Tramwaj do Wilanowa

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny
radny
Posty: 4124
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 11 sie 2017, 15:33

Tramwaje Warszawskie unieważniły przetarg na nowy tabor :(
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... grala.html

Awatar użytkownika
AnnaDrewniak
radny
radny
Posty: 207
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:02

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: AnnaDrewniak » 27 cze 2017, 13:29

henryk pisze:Przy okazji budowy trasy do wilanowa warto poruszyć jeszcze jedną kwestię. W jaki sposób mieszkańcy zawad mają się dostawać komunikacją publiczną do pętli tramwajowych. Jedno rozwiązanie (w tej chwili jedyne) wydaje się oczywiste - Vogla. Jednak Vogla w godzinach szczytu coraz bardziej się korkuje a za kilka lat - będzie jeszcze gorzej. Niestey nie da się jej chyba za mocno przebudować - za mało miejsca.
Szanowny Panie, chciałabym poinformować, że grudniu 2015 roku złożyłam interpelację ws. ułatwienia wyjazdu z ul. Vogla w ul. Przyczółkową poprzez wydzielenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo. Do interpelacji dołączyłam prawie 700 podpisów mieszkańców. Na początku 2016 roku byłam z nimi na spotkaniu u dyrektora ZDM w tej sprawie. Obiecał nam, że wydzielenie dodatkowego pasa zostanie zrealizowane. Jest połowa 2017 roku...
http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/ ... ja=2&srh=1

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 26 cze 2017, 14:59

Słyszałem również takowe plotki, ale nie zmienia to faktu, że nawierzchnia aktualnie mało się nadaje., co ogranicza jej znaczenie jako potencjalnego wyjazdu z Zawad - choć oczywiście w akcie desperacji można przedzierać się nawet przez błoto po rant felgi, więc na Zawodziu nie jest aż tak źle...

Kluczowym problemem jest tam jednak to, że obecnie w zasadzie mamy trzy wyjazdy - Rosochatą, Vogla i Augustówką. A domów w tym rejonie przybywa i w zasadzie nie ma opcji, żeby to miało szanse być drożne. Poszerzanie ulic też jest działaniem na krótką metę, w dodatku nie wszędzie jest możliwe. Tymczasem dla przejezdności kluczowa jest liczba dostępnych alternatywnych szlaków. Dlatego, póki wokół jeszcze głównie pola, kluczowe powinno być wyznaczenie siatki ulic dopiętej do Przyczółkowej i wyżej Wiertniczej. Może dodatkowa przejazdówka lokalna powinna powstać wzdłuż zaplanowanej POW?

Temat jednak odjeżdża nam od samego tramwaju.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

mvoiture
bywalec
bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: mvoiture » 26 cze 2017, 14:16

YOGItheBEAR pisze: O pomstę do nieba woła też jakość nawierzchni na ulicy Zawodzie, która jest przebiciem do Augustówki dla północnej części Zawad.".
Z tego, co kojarzę (mogę się mylić, bo nie przywiązywałem do tego szczególnej wagi) ta ulica ma niebawem zyskać nową nawierzchnię. Podobno jest w planach na ten rok, choć dokładna data nie jest znana.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 26 cze 2017, 12:51

Też możliwe, choć wówczas rano tramwaj utknie w korku...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
AnnaDrewniak
radny
radny
Posty: 207
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:02

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: AnnaDrewniak » 26 cze 2017, 12:50

YOGItheBEAR pisze:Rozsądne wydaje się utwardzenie między Przyczółkową a Ruczaj drogi będącej przedłużeniem Pałacowej. Być może z budową mostku na Wilanówce i dalszym przebiciem do Sytej i Bruzdowej na wysokości Metrycznej.
A ja uważam, że prostszym rozwiązaniem byłoby pociągnięcie odnogi linii tramwajowej ulicą Branickiego do Placu Vogla z możliwością jazdy po torowisku.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 26 cze 2017, 11:28

Rozsądne wydaje się utwardzenie między Przyczółkową a Ruczaj drogi będącej przedłużeniem Pałacowej. Być może z budową mostku na Wilanówce i dalszym przebiciem do Sytej i Bruzdowej na wysokości Metrycznej. O pomstę do nieba woła też jakość nawierzchni na ulicy Zawodzie, która jest przebiciem do Augustówki dla północnej części Zawad. Można też (choć to już nieco SF) pomyśleć o przedłużeniu Glebowej i wpięciu jej w Wiertniczą między Augustówką a Łowczą. To by komunikacyjnie "podpięło" szeroko rozumiane Zawady do cywilizacji. Wymaga to jednak odważnego i szybkiego planowania, bo jak tereny te się zabudują, to będzie "po ptokach".
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

henryk
autochton
autochton
Posty: 1242
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: henryk » 24 cze 2017, 21:18

