ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Drogi, ronda, ulice, place - wszystko co wiąże się z budową i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej
Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4358
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: YOGItheBEAR » 21 lis 2017, 17:05

bierute pisze:
21 lis 2017, 16:53
Ja poproszę taka linię, co by mnie dowoziła na globusowa do pracy a potem z powrotem. No i takie linie, co by mnie bezpośrednio do klientów woziły. bardzo proszę. wreszcie człowiek będzie mógł lufę do śniadania strzelić, jak Pambuk przykazał. I zaległości w literaturze nadrobić...

:mrgreen:
Proszę, pełny wybór:
https://www.google.pl/search?q=taks%C3% ... e&ie=UTF-8

I to nie jest żart. Przy miejskich przebiegach nadal wychodzi taniej niż utrzymanie samochodu.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1418
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: bierute » 21 lis 2017, 16:53

YOGItheBEAR pisze:
17 lis 2017, 12:27
na Wilanowskiej powinien zostać wymalowany buspas. Podobnie na całej długości Sobieskiego, a może nawet w al.RP, bo rano autobusy ewidentnie na niej utykają.

Ale się zaraz jazgot podniesie, że tam są tylko dwa pasy, więc jak to tak? ;) Otóż normalnie - kubełkiem farby i pędzlem. Autobus pracuje, gdy jedzie, a nie gdy stoi.
No i dobra. zajmijmy obydwa pasy Wilanowskiej na buspasy, zrezygnujmy w ogóle z aut. Ja poproszę taka linię, co by mnie dowoziła na globusowa do pracy a potem z powrotem. No i takie linie, co by mnie bezpośrednio do klientów woziły. bardzo proszę. wreszcie człowiek będzie mógł lufę do śniadania strzelić, jak Pambuk przykazał. I zaległości w literaturze nadrobić...

:mrgreen:

mania9
przybysz
przybysz
Posty: 38
Rejestracja: 22 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Osiedle Królewskie

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: mania9 » 20 lis 2017, 22:24

Arktik pisze:
17 lis 2017, 23:53
Miasto powinno promować i ułatwiać przede wszystkim transport publiczny, wiele osób z ulgą przesiadłoby się do zbiorkomu wiedząc, że dojadą nim szybciej i taniej.
Umówmy się - pomarzyć fajna rzecz, ale to nie jest realne.
Problemem jest głównie czas dojazdu zbiorkomem i tego hipotetyczne niższe opłaty nijak nie zniwelują.

Jeśli połączenie z Wilanowa na Wolę autobusem ma mi zająć 50 minut poza godzinami szczytu to o czym my w ogóle rozmawiamy? nawet mając darmowe bilety nie zrezygnuję z samochodu. Od kiedy jakiś geniusz poskracał linie, dojazd na dłuższy dystans wymaga przesiadek i jest zwyczajnie nieefektywny czasowo.

2 linie metra, nawet jak je skończą - szału nie robią. Tramwaj do centrum zresztą też. Nie ukrywam, że uważam to za kompletnie chybiony pomysł - bus pas kosztowałby promil tych kosztów, a dawał większe możliwości manewru.

Awatar użytkownika
Arktik
osadnik
osadnik
Posty: 361
Rejestracja: 22 kwie 2015, 12:48
Lokalizacja: ul. Klimczaka

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: Arktik » 17 lis 2017, 23:53

Popieram przedmówcę w całej rozciągłości. Miasto powinno promować i ułatwiać przede wszystkim transport publiczny, wiele osób z ulgą przesiadłoby się do zbiorkomu wiedząc, że dojadą nim szybciej i taniej. Kary za brak opłaty za parkowanie są śmiesznie niskie w porównaniu do kary za brak biletu! Zamiast wydawać grube miliony na poszerzanie dróg (droga do nikąd) lepiej wydać to na ... bezpłatny transport miejski, tak całkowicie. Od razu komfort podróżowania samochodem po Warszawie zwiększyłby się :mrgreen:

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4358
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: YOGItheBEAR » 17 lis 2017, 12:27

