Buspas w Al. Wilanowskiej

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: konkus » 30 lis 2014, 15:48

A kiedy miało zadziałać? Póki co nie ma buspasa, wiec autobus stoi w tym samym korku co auta, czyli z uwzględnieniem przystanków jest wolniejszy od samochodu.

Nie jestem zwolennikiem komunikacji miejskiej. Jestem zwolennikiem wygodnego życia. Stanie w korku (czy to autem, czy to w autobusie) nie stanowi dla mnie wygody. Ominięcie tego korka i skrócenie czasu podróży dom-biuro-dom o kwadrans w każdą stronę stanowiły znaczne zwiększenie mojej wygody. I zapewne nie tylko mojej.

Dodatkowo, przesiadłszy się na stałe na szybszy autobus, mógłbym rozważyć pozbycie się jednego samochodu, jednego miejsca garażowego pod blokiem i drugiego miejsca garażowego pod biurem. Za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mógłbym np. żyć rok bez pracy. Albo dołożyć do drugiego auta i wymienić je na lamborghini i wozić się nim weekendami po mieście ;-).

Awatar użytkownika
nrafal
autochton
autochton
Posty: 1185
Rejestracja: 10 maja 2014, 11:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: nrafal » 30 lis 2014, 12:05

konkus pisze: Jeżeli 50 osób w autobusie pokona tę trasę o 10 minut szybciej, to kolejne 50 osób z 50 samochodów stojących w korku (w tym moja skromna osoba) zaklnie szpetnie i nazajutrz postanowi pojechać autobusem, żeby uniknąć korka. Wtedy na buspasie bedziemy mieli 2 autobusy na 10 minut, a na autopasie - 50 samochodów mniej. Czyli korek zmniejszy się o połowę.
Skoro na zwolenników zbiorowej komunikacji takich jak Ty lub Yogi do dziś to nie zadziałało to czemu niby na resztę ludzi jeżdżących samochodami ma zadziałać i spowodować zmianę środka transportu?
Dla mnie prosta sprawa zrobić tymczasowo buspas w grudniu i zobaczymy co z tego wyjdzie skoro nikt nie umie policzyć skutków.

PS. Tłumaczyć zalet zbiorkomu mi nie trzeba tyle że nie na 2 pasmowej drodze.

Poza tym całym problemem jest skrzyżowanie Wilanowska / Dolinka i to w każdym kierunku i o każdej porze. Tak więc trzeba nad tym pomyśleć.
Tylko głupiec ma porządek geniusz panuje nad chaosem

pntb
autochton
autochton
Posty: 1750
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: pntb » 29 lis 2014, 10:31

Już o 7:10 było nieźle ciasno tego dnia. Z nudów policzyłem. Przed przyjazdem 522 na przystanku przy świątyni stało 49 osób. :) Zdecydowanie - częstotliwość kursowania. Niech będą nawet krótkie, ale rano co 7-8 minut zamiast co 10, a poza szczytem góra co 15, a najlepiej co 12 jak inne mniej potrzebne linie, i będzie OK. Choć oczywiście cały czas dodałbym kursy aż do północy.

Awatar użytkownika
Anka-wawa
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:55
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: Anka-wawa » 29 lis 2014, 10:14

A propos przewozów zbiorowych na Wilanowskiej i linni 217 prosiłbym wszystkich, którym ta sprawa lezy na sercu na napisanie e-maila do radnych z MW w sprawie podjęcia działań dot. powiększenia liczby kursów i długości składu.
Pomimo obietnic radny szeląg b. szybko zapomina o złożonych przy świadkach obietnicach, a to co się działo w czwartek rano o 7.30 w 217 woła o pomstę do nieba :oops:
autobus krótki nabity na maxa + krzyczące i płaczące dzieci z 6 osobowej angielskiej rodziny- piękna wizytówka Wilanowa- nie ma co :oops:

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: yav » 29 lis 2014, 8:31

YOGItheBEAR pisze:No cóż, czy na tym etapie naprawdę należy komukolwiek udowadniać, że ZbiorKom jest efektywniejszy w mieście niż indywidualny jedno-zado-wóz?
Też byłem zdziwiony.

