Tramwaj do Wilanowa

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Aga
autochton
autochton
Posty: 2351
Rejestracja: 09 sty 2008, 11:22

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: Aga » 15 lis 2013, 12:44

Ja też uważam, że bardziej racjonalne jest połączenie z metrem. Jakąkolwiek stacją.

rascal7
przybysz
przybysz
Posty: 3
Rejestracja: 28 cze 2013, 9:50
Lokalizacja: Królowa Marysieńka
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: rascal7 » 15 lis 2013, 12:26

Jestem mieszkańcem Wilanowa i codziennie jeżdżę do pracy autobusem. Przesiadam się później do metra oraz bardzo często do tramwaju. Z praktyki wiem, że tramwajem jeździ się najgorzej. Tramwaj co chwilę ma przystanek i stoi na światłach na każdym skrzyżowaniu. Biorąc pod uwagę, że po wybudowaniu linii tramwajowej zostaną prawdopodobnie wycofane niektóre autobusy dojazd do centrum na pewno nie będzie szybszy. Dlatego chciałem przypomnieć to o czym już wcześniej było tutaj napisane, tramwaj bez "zawsze zielonego światła" nie ma sensu. Rozsądnym jest ewentualnie wybudowanie linii tramwajowej do Metra Wilanowska. Jako mieszkaniec Wilanowa pytam więc po co i komu ta linia tramwajowa?

Awatar użytkownika
Chris
autochton
autochton
Posty: 1288
Rejestracja: 09 maja 2007, 20:36

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: Chris » 15 lis 2013, 10:54

Przepraszam, nie doczytałem...
Zabiła mnie ilość tekstu. Mało informacji źle, za dużo też źle (i jak tu dogodzić) :)
No dobra, pożyjemy - zobaczymy.
Uważam, że z dojazdem do centrum nie ma tragedii (w porównaniu z brakiem połączenia z Ursynowem), więc tramwaj do Wilanowa traktuję z przymrużeniem oka ;)

Awatar użytkownika
DSzelag
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 366
Rejestracja: 30 maja 2011, 12:14
Lokalizacja: Dominik
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: DSzelag » 15 lis 2013, 10:31

Była taka koncepcja:
DSzelag pisze:- podczas opiniowania alternatywnego przebiegu linii tramwajowej z Wilanowa do Metra Wilanowska pt. Analiza techniczno – Ruchowa Trasy tramwajowej „Miasteczko Wilanów – Metro Wilanowska - uchwała Komisji Ochrony Środowiska i Strategii Zagospodarowania Przestrzennego, a następnie Stanowisko Rady Dzielnicy Wilanów z dnia 24 maja 2007 r.,
Ale takie rozwiązanie zakładałoby przesiadkę do metra i brak bezpośredniego połączenia z centrum. Brak również obsługi mieszkańców z Wilanowa Wysokiego i Mokotowa.
Myślę, że w zestawieniu z kosztami mało efektywny projekt.
Teraz chyba najbardziej realny jest wariant 1 ze studium wykonalności z 2006 r., czyli następujący przebieg:
Dw. Zachodni - Banacha – Rostafińskich - Boboli– Rakowiecka –Puławska – Goworka - Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej –Pętla Pałacowa.

Pozdrawiam,
Dominik Szeląg

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: konkus » 15 lis 2013, 10:16

Chris pisze:A nie było nigdy pomysłu aby tramwaj jechał Al.Wilanowską do Metra Wilanowska?
To chyba wydaje się dużo bardziej realne do wykonania, ale skoro jest 6 wariantów trasy na północ a żadnego na zachód to rozumiem, że było jakieś badanie zapotrzebowania mieszkańców na szybszy dojazd do centrum.
Wydaje mi się, że pierwotną ideą miejskiego transportu szynowego jest topologia promienista (czyli połączenie centrum z każdym peryferium). Do domknięcia tego typu topologii jeszcze trochę Warszawie brakuje.
Dopiero w dalszej kolejności przychodzi czas na połączenia obwodowe (między peryferiami).