Na szczęście dziś w radiu słyszałem oficjalną wypowiedź wiceprezydent Renaty Kazanowskiej, że Miasto ma zamiar walczyć z nadmiarem prywatnych aut na ulicach. Zgodnie z tym, co postuluję od dawna, na pierwszy ogień pójdzie nielegalne parkowanie, bo jak nie ma gdzie auta postawić, to nie ma też sensu nim dojeżdżać. Dziś wiele osób jawnie przyznaje też, że olewa parkometry, bo jak dostaną jeden mandat w tygodniu (50 zł) to i tak są do przodu. A ponieważ kontrolerzy krążą po mieście wg stałego rozkładu jazdy, to tajemnicą Poliszynela w biurowcach jest to, kiedy trzeba wykupić godzinkę...

Co do samego kierunku podróżowania - pełna zgoda. Obecnie destynacja "mordorowa" jest obsługiwana kompletnie nieefektywnie i kolejnym etapem rozwoju komunikacji szynowej powinien być tramwaj wzdłuż Wilanowskiej. Być może nawet z Wawra i aż do P&R Okęcie... Ale póki to nie nastąpi, to na Wilanowskiej powinien zostać wymalowany buspas. Podobnie na całej długości Sobieskiego, a może nawet w al.RP, bo rano autobusy ewidentnie na niej utykają.

Ale się zaraz jazgot podniesie, że tam są tylko dwa pasy, więc jak to tak? ;) Otóż normalnie - kubełkiem farby i pędzlem. Autobus pracuje, gdy jedzie, a nie gdy stoi.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3539
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: yav » 17 lis 2017, 8:00

Jasne, uniosą się honorem :)

Awatar użytkownika
KONSI
osadnik
osadnik
Posty: 293
Rejestracja: 18 kwie 2012, 16:51
Lokalizacja: Wilanów Zawady
Kontaktowanie:

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: KONSI » 16 lis 2017, 18:24

nie pojadą bo są głosy że ta droga jest "konstancin-Ursynów" za pieniądze Wilanowa :(
KZ

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3539
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: yav » 16 lis 2017, 15:25

mania9 pisze:
14 lis 2017, 22:32
Wszystko jest lepsze niż kiszenie się w Dolince.
Zapewne z tego założenia wyjdą też ci mieszkańcy Ursynowa, którzy teraz kwitną w korkach na KENie, aby wyjechać z dzielnicy w kierunku północnym. Pojadą do Przyczółkowej.

mania9
przybysz
przybysz
Posty: 38
Rejestracja: 22 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Osiedle Królewskie

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: mania9 » 14 lis 2017, 22:32

Błędnym założeniem jest, że na Ursynów wjadą Ci, którzy będą chcieli gdzieś dalej jechać autem.
Nie wiem na czym opierasz swoją pewności, bo to jest jak najbardziej uprawnione założenie. Błędem jest myślenie, że wszyscy jadą do Centrum i rzucą się do metra, które im zapewni szybszy dojazd. To samo pokutuje w MW, tak jakby tramwaj miał nakłonić wszystkich do rezygnacji z samochodu. Przypomnę, że największe zagłębie biurowe jest na Mokotowie i w okolicach, gdzie metro nie dojeżdża.

Ja na ten przykład mam zamiar omijać tamtędy Dolinkę mimo tego że nadkładałabym drogi.
Dzięki temu jakoś doczekam otwarcia POW, dopiero wtedy odczuję znaczącą różnicę.
Wąwozowa jest wąska, fakt. Ale już na Belgradzkiej zmieszczą się 2 pasy, skoro teraz jeden stanowi parking. Jest też Ghandi i inne ulice. Wszystko jest lepsze niż kiszenie się w Dolince.

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1758
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: Pimo » 09 lis 2017, 20:48

I naprawdę wierzysz, że po otwarciu nowej dwupasmowej drogi ruch na niej będzie zbliżony do tego jak dotychczas na ul. Gąsek? Ja twierdzę, że wzrośnie on kilkukrotnie. Dzięki czemu zmniejszy się obłożenie Przyczółkowej i al. Wilanowskiej.

