ul. Branickiego

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
jcyrul
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 239
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:22

Re: ul. Branickiego

Post autor: jcyrul » 10 lut 2012, 15:18

Jesli chodzi o odcinek, ktory Polnord chce teraz budowac:
ZDM uchyla się od ustosunkowania się do oficjalnego wniosku Polnordu od ponad 3 miesięcy, więc:

- na pewno można pisać do Zarządu Dróg Miejskich http://www.zdm.waw.pl/informacje-o-zdm/kontakt.html z pytaniem, jakie są ich plany / jak mają zamiar ustosunkować się do propozycji Polnordu ws. wybudowania tego odcinka Branickiego (po inspiracje - list do ZDM w tej sprawie - mozna zajrzeć na http://www.smmw.org)

- ponieważ ZDM podlega prezydent Warszawy można pisać do Hanny Gronkiewicz-Waltz http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/ ... _Waltz.htm z pytaniem, czy jest ona o ww. wniosku powiadomiona, i czy wie, że podlegli jej pracownicy zaniedbuja swoje obowiazki nie udzielając odpowiedzi na oficjane pisma przez ponad 3 miesiące. Oraz poprosić o interwencję :)

- oba te pisma mogą też być „do wiadomości” radnych Warszawy (mozna im wysłać mailem) http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/ ... efault.htm

Zalewanie pismami może być tu najskuteczniejsze :)

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: garneck » 10 lut 2012, 14:10

No dobrze, to co mamy robić jako mieszkańcy Wilanowa? Zacząć masowo wysyłać listy do radnych z Rady Warszawy?
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Agnieszka Guryn
przybysz
przybysz
Posty: 65
Rejestracja: 17 sty 2008, 10:44

Re: ul. Branickiego

Post autor: Agnieszka Guryn » 10 lut 2012, 13:43

Docelowo Polnord i jego inwestycje, zwłaszcza komercyjne, w Wilanowie potrzebują połączenia drogowego z Ursynowem jak kania dżdżu. Sęk w tym, że miasto im tej drogi nie wybuduje i obie strony wspaniale o tym wiedzą. Skazani więc jesteśmy, póki co, na budowę etapową, będącą wynikiem negocjacji Polnordu z miastem i ich wzajemnych rozliczeń - a w grę wchodzą tu ogromne pieniądze.

Naciski są pożądane, ale na radnych Rady Miasta Stołecznego Warszawy!, gdzie Wilanów i jego potrzeby NIE ISTNIEJĄ.

Odnosząc się do zarzutów do SMMW, że w niewystarczającym stopniu wyrażamy interes mieszkańców - zapraszam wszystkich chętnych do włączenia się w nasze prace. Regularnie dyskutujemy nad metodami naszych działań i głos każdego z członków jest cenny.

Agnieszka Guryn
smmw.org

Spock
przybysz
przybysz
Posty: 67
Rejestracja: 23 paź 2007, 18:16

Re: ul. Branickiego

Post autor: Spock » 10 lut 2012, 10:05

Sprawę Branickiego trzeba pchać do przodu na 2 poziomach:

"duża" polityka na poziomie miasta - tutaj jest to przede wszystkim zadanie dla naszych radnych, ale i dla każdego kto jest w stanie nagłośnić temat i wspomóc lobbing w mieście o przywrócenie Branickiego do WPI Warszawy. Na obecnym etapie to jest działalności stricte lobbingowo-polityczna i to na poziomie Rady Warszawy, no i jest to cel zdecydowanie długoterminowy. Realnie obawiam się że pierwszym impulsem może być budowa S-2 przez GDDKiA (w skład tej inwestycji wchodzi kawałek Branickiego przy skarpie) i wtedy będzie zonk bo będzie prowadził do nikąd...

mała polityka lokalna - tutaj możemy liczyć tylko na to co deweloperzy sfinansują na swoje potrzeby, więc wpływ mieszkańców jest siłą rzeczy ograniczony. Ograniczony nie znaczy żaden (jak chociażby wspomniany "pakiet" Branickiego przy okacji CH) - poza tym interesy mieszkańców i deweloperów są jednak w większości zbieżne w tym przypadku i faktycznie każdy kawałek zbliża nas do stworzenia przejezdnej całości. Wspomniany wyżej odcinek + to co jest AL RP i Herbu Korczak + otwarcie przejazdu za Wilanów One + kilkadziesiąt metrów z porządnych płyt do Przyczółkowej pozwoliło by zrobić już Bieda-Branickiego w tym roku :) To oczywiście w żadnym stopniu nie zastęouje prawdziwej ulicy, ale pozwala zrobić coś konkretnego na już, zanim "duża" polityka się skonkretyzuje.