Ale to tylko takie przemyślenia amatora-miłośnika komunikacji ;)

Awatar użytkownika
Chris
autochton
autochton
Posty: 1288
Rejestracja: 09 maja 2007, 20:36

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: Chris » 15 lis 2013, 10:12

A nie było nigdy pomysłu aby tramwaj jechał Al.Wilanowską do Metra Wilanowska?
To chyba wydaje się dużo bardziej realne do wykonania, ale skoro jest 6 wariantów trasy na północ a żadnego na zachód to rozumiem, że było jakieś badanie zapotrzebowania mieszkańców na szybszy dojazd do centrum.

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2073
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Ulica Zdrowa? (przedłużenie Ledóchowskiej po stronie Hlo

Post autor: sober » 15 lis 2013, 10:05

irka pisze:Swoją drogą, to przy takim przebiegu linii tramwajowej będzie masakra na Belwederskiej - nie ma na niej pasa zieleni między jezdniami, więc będą one musiały zostać zwężone, co spowolni ruch samochodów i autobusów z Wilanowa do centrum. No ale jak wiadomo - zawsze jest coś za coś...
Albo będą wpuszczone w jezdnię i będą jechać razem z samochodami.
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

irka
bywalec
bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 30 lip 2008, 13:17

Re: Ulica Zdrowa? (przedłużenie Ledóchowskiej po stronie Hlo

Post autor: irka » 15 lis 2013, 8:47

Swoją drogą, to przy takim przebiegu linii tramwajowej będzie masakra na Belwederskiej - nie ma na niej pasa zieleni między jezdniami, więc będą one musiały zostać zwężone, co spowolni ruch samochodów i autobusów z Wilanowa do centrum. No ale jak wiadomo - zawsze jest coś za coś...

Awatar użytkownika
DSzelag
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 366
Rejestracja: 30 maja 2011, 12:14
Lokalizacja: Dominik
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: DSzelag » 12 lis 2013, 9:26

czago pisze:Panowie Radni Platformy Obywatelskiej, sprawa tramwaju do Wilanowa ciągnie się już od 2006 roku (patrz początek wątku), a Wy dopiero teraz raczycie wnioskować o wypracowanie wspólnego stanowiska przez Radę dzielnicy Wilanów i Radę Dzielnicy Mokotów? :shock: A co do tej pory robiliście w tej sprawie przez ponad 7 lat? Czy Wam przypadkiem nie wstyd informować mieszkańców, że po tylu latach postanowiliście zrobić pierwszy krok i dopiero wypracować stanowisko w tej sprawie? Przepraszam Was, ale nazwę rzecz po imieniu: to jest przykład nieróbstwa i ignorowania potrzeb mieszkańców dzielnicy.

Na początku wątku jest informacja, że jeśli Unia Europejska dofinansuje budowę, to linia tramwajowa do Wilanowa powstanie w roku 2011. Teraz rozumiem, dlaczego nie było tego dofinansowania. UE nie finansuje projektów jeśli władzom nie chce się nawet palcem ruszyć w sprawie. Jakim cudem UE miałaby dostać projekt do współfinansowania, jeśli Panom Radnym przez 7 lat nie wystarczyło czasu i woli chociażby tylko do uzgodnienia wspólnego stanowiska? To jest przykład ile wart jest Wasz PR, który stosujecie m.in. na tym forum. Stać Was na sprawną budowę pięciu metrów krawężnika - dobre i to. Ale im większa inwestycja, tym większa Wasza nieudolność i brak chęci działania, a przy dużych, takich jak linia tramwajowa do Wilanowa, to już klapa na całej linii.

