Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
baart
bywalec
bywalec
Posty: 180
Rejestracja: 18 maja 2007, 10:47

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: baart » 04 kwie 2017, 10:50

u nas podobają się tylko rozwiązania, które znamy

magda0
przybysz
przybysz
Posty: 60
Rejestracja: 22 gru 2011, 8:51
Lokalizacja: Fountain
Kontaktowanie:

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: magda0 » 28 mar 2017, 21:23

Gondole czy innego rodzaju kolejki/wagoniki sprawdzają się znakomicie w różnego rodzaju miejscach na świecie i nikt nie traktuje tego jako odjechany pomysł, a co burmistrz taki zaściankowy, że takie pomysły tylko go smieszą ?
magda

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4574
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 11 mar 2017, 22:22

Sorry, ale zabawna jest ta dyskusja. Miasto nie jest w stanie wybudować zwykłej kilometrowej ścieżki rowerowej, żeby połączyć Powsin z Konstancinem, a tu się takie rozwiązania marzą.

AliBaba
osadnik
osadnik
Posty: 278
Rejestracja: 24 lut 2016, 11:35

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: AliBaba » 11 mar 2017, 22:11

Ogólnie to fajna idea, ale raczej nie w tym miejscu. Po pierwsze przystanki wymagają "stacji", na które gondolka jest wypinana z liny i wolniej się porusza, żeby można było wsiąść/wysiąść, na takiej stacji jest osoba nadzorujacą. Po drugie obawiam się wandalizu i mam obawy co do bezpieczeństwa w samych gondolkach (ze strony współpasażerów).

Poza tym tam jest potrzebna droga, widać to patrząc na mapę. Według mnie Branickiego nie wystarczy.

karolina84
bywalec
bywalec
Posty: 213
Rejestracja: 16 kwie 2014, 1:28
Lokalizacja: Ostoja Wilanów

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: karolina84 » 11 mar 2017, 21:01

Jestem za :) Pomysł drogi mi się zupełnie nie podoba. Kolejka byłaby super, a i byłaby to atrakcja turystyczna, których u nas trochę mało :)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4246
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: YOGItheBEAR » 11 mar 2017, 14:22

Kolejka wrocławska to dwa wagoniki w ruchu wahadłowym. Ja myślę raczej o zestawie kilkudziesięciu gondoli jeżdżących w sposób ciągły. Przepustowość takiego rozwiązania to 2000 osób na godzinę (na odcinku ok 2 km), więc prawdopodobnie większa niż obecnej linii autobusowej do metra...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1568
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: Pimo » 08 mar 2017, 20:50

marecky pisze:Pozostaje pytanie czemu miałaby służyć taka gondola. Wydaje się, że celom turystyczno-rekreacyjnym.
Temu, czemu służy np. wspomniana kolejka w Londynie. Czyli dojazd z jednego punktu przesiadkowego miejsca w drugie, tańszy niż budowa drogi. Oczywiście wymagałoby to przystanku często linii autobusowej (przy obu krańcach kolejki).

marecky
przybysz
przybysz
Posty: 59
Rejestracja: 19 lut 2012, 20:04
Lokalizacja: Marek Przybylski
Kontaktowanie:

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: marecky » 07 mar 2017, 10:14

Pozostaje pytanie czemu miałaby służyć taka gondola. Wydaje się, że celom turystyczno-rekreacyjnym. Byłoby fajnie, gdyby łączyła ze sobą dwa parki. Widok podczas jazdy byłby super.
Pozostaje jeszcze pytanie o gospodarza, koszty utrzymania i opłaty za przejazd.
Ale i tak moim zdaniem najpierw trzeba poprawić w naszej dzielnicy ilość dróg, dojazd do centrum, metra i mordoru, zbudować szkoły i przedszkola, usprawnić zbiorkom, zająć się dzikim parkowaniem ...

