Buspas w Al. Wilanowskiej

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Awatar użytkownika
CarpeDiem_
przybysz
przybysz
Posty: 88
Rejestracja: 28 wrz 2013, 16:45
Lokalizacja: AvanGarden
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: CarpeDiem_ » 20 maja 2014, 11:50

gdyby tylko Al.Wilanowska była trochę szersza: zasadniczo to 2 pasy w jednym kierunku (jak słusznie zauważył Pimo), czyli jeden pas dla kierowców i jeden buspass... Da radę?

Korek przed Dolinką po południu ustawia się dzień w dzień i sięga przy obecnych dwóch pasach coraz częściej do samej stacji metra.

przy jednym pasie część kierowców przesiądzie się na zbiorkom (10% kierowców?), reszta (40%) pojedzie bokami, ale tam też już nie ma miejsca, cześć wykorzysta szybki nowy prawy buspas :)

Należałoby jeszcze zauważyć, że znacznie więcej autobusów jeździ dolinką niż Al. Wilanowską, W takim razie jeszcze bardziej przydałby się buspass w dolince, tam trzy pasy, więc ubytek drożności dla samochodów 1/3.

Według mnie nie ma tu dobrego rozwiązania, nie jestem pewien czy buspasy w tym miejscu wiecznych korków na wszystkich kierunkach nie stworzą poważniejszego armagedonu komunikacyjnego.

A głowny problem, wspomniany też przez Pntb, to niedrożność skrzyżowania Al.Wil/Dolinki: brak planowanego od dawna wiaduktu i duża kasa której nie ma. A proboszcz budowę zablokował i sponsorom projektu było chyba na rękę by tę grubą kasę skierować tam, gdzie ją przyjmą z pocałowaniem ręki i nie pchać na siłę w miejsce, gdzie taki silny "społeczny" sprzeciw się ujawnił.
Schowaj swoją gablotę (do garażu)

Awatar użytkownika
marlas
tubylec
tubylec
Posty: 537
Rejestracja: 16 gru 2010, 8:02

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: marlas » 20 maja 2014, 9:57

buba pisze:Bulszit. W Amsterdamie P+R są całkiem zapchane. Można zaparkować, ale wg godzinowej taryfy.
Inne parkingi cenią się drożej niż P+R. W centrum 5euro/godzinę, a kilkanaście km od centrum jest 2.4euro/godzinę.
Taka to sieć parkingów.
A korki? Panie kochany... Rano korki na wlotówkach gorsze niż w Warszawie. W mieście korki mniejsze (bo nikt nie jeździ autem z braku miejsc do parkowania). Itp. itd.
Widocznie jestem jakimś niespotykanym szczęściarzem, bo od lat spędzam Sylwestry w Ams, zawsze poruszam się przy tym samochodem i nigdy nie miałem problemu z zaparkowaniem na którymś z parkingów w centrum. Owszem, zdarzyło się, że na parking wjeżdżałem w małym korku, ale zaparkowanie nigdy nie trwało więcej niż 5-10 min. A piszę o nocy sylwestrowej, kiedy do miasta przyjeżdżają tysiące turystów. Zresztą w tygodniu też nie miałem problemów z parkowaniem.

A korki? Nie pisałem, że ich tam nie ma. Są. Ale wcale nie większe niż u nas. I nie wiem co to znaczy, że "nikt nie jeździ autem z braku miejsc do parkowania". To co te wszystkie miejsca zajmuje? Rowery? :)

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1559
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: Pimo » 20 maja 2014, 9:43

A czy jest w ogóle możliwe, że ZDM zgodzi się wytyczyć buspas na jezdni, która ma tylko po 2 pasy ruchu w każdym kierunku?

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: buba » 19 maja 2014, 20:25

marlas pisze:Fakt - jeżdżą dużo płynniej.
Dlaczego w miastach dużo mniejszych niż Warszawa, np. Pradze czy Amsterdamie, można zbudować w centrum sieć parkingów, która nie zapycha się nawet w Sylwestra?
Bulszit. W Amsterdamie P+R są całkiem zapchane. Można zaparkować, ale wg godzinowej taryfy.
Inne parkingi cenią się drożej niż P+R. W centrum 5euro/godzinę, a kilkanaście km od centrum jest 2.4euro/godzinę.
Taka to sieć parkingów.
A korki? Panie kochany... Rano korki na wlotówkach gorsze niż w Warszawie. W mieście korki mniejsze (bo nikt nie jeździ autem z braku miejsc do parkowania). Itp. itd.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: YOGItheBEAR » 19 maja 2014, 18:28

Marlas, ja nie jestem ortodoksem. Każdy sensowny, dopinający się projekt będzie miał moje poparcie. Dziś w Warszawie, przy tej cenie parkowania - czarno widzę wyłożenie przez kogokolwiek choćby złotówki na taki biznes.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
marlas
tubylec
tubylec
Posty: 537
Rejestracja: 16 gru 2010, 8:02

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: marlas » 19 maja 2014, 16:36

Myślę, że w centrum Warszawy żadnym problemem nie są DARMOWE miejsca parkingowe...
I wydaje mi się, że wcale nie trzeba całkowicie likwidować wszystkich miejsc parkingowych w okolicy. W miastach, które wymieniłem jako przykłady obok podziemnych i piętrowych parkingów istnieje mnóstwo miejsc przy ulicach. I jakoś to wszystko działa...

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: YOGItheBEAR » 19 maja 2014, 16:18

Marlas, dlaczego gdzie indziej można zbudować sieć parkingów, a u nas nie? Odpowiem jako osoba, która niegdyś nadzorowała m.in. finanse takiego przedsięwzięcia parkingowego w aktualnym mieście wojewódzkim. Nie można, bo to się finansowo nie spina, jeśli nadal w okolicy są dostępne darmowe miejsca parkingowe lub trawnikowe, a Straż Miejska nie stosuje bolszewickich metod egzekucji porządku.

