Buspas w Al. Wilanowskiej

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
pntb
autochton
autochton
Posty: 1750
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: pntb » 07 paź 2016, 20:21

Po mojemu nawet odciążenie przez S2 nie zmieni sytuacji na tyle, żeby rezygnować z tej estakady. Ona naprawdę jest potrzebna, a skoro była planowana, to pewnie inżynier ruchu to wyliczał.

A swoją drogą pojazdy od Dworca Południowego do świateł przy Dolince poruszają się w szczycie ze średnią prędkością poniżej 5 km na godzinę. Wiem, bo wielokrotnie po ucieczce autobusu 217 szedłem z pętli do przystanku przy Dolince (czytając przy tym książkę) i tam w niego wsiadałem. :D

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: yav » 07 paź 2016, 13:49

Nad Gotarda, Nowoursynowską, Modzelewskiego i Sobieskiego też mają być estakady? Rozpruwać ulicę na kilka lat, nie wiadomo po co, skoro za cztery lata będzie S2, która odciąży Dolinę?

Awatar użytkownika
chrisko
bywalec
bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 26 kwie 2013, 15:10
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: chrisko » 07 paź 2016, 13:27

A wyżej jest o budowie estakady, czy o budowie estakad?

Nie chodzi o jedną estakadę a o system estakad, ale już nawet jedna znacznie wpłynie na przepustowość ulicy poprzecznej wobec niej... a skoro wątek dotyczy Al. Wilanowskiej...
Od 7 lat mieszkaniec Ostoi Wilanów. Wcześniej Sadyba. Biegacz amator. Beer geek.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: yav » 07 paź 2016, 12:45

No tak, estakada wiele da. Przesunie korek na Modzelewskiego w jedną stronę i do Bonifacego w drugą.

Awatar użytkownika
chrisko
bywalec
bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 26 kwie 2013, 15:10
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: chrisko » 07 paź 2016, 11:58

Jasne, bo po co wracać do pomysłu budowy estakad wzdłuż Dolinki (w programie HGW z 2006 r.), którą potem zablokował ks. Maj - przyjaciel Pani Prezydent, z czasów jak chciała być prezydentem wszystkich Polaków....
Lepiej jeszcze bardziej pogorszyć ruch na obwodnicy śródmieścia....
Od 7 lat mieszkaniec Ostoi Wilanów. Wcześniej Sadyba. Biegacz amator. Beer geek.

Awatar użytkownika
tob
autochton
autochton
Posty: 1535
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:10
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: tob » 26 lut 2016, 20:35

oj przydałoby się bardzo
bo w godzinach szczytu przejazd zamiast 15min zajmuje 35-40. 3km odcinek. Całkowicie zrezygnowałem z linii 217 w tych godzinach.
a i skutki odczuwane są czasem nawet do 10 rano, bywa, że między 8:50- 9:20 nie ma ani jednego 217 z osiedla.
to samo po godzinie 19 czyli po popoludniowym szczycie.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: yav » 22 lut 2016, 9:46

Chodzi głównie o to, czy odebranie jednego pasa kierowcom prywatnych aut nie sparaliżuje zbytnio tych ulic.
Nie no, skąd, absolutnie w ogóle nie...

korczak
bywalec
bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 18 maja 2015, 17:11

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: korczak » 22 lut 2016, 9:42

Temat znów wraca.
Za: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... cinki.html
Ratusz planuje nowe buspasy w Dolinie Służewieckiej i al. Wilanowskiej. - A co z obiecanymi już dawno pasami autobusowymi na Puławskiej? - pytają mieszkańcy. - Nie chcemy czekać na nie kilka lat.

Warszawa ma teraz blisko 50 km buspasów. Pasażerowie nie wyobrażają sobie, by dało się bez nich sprawnie podróżować wieloma głównymi ulicami. Wydzielone pasy znacznie przyspieszają przejazd autobusem np. na Trasie Łazienkowskiej.