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1568
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: Pimo » 07 mar 2017, 9:18

J.Szubińska-Piszczek pisze:W dzielnicy, w której brakuje ulic, chodników, latarni, kanalizacji budowa kolei gondolowej to tak jakby nie mieć w domu drzwi do łazienki, a zafundować sobie saunę.
Tak samo jak budowa parku przy ratuszu, albo ulicy na Ursynów czy tramwaju ;)

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 4574
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 07 mar 2017, 8:49

W dzielnicy, w której brakuje ulic, chodników, latarni, kanalizacji budowa kolei gondolowej to tak jakby nie mieć w domu drzwi do łazienki, a zafundować sobie saunę. Takie skojarzenie po również udanym urlopie ;)

Awatar użytkownika
Arktik
osadnik
osadnik
Posty: 351
Rejestracja: 22 kwie 2015, 12:48
Lokalizacja: ul. Klimczaka

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: Arktik » 06 mar 2017, 22:59

Pomysł uważam za fascynujący :-) Trzeba mieć wizję :-) Plusy to realne skrócenie dojazdu do sąsiadującej dzielnicy i olbrzymia atrakcja turystyczna potęgująca 2 już istniejące magnesy: Pałac Wilanowski i ŚOB. Poza tym ekologiczne rozwiązanie. Jestem pewien, że znalazł by się też sponsor który w zamian za reklamę dołożyłby się do tego biznesu :-) Trzymam kciuki :-)

color1
bywalec
bywalec
Posty: 176
Rejestracja: 23 mar 2011, 23:39
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: color1 » 06 mar 2017, 17:51

inaczej nie da się tego skomentować, jak "odmęty szaleństwa"...
i w dodatku "zamiast" ? idźcie się wyspać...

przemoka
bywalec
bywalec
Posty: 246
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:25
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: przemoka » 06 mar 2017, 13:16

@Tom,

Tamta kolejka ma mniej niż 400 m długości, a do gondoli mieści się 15 osób. W naszych warunkach mamy trochę ponad 2 km między punktem w okolicach Osi Królewskiej, a galerią KEN z Leclerc. U nas przeniesiony pomysł Polinki się nie sprawdzi, bo albo musielibyśmy mieć o wiele większe gondole albo krótszą trasę, ale ta prowadziłaby co najwyżej w okolice SGGW. Poza tym Polinka ma dwa wagony, które mijają się w środku drogi. Prędkość przejazdu z Ursynowa do Wilanowa trwałaby około 7 minut (przy prędkości 18 km/h).

No i jeszcze pozostaje kwestia ilości przystanku/ów pośrednich. Ile i gdzie.

W mojej ocenie trzeba by zrobić coś w rodzaju kolejki na Szyndzielnię, gdzie są mniejsze wagoniki, ale jest ich wiele i na stacjach ten wagonik porusza się z minimalną prędkością, która pozwala do niego wsiąść. Trzeba zakładać, że każdego dnia w godzinach porannych lub około 17.00 z takiej kolejki chciałoby skorzystać ~1000 osób, jeśli nie więcej, by dojechać na stację metra na Ursynowie. Więc takich wagoników musi być sporo i muszą one być pojemne (minimum 15 osób, odjazd co minutę).
I musimy pamiętać, że szefostwo metra i pół Ursynowa zacznie krzyczeć po wszystkich mediach, że Wilanów dopycha swoich mieszkańców do pierwszej linii, która już jest zapchana.

Awatar użytkownika
Tom
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 533
Rejestracja: 06 lip 2010, 15:22
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: Tom » 06 mar 2017, 12:59

Jak to wygląda we Wrocławiu: https://www.youtube.com/watch?v=hjx_ZYtIcIg

przemoka
bywalec
bywalec
Posty: 246
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:25
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Kolej gondolowa zamiast Ciszewskiego-bis

Post autor: przemoka » 06 mar 2017, 8:55

Pomysł tej kolejki jest bardzo fajny i dziwię się, że przez tyle lat nie doczekał się żadnej poważniejszej analizy. Pamiętam tamte artykuły i samą inicjatywę - wtedy prezentowano ją jako atrakcję turystyczną/pielgrzymkową.
Jest kilka problemów, jak np. wielkość gondoli, pojemność, ilość stacji, optymalizacja trasy, itp. Architektura Ursynowa też nie ułatwia sprawy, bo jednak jest tam dość sporo wysokich bloków, także droga z Ursynowa do Wilanowa musiałaby być kręta. No i żeby to miało sens ekonomiczny, to taka stacja musiałaby być w bezpośrednim sąsiedztwie metra - więc albo Imielin albo Stokłosy. Ale ta druga stacja odpada ze względu na bloki, które są na wschód od metra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”