Panowie Radni, zamiast Waszych PR-owych wpisów na forum weźcie się do Waszej zasadniczej pracy, żebyśmy przypadkowo nie dowiadywali się przez Wasz nieprzemyślany wpis na forum, że w ważnej dla Wilanowa sprawie przez kilka lat nic dla nas nie zrobiliście. Nie chcę się domyślać co zrobiliście w innych kluczowych dla nas inwestycjach, jak chociażby połączenia drogowe z Ursynowem. Proszę o mniej propagandy i więcej skutecznego działania.
Szanowny Czago,
sprawa tramwaju ciągnie się dużo dłużej.

Ale po kolei.

Na poziomie lokalnym wielokrotnie wnioskowano o realizację powyższej trasy m.in.
- podczas opiniowania alternatywnego przebiegu linii tramwajowej z Wilanowa do Metra Wilanowska pt. Analiza techniczno – Ruchowa Trasy tramwajowej „Miasteczko Wilanów – Metro Wilanowska - uchwała Komisji Ochrony Środowiska i Strategii Zagospodarowania Przestrzennego, a następnie Stanowisko Rady Dzielnicy Wilanów z dnia 24 maja 2007 r.,

- Stanowiskiem Rady Dzielnicy Wilanów z dnia 17 kwietnia 2008 r., a wcześniej uchwałą Komisji Ochrony Środowiska i Strategii Zagospodarowania Przestrzennego m.in. w sprawie ustalenia szerokości Al. Rzeczypospolitej na poziomie 50 m w celu umożliwienia budowy linii tramwajowej – uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Pałacowej w części wschodniej,

- Stanowiskiem Rady Dzielnicy Wilanów z dnia 14 maja 2009 r., a wcześniej uchwałą Komisji Ochrony Środowiska i Strategii Zagospodarowania Przestrzennego w sprawie oceny aktualności Studium zagospodarowania przestrzennego w zakresie uwzględnienia linii tramwajowej wzdłuż ulicy Przyczółkowej,

- wielokrotne wystąpienia Burmistrza Dzielnicy Wilanów do Zarządu Spółki Tramwaje Warszawskiej, w tym z dnia 7 stycznia 2011r. w zakresie potrzeby realizacji linii tramwajowej do Wilanowa,

- poprzez interpelacje i zapytania m.in. z dnia 20 maja i 30 czerwca 2011 r. w sprawie budowy linii tramwajowej do Wilanowa.

Wspólne stanowisko obu Rad Dzielnic to kolejny element nacisku na miasto - kolejne pismo-kolejny wniosek.

Linia tramwajowa do Wilanowa to koszt rzędu 500 mln zł na odcinku z Wilanowa do ul. Puławskiej - więc nie jest to tania inwestycja, którą można zrealizować w jeden rok.

Teraz pojawiła się realna szansa na rozpoczęcie budowy linii do Wilanowa ze względu na wpisanie na listę priorytetową inwestycji finansowanych z UE na lata 2014-2020 właśnie powyższej inwestycji.

Pisałem w 2011 r. 2 interpelacje w tej sprawie i w odpowiedzi Tramwaje Warszawskie udzieliły następującej informacji:

http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... odp137.pdf

Co do wpisu na forum - jest to medium do informowania o kolejnych podjętych działaniach. Co do skuteczności, to na poziomie lokalnym Radni mają bezpośredni wpływ właśnie na sprawy lokalne - co najlepiej wynika z treści interpelacji - chodniki, drogi, ulice, remonty wilanowskie.
W sprawach kalibru ogólnomiejskiego - wnioskujemy, zajmujemy stanowiska
monitujemy do miasta i piszemy interpelacje.

Co do historii budowy tramwaju do Wilanowa, kilka info poniżej.

Pierwsze studium wykonalności wraz z koncepcją przebiegu trasy tramwajowej dla projektu „ Budowa trasy tramwajowej od pętli Banacha do Wilanowa” zostało przygotowane w 2004 r.

