Tramwaj do Wilanowa

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1398
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: bierute » 14 lut 2013, 18:16

jak w ogóle? bardzo prosto. pisałem o tym kilka postów wcześniej. tramwaj wzdłuż szybkich ulic to bezsens. tramwaj z wilanowa powinien przebijac sie na zachód a nie północ.

Siata1

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: Siata1 » 14 lut 2013, 18:03

Jak można wogole negować takie udogodnienie jakim jest tramwaj? Nie rozumiem kompletnie co niektórych...

Awatar użytkownika
Pietro
osadnik
osadnik
Posty: 283
Rejestracja: 03 lip 2012, 19:10
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: Pietro » 14 lut 2013, 17:40

tak sobie czytam te posty i mam przeczucie nieomal graniczące z pewnością, że negacje tramwaju, którego jeszcze w dodatku nie ma :roll: pochodzą od zatwardziałych samochodziarzy...
ale nie wszyscy przecież reprezentujemy ten szacowny gatunek homo automobilicus...
więc co? pies ogrodnika? :roll:

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: buba » 14 lut 2013, 17:30

pguraj pisze: Sobieskiego - oczywiście można zbudowac buspas zmiejszając o 1/3 przepustowość ulicy, oczywiście. Tramwaj można wybudować w tym sensie "bezkolizyjnie".
Nie rozumiem. Przecież buspas też można wybudować "bezkolizyjnie".
pguraj pisze: Miasto szykuje również inwestycje w system zarządzania ruchem (bo za chwilę na tyle innych miast w PL będziemy na szarym końcu) - wtedy "globalne" strerowanie ruchem tramwajów stanie się znacznie prostsze.
Co do awaryjności - nowoczesne konstrukcje są redundantne a tramwaje już nie palą się codziennie...
W lutym do dzisiaj było co najmniej 6 przypadków zablokowania linii tramwajowej (awarie, wypadki itp. - wg doniesień na stronach lokalnych serwisów informacyjnych). Wychodzi więc, że co drugi dzień...

Awatar użytkownika
pguraj
tubylec
tubylec
Posty: 717
Rejestracja: 18 sty 2011, 8:48
Lokalizacja: Wilanów ONE
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: pguraj » 14 lut 2013, 17:12

Co do argumentów to nie twierdzę, że należy kopiować wszystko a tylko to co dobre. Tramwaj moim zdaniem do takich roziwązań należy.
Sobieskiego - oczywiście można zbudowac buspas zmiejszając o 1/3 przepustowość ulicy, oczywiście. Tramwaj można wybudować w tym sensie "bezkolizyjnie".
Miasto szykuje również inwestycje w system zarządzania ruchem (bo za chwilę na tyle innych miast w PL będziemy na szarym końcu) - wtedy "globalne" strerowanie ruchem tramwajów stanie się znacznie prostsze.
Co do awaryjności - nowoczesne konstrukcje są redundantne a tramwaje już nie palą się codziennie...
Mam wrażenie, że większość ludzi na słowo tramwaj ma w dalszym ciągu przed oczami przysłowiową poznańską "bimbę".

A tak na zupełnie poważnie trochę obawiam się scenariusza, że jak już na prawdę pojawi się opcja tego tramwaju (co oczywiście wcale nie jest takie pewne) to zaczną się protesty, że źle, że nie potrzebne i miasto postanowi te pieniążki wydać na co innego zdecydowanie nie w naszej dzelnicy. A my zostaniemy z biadoleniem że mogło jednak być tak fajnie. Druga szansa będzie pewnie za 25 lat.

p,p

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: buba » 14 lut 2013, 17:03

pguraj pisze: Cały świat buduje tramwaje łacznie z tymi miastami, które na fali boomu motoryzacyjnego zlikwidowały ogromne systemy tramwajowe - a teraz w pocie czoła oraz grubych pieniędzy budują od nowa.
No i? A Niemcy zamykają elektrownie atomowe. I co z tego?
To nie jest argument, choć może zachęcać do szukania argumentów.
pguraj pisze: Warszawa ma potężną sieć tramwajową, która dzięki prostym rozwiązaniom mogła by stać się znacznie wydajniejsza (wcale nie uważam, że zielone dla tramwajów nie jest możliwe).
Myślę, że zwiększenie wydajności sieci byłoby dobrym argumentem za ruchem tramwajowym. Będę czekał na nią z utęsknieniem.
pguraj pisze: Sobieskiego ma idealny układ - praktycznie na całej długości jest pas umożliwający budowę linii bez ingenercji w pasy ruchu.
To słaby argument. Parafrazując: na całej długości jest pas umożliwiający budowę buspasa bez ingerencji w pasy ruchu.
pguraj pisze: Ale my i tak wolimy po naszemu. Czemu brać przykład z innych, my wiemy, że autobus lepszy.
No właśnie, czemu? Jesteśmy półgłówkami, żeby musieć małpować co robią inni?
Są różne studia, które w większości wskazują na tramwaj jako rozwiązanie lepsze, ale niestety te, które widziałem, mają kardynalne błędy (vide przykład powyżej).

Ja się boję, że jak utopimy w tramwaj, to będzie jeździł przez 50 lat, podczas gdy za 20 standardem będą dużo bardziej nowoczesne autobusy (elektryczne?). Awaryjność tramwajów jest dla mnie też bardzo poważnym minusem. Kiedy staje jeden tramwaj cała linia jest sparaliżowana.