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 544
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: Tom » 10 lut 2012, 8:42

Zgoda, że dla większości mieszkańcow ważniejsze są inne odcinki, ale nikt ich budować nie chce. Sam marzę o powstaniu odcinka od Przyczółkowej, ale na to potrzeba czasu. To, że droga obsługiwać będzie głównie biurowce jest logiczne, ale pracownicy nie będą jeździli dookoła przy szpitalu i Królewskim Przedmieściu - też plus dla mieszkańców. Poza tym szybki rozwój biur to realny plus finansowy dla Dzielnicy - miliony złotych rocznie z samych podatków. Budżet inwestycyjny Wilanowa to 10 mln na ten rok... Mizeria. Droga będzie służyła malej, ale jednak jakiejś grupie mieszkańców - nowych mieszkańców. Każdy odcinek drogi na tym terenie to postęp. Rozumiem, że przeciwnicy poparcia tej sprawy uważają inaczej.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: garneck » 10 lut 2012, 8:32

Gaduła,

1. Miasto nie wybuduje Ci odcinka Przyczółkowa - Rzeczypospolitej z prostej przyczyny. W planie do 2033r. nie ma na to przewidzianych funduszy. Więc nie ma na co w ogóle liczyć.
2. Odcinek Rzeczypospolitej - Ledóchowskiej też nie. Zapomnij.
3. Ledóchowskiej - Rosoła? Przestań marzyć.

Niech deweloperzy wykładają na to kasę, nawet jeśli pierwszorzędnym celem tej drogi jest dojazd do Asseco, Pol Aqua, itp. Naprawdę - miasto ma nas w nosie, więc skorzystajmy z tego że oni potrzebują dojechać do swoich biur.

Pozwolenie na budowę dla centrum handlowego GTC? Ok, proszę bardzo. Wybudujcie tylko z Polnordem do spółki ul. Branickiego od Przyczółkowej do Rzeczypospolitej to je dostaniecie. O tym była mowa na spotkaniach SMMW z Polnordem bodajże w lipcu 2011.
Robyg już lada moment zaczyna swoją inwestycję biurowo/handlową za Robygiem. To żeby ktokolwiek tam kiedyś dojechał też będą musieli sobie Al. Rzeczypospolitej dociągnąć.

Chodzi o to żeby "Miastu" się chciało rozmawiać, a nie mieć to wszystko głęboko w dupie. Bo wybory za 3 lata, a zresztą na kogo innego zagłosujecie jak nie na nas?
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Gaduła
przybysz
przybysz
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:54

Re: ul. Branickiego

Post autor: Gaduła » 10 lut 2012, 0:17

Podsumowując post powyżej:
1. Odcinek ul. Ledóchowskiej - Al. RP - właściciel Skarb Państwa
2. Odcinek ul. RP - ul. Przyczółkowa - właściciel Skarb Państwa

Skarb Państwa nie buduje. Kto buduję? Deweloperzy. Który odcinek zostanie wybudowany przez deweloperów? Pierwszy. Dlaczego? Bo tam Polnord ma Office Park składający się z kilku budynków, Asseco nową siedzibę, a Qualia nową inwestycję - Villę Sienę bez drogi dojazdowej i z różnicą poziomów.

Naprawdę nie rozumiem emocji i zaangażowania SMMW, ponieważ ww. firmy i tak wybudją ten odcinek z czy bez pomocy SMMW (i to choćby się waliło i paliło), bo bez tego odcinka ich inwestycje nie mają racji bytu! I wybudują akurat ten a nie inny odcinek, bo to ten odcinek leży w ich interesie (i wyłącznie w ich interesie).