Przy okazji budowy trasy do wilanowa warto poruszyć jeszcze jedną kwestię. W jaki sposób mieszkańcy zawad mają się dostawać komunikacją publiczną do pętli tramwajowych. Jedno rozwiązanie (w tej chwili jedyne) wydaje się oczywiste - Vogla. Jednak Vogla w godzinach szczytu coraz bardziej się korkuje a za kilka lat - będzie jeszcze gorzej. Niestey nie da się jej chyba za mocno przebudować - za mało miejsca. Drugie rozwiązanie - wykorzystanie obwodnicy (węzeł Ursynów Wschód lub Przyczółkowa) jest niestety na obecnym etapie projektu obwodnicy niemożliwe do uruchomienia - bo nie ma w ramach projekt pełnego węzła Czerniakowska Bis na Zawadach, jest tylko rezerwa (do momentu zbduowania pełnej Czerniakowskiej bis - więc nie wiadomo jak długo).

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 22 cze 2017, 16:36

Tak, to ja. ;)
I jestem z tego dumny. :D
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1365
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: bierute » 22 cze 2017, 16:07

YOGItheBEAR pisze:Jeżdżę przepisowo i na Sobieskiego mija mnie każdy.
o rany, to Ty?... :mrgreen:

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 22 cze 2017, 15:08

BMW, nie BMW... nie odpychajmy problemów od siebie. Jeżdżę przepisowo i na Sobieskiego mija mnie każdy. Od nowego Mesia po 15 letniego Lanosa. A potem patrzymy na siebie na kolejnych światłach, gdzie stoimy obok siebie.

Przyjmijmy w końcu do wiadomości, że przepisy są dla nas i nie zwalajmy winy na "nich". To MY jesteśmy źródłem nadmiernego hałasu. Róbmy więc wszystko MY, żeby go możliwie ograniczać.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

pntb
autochton
autochton
Posty: 1718
Rejestracja: 06 lip 2013, 22:05
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: pntb » 22 cze 2017, 13:28

Trzeba też instalować fotoradary. W samym Londynie jest ich ponad 600 nastawionych na prędkość. Ponad 120 tys. ukaranych w zeszłym roku. I już nikt nie przyspiesza po minięciu kamery, bo zaraz jest następna. Ze trzy punkty z obracanymi kamerami i już na Sobieskiego każdy by jechał 50 km/h. Inaczej się ułanów w BMW nie utemperuje...

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 22 cze 2017, 12:46

Trzeba się uczyć na błędach.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1463
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: Scandinavian House
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: Pimo » 22 cze 2017, 11:40

YOGItheBEAR pisze:Secundo - zwężenie pasów i jezdni ma na celu likwidację "miejskiej autostrady",a w konsekwencji uspokojenie ruchu, co bezpośrednio wpływa na ograniczenie emisji hałasu. Auta jadące wolniej są cichsze zarówno ze względu na pracę silnika, jak i przede wszystkim na hałas generowany przez toczenie się kół oraz przezwyciężanie oporów powietrza.
Jak w al. KEN? Bez fotoradarów 2-pasmowa autostrada i co rusz wypadki i zabici.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4038
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 22 cze 2017, 9:36

Proponowane zmiany będą właśnie prowadzić do zmniejszenia hałasu bez konieczności grodzenia przestrzeni. Tramwaj jako alternatywny, szybki środek transportu ma przejąć część ruchu realizowanego obecnie za pośrednictwem autobusów oraz samochodów. Ma więc zastąpić cześć samochodów, które - jak wskazano w linkowanym wcześniej opracowaniu - generując mniej hałasu. Primo.

Secundo - zwężenie pasów i jezdni ma na celu likwidację "miejskiej autostrady",a w konsekwencji uspokojenie ruchu, co bezpośrednio wpływa na ograniczenie emisji hałasu. Auta jadące wolniej są cichsze zarówno ze względu na pracę silnika, jak i przede wszystkim na hałas generowany przez toczenie się kół oraz przezwyciężanie oporów powietrza.

Reasumując - rozumiem Twoje obawy, ale wskazuję, iż zaproponowane przez Ciebie podejście jest jednostronne i oderwane od całościowego rozwiązania problemu. Ekrany w mieście, czy - odnosząc się do Twojego stwierdzenia o braku śródmiejskości Wilanowa -
obszarze aspirującym do bycia traktowanym jako miasto, to dewastacja tkanki urbanistycznej i potwierdzenie dominującej roli tranzytowych ciągów komunikacyjnych. W efekcie ich stawiania miasto staje się jeszcze bardziej nieprzyjazne dla pieszych i mieszkańców, a realizacja nawet najdrobniejszych spraw wymaga użycia samochodu, co generuje dodatkowy zbędny ruch i hałas. Alternatywą jest uspokajanie ruchu i promocja alternatywnych względem samochodu środków komunikacji. Na tym powinniśmy się skupiać, a nie na generowaniu kolejnych barier w przestrzeni.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”