Teraz Zarząd Transportu Miejskiego zastanawia się nad wytyczeniem kolejnych buspasów. W najbliższym czasie mogą powstać na dwóch ulicach - w Dolinie Służewieckiej i al. Wilanowskiej. Na tej pierwszej zostałyby wyznaczone na odcinku od Rodowicza "Anody" do al. Wilanowskiej, a w drugą stronę - od św. Bonifacego do Nowoursynowskiej. W al. Wilanowskiej mogłyby powstać na kilometrowym odcinku od przystanku przy ul. Podbipięty do Doliny Służewieckiej (w kierunku Wilanowa), a w drugą stronę - od przystanku Osiedle Arbuzowa do Doliny Służewieckiej. Nowe przywileje dla komunikacji usprawniłyby zatem przejazd m.in. autobusów jadących z Ursynowa w stronę Traktu Królewskiego czy z metra Wilanowska w stronę Miasteczka Wilanów i Konstancina-Jeziorny.

Będzie analiza ruchu

Według Magdaleny Potockiej z biura prasowego ZTM w najbliższych dniach zostanie zlecone przygotowanie dokładnych analiz ruchu. Odpowiedzą one na pytanie, czy wytyczenie tych buspasów ma sens. Chodzi głównie o to, czy odebranie jednego pasa kierowcom prywatnych aut nie sparaliżuje zbytnio tych ulic. Teraz w Dolinie Służewieckiej ruch jest ogromny. Jeżdżą tędy m.in. kierowcy, którzy chcą się przedostać z urywającej się na Puławskiej południowej obwodnicy Warszawy na prawy brzeg Wisły. Zmieni się to dopiero po przedłużeniu trasy S2 w stronę Wawra i wylotówki na Lublin. Ta trasa ma być gotowa w 2020 r.

Tymczasem mieszkańcy Piaseczna dopytują, co z obiecanym buspasem na Puławskiej do stacji metra Wilanowska. - Poranna podróż Puławską jest koszmarem. Często z Piaseczna do stacji metra jadę ponad godzinę. Buspas byłby prawdziwym wybawieniem - mówi Adam Wolniewski, nasz czytelnik.

Kompromis "1+2"

Według zapowiedzi Wiesława Witka, szefa ZTM, buspas na Puławskiej miał się pojawić latem 2014 r. jako czwarty pas na szerokim poboczu. Jednak dopiero w końcu ubiegłego roku radni przyznali 40 mln zł na gruntowną modernizację ulicy. Oprócz wyznaczenia buspasa zakłada ona również budowę ścieżek rowerowych. Ponadto ratusz zdecydował, że Puławska nie będzie poszerzana. Buspas powstanie na trzecim pasie, ale urzędnicy chcą z jego wyznaczeniem poczekać do momentu oddania równoległej Puławskiej-bis, czyli ekspresowej drogi S7 w stronę Grójca - ma być gotowa w 2019 lub 2020 r.

Mieszkańcy nie chcą tak długo czekać. Mokotowski aktywista Łukasz Garbal zaproponował kompromisowe rozwiązanie: by buspasem na Puławskiej mogły jeździć także samochody osobowe, którymi podróżują przynajmniej trzy osoby. Przekonuje, że takie pasy działają w Rzeszowie, są oznakowane symbolami "1+2". - To mogłoby sprawić, że osoby mieszkające blisko siebie jeździłyby jednym, a nie kilkoma samochodami, co zmniejszyłoby korki i zanieczyszczenie powietrza - przekonuje Łukasz Garbal.

ZTM odrzuca jednak ten pomysł. - Wpuszczenie na buspas dodatkowych pojazdów miałoby negatywny wpływ na płynność ruchu autobusów - twierdzi Magdalena Potocka. Dodaje też, że trudno byłoby kontrolować liczbę osób jadących tym pasem prywatnymi autami.

robertkk
osadnik
osadnik
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 2013, 9:07
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: robertkk » 16 sty 2015, 1:35

Panowie, im więcej piszecie o skrótach, tym gorzej, proponuję rozwagę, bo za chwilę okaże się, że znowu przejazd zasypany ;-)

Co do buspasa na Wilanowskiej, to jak najbardziej tak, ale nie wcześniej jak będą tam min. 3 pasy.
Miejsce jest. Albo wiadukty w Dolince, problem zniknie.