Zakładało 6 wariantów przebiegu powyższej trasy:

 wariant 1: Banacha – Pole Mokotowskie – Batorego – Boya - Puławska –
Goworka - Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – Sobieskiego Bis – Pętla Pałacowa,
 wariant 2: Banacha – Pole Mokotowskie – Batorego – Boya – Klonowa –
Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – Sobieskiego Bis – Pętla Pałacowa,
 wariant 3: Banacha – Żwirki i Wigury – Rostafińskich – Boboli – Batorego –
Waryńskiego – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – Sobieskiego Bis –Pętla Pałacowa,
 wariant 4: Banacha – Żwirki i Wigury – Rostafińskich – Boboli – Batorego –
Boya – Klonowa – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – Sobieskiego Bis – Pętla Pałacowa,
 wariant 5: Banacha – Żwirki i Wigury – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecka –
Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – Sobieskiego Bis –
Pętla Pałacowa,
 wariant 6: Banacha – Pole Mokotowskie – Boboli - Rakowiecka – Puławska –
Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – Wilanowska – Przyczółkowa – Pętla Pałacowa.

W 2005 r. w swoich propozycjach rozwoju sieci tramwajowej i sieci torowisk po 2010 r. Tramwaje Warszawskie wskazywały właśnie trasę z pętli Banacha do Wilanowa.

W 2006 r. zostało przygotowane Studium wykonalności dla projektu:” Budowa trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego do Wilanowa”.
Wskazano do wyboru 6 wariantów:
 wariant 1: Dw. Zachodni - Banacha – Rostafińskich - Boboli– Rakowiecka –
Puławska – Goworka - Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej –
Pętla Pałacowa,
 wariant 2: Dw. Zachodni - Banacha – Pole Mokotowskie – Batorego – Boya –
Puławska – Goworka - Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej –
Pętla Pałacowa,
 wariant 3: Dw. Zachodni - Banacha – Pole Mokotowskie – Batorego – Boya –
Klonowa - Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – Pętla
Pałacowa,
 wariant 4: Dw. Zachodni - Pętla Banacha –Rostafińskich – Boboli – Batorego –
Waryńskiego – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al.
Rzeczypospolitej – Pętla Pałacowa,
 wariant 5: Dw. Zachodni - Banacha – Źwirki i Wigury – Rostafińskich – Boboli –
Batorego – Boya – Klonowa – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al.
Rzeczypospolitej – Pętla Pałacowa,
 wariant 6: Dw. Zachodni - Banacha – Pole Mokotowskie – Boboli -
Rakowiecka – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego –
Wilanowska – Przyczółkowa – Pętla Pałacowa.

Póki co, najbardziej wiarygodny do wykonania jest wariant nr 1 ze studium z 2006 r.

Pozdrawiam,
Dominik Szeląg

Awatar użytkownika
czago
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 19 sty 2007, 10:43
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: czago » 12 lis 2013, 1:28

mvoiture pisze:Niezbędny do czego? Bo nie rozumiem.
Niezbędny do skutecznego działania.
mvoiture pisze:Naprawdę uważasz, że bez wspólnego stanowiska połączonych komisji cośtamcośtam nie można wybudować linii tramawajowej?
Nie wspólnego stanowiska komisji cośtamcośtam, tylko rad dzielnic Mokotów i Wilanów, przez które ma przebiegać nowa linia tramwajowa. Naprawdę tak uważam. Zresztą nie tylko ja - radni Wilanowa również, skoro po siedmiu latach postanowili wreszcie uzgodnić to stanowisko.
"Gdy ludzie są szlachetni, prawa są zbyteczne, gdy są zepsuci, są łamane."
(B.Disraeli)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4358
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: YOGItheBEAR » 11 lis 2013, 20:11

Prośba o konstruktywną krytykę. Albo powstrzymanie się od komentarza.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

mvoiture
osadnik
osadnik
Posty: 278
Rejestracja: 03 paź 2009, 10:06

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: mvoiture » 11 lis 2013, 14:26

Niezbędny do czego? Bo nie rozumiem. Naprawdę uważasz, że bez wspólnego stanowiska połączonych komisji cośtamcośtam nie można wybudować linii tramawajowej?

