będą oddawane. rusztowania są zdejmowane, przygotowania pod nasadzenia rozpoczęte.

Awatar użytkownika
jcyrul
radny
radny
Posty: 239
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:22

Re: ul. Branickiego

Post autor: jcyrul » 11 lut 2012, 11:26

Tob - wszyscy tak uwazaja.
jak bedzie realna mozliwosc wydostania od kogos pieniedzy na ten odcinek to bedziemy o nim rozmawiac.
poczytaj strone 4 tego watku (musisz sie troche cofnac) - tam ten temat jest dyskutowany.

Awatar użytkownika
tob
autochton
autochton
Posty: 1520
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:10
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów

Re: ul. Branickiego

Post autor: tob » 11 lut 2012, 10:27

a nie uważacie, że ważniejszym odcinkiem Branickiego jest odcinek od Sarmackiej do Al. RP? bardziej funkcjonalny bo łączący wiele osiedli z ulicy Sarmackiej od numeru 20-28 i po drugiej stronie ulicy.

Awatar użytkownika
Tom
radny
radny
Posty: 452
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: Tom » 11 lut 2012, 9:18

Jeżeli chcemy psioczyć na brak inwestycji dla mieszkańców to pomyślmy o stronie dochodowej miasta - z powietrza te środki się nie znajdą. Dlatego ułatwienie z tą drogą ma znaczenie również dla nas, nie tylko w prostym wymiarze "asfaltowym".

Awatar użytkownika
Tom
radny
radny
Posty: 452
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: Tom » 11 lut 2012, 9:15

Chodzi o podatki od nieruchomości - to są duże kwoty milionowe. 18 budunków po ok 10 tys m 2 razy stawka podatku za metr...
Oczywiście nie muszą być zarejestrowane w Warszawie. Tak jak wielu mieszkańców nie jest - niestety - zameldowana, ale płaci choćby ten podatek, który trafia do Wilanowa (dla przykładu za mieszkanie ok 80 m 2 plus 2 miejsca w garażu to około 400 zł rocznie). Stawka za biura jest kolosalnie inna...

Awatar użytkownika
Gaduła
przybysz
przybysz
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:54

Re: ul. Branickiego

Post autor: Gaduła » 11 lut 2012, 1:33

Po pierwsze, Pani Agnieszko, nikt nie pisał że SMMW niewystarczjąco reprezentuje interesy mieszkańców. Po prostu uważam, że akurat budowa odcinka od al. Ledóchowskiej i Al. RP leży w interesie ww. firm i z punktu widzenia MW nie ma wielkiego znaczenia. Kot to nie pies, a piątek to nie zawsze 13-ty.
Po drugie, jeśli Polnord, Pol-Aqua, Asseco i Qualia wyślą ponownie pisma do ZDM to będzie już o 4 więcej. Ponadto, właścicilem Qualii jest zdaje się PKO BP, w którym więkość udziałów ma Skarb Państwa. Moim zdaniem mogą więc dużo.
Odnośnie podatków, z tego co się orientuje Polnord zarejestrowany w Gdyni, Asseco w Rzeczowie, Qualia w Śródmieściu więc ich podatków Wilanów nie otrzymuje. Jedynia Pol-aqua ostatnio zarejestrowała siedzibę w Wilanowie. Podobnie będzie z najemcami powierzchni. Dlatego w te miliony z podatków to nie wierzę - przypomina mi to machanie marchewka przed nosem naiwnych...

Awatar użytkownika
jcyrul
radny
radny
Posty: 239
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:22

Re: ul. Branickiego

Post autor: jcyrul » 10 lut 2012, 15:18

Jesli chodzi o odcinek, ktory Polnord chce teraz budowac:
ZDM uchyla się od ustosunkowania się do oficjalnego wniosku Polnordu od ponad 3 miesięcy, więc:

- na pewno można pisać do Zarządu Dróg Miejskich http://www.zdm.waw.pl/informacje-o-zdm/kontakt.html z pytaniem, jakie są ich plany / jak mają zamiar ustosunkować się do propozycji Polnordu ws. wybudowania tego odcinka Branickiego (po inspiracje - list do ZDM w tej sprawie - mozna zajrzeć na http://www.smmw.org)

- ponieważ ZDM podlega prezydent Warszawy można pisać do Hanny Gronkiewicz-Waltz http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/ ... _Waltz.htm z pytaniem, czy jest ona o ww. wniosku powiadomiona, i czy wie, że podlegli jej pracownicy zaniedbuja swoje obowiazki nie udzielając odpowiedzi na oficjane pisma przez ponad 3 miesiące. Oraz poprosić o interwencję :)