Na chwilę obecną od okolicy Ducha do Dolinki przejazd zajmuje 7-10 minut, przy korku. Wystarczy o tym wiedzieć, odpowiednio się nastawić i nie ma problemu.

Arek123
przybysz
przybysz
Posty: 33
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:22
Lokalizacja: Scandinavian House
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: Arek123 » 14 sty 2015, 16:37

generalnie jestem przeciwko bus pasom, zwłaszcza na wilanowskiej ale z drugiej strony będzie mi wygodniej na skuterze się przeciskać. Co do dolinki to jak jadę autem, przebijam się do nowoursynowskiej, a tam z lewego lub środkowego pasa skręcam na dolinkę i po minucie jestem w domu, tzn. na wilanowskiej. W sumie nie jest tak źle. Jak ropa podrożeje to się może trochę rozluźni.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: yav » 13 sty 2015, 9:43

A na wiosnę wyrównamy dziury i będzie fajnie!

Awatar użytkownika
pguraj
tubylec
tubylec
Posty: 717
Rejestracja: 18 sty 2011, 8:48
Lokalizacja: Wilanów ONE
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: pguraj » 13 sty 2015, 9:34

garneck pisze: Ale przerażający jest fakt chęci utworzenia buspasu na Dolince. Chyba naprawdę trzeba będzie koło stajni SGGW zjeżdżać.. :-|
Dla mnie to już zrobiła się w sumie standardowa trasa - jak się pojedzie na wprost ("przez pola") to jest fajniej off-roadow'o (w końcu mi się 4x4 do czegoś przydaje) a jak się pojedzie wzdłuż kanałku, to wydaje mi się, że każdą osobówką się przejedzie.

p,paw

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej

Post autor: garneck » 13 sty 2015, 8:29

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... wska_.html

No i jest zapowiedź. Nienarodzona siostra realizacji ;)

Ale przerażający jest fakt chęci utworzenia buspasu na Dolince. Chyba naprawdę trzeba będzie koło stajni SGGW zjeżdżać.. :-|
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
tob
autochton
autochton
Posty: 1535
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:10
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: tob » 11 gru 2014, 17:18

macaona pisze:
tob pisze:I po 19:20 do 19:44 ŻADNA linia z MW nie wyjeżdżała. Co na to obrońcy copółgodzinowego kursowania 522?
Jak ktoś chce się dostać do centrum to idzie na przystanek na 522 na 19:44.Inna sprawa, że buspas spowoduje brak spóźnień takiego 217.

ja wczoraj musiałem dostać się na Mokotów, więc jak? skoro 217 przez 20kilka min nie przyjeżdża? Poszedłem na 19:20 (tak jak w rozkładzie) a do 19:44 nie było ani jednego :roll:

Inne kombinacje przesiadki.
Brawo. Dalej brońcie tego 522 co pół godz.
przez pół godziny kursu pomiędzy tym o 19:15 do 19:44 możnaby dostać się do centrum dodatkowym kursem np o 19:30. A tak jestem później. Akurat czas po pracy jest dla mnie cenny.

Awatar użytkownika
tob
autochton
autochton
Posty: 1535
Rejestracja: 08 cze 2009, 15:10
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: tob » 11 gru 2014, 17:16

pntb pisze:
tob pisze:Wczoraj zaś w godzinach popołudniowych, po 19 linia 217 spóźniła się do MW 20min. A było już po 19. Korki w dolince musiały być wybitne.
Wybitne na pewno, choć nie jakieś szczególne. W ciągu ostatnich dwóch tygodni dwukrotnie nie zdążyłem na autobus 217 na pętli przy Wilanowskiej, ale wsiadłem do niego w Dolince Służewieckiej, bo piechotą byłem szybciej. Właśnie w okolicach godz. 18-19. :mrgreen:
no więc właśnie. w tej sytuacji 522 po 19 powinien kursować częściej niż co pół godziny. Bo między 19 a 20 w takich sytuacjach jesteśmy odcięci od świata. Kiedy 217 ma takie obsuwy, a 522 jest o 19:15 i potem 19:44. Wraz ze mną wczoraj stała spora gromadka ludzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”