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: konkus » 14 lut 2013, 16:58

pguraj pisze: Ale my i tak wolimy po naszemu. Czemu brać przykład z innych, my wiemy, że autobus lepszy.
Udowodnij, że autobus jest gorszy :).

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: YOGItheBEAR » 14 lut 2013, 16:51

A ja wolę... ;)
Tak naprawdę to znów kłania się Wiedeń i jego plan rozwoju komunikacji. Jeśli komunikacja publiczna bedzie efektywna i będzie miała priorytet, to tramwaj Sobieskiego i Goworka ma sens. Jeśli będzie to tylko puste przepompowanie kasy unijnej, to... też ma sens :hevil: ale zdecydowanie mniejszy jesli chodzi o wymiar komunikacyjny. Zgadzam się w 200% z tym, że w Warszawie nie jest problemem komunikacja N-S, bo tu mamy w miarę dużo drożnych arterii. Głównym problemem jest E-W. Na całej szerokości miasta. Dlatego w sieci drogowej tak konieczne są połączenia Wilanowa i Ursynowa i POW. Bo to rozładowanie korków E-W w tej części Warszawy. I w tej sytuacji tak naprawdę to powinno się mówić o dwóch liniach tramwajowych do Wilanowa i tej łączacej z Pl.Unii (szybki dojazd do Centrum) i tej biegnącej na zachód, ale nie do Wilanowskiej, tylko aż po Służewiec Przemysłowy...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
pguraj
tubylec
tubylec
Posty: 717
Rejestracja: 18 sty 2011, 8:48
Lokalizacja: Wilanów ONE
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: pguraj » 14 lut 2013, 16:42

A ja bym wolał jeszcze z 5 linii metra w tym jedną do MW... może zejdźmy na ziemię.
Cały świat buduje tramwaje łacznie z tymi miastami, które na fali boomu motoryzacyjnego zlikwidowały ogromne systemy tramwajowe - a teraz w pocie czoła oraz grubych pieniędzy budują od nowa.
Warszawa ma potężną sieć tramwajową, która dzięki prostym rozwiązaniom mogła by stać się znacznie wydajniejsza (wcale nie uważam, że zielone dla tramwajów nie jest możliwe).
Sobieskiego ma idealny układ - praktycznie na całej długości jest pas umożliwający budowę linii bez ingenercji w pasy ruchu.

Ale my i tak wolimy po naszemu. Czemu brać przykład z innych, my wiemy, że autobus lepszy.

pzdr,paw

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: konkus » 14 lut 2013, 16:28

A ja bym wolał IV linię metra z MW, wzdłuż Sobieskiego i Spacerowej, do centrum. Akurat szlakiem planowanego tramwaju.

viremi
bywalec
bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2012, 0:09
Lokalizacja: Royal Axis
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: viremi » 14 lut 2013, 16:26

A ja bym wolal metro ktore laczy MW ze stacja Wilanowska. Wystarczylyby 3 stacje, a caly Wilanow bylby dobrze skomunikowany z Centrum.

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: buba » 14 lut 2013, 15:58

Ja również nie jestem entuzjastą tramwaju. Kiedyś staszek75 tu na tym forum wykładał zalety tramwaju, a ja zachowałem się bardzo nieprzyzwoicie i nie podjąłem polemiki. Ale jak się zbiorę to coś dopiszę ;)
Wszystkie porównania (np. ekonomiki) tramwajów vs autobusów jakie widziałem miały pewne niejawne założenia po których odrzuceniu tramwaj wcale nie był np. tańszy niż autobus.

Przykład: tramwaj zabiera np. 3 razy więcej pasażerów niż autobus przez co np. potrzeba mniej motorniczych niż kierowców i ostatecznie osobokilometr jest tańszy.
To być może prawda, ale przemyca się po cichu założenie, że tramwaj jeździ 3 razy rzadziej niż autobus (bo przewozi się tyle samo pasażerów).
To ja wolę autobus.

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: konkus » 14 lut 2013, 15:45

Będzie jak na Moście Północnym - wybudują za ciężkie miliony tramwaj, a ludzie i tak "nogami" zagłosują za szybszym autobusem.

Tramwaj bez "zawsze zielonego światła" nie ma najmniejszego sensu. A "zawsze zielone" dla tramwajów w Warszawie jest mentalnie nie do zrealizowania. Mówię o mentalności zarówno urzędników, jak i zwykłych mieszkańców.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1398
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: bierute » 14 lut 2013, 15:31

tramwaj wzdłuz sobieskiego to wg mnie bzdura... kłaśc tory wzdłuz jednej z najbardziej droznych tras w Warszawie... hmmm... niezbyt madre. w Warszawie brakuje tras "na przestrzał" czyli łączących drożne trasy, takie jak: ciąg czerniakowskiej, sobieskiego, puławskiej, niepodległosci, żwirki i wigury, grójeckiej, al.Jerozolimskich, połczyńskiej itd... robic tory wzdłuż sobieskiego to jak tunel wzdłuż wisły... najwieksze korki sa na wilanowskiej, marynarskiej, hynka, dolnej, idzikowskiego i to tam powinien byc tramwaj. chyba najlepiej byłoby pociągnąć tory wzdłuz wilanowskiej do metra a takze np na ursynów w okolice stacji stokłosy...

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: garneck » 14 lut 2013, 13:38

Na pewno do doprowadzą do Banacha, bo tory doprowadzą do Puławskiej, a dalej już standardowo Marszałkowską, Nowowiejską, Filtrową i Grójecką. Nie wierzę, żeby ktoś się pokusi na to, żeby jednak przez Pole Mokotowskie ciągnąć tramwaj.
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”