- oba te pisma mogą też być „do wiadomości” radnych Warszawy (mozna im wysłać mailem) http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/ ... efault.htm

Zalewanie pismami może być tu najskuteczniejsze :)

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: garneck » 10 lut 2012, 14:10

No dobrze, to co mamy robić jako mieszkańcy Wilanowa? Zacząć masowo wysyłać listy do radnych z Rady Warszawy?
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Agnieszka Guryn
przybysz
przybysz
Posty: 65
Rejestracja: 17 sty 2008, 10:44

Re: ul. Branickiego

Post autor: Agnieszka Guryn » 10 lut 2012, 13:43

Docelowo Polnord i jego inwestycje, zwłaszcza komercyjne, w Wilanowie potrzebują połączenia drogowego z Ursynowem jak kania dżdżu. Sęk w tym, że miasto im tej drogi nie wybuduje i obie strony wspaniale o tym wiedzą. Skazani więc jesteśmy, póki co, na budowę etapową, będącą wynikiem negocjacji Polnordu z miastem i ich wzajemnych rozliczeń - a w grę wchodzą tu ogromne pieniądze.

Naciski są pożądane, ale na radnych Rady Miasta Stołecznego Warszawy!, gdzie Wilanów i jego potrzeby NIE ISTNIEJĄ.

Odnosząc się do zarzutów do SMMW, że w niewystarczającym stopniu wyrażamy interes mieszkańców - zapraszam wszystkich chętnych do włączenia się w nasze prace. Regularnie dyskutujemy nad metodami naszych działań i głos każdego z członków jest cenny.

Agnieszka Guryn
smmw.org

Spock
przybysz
przybysz
Posty: 67
Rejestracja: 23 paź 2007, 18:16

Re: ul. Branickiego

Post autor: Spock » 10 lut 2012, 10:05

Sprawę Branickiego trzeba pchać do przodu na 2 poziomach:

"duża" polityka na poziomie miasta - tutaj jest to przede wszystkim zadanie dla naszych radnych, ale i dla każdego kto jest w stanie nagłośnić temat i wspomóc lobbing w mieście o przywrócenie Branickiego do WPI Warszawy. Na obecnym etapie to jest działalności stricte lobbingowo-polityczna i to na poziomie Rady Warszawy, no i jest to cel zdecydowanie długoterminowy. Realnie obawiam się że pierwszym impulsem może być budowa S-2 przez GDDKiA (w skład tej inwestycji wchodzi kawałek Branickiego przy skarpie) i wtedy będzie zonk bo będzie prowadził do nikąd...

mała polityka lokalna - tutaj możemy liczyć tylko na to co deweloperzy sfinansują na swoje potrzeby, więc wpływ mieszkańców jest siłą rzeczy ograniczony. Ograniczony nie znaczy żaden (jak chociażby wspomniany "pakiet" Branickiego przy okacji CH) - poza tym interesy mieszkańców i deweloperów są jednak w większości zbieżne w tym przypadku i faktycznie każdy kawałek zbliża nas do stworzenia przejezdnej całości. Wspomniany wyżej odcinek + to co jest AL RP i Herbu Korczak + otwarcie przejazdu za Wilanów One + kilkadziesiąt metrów z porządnych płyt do Przyczółkowej pozwoliło by zrobić już Bieda-Branickiego w tym roku :) To oczywiście w żadnym stopniu nie zastęouje prawdziwej ulicy, ale pozwala zrobić coś konkretnego na już, zanim "duża" polityka się skonkretyzuje.

Awatar użytkownika
Tom
radny
radny
Posty: 452
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: Tom » 10 lut 2012, 8:42

Zgoda, że dla większości mieszkańcow ważniejsze są inne odcinki, ale nikt ich budować nie chce. Sam marzę o powstaniu odcinka od Przyczółkowej, ale na to potrzeba czasu. To, że droga obsługiwać będzie głównie biurowce jest logiczne, ale pracownicy nie będą jeździli dookoła przy szpitalu i Królewskim Przedmieściu - też plus dla mieszkańców. Poza tym szybki rozwój biur to realny plus finansowy dla Dzielnicy - miliony złotych rocznie z samych podatków. Budżet inwestycyjny Wilanowa to 10 mln na ten rok... Mizeria. Droga będzie służyła malej, ale jednak jakiejś grupie mieszkańców - nowych mieszkańców. Każdy odcinek drogi na tym terenie to postęp. Rozumiem, że przeciwnicy poparcia tej sprawy uważają inaczej.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: garneck » 10 lut 2012, 8:32

Gaduła,

1. Miasto nie wybuduje Ci odcinka Przyczółkowa - Rzeczypospolitej z prostej przyczyny. W planie do 2033r. nie ma na to przewidzianych funduszy. Więc nie ma na co w ogóle liczyć.
2. Odcinek Rzeczypospolitej - Ledóchowskiej też nie. Zapomnij.
3. Ledóchowskiej - Rosoła? Przestań marzyć.