Między Al. RP a ul. Sarmacą stoją również 2 inwestycje Qualii (ul. Branickiego 9 i 11 oraz w trakcie wykańczania Villa Verde), ale tu Qualii (ani Polnordowi czy Asseco) nie zależało i nie będzie zależeć na wybudowaniu drogi. Dlaczego? Bo nie mają w tym interesu! Postawili drogę z płyt i niech się ludzie męczą. Qualia wyłoży jeszcze jeden pas płyt przy Villa Verde by spełnić wymagania p-poż. (analogicznie jak zrobiła przy Branickieo 9 i 11) i na tym będzie koniec.

Chciałabym zobczyć jak to przyszły budowniczy Galerii Handlowej "zostanie ubrany" w budowę Branickiego. Moim zdaniem wybuduje co najwyżej fragment od Przyczółkowej do Galerii (ok. 1/2 odcinka od Przyczółkowej do Sarmackiej). A my, okoliczni mieszkańcy zostaniemy z bagnami i jeziorem Branickiego pomiędzy 2 "odcinkami". I moje pytanie jest takie, czy wtedy Qualia, Polnord i Assco będą pisać pisma do Miasta by dokończyło drogę?

Podsumowując, tutaj działa prawo silniejszego i prawo własnego interesu deweloperów, więc nie dorabiajmy ideologii, że to wszystko dla dobra mieszkańców. To nie będzie żaden odcinek ul. Branickiego, tylko podjazd pod Office Park i Ville Siene.

Awatar użytkownika
jcyrul
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 239
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:22

Re: ul. Branickiego

Post autor: jcyrul » 09 lut 2012, 23:45

Loki i Gadula,

Oboje podnosicie bardzo istotne kwestie. I oboje macie rację. Odcinek Sarmacka-Rzeczpospolitej jest dla nas, mieszkanców, duzo bardziej w tym momencie istotny, niż odcinek, ktory Polnord chce teraz wybudować. I rzeczywiscie prowizorka (czytaj: tylko jedna nitka, zamiast dwóch, bo ta jedna nitka bedzie jednak w ksztalcie docelowym) trzyma sie najdlużej. Stowarzyszenie od lat walczylo, walczy i bedzie walczyć o wybudowanie calej ulicy Branickiego: na calej dlugości, łączacej nas z Ursynowem i dwunitkowej.
Postaram się odpowiedzieć na pytanie Gaduli, kto decyduje o kolejności powstawania fragmentów Branickiego (przy okazji może uda mi się wytłumaczyć Loki2000, dlaczego SMMW zdecydowało sie poprzeć starania Polnordu o wybudowanie tego odcinka, który chcą obecnie budować, i dlaczego uważamy, że ten odcinek jest bardzo ważny).

Ze względu na stan prawny ul. Branickiego dzieli się na 3 odcinki:

- Przyczólkowa – al. Rzeczpospollitej (czyli zawierajacy w sobie tez odcinek Sarmacka-Rzeczpospolitej) – wg ksiag wieczystych od zdaje sie listopada 2011 wlaścicielem gruntu jest Skarb Panstwa, a wlaścicielem ważnego pozwolenia na budowę jest miasto (projekt i pozwolenie na budowę sfinansował Polnord i parę lat temu miasto to pozwolenie od Polnordu przejeło – efektem jest m.in. skrzyżowanie al. RP z Branickiego – to na podstawie tego pozwolenia miasto wybudowalo to skrzyzowanie). Tak więc tylko miasto jest władne ten odcinek wybudować (przypominam, że to droga powiatowa). Ponieważ miasto nie chce tego budować/nie zabezpiecza środków na ten cel – jedyną okazją dla nas, żeby ten odcinek powstał jest budowa centrum handlowego. Wtedy miasto jest w stanie skutecznie „ubrać” potencjalnego dewelopera centrum w wybudowanie tej ulicy. Kiedy to się stanie – to juz temat na osobny elaborat tudzież wróżenie z fusów. Zwłaszcza wobec bieżących doniesień z innego wątku na tym forum.

