Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4516
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 29 mar 2017, 7:41

magda0 pisze:Pani Szubinska Piszczek czy jest odpowiedź na interpelację?
Nie. Termin mija dzisiaj. Opublikuję, gdy tylko ją dostanę.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4187
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: YOGItheBEAR » 28 mar 2017, 22:47

Bo sama często bywa na bakier z przepisami?
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

magda0
przybysz
przybysz
Posty: 60
Rejestracja: 22 gru 2011, 8:51
Lokalizacja: Fountain
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: magda0 » 28 mar 2017, 20:48

Yogi zainspirowałeś mnie do sprawdzenia i rzeczywiscie przepisy Prawa o ruchu drogowym:

Art. 46.

1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej.

3. W czasie postoju na drodze poza obszarem zabudowanym pojazd powinien znajdować się, jeżeli to tylko możliwe, poza jezdnią.

juz nie wiem czy teraz do strazy miejskiej czy na policję?
zagrożenie bezpieczeństwa ewdentnie jest to czemu straż miejska nic z tym nie robi?
magda

magda0
przybysz
przybysz
Posty: 60
Rejestracja: 22 gru 2011, 8:51
Lokalizacja: Fountain
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: magda0 » 28 mar 2017, 16:46

Chodnik, pasy to są rozwiązania docelowe i dobrze by było, gdyby powstały. Natomiast w związku z zagrożeniem bezpieczeństwa pieszych istotne jest działanie natychmiastowe, którego nie widać.. .. To jak sadze tez reguluja jakies przepisy. To moze zaparkuje na srodku ulicy, bo nie ma zakazu? Nie można parkować na ulicy a tak tam często jest. Kwestia zniszczenia pobocza przez wykonawców z budowy też jakimś przepisom podlega. Tam nigdy nie było zbyt bezpiecznie ale teraz jest jeszcze gorzej. Czasem trzeba wyjść na środek ulicy żeby minąć samochód. Postawienie znaków zakazu parkowania czy inne rozwiązania nie wiążą się z wielkimi kosztami. Pani Szubinska Piszczek czy jest odpowiedź na interpelację?
magda

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 513
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: Tom » 17 mar 2017, 7:08

Przypomnę jeszcze interpelację koleżanki klubowej z początku kadencji Rady: http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/6F0264 ... meless.htm

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 513
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: Tom » 17 mar 2017, 6:55

Jak się okazuje Dzielnica podjęła temat i ma zamiar zrealizować chodnik na tej drodze. Niestety z uwagi na zbyt wysokie kwoty ofert został unieważniony przetarg na wykonanie dokumentacji obejmującej m.in. remont ulicy Prymasa Augusta Hlonda na odcinku od ronda Kardynała Adama Sapiehy w stronę ulicy Orszady, na długości około 460 mb. W ramach tej dokumentacji planowano m.in chodnik dla pieszych, o który zabiegamy od dawna. Liczymy na to, że w kolejnym podejściu uda się rozstrzygnąć przetarg. Chodnik bardzo poprawilby bezpieczeństwo pieszych na tej ulicy.

Awatar użytkownika
tob
autochton
autochton
Posty: 1523
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:10
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: tob » 13 mar 2017, 14:38

wymalowanie pasa to pewnie koszt rzędu 1mln zdaniem dzielnicy

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3217
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: yav » 13 mar 2017, 14:26

A wiadomo coś co z tą drogą w kontekście budowy POW?

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 513
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: Tom » 13 mar 2017, 13:50

Kwestię bezpieczeństwa w tym miejscu sygnalizowano jeszcze w ub. Kadencji:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/01975D ... meless.htm
W maju 2014 r. nie było środków na ten cel.
Była też interpelacja wcześniejsza w sprawie chodnika wzdłuż ul. Hlonda w kierunku Skarpy Ursynowskiej. Inwestycja podobno wiąże się z ogromnym kosztem - przeszło 4 mln zł i zmianą przebiegu drogi - bardziej na południe. A to z wycinką drzew. Więc nie ma co obecnie o to zabiegać. Dzielnica powinna ograniczyć się do budowy chodnika do łuku drogi, postawienia kilku znaków w zakresie parkowania i wymalowania pasa wzdłuż ulicy w kierunku Ursynowa, który stanowiłby oazę dla poruszających się pieszo.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4187
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: YOGItheBEAR » 12 mar 2017, 22:45

Ale parkowanie regulują stosowne przepisy. O ile nie jest to teren prywatny, to auta powinny być zaparkowane równolegle przy krawędzi jezdni, chyba że znaki stanowią inaczej..
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3217
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: yav » 12 mar 2017, 12:18

Ale tam chyba nie ma zakazu parkowania...

magda0
przybysz
przybysz
Posty: 60
Rejestracja: 22 gru 2011, 8:51
Lokalizacja: Fountain
Kontaktowanie:

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: magda0 » 12 mar 2017, 12:09

Załączam zdjęcia, nic się tam nie zmienia, straż miejska nie działa....
Załączniki
drze.jpg
ulic.jpg
dre2.jpg
drzew1.jpg
ulic1.jpg
magda

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4516
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 09 mar 2017, 13:46

magda0 pisze:Prosiłam o interwencję p. Szubińską-Piszczek, czy udało się Pani zrobić coś w tej sprawie?
Oczywiście. Złożyłam w tej sprawie interpelację.

magda0
przybysz
przybysz
Posty: 60
Rejestracja: 22 gru 2011, 8:51
Lokalizacja: Fountain
Kontaktowanie:

Ul. Hlonda od ronda Sapiehy w kier. Ursynowa

Post autor: magda0 » 09 mar 2017, 13:10

Ta mała ulica łącząca aktualnie jako Wilanów z Ursynowem (choć tylko w jedną stronę dla samochodów) jest bardzo intensywnie używana przez samochody i uczęszczana przez pieszych. Obecnie niestety nie można się nią bezpiecznie poruszać po obu stronach przy rondzie jest zastawiona parkującymi samochodami, a pobocze przy samej budowie na rogu rozjeżdżone maszynami tak że nie można tamtędy w ogóle przejśc. Szczególnie istorne jest bezpieczeństwo dzieci, które tamtędy chodzą do szkół na ursynów i wracają. Zgłaszałam kilka razy interwencję w straży miejskiej, ale nie widzę zadnego efektu jak samochody stały tak stoją, jak elementy budowy były składowane tak są a jest to teren miejski. Czy ma dojść do kilku wypadków z udziałem pieszych zeby służby zreagowały? Prosiłam o interwencję p. Szubińską-Piszczek, czy udało się Pani zrobić coś w tej sprawie?
magda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”