Niech deweloperzy wykładają na to kasę, nawet jeśli pierwszorzędnym celem tej drogi jest dojazd do Asseco, Pol Aqua, itp. Naprawdę - miasto ma nas w nosie, więc skorzystajmy z tego że oni potrzebują dojechać do swoich biur.

Pozwolenie na budowę dla centrum handlowego GTC? Ok, proszę bardzo. Wybudujcie tylko z Polnordem do spółki ul. Branickiego od Przyczółkowej do Rzeczypospolitej to je dostaniecie. O tym była mowa na spotkaniach SMMW z Polnordem bodajże w lipcu 2011.
Robyg już lada moment zaczyna swoją inwestycję biurowo/handlową za Robygiem. To żeby ktokolwiek tam kiedyś dojechał też będą musieli sobie Al. Rzeczypospolitej dociągnąć.

Chodzi o to żeby "Miastu" się chciało rozmawiać, a nie mieć to wszystko głęboko w dupie. Bo wybory za 3 lata, a zresztą na kogo innego zagłosujecie jak nie na nas?
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Gaduła
przybysz
przybysz
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:54

Re: ul. Branickiego

Post autor: Gaduła » 10 lut 2012, 0:17

Podsumowując post powyżej:
1. Odcinek ul. Ledóchowskiej - Al. RP - właściciel Skarb Państwa
2. Odcinek ul. RP - ul. Przyczółkowa - właściciel Skarb Państwa

Skarb Państwa nie buduje. Kto buduję? Deweloperzy. Który odcinek zostanie wybudowany przez deweloperów? Pierwszy. Dlaczego? Bo tam Polnord ma Office Park składający się z kilku budynków, Asseco nową siedzibę, a Qualia nową inwestycję - Villę Sienę bez drogi dojazdowej i z różnicą poziomów.

Naprawdę nie rozumiem emocji i zaangażowania SMMW, ponieważ ww. firmy i tak wybudją ten odcinek z czy bez pomocy SMMW (i to choćby się waliło i paliło), bo bez tego odcinka ich inwestycje nie mają racji bytu! I wybudują akurat ten a nie inny odcinek, bo to ten odcinek leży w ich interesie (i wyłącznie w ich interesie).

Między Al. RP a ul. Sarmacą stoją również 2 inwestycje Qualii (ul. Branickiego 9 i 11 oraz w trakcie wykańczania Villa Verde), ale tu Qualii (ani Polnordowi czy Asseco) nie zależało i nie będzie zależeć na wybudowaniu drogi. Dlaczego? Bo nie mają w tym interesu! Postawili drogę z płyt i niech się ludzie męczą. Qualia wyłoży jeszcze jeden pas płyt przy Villa Verde by spełnić wymagania p-poż. (analogicznie jak zrobiła przy Branickieo 9 i 11) i na tym będzie koniec.

Chciałabym zobczyć jak to przyszły budowniczy Galerii Handlowej "zostanie ubrany" w budowę Branickiego. Moim zdaniem wybuduje co najwyżej fragment od Przyczółkowej do Galerii (ok. 1/2 odcinka od Przyczółkowej do Sarmackiej). A my, okoliczni mieszkańcy zostaniemy z bagnami i jeziorem Branickiego pomiędzy 2 "odcinkami". I moje pytanie jest takie, czy wtedy Qualia, Polnord i Assco będą pisać pisma do Miasta by dokończyło drogę?

Podsumowując, tutaj działa prawo silniejszego i prawo własnego interesu deweloperów, więc nie dorabiajmy ideologii, że to wszystko dla dobra mieszkańców. To nie będzie żaden odcinek ul. Branickiego, tylko podjazd pod Office Park i Ville Siene.

Awatar użytkownika
jcyrul
radny
radny
Posty: 239
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:22

Re: ul. Branickiego

Post autor: jcyrul » 09 lut 2012, 23:45

Loki i Gadula,

Oboje podnosicie bardzo istotne kwestie. I oboje macie rację. Odcinek Sarmacka-Rzeczpospolitej jest dla nas, mieszkanców, duzo bardziej w tym momencie istotny, niż odcinek, ktory Polnord chce teraz wybudować. I rzeczywiscie prowizorka (czytaj: tylko jedna nitka, zamiast dwóch, bo ta jedna nitka bedzie jednak w ksztalcie docelowym) trzyma sie najdlużej. Stowarzyszenie od lat walczylo, walczy i bedzie walczyć o wybudowanie calej ulicy Branickiego: na calej dlugości, łączacej nas z Ursynowem i dwunitkowej.
Postaram się odpowiedzieć na pytanie Gaduli, kto decyduje o kolejności powstawania fragmentów Branickiego (przy okazji może uda mi się wytłumaczyć Loki2000, dlaczego SMMW zdecydowało sie poprzeć starania Polnordu o wybudowanie tego odcinka, który chcą obecnie budować, i dlaczego uważamy, że ten odcinek jest bardzo ważny).