- Rzeczpospolitej-Ledóchowskiej – wlaścicielem gruntu wg ksiag wieczystych jest Skarb Państwa, wlaścicielem pozwolenia na budowę tylko południowej nitki na tym odcinku jest Polnord (uzyskał je zanim został wykreślony z ksiąg wieczystch) – dlatego wybudowanie tego odcinka rownież leży w gestii miasta. I dlatego Polnord musi uzyskać od miasta potwierdzenie, że miasto chce tego odcinka i przejmie to w zarząd po wybudowaniu (zmienienie/uzyskanie innego pozwolenia na budowę to procedura trwajaca ok 2 lat, i to już by musiało robić miasto - które nie chce tego budowac - a nie Polnord, bo przecież Polnord już nie jest właścicielem gruntu, więc nie ma do tego prawa – a pozwolenie obejmuje tylko poludniową nitkę – wiec tu mamy wybór – albo poludniowa nitka w tym roku wybudowana za prywatne pieniądze, albo bijemy sie o dwie, ale za XXX lat – zwłaszcza, jeśli wiemy, że miasto nie chce tego budować).

- ostatni odcinek od skarpy Ursynowskiej – łączący Wilanów z Ursynowem – wlaściecielami gruntu są prywatne osoby. Wykup tych dzialek pod budowę drogi powiatowej leży wyłącznie w gestii miasta.

Tak więc rozdzielmy budowę odcinka od Przyczółkowej od Rzeczpospolitej od budowy odcinka Rzeczpospolitej do Ledóchowskiej. To są dwie odrębne bajki.
I myslę, że odpowiedziałam Gaduli, kto decyduje: MIASTO !!!!

Jak już napisałam wcześniej: SMMW walczyło, walczy i będzie walczyć o Branickiego. W tej walce pomoże nam wybudowanie odcinka, który Polnord chce teraz wybudować. Tym samym najkrótsze i najtańsze połączenie Wilanowa z Ursynowem (bo ten odcinek podprowadzi droge bardzo blisko Skarpy) bedzie własnie tędy. I o to bedzie juz o wiele łatwiej zawalczyć - to bedzie miało ekonomiczny sens :). Nie mówiac juz o tym, że wielu deweloprów znowu będzie miało w tym swój interes – więc o finanse (jak juz wiemy miasto ma nas gdzieś) bedzie też łatwiej zawlaczyć.

Loki2000 – niniejszym wypluwam slowa, ktore napisalam kilkanascie postow wyzej, ze moze nawet za jednym zamachem uda sie az do Sarmackiej i za nie przepraszam – w MW stan prawny zmienia sie bardzo szybko :roll:

Serdecznie pozdrawiam,
Joanna Cyrul
http://www.smmw.org

loki2000
osadnik
osadnik
Posty: 405
Rejestracja: 15 paź 2010, 12:49

Re: ul. Branickiego

Post autor: loki2000 » 09 lut 2012, 21:42

wiem, że ciężko się powstrzymać jak ktoś mówi, że dam Ci coś za darmo... ale jak mówią za darmo umarło :) a jeśli będziemy się zachowywać jak biedni krewniacy, tak nas będą traktować...

czy rzeczywiście południowa nitka kilkudziesięciu metrów Branickiego zmienia cokolwiek na lepsze? Przecież będzie to zwykły dojazd do biurowców, a mieszkańcy z naprzeciwka już będa mieli stary dobry syf czekając na północną nitkę nie wiadomo jak długo. Jesli rzeczywiscie Polnord chce sobie i innym zrobić dobrze to niech wybuduje obie nitki!

APEL do SMMW otwórzcie oczy i nie zachowujcie się jak przegrana, biedna strona. Trzeba walczyć o to aby i biura miały dojazd, ale i o to aby mieszkańcy też byli zadowoleni!

Przeciez jesli powstanie tylko południowa nitka to ta prowizorka utrzyma się pewnie przez dziesieciolecia!!! (vide wieloletni plan inwestycyjny WWA)...

I uważam wręcz przeciwnie ta budowa ODDALA NAS od uregulowania sprawy BRANICKIEGO. Przeciez jak będzie dojazd do biurowców to Polnord będzie się spierał latami o budowę reszty!!!!!!! co miał załatwić to załatwi tą budową...

pewnie należy się spodziewać, że ew. budowa w związku z centrum handlowym będzie podobna... pewnie w tym wypadku ólnocna nitka do wysokości Śródmieścia Wilanów, a reszta niech leży pyłem i gruzem.... wtedy też będzie tak fajnie?