Awatar użytkownika
czago
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 19 sty 2007, 10:43
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: czago » 10 lis 2013, 14:34

PawelB pisze:Wspólne stanowisko rady to jest naprawdę drobiazg i pewnie problemu z tym nie będzie.
Ale ten "drobiazg" powinien być uzgodniony 7 lat temu, a nie jeden z radnych z dumą nas informuje, że dopiero teraz będą uzgadniać wspólne stanowisko. Dla mnie to jakiś żart. Oczywiście samo uzgodnienie nic nie da, ale to pierwszy i niezbędny krok.
"Gdy ludzie są szlachetni, prawa są zbyteczne, gdy są zepsuci, są łamane."
(B.Disraeli)

PawelB
osadnik
osadnik
Posty: 296
Rejestracja: 29 lis 2012, 13:29
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: PawelB » 10 lis 2013, 12:26

Wspólne stanowisko rady to jest naprawdę drobiazg i pewnie problemu z tym nie będzie. Już masz takie stanowiska np. w przypadku połączenia drogowego między Wilanowem i Ursynowem (i co to dało?). Problemem jest permanentna niemoc ZTM w budowie jakichkolwiek linii tramwajowych. Obawiam się, że trzeba uderzyć gdzieś dalej niż w radzie dzielnicy by to załatwić. Patrzcie ile się z podobnym tematem na Bemowie boksują a tam chodzi o marne ~2km torowiska.

Awatar użytkownika
czago
tubylec
tubylec
Posty: 687
Rejestracja: 19 sty 2007, 10:43
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa

Post autor: czago » 09 lis 2013, 23:21

Panowie Radni Platformy Obywatelskiej, sprawa tramwaju do Wilanowa ciągnie się już od 2006 roku (patrz początek wątku), a Wy dopiero teraz raczycie wnioskować o wypracowanie wspólnego stanowiska przez Radę dzielnicy Wilanów i Radę Dzielnicy Mokotów? :shock: A co do tej pory robiliście w tej sprawie przez ponad 7 lat? Czy Wam przypadkiem nie wstyd informować mieszkańców, że po tylu latach postanowiliście zrobić pierwszy krok i dopiero wypracować stanowisko w tej sprawie? Przepraszam Was, ale nazwę rzecz po imieniu: to jest przykład nieróbstwa i ignorowania potrzeb mieszkańców dzielnicy.

Na początku wątku jest informacja, że jeśli Unia Europejska dofinansuje budowę, to linia tramwajowa do Wilanowa powstanie w roku 2011. Teraz rozumiem, dlaczego nie było tego dofinansowania. UE nie finansuje projektów jeśli władzom nie chce się nawet palcem ruszyć w sprawie. Jakim cudem UE miałaby dostać projekt do współfinansowania, jeśli Panom Radnym przez 7 lat nie wystarczyło czasu i woli chociażby tylko do uzgodnienia wspólnego stanowiska? To jest przykład ile wart jest Wasz PR, który stosujecie m.in. na tym forum. Stać Was na sprawną budowę pięciu metrów krawężnika - dobre i to. Ale im większa inwestycja, tym większa Wasza nieudolność i brak chęci działania, a przy dużych, takich jak linia tramwajowa do Wilanowa, to już klapa na całej linii.

Panowie Radni, zamiast Waszych PR-owych wpisów na forum weźcie się do Waszej zasadniczej pracy, żebyśmy przypadkowo nie dowiadywali się przez Wasz nieprzemyślany wpis na forum, że w ważnej dla Wilanowa sprawie przez kilka lat nic dla nas nie zrobiliście. Nie chcę się domyślać co zrobiliście w innych kluczowych dla nas inwestycjach, jak chociażby połączenia drogowe z Ursynowem. Proszę o mniej propagandy i więcej skutecznego działania.
"Gdy ludzie są szlachetni, prawa są zbyteczne, gdy są zepsuci, są łamane."
(B.Disraeli)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”