METRO - linia 1B

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Suska
przybysz
przybysz
Posty: 12
Rejestracja: 18 sty 2015, 22:51

Re: METRO - linia 1B

Post autor: Suska » 22 sty 2015, 0:25

Pomarzyć zawsze można :) Tym bardziej kiedy inijcatywa taka słuszna i warta poparcia.

Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3290
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: yav » 21 sty 2015, 14:21

Tak, oczywiście. W planach jest budowa tramwaju, a Wy dodatkowo o metrze :)

Awatar użytkownika
CaraMia
przybysz
przybysz
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:38

Re: METRO - linia 1B

Post autor: CaraMia » 21 sty 2015, 14:01

Pomysł ciekawy, może naszym dzieciom uda doczekać się kolejnej linii metra która połączy Wilanów z resztą miasta ;)

wesoła_wilanówka
przybysz
przybysz
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2015, 22:18

Re: METRO - linia 1B

Post autor: wesoła_wilanówka » 20 sty 2015, 22:29

Inicjatywa warta poparcia. Kochany Wilanów jest w sensie komunikacji bardzo zaniedbany przez władze dzielnicy i miasta. W grupie siła i trzeba lobbować, gdzie tylko można. Popieram w 110%.

Awatar użytkownika
KejEnKej
przybysz
przybysz
Posty: 84
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Osiedle Królewskie
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: KejEnKej » 19 sty 2015, 21:42

henryk pisze:
apia pisze:Jeżeli mówimy o przeciążeniu M1, to wg mnie kolejna linia z kabat (albo Natolina) pod skarpą, przez Maisteczko, do Mordoru na Służewcu ;), potem może iść np na Ochotę / Al. Jerozolimskie do tamtejszych biurowców. Taka linia zabrałaby wszystkich Ursynowian jeżdżących w te rejony i wysiadających Wilanowska / Wieżbno.

Dlatego też moja fantastyczna linia:) zaczyna się w wilanowie, biegnie pod branickiego (w trakcie budowy branickiego łatwiej ją zbudować niż później), biegnie pod skarpą równolegle do autostrady (niewiele większy nakład pracy jeżeli ją budować równocześnie z autostradą). Przebiega pod ursynowem (czyli rozwiązuje też problem prostopadle do lini M1), potem przez okolice Poleczki (gdzie obecnie mocno się buduje) dobiega do lotniska (czyli mamy dodatkowe połączenie na lotnisko), potem Mordor (;)), następnie Marina Mokotów + park biurowy przy Żwirki i Wigury. Ochota jest też ważna bo uczelnie przy Bitwy Warszawskiej (+ możliwość przesiadki to tramwaju)........ Takie ułożenie gwarantuje miało by znacznie większe obciążenie niż M2 (znacznie bardziej uzasadnione ekonomicznie)........
Praktycznie spowodowałoby że z 70% miasta na lotnisko i służew przemysłowy łatwiej było by dojechać metrem niż jakimkolwiek innym alternatywnym transportem.

Plan super, tylko to Polska jest tu się nie robi zgodnie z logiką ;)

henryk
autochton
autochton
Posty: 1267
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: henryk » 19 sty 2015, 20:08

apia pisze:Jeżeli mówimy o przeciążeniu M1, to wg mnie kolejna linia z kabat (albo Natolina) pod skarpą, przez Maisteczko, do Mordoru na Służewcu ;), potem może iść np na Ochotę / Al. Jerozolimskie do tamtejszych biurowców. Taka linia zabrałaby wszystkich Ursynowian jeżdżących w te rejony i wysiadających Wilanowska / Wieżbno.

Dlatego też moja fantastyczna linia:) zaczyna się w wilanowie, biegnie pod branickiego (w trakcie budowy branickiego łatwiej ją zbudować niż później), biegnie pod skarpą równolegle do autostrady (niewiele większy nakład pracy jeżeli ją budować równocześnie z autostradą). Przebiega pod ursynowem (czyli rozwiązuje też problem prostopadle do lini M1), potem przez okolice Poleczki (gdzie obecnie mocno się buduje) dobiega do lotniska (czyli mamy dodatkowe połączenie na lotnisko), potem Mordor (;)), następnie Marina Mokotów + park biurowy przy Żwirki i Wigury. Ochota jest też ważna bo uczelnie przy Bitwy Warszawskiej (+ możliwość przesiadki to tramwaju)........ Takie ułożenie gwarantuje miało by znacznie większe obciążenie niż M2 (znacznie bardziej uzasadnione ekonomicznie)........
Praktycznie spowodowałoby że z 70% miasta na lotnisko i służew przemysłowy łatwiej było by dojechać metrem niż jakimkolwiek innym alternatywnym transportem.

Awatar użytkownika
KejEnKej
przybysz
przybysz
Posty: 84
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Osiedle Królewskie
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: KejEnKej » 19 sty 2015, 19:39

Cokolwiek podziemnego, co by jechało na Mordor byłoby zbawieniem! Już kilkukrotnie mówiłam, że powinni chociaż wiadukt na skrzyżowaniu Sikorskiego z Wilanowską zbudować. Przecież jakby to rozładowało ten korek szczególnie wieczorny! :)

apia
przybysz
przybysz
Posty: 90
Rejestracja: 25 sie 2014, 16:54

Re: METRO - linia 1B

Post autor: apia » 19 sty 2015, 11:15

Jeżeli mówimy o przeciążeniu M1, to wg mnie kolejna linia z kabat (albo Natolina) pod skarpą, przez Maisteczko, do Mordoru na Służewcu ;), potem może iść np na Ochotę / Al. Jerozolimskie do tamtejszych biurowców. Taka linia zabrałaby wszystkich Ursynowian jeżdżących w te rejony i wysiadających Wilanowska / Wieżbno.