Awatar użytkownika
Gaduła
przybysz
przybysz
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:54

Re: BRANICKIEGO - konkret, a miasto milczy

Post autor: Gaduła » 09 lut 2012, 21:19

Konkret to by był wybudowany odcienk Branickiego od Al. RP do ul. Sarmackiej lub ul. Przyczółkowej (marzenia... :mrgreen: ).
Kto decyduje o tym który odcinek jest priorytetowy? Deweloperzy - Polnord i Qualia oraz pierwszy najemca powierzchni biurowych Asseco. Pozostałe budynki w tamtym rejonie (np. Branickiego 20) mają dojazd od ul. Ledóchowskiej i od Al. RP poprzez Sejmu 4-letniego. Moim zdaniem należało by naciskać na budowę całego odcinka do Przyczółkowej albo chociaż do Sarmackiej. Obawiam się bowiem, że jak wesprzemy deweloperów w budowie jedynie tego odcienka, to nie będą mieli już żadnego interesu w budowie dalszych odcinków. Bo jaki Polnord będzie miał interes do pociągnięciu Branickiego od Al. RP do Przyczółkowej? Wystarczy mu szeroka Al. RP i po prostej dojazd do Centrum lub na Urysnów przez Wilanowską. Pragnę również zaznaczyć, że pozostałe budynki przy Branickiego też należą do Qualii, no ale tu sprawę załatwiono "drogą" z dziurawych betonowych płyt - przecież mieszkańcy mogą brnąć w błocie latami, no ale biurowca bez dojazdu to nikt nie wynajmie. Nie rozumiem więc takiego wielkiego zaangażowania SMMW - budowa tego odcinka Branickiego nie ma wielkiego znaczenia dla mieszkańców. A wręcz uważam, iż jest to najmniej istony odcienek z punktu widzenia całego Miasteczka. A deweloprzey, to starzy wyjadacze, dadzą sobie radę bez naszej pomocy. I uważam, że są ważniejsze kwestie niż budowa "podjazdu pod biurowce" chociążby puszczenie 422 w weekendy...

Awatar użytkownika
Gaduła
przybysz
przybysz
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:54

Re: ul. Branickiego

Post autor: Gaduła » 09 lut 2012, 21:14

No właśnie kto decyduje o tym który odcinek jest priorytetowy? Deweloperzy - Polnord i Qualia oraz pierwszy najemca powierzchni biurowych Asseco. Pozostałe budynki w tamtym rejonie (np. Branickiego 20) mają dojazd od ul. Ledóchowskiej i od Al. RP poprzez Sejmu 4-letniego. Moim zdaniem należało by naciskać na budowę całego odcinka do Przyczółkowej albo chociaż do Sarmackiej. Obawiam się bowiem, że jak wesprzemy deweloperów w budowie jedynie tego odcienka, to nie będą mieli już żadnego interesu w budowie dalszych odcinków. Bo jaki Polnord będzie miał interes do pociągnięciu Branickiego od Al. RP do Przyczółkowej? Wystarczy mu szeroka Al. RP i po prostej dojazd do centrum lub na urysnów przy Wilanowską. Pragnę również zaznaczyć, że pozostałe budynki przy Branickiego należą do Qualii, no ale tu sprawę załatwiono "drogą" z dziurawych betonowych płyt - przecież mieszkańcy mogą brnąć w błocie latami, no ale biurowca bez dojazdu to nikt nie wynajmie. Nie rozumiem więc takiego wielkiego zaangażowania SMMW - budowa tego odcinka Branickiego nie ma wielkiego znaczenia dla mieszkańców. A wręcz uważam, iż jest to najmniej istony odcienek z punktu widzenia całego Miasteczka. A deweloprzey, to starzy wyjadacze, dadzą sobie radę bez naszej pomocy. I uważam, że są ważniejsze kwestie niż budowa "podjazdu pod biurowce" chociążby puszczenie 422 w weekendy...