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: konkus » 29 lis 2014, 7:26

nrafal pisze:Ja nie rozumiem jednego. Jeździłem autobusem i nie przeszkadzało mi że stoję w korku jak wszyscy. Czemu 50 osób w autobusie raz na 10 minut ma być uprzywilejowanych względem najgorszego przypadku czyli 50 samochodów z 50 osobami w ciągu 10 minut choć tak naprawdę wydaje mi się że w samochodach więcej ludzi fizycznie pokona ta trasę w tym samym czasie, ale może jestem w błędzie
Jeżeli 50 osób w autobusie pokona tę trasę o 10 minut szybciej, to kolejne 50 osób z 50 samochodów stojących w korku (w tym moja skromna osoba) zaklnie szpetnie i nazajutrz postanowi pojechać autobusem, żeby uniknąć korka. Wtedy na buspasie bedziemy mieli 2 autobusy na 10 minut, a na autopasie - 50 samochodów mniej. Czyli korek zmniejszy się o połowę.

Tak więc skorzystają wszyscy. Łącznie z tymi, którzy z różnych powodów jednak zostaną w samochodach.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4326
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: YOGItheBEAR » 28 lis 2014, 23:15

No cóż, czy na tym etapie naprawdę należy komukolwiek udowadniać, że ZbiorKom jest efektywniejszy w mieście niż indywidualny jedno-zado-wóz?
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3395
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: yav » 28 lis 2014, 8:52

nrafal pisze:Czemu 50 osób w autobusie raz na 10 minut ma być uprzywilejowanych
Dlatego że ci ludzie zajmują mniej miejsca i nie kopcą tyle co 50 samochodów.

pntb
autochton
autochton
Posty: 1750
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: pntb » 27 lis 2014, 23:04

Tylko między 8:00 a 8:10 są to 4 autobusy.

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2073
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: sober » 27 lis 2014, 22:54

Raz na 10 minut...? Wilanowską z metra jeździ więcej niż jedna linia ;)
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Awatar użytkownika
nrafal
autochton
autochton
Posty: 1185
Rejestracja: 10 maja 2014, 11:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: nrafal » 27 lis 2014, 20:26

Ja nie rozumiem jednego. Jeździłem autobusem i nie przeszkadzało mi że stoję w korku jak wszyscy. Czemu 50 osób w autobusie raz na 10 minut ma być uprzywilejowanych względem najgorszego przypadku czyli 50 samochodów z 50 osobami w ciągu 10 minut choć tak naprawdę wydaje mi się że w samochodach więcej ludzi fizycznie pokona ta trasę w tym samym czasie, ale może jestem w błędzie
Tylko głupiec ma porządek geniusz panuje nad chaosem

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4326
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: YOGItheBEAR » 27 lis 2014, 18:17

To jasne. Sam jeździłem przez parę lat 710 i 724 między Dworcem Południowym a Piasecznem. Co to zmienia?
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: bierute » 27 lis 2014, 15:59

nieporozumieniem wydaje sie rozumowanie, ze al.Wilanowska jeździ się głównie z MW do metra i Służew przemysłowy... jeździ się nią również z podwarszawskich miejscowości i dalej - na Ochotę i Włochy.

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: buba » 27 lis 2014, 11:31

To ja proponuję określić metryki, warunki akceptacji, a potem przeprowadzić np. miesięczny test, zbierając owe metryki i wtedy podjąć decyzję.
Metryka "czas przejazdu 217 al. Wilanowską" jest na pewno niewystarczająca, a moim zdaniem także myląca. Wolałbym np. liczbę osób przewiezioną buspasem. Dodatkowo należałoby wziąć pod uwagę korki na ulicach innych niż al. Wilanowska (na niej czas stania w korku nie powinien się zmienić), blokowanie skrzyżowań (np. przy dworcu południowym) itp. itd.
Bez wchodzenia w szczegóły - może niech specjaliści od transportu przedstawią co należałoby zmierzyć i kiedy uznajemy, że buspas przynosi więcej pożytku niż szkody, i wtedy dyskutujmy czy takie kryteria są ok czy nie.

Awatar użytkownika
macaona
osadnik
osadnik
Posty: 284
Rejestracja: 07 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: Królowa Marysieńka
Kontaktowanie:

Re: KSIĘGA ŻYCZEŃ

Post autor: macaona » 27 lis 2014, 11:16

Sorry...ale taki mamy klimat, że jak się popiera transport zbiorowy to kosztem kierowców osobówek :roll: Tak samo uprzywilejowanie komunikacji szynowej vide wszystkie pomysły wprowadzenie kompleksowego systemu to siłą rzeczy spowolnienie samochodów :roll: Pytanie jest więc problem rozwiązać. Samochody vs komunikacja zbiorowa. Naraz tego problemu rozwiązać się nie da :roll: Bez wydzielonego buspasu 217 nadal będzie stało 20 min w korku...A już w ogóle częściowym rozwiązaniem dla Wilanowa byłby tramwaj...... :idea: :hevil: :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”