Jacek_Stach
przybysz
przybysz
Posty: 72
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:38
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: Jacek_Stach » 18 sty 2015, 21:16

Najprościej i najszybciej sprawę zalatwilaby odnoga 1 linii od stacji Imielin, w kierunku Wilanowa pod skarpą. Już jedna choć stacja metra (np. pod Świątynią jako centralnym miejscem MW, lub Branickiego/Al. RP jako biurowych spocie) zalatwilaby sprawę ;-) O tym można pomyśleć, to 700m wykupu w linii prostej.

henryk
autochton
autochton
Posty: 1267
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: henryk » 18 sty 2015, 18:40

Metro można by zrobić;) przy okazji drążenia tunelu obwodnicy (nawet bardzo nie podniosło by kosztów budowy) i budowy Branickiego.
Przy czym jeżeli mam być już fantastą to uważam że optymalna trasa to:

(Służew Przemysłowy - Zjazd z Obwodnicy - można wykorzystać częsciowo trasę kolejową na Okęcie))
Lotnisko Chopina, (jak dla mnie stacja PKP Okęcie do wykorzystania
Poleczki Business Park (P&R)
Pileckiego/Herbsta
Płaskowickiej/Pileckiego) A dokładniej Alternatywy;)
Płaskowickiej (nowa stacja tranzytowa, (połączenie dwóch lini metra)
Rosoła,
Rzeczpospolitej/Branickiego ( -stacja obsługująca świątynie Opatrzności Bożej)
Przyczółkowa
Obwodnica (P%R)


Wcześniej może iść przez ochotę (np:
Bitwy Warszawskiej *HUB Tramwajowy, Korotyńskiego,Marina Mokotów/(PKP Żwirki i Wigury). A stacja początkowo to Dworzec Zachodni lub jeszcze lepiej jakaś stacja 2 lini metra na Woli)

Inna sprawa że niestety nie wierzę aby kiedykolwiek powstało by u nas metro - chociaż taka trasa sądze że miała by znacznie większe obciążenie niż 2 linia metra

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: METRO - linia 1B

Post autor: konkus » 18 sty 2015, 17:29

Linia 1B z Wilanowa do Metro Stokłosy.
Linia 1C z Służewca Przemysłowego do Metro Wilanowska.
Linia 1D ...

Linia M1 jest już zapchana do granic możliwości. Zamiast podpinać do niej nowe potoki, należy myśleć kompleksowo o całej sieci metra w Warszawie. O docelowej siatce 3 czy 4 linii (choćby to był plan na następne 40 lat).

Jedna z takich linii mogłaby biec wzdłuż Rzeczypospolitej, Sobieskiego, przecinać M1 na stacji Metro Politechnika, dalej przez Dworzec Centralny, pod Jana Pawła II, Arkadia, ponowne przecięcie M1, przecięcie Wisły i zakończenie na Białołęce.

Ale o czym tu mówimy, skoro nasi urzędnicy nie potrafią nawet sensownie zaplanować M2? W jej przebiegu nie widać żadnej długofalowej strategii. Aktualny i planowany jej przebieg (po praskiej stronie) nijak nie daje miejsca na sensowną linię M3.

karolan
przybysz
przybysz
Posty: 29
Rejestracja: 18 mar 2014, 8:58
Lokalizacja: Pod Koroną
Kontaktowanie:

METRO - linia 1B

Post autor: karolan » 18 sty 2015, 16:12

Już wspominaliśmy o tym przy okazji innych tematów, ale myślę że powinniśmy do niego powrócić w nowym, wydzielonym wątku. W czasie kiedy naszą dzielnicą rządzi ekipa z tej samej formacji co ekipa rządowa, powinniśmy mieć uzasadnione żądanie już teraz o silne lobbowanie wszystkich rozwiązań poprawiających komunikację do/z naszej dzielnicy. Nie tylko tramwaj (odległa i niepewna inwestycja) jest nam potrzebny, i nie tylko dobra siatka autobusów. Panie i Panowie Radni: wysiłki kierujcie na przypilnowanie "władzy", abyście zrealizowali obietnice wyborcze. Ale myślicie też perspektywistycznie. Otwarcie POW w 2019. lobbujcie już plan komunikacji na 2019-2025. To linia metra 1B: Stokłosy - Wilanów Pałac że stacjami: SGGW (pod ul. Ciszewskiego/Nowoursynowską), OŚ KRÓLEWSKA (pod Osią Królewską/ al. Rzeczypospolitej), WILANÓW PAŁAC (okolice Plaży Wilanów). Stacja Stokłosy BIS musiałaby być zbudowana i połączona tunelem ze starą.

Dlaczego mamy to nazywać marzeniem? otwarcie linii 1B w 2025.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”