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 544
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: BRANICKIEGO - konkret, a miasto milczy

Post autor: Tom » 09 lut 2012, 10:54

Bardziej realne jest budowanie Branickiego etapami. I o to trzeba walczyć. Odcinek od Al. RP do Przyczółkowej (bez ostatnich 50 m) ma pozwolenie na budowę, która formalnie trwa, ale z uwagi na konflikt o to czyja jest działka roboty nie są prowadzone. Poza tym samorządowcy z Ratusza wykreślili tę inwestycję z planów finansowych. Niech powstanie odcinek do Ledóchowskiej, potem będziemy czynić starania o pozostałe odcinki. Rada Dzielnicy Wilanów jest za - przekonali się. Problem jest na poziomie Rady Warszawy.
Przy okazji przypominam stanowisko SMMW z 6 maja 2011 r. (więcej na http://www.smmw.org)

Stanowisko Stowarzyszenia Mieszkańców Miasteczka Wilanów w sprawie
konieczności powstania niezbędnego połączenia drogowego
pomiędzy Dzielnicą Wilanów i Dzielnicą Ursynów


Nasze Stowarzyszenie od początku swojego powstania stanowczo wskazywało na
konieczność wykonania funkcjonalnego połączenia pomiędzy Wilanowem i
Ursynowem. Władze Dzielnicy Wilanów i Miasta Stołecznego Warszawy wielokrotnie – od 2007 r. - otrzymywały od SMMW pisma i prośby o przyspieszenie prac i rozpoczęcie niezbędnych inwestycji.
Samorząd Dzielnicy Wilanów od kilku lat do początku 2011 r. traktował jako
priorytetowe połączenie obu dzielnic, poprzez budowę ulicy
Nowokabackiej/Rosnowskiego. Jesienią 2010 r. wydatkowano 1,5 mln zł na przebudowę skrzyżowania ulicy Łukasza Drewny i przyszłej ulicy Nowokabackiej/Rosnowskiego. W budżecie na 2011 r. zapisane zostały kolejne pieniądze na kontynuację inwestycji w kwocie 6 374 404 zł. Jak wynika z informacji dzielnicy na realizację dalszego odcinka ulicy potrzeba łącznie 53 822 000,00 zł brutto. Obecnie Zarząd Dzielnicy Wilanów sukcesywnie proponuje kolejne „przesunięcia” środków z tej inwestycji, czyli faktyczne
wstrzymanie inwestycji z powodu braku możliwości pozyskania wymienionych kwot, a środki zarezerwowane na rok 2011r. kierowane są stopniowo na inne, mniejsze cele. Burmistrz Dzielnicy Wilanów w dniu 30 marca br., podczas spotkania w Kościele przy ul. Kokosowej, z udziałem burmistrza Ursynowa, mieszkańców ul. Orszady i przedstawicieli mieszkańców obu Dzielnic zadeklarował zainteresowanie budową ulicy Ciszewskiego Bis.
SMMW mając świadomość możliwych problemów przy budowie tej
drogi (zmiana planów zagospodarowania, przejście przez rezerwat, stosunki
własnościowe) obawia się, że samo przygotowanie tej inwestycji może zająć kilka lat.
Jeżeli byłoby właśnie tak, to opowiemy się zdecydowanie za skupieniem wszelkich
wysiłków na innych możliwościach połączenia obu Dzielnic.
Rada Dzielnicy Wilanów, z inicjatywy radnych SMMW, zajęła ponadto w roku bieżącym stanowisko dotyczące pilnej potrzeby budowy ul. Branickiego, kierując swoją uchwałę do Rady Warszawy.

Stowarzyszenie Mieszkańców Miasteczka Wilanów nie widzi w chwili obecnej
wystarczającej determinacji i woli władz Warszawy, aby w rozsądnym czasie połączyć obie Dzielnice jakąkolwiek drogą, mogącą służyć również powstaniu komunikacji zbiorowej dla mieszkańców. Od początku konsekwentnie wskazujemy, że priorytetem i najbardziej pożądanym połączeniem powinna być ul. Branickiego. Spełniłaby ona najlepiej funkcję komunikacji między Dzielnicami, umożliwiając ruch autobusowy, rowerowy, dając mieszkańcom szybki dostęp do metra, oraz tworząc idealne połączenie z jedną z integralnych części Wilanowa - Zawadami.

Dlatego też SMMW:
1. Zwraca się do Zarządu Dzielnicy Wilanów i władz Warszawy o nadanie
priorytetu jednej z trzech moziliwych wariantów połączenia obu dzielnic i pilne
przystąpienie do realizacji inwestycji.