0Michal
przybysz
przybysz
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2017, 11:52

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: 0Michal » 09 lis 2017, 14:06

Aktualnie istnieje przejazd Przekorną -->Gąsek-->Relaksowa Sam jakiś czas jeździłem z Konstancina do Kabat albo Imielina bo nie było sensu na Wilanowską pchać się w większe korki. Każdy z okolic zna aktualny przejazd. Nowa droga będzie tylko wygodniejsza. Jeśli ktoś miał potrzebę przejechać w tamte rejony miał tą alternatywę Wilanowskiej

To nie będzie nowe połączenie tylko nowe "lepsze" połączenie zamiast Gąsek. Kto miał jeździć i tak jeździł\jeździ w te rejony. Ursynów naprawde nie jest "zieloną wyspą" do które mieszkańcy rejonów Konstancina nagle zaczną masowo napływać :mrgreen:

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1758
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: Pimo » 09 lis 2017, 13:05

To spójrz na mapę i spróbuj ocenić czy realnym jest, by (odpowiednio dla punktów z mojego poprzedniego wpisu):

1. osoby jadące dziś z Konstancina i Powsina do stacji metra Wilanowska nie chciały skrócić sobie drogi nową ulicą i wsiadać do metra już na stacji Kabaty lub którejś ursynowskiej z P+R?

2. jadący w kierunku zachodnim dalej chcieli nadkładać drogi Przyczółkową i Wilanowską i tam stać w korkach zamiast pojechać krócej przez Ursynów

Jestem przekonany, że zdecydowana większość jednych i drugich pojedzie ul. Korbońskiego i zakorkuje to połączenie tam gdzie łączy się ono z wąskimi ulicami po stronie Ursynowa.

0Michal
przybysz
przybysz
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2017, 11:52

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: 0Michal » 09 lis 2017, 12:45

Popieram YOGItheBEAR
Pimo nie jest tak, że aktualnie nie ma żadnego połączenia z Konstancinem.. Ci co chcą i tak jeżdżą na P+R i tak jak wspomniałem wcześniej część z nich przesiądzie się do autobusu bo jazda samochodem straci sens, czas jazdy zmieni się może o 10-15minut? a autobus ma jeździć na tyle często, że po prostu będzie się to opłacać.. do tego rozważana jest 1 strefa w Konstancinie

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1758
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: Pimo » 09 lis 2017, 11:21

YOGItheBEAR pisze:
09 lis 2017, 10:29
Pimo pisze:
07 lis 2017, 20:05
Yogi,
więc wytłumacz z łaski swej.
Błędnym założeniem jest, że na Ursynów wjadą Ci, którzy będą chcieli gdzieś dalej jechać autem.

Moim zdaniem, to Ty jesteś w błędzie. Spójrz na mapę. Na Kabaty wjadą z kierunku Konstancina i Powsina:

1. zmierzający do metra (część z nich do stacji Kabaty pojedzie Wąwozową, mniejszość chcąca skorzystać z P+R skieruje się wąską na tym odcinku Rosoła w kierunku stacji Imielin, Stokłosy lub nawet Ursynów)

2. obecnie utykający w korku w al. Wilanowskiej, chcący skręcić w lewo w Dolinę Służewiecką (czyli zmierzający w kierunku zachodnim - na Ursynów, okolice Puławskiej, Włochy, Raszyn itd.) bo tędy trasa będzie krótsza - oczywiście nie wszyscy, więc po prostu część korka z al. Wilanowskiej i Doliny Służewieckiej (jej odcinka pomiędzy al. Wilanowską i Rosoła) przeniesie się na Ursynów i szczególnie Kabaty gdzie ulice są wąskie

Jedni i drudzy z Rosnowskiego wjadą w wąskie gardła w postaci albo Wąwozowej, albo Rosoła. Te kilka autobusów to przy tym pikuś.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3539
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ul. Korbońskiego/Rosnowskiego (tzw. "ul. Nowokabacka")

Post autor: yav » 09 lis 2017, 10:46

I jeżeli ma być buspas, to od razu, a nie po tygodniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura drogowa”