Metoda dojścia powinna być następująca - miasto dzieli swój teren na strefy i wyznacza dla nich minimalny poziom nasycenia publicznymi miejscami parkingowymi. Wskazuje również dla każdej strefy pożądaną lokalizację parkingu. Następnie rozpisuje konkurs w systemie Design/Build/Operate dla potencjalnych operatorów takiego parkingu. Cena za parking w danej strefie powinna być regulowana odgórnie na zasadzie podobnej jak w przypadku taksówek (cena maksymalna). W momencie otwarcia takiego parkingu miasto całkowicie likwiduje jakiekolwiek miejsca parkingowe przy ulicach w danej strefie parkingowej. Wyjątek stanowić mogą pojedyncze miejsca dla osób niepełnosprawnych i zatoki dla czasowego zatrzymania i wysadzenia pasażerów. Auta zaparkowane wbrew ograniczeniu powinny być z całą bezwzględnością odholowywane.

W takim modelu istnieje możliwość stworzenia systemu parkingowego w partnerstwie publiczno-prywatnym. Niestety wymaga to żelaznej dyscypliny urzędników, na czym akurat "mój" parking poległ kompletnie. Burmistrz przestraszył się gniewu ludu i nie zlikwidował miejsc parkingowych w okolicach rynku... W efekcie, poważnie rekomendowaliśmy przerobienie tego tego budynku na pieczarkarnię... ;)
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
marlas
tubylec
tubylec
Posty: 537
Rejestracja: 16 gru 2010, 8:02

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: marlas » 19 maja 2014, 15:21

A co do tematu wątku - buspasów powinno przybywać, ale takich, które obowiązują w godzinach szczytu (a nie powiększają korków w weekendy)...

Awatar użytkownika
marlas
tubylec
tubylec
Posty: 537
Rejestracja: 16 gru 2010, 8:02

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: marlas » 19 maja 2014, 15:18

Fakt - jeżdżą dużo płynniej.
Co do aut w mieście - jasne, że trzeba stawiać na zbiorkom. Ale nie przesadzajmy z tymi dinozaurami. Korki w mieście nie są żadnym zaskakującym zjawiskiem, to raczej norma. A na zastawianie przestrzeni publicznej rozwiązaniem nie musi być tylko rezygnacja z poruszania się własnymi czterema kółkami. Dużo problemów rozwiązałyby podziemne albo piętrowe parkingi w centrum. Dlaczego w miastach dużo mniejszych niż Warszawa, np. Pradze czy Amsterdamie, można zbudować w centrum sieć parkingów, która nie zapycha się nawet w Sylwestra? A u nas każda przebudowa ulicy musi się wiązać z wywaleniem połowy miejsc parkingowych (przy czym nie proponuje się nic w zamian)?

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: YOGItheBEAR » 19 maja 2014, 14:52

Co nie zmienia faktu, że autobusy jadą teraz płynnie. Niestety - my kierowcy jesteśmy w mieście dinozaurami. Korkujemy ulice i zastawiamy godzinami przestrzeń publiczną, bo przecież nie weźmiemy automobilu w kieszeń. Dlatego musimy ustąpić części naszych przywilejów ZbiorKomowi. Jest bardziej efektywny i elastyczny w mieście.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
marlas
tubylec
tubylec
Posty: 537
Rejestracja: 16 gru 2010, 8:02

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: marlas » 19 maja 2014, 14:46

YOGItheBEAR pisze:Yav, przykład Mostu Łazienkowskiego wskazuje, iż chyba tak właśnie jest. Po zrobieniu buspasów przez jakiś czas był armagedon. A potem wszystko wróciło do stanu pierwotnego z tym, że autobusy jadą szybciej... To taka obserwacja własna... ;)
Obawiam się, że nie do końca.. Moim zdaniem większość kierowców, którzy zrezygnowali z jazdy Mostem Łazienkowskim nie przesiadło się na autobus, tylko po prostu pojechało innym mostem...

mvoiture
bywalec
bywalec
Posty: 239
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: mvoiture » 19 maja 2014, 12:16

Jeśli byłby tak jak na Sobieskiego w godzinach szczytu, to chociaż pokonuję tę trasę samochodem i chyba nie przerzucę się na zbiorkom z różnych powodów, to jestem za.

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: buba » 19 maja 2014, 8:05

Buspas na wspomnianym odcinku Wilanowskiej spowoduje natychmiastowe zapchanie wszystkich ulic prostopadłych do Wilanowskiej, od Dominikańskiej do Rolnej, zatykając osiedle i np. skręt w lewo z Dominikańskiej.

Awatar użytkownika
ren07
bywalec
bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 16 kwie 2012, 18:00
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: ren07 » 19 maja 2014, 0:13

Również jestem za buspasem. Z tym, że moim zdaniem powinien się on zaczynać nieco wcześniej, jeszcze przed Doliną Służewiecką.

pntb
autochton
autochton
Posty: 1734
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Buspas w Al. Wilanowskiej - konsultacje społeczne

Post autor: pntb » 18 maja 2014, 17:25

Buspas to żywy dowód dawania priorytetu komunikacji publicznej. I świetny pomysł. Bardzo jestem ciekaw, czy by pomógł, bo pozostaje drugi problem - niedrożność skrzyżowania Doliny Służewieckiej z Al. Wilanowską. Czy ktoś wie, czy pogrzebany przez agresywnego proboszcza-samoluba projekt wiaduktu nad Wilanowską został ostatecznie zarzucony?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”