2. Wskazuje, że z punktu widzenia mieszkańców całego Wilanowa najwłaściwsze
byłoby wybudowanie połączenia przechodzącego przez Miasteczko Wilanów.

3. Popierając plany docelowego rozwiązania problemów komunikacyjnych obu
dzielnic, Stowarzyszenie podkreśla, że otwarcie przejazdu ulicą Orszady w obu
kierunkach lub co najmniej w kierunku Ursynowa jest niezwykle ważne z
perspektywy mieszkańców całej Dzielnicy Wilanów. Stowarzyszenie wzywa
Zarząd Dzielnicy Wilanów do pojęcia jak najpilniejszych działań i wykazanie
determinacji w celu niezwłocznego uruchomienia tego połączenia uwzględniając
interesy i opinię mieszkańców Dzielnicy.

4. Jako organizacja społeczna opowiada się za wszelkimi oddolnymi inicjatywami
mieszkańców, mogącymi przyśpieszyć prace i oddanie do użytku dogodnego
połączenia obu Dzielnic – w tym obywatelskiego projektu uchwały,
przedłożonego Radzie Warszawy.

5. Oczekuje od władz Dzielnicy i Warszawy pilnego podjęcia dialogu z
podmiotami, będącymi w posiadaniu działek pod inwestycję oraz zabezpieczenia
stosownych terenów w ramach planu zagospodarowania przestrzennego.

6. Zwraca uwagę, że Miasto Stołeczne Warszawa jest w posiadaniu dużej części
działki pod planowaną ulicę Branickiego, dysponuje projektem budowlanym tej
części drogi, kilka lat temu rozpoczęło jego realizację. Ponadto uważa, że Miasto
Stołeczne Warszawa powinno rozpocząć negocjacje z firmą Polnord, która to
realizuje projekt kolejnych fragmentów tej drogi i wyraża gotowość jego
przekazania do realizacji Miastu. Wskazujemy, że przeszło połowa działek ul.
Branickiego należy de facto do Miasta, które w wyniku toczącej się sprawy przed
sądem niebawem i tak zapłaci za przedmiotowy teren. Uważamy, że istnieje pole
do negocjacji i wypracowania dobrych decyzji, służących mieszkańcom.

Kapituła Stowarzyszenia Mieszkańców Miasteczka Wilanów

Warszawa, 6 maja 2011 r.

Awatar użytkownika
Vlad T.
przybysz
przybysz
Posty: 11
Rejestracja: 20 sty 2012, 16:02
Lokalizacja: Kryształ Wilanowa
Kontaktowanie:

Re: ul. Branickiego

Post autor: Vlad T. » 09 lut 2012, 10:17

Fakt, że ten odcinek nie jest priorytetowy z punktu widzenia mieszkańców i przez to miałem chłodny stosunek do niego ale ... no właśnie, każdy odcinek Branickiego jest lepszy niż brak jakiegokolwiek. I pozwala ubiegać się o kolejne z podwójną siłą, mimo możliwych zagrożeń. Inicjatywa warta wsparcia z całą pewnością.

Również nie jestem pracownikiem obu wspomnianych firm i nie kupiłem mieszkania w Qualia :)

Awatar użytkownika
adad
tubylec
tubylec
Posty: 824
Rejestracja: 08 lis 2010, 18:11
Lokalizacja: Waldemar
Kontaktowanie:

Re: BRANICKIEGO - konkret, a miasto milczy

Post autor: adad » 09 lut 2012, 10:04

Miasto powinno się zgodzić ale na całą Branickiego- od Przyczółkowej do skarpy.

Awatar użytkownika
karadzi
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 204
Rejestracja: 29 wrz 2009, 10:29

Re: BRANICKIEGO - konkret, a miasto milczy

Post autor: karadzi » 09 lut 2012, 9:46

Każdy nowobudowany odcinek drogi przybliża nas wszystkich do całej Branickiego.Nawet jeśli to ma służyć biurowcom, to po drugiej stronie ulicy buduje się mieszkania i jest już cała Ledóchowska zamieszkała.
Kazdy odcinek Branickiego jest potrzebny - oczywiste to, ale tu jest realna szansa budowy i wkurzające jest zachowanie miasta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”