Ze względu na stan prawny ul. Branickiego dzieli się na 3 odcinki:

- Przyczólkowa – al. Rzeczpospollitej (czyli zawierajacy w sobie tez odcinek Sarmacka-Rzeczpospolitej) – wg ksiag wieczystych od zdaje sie listopada 2011 wlaścicielem gruntu jest Skarb Panstwa, a wlaścicielem ważnego pozwolenia na budowę jest miasto (projekt i pozwolenie na budowę sfinansował Polnord i parę lat temu miasto to pozwolenie od Polnordu przejeło – efektem jest m.in. skrzyżowanie al. RP z Branickiego – to na podstawie tego pozwolenia miasto wybudowalo to skrzyzowanie). Tak więc tylko miasto jest władne ten odcinek wybudować (przypominam, że to droga powiatowa). Ponieważ miasto nie chce tego budować/nie zabezpiecza środków na ten cel – jedyną okazją dla nas, żeby ten odcinek powstał jest budowa centrum handlowego. Wtedy miasto jest w stanie skutecznie „ubrać” potencjalnego dewelopera centrum w wybudowanie tej ulicy. Kiedy to się stanie – to juz temat na osobny elaborat tudzież wróżenie z fusów. Zwłaszcza wobec bieżących doniesień z innego wątku na tym forum.

- Rzeczpospolitej-Ledóchowskiej – wlaścicielem gruntu wg ksiag wieczystych jest Skarb Państwa, wlaścicielem pozwolenia na budowę tylko południowej nitki na tym odcinku jest Polnord (uzyskał je zanim został wykreślony z ksiąg wieczystch) – dlatego wybudowanie tego odcinka rownież leży w gestii miasta. I dlatego Polnord musi uzyskać od miasta potwierdzenie, że miasto chce tego odcinka i przejmie to w zarząd po wybudowaniu (zmienienie/uzyskanie innego pozwolenia na budowę to procedura trwajaca ok 2 lat, i to już by musiało robić miasto - które nie chce tego budowac - a nie Polnord, bo przecież Polnord już nie jest właścicielem gruntu, więc nie ma do tego prawa – a pozwolenie obejmuje tylko poludniową nitkę – wiec tu mamy wybór – albo poludniowa nitka w tym roku wybudowana za prywatne pieniądze, albo bijemy sie o dwie, ale za XXX lat – zwłaszcza, jeśli wiemy, że miasto nie chce tego budować).

- ostatni odcinek od skarpy Ursynowskiej – łączący Wilanów z Ursynowem – wlaściecielami gruntu są prywatne osoby. Wykup tych dzialek pod budowę drogi powiatowej leży wyłącznie w gestii miasta.

Tak więc rozdzielmy budowę odcinka od Przyczółkowej od Rzeczpospolitej od budowy odcinka Rzeczpospolitej do Ledóchowskiej. To są dwie odrębne bajki.
I myslę, że odpowiedziałam Gaduli, kto decyduje: MIASTO !!!!

Jak już napisałam wcześniej: SMMW walczyło, walczy i będzie walczyć o Branickiego. W tej walce pomoże nam wybudowanie odcinka, który Polnord chce teraz wybudować. Tym samym najkrótsze i najtańsze połączenie Wilanowa z Ursynowem (bo ten odcinek podprowadzi droge bardzo blisko Skarpy) bedzie własnie tędy. I o to bedzie juz o wiele łatwiej zawalczyć - to bedzie miało ekonomiczny sens :). Nie mówiac juz o tym, że wielu deweloprów znowu będzie miało w tym swój interes – więc o finanse (jak juz wiemy miasto ma nas gdzieś) bedzie też łatwiej zawlaczyć.

Loki2000 – niniejszym wypluwam slowa, ktore napisalam kilkanascie postow wyzej, ze moze nawet za jednym zamachem uda sie az do Sarmackiej i za nie przepraszam – w MW stan prawny zmienia sie bardzo szybko :roll:

Serdecznie pozdrawiam,
Joanna Cyrul
http://www.smmw.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”