e-Wilanow.pl - Forum Dzielnicy Wilanów • Tramwaj do Wilanowa - Strona 36
Strona 36 z 41

Tramwaj do Wilanowa

: 08 lis 2013, 10:23
autor: DSzelag
12 listopada o godzinie 17:00 w obiekcie sportowym przy ul. Wiertniczej 26 na wniosek Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej w Wilanowie odbędzie się posiedzenie połączonych Komisji Budżetu i Inwestycji Rady Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy oraz Komisji Gospodarki Komunalnej i Inżynierii Miejskiej Rady Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.

Tematem spotkania będzie wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie pilnej potrzeby budowy linii tramwajowej do Wilanowa.

Wniosek i projekt stanowiska w poniższym linku:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... =3&theater

Pozdrawiam,
Dominik Szeląg

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 17 lut 2013, 15:50
autor: konkus
Piszących o renesansie tramwajów na Zachodzie zapraszam do przejażdżki tym zachodnim tramwajem. Są szybsze i wygodniejsze od autobusów - bo mają dobrze zaprojektowany przebieg i - ZAWSZE ZIELONE, kosztem samochodów.

U nas będzie po polsku - wypasiony tramwaj... stojący na każdym skrzyżowaniu 90 sekund na czerwonym. Bo auta muszą mieć zieloną falę.

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 16 lut 2013, 20:17
autor: YOGItheBEAR
Helikopter dla każdego?

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 16 lut 2013, 20:15
autor: Siata1
aggus pisze:Metro byłby fajniejszym rozwiązaniem.
Umarłem...

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 16 lut 2013, 13:22
autor: aggus
Metro byłby fajniejszym rozwiązaniem. Warto inwestować w dobre połączenia komunikacyjne z resztą Warszawy. Nie jeżdżę komunikacją miejską, ale byłaby to dobra alternatywa.

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 19:34
autor: marlas
Pozwolę sobie zauważyć, że na sytuację w Polsce - w przeciwieństwie do zachodu - bardzo mocno wpływa fakt, że poza nielicznymi wyjątkami samochód można u nas kupić od jakichś dwudziestu kilku lat, a dopiero od kilkunastu lat stać na niego większość Polaków. Jeśli ktoś naprawdę myśli, że w ciągu najbliższych dekad zrezygnujemy z aut na rzecz zbiorowej komunikacji, to zazdroszczę optymizmu ;)

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 19:20
autor: buba
Pietro pisze:*bus pas na sobieskiego
a co oznacza bus pas dla ruchu samochodowego?
wszyscy wiemy - o 1/3 mniejsza przepustowość a więc czas dojazdu o 1/3 dłużej
Po wybudowaniu buspasa zamiast dotychczasowych 3 pasów dostępne dla samochodów będą 3.
Ty, czekaj, to tyle samo! Kurcze, może jednak ta przepustowość nie spadnie?

zerżnąwszy z jakiś materiałów z polibudy:

Minimalne zalecane szerokości torowisk dwutorowych wydzielonych dla taboru o szerokości 2,40 m (z uwzględnieniem bocznych pasów bezpieczeństwa pełnej szerokości) wynoszą:
7,80 m (ze słupami trakcyjnymi na międzytorzu);
7,40 m (bez słupów trakcyjnych, a z ogrodzeniem na międzytorzu)
6,80 m (bez słupów trakcyjnych i ogrodzenia na międzytorzu)

wystarczy i na dwa buspasy

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 19:08
autor: YOGItheBEAR
Pietro pisze:wybacz YtB ale na trasie Ł w mojej ocenie korki są coraz większe
Nie chcąc wchodzić w polemikę "co by było gdyby" napiszę tylko, że trochę wody w Wiśle upłynęło i nieco zmieniły się w międzyczasie okoliczności.

Co do przepustowości - w kategorii samochodów osobowych - bezsprzecznie masz rację. Jeśli chodzi o "zdolność do przenoszenia strumienia osób" - nie mam przekonania, że przepustowość spada. Naprawdę nie przekonasz mnie, że te wszystkie auta z silnikami 2.0+ przechowujące w porannym korku po jednym zadku (z moim włącznie) są najbardziej ekonomicznym ze wszystkich możliwych rozwiązań... ;)

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 18:57
autor: Pietro
wybacz YtB ale na trasie Ł w mojej ocenie korki są coraz większe
fakt ,że był moment dla kierowców o którym piszesz nazwijmy go "szokowym" kiedy wszyscy stali jak gamonie nie widząc co i jak
nie sądzę aby znacząca grupa przesiadła się do autobusów -może jadą inną trasą ?
matematycznie sprawa jest niezwykle klarowna -buspas to przepustowość o 1/3 mniej,CBDU :roll:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 18:47
autor: YOGItheBEAR
Pietro, nie chcę się posługiwać takim argumentem, ale... że tak jest udowodnił buspas na Łazienkowskim... Najpierw był dramat, a potem wszystko wróciło do normy, bo autobusem zrobiło się szybciej i część ludzi przesiadła się do zbiorkomu... ;)

bierute, ależ masz rację. Napisałem, że kompleksowym rozwiązaniem byłyby dwie linie. ;) Jest mi jednak obojętne, od której zaczną. Grunt, żeby zaczęli... Na razie tramwaj w Miasteczku brzmi jak śnieg na Saharze. Jak się to zmieni, to dalej już będzie się turlać. Tyle, że tramwaj musi być szybki.

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 18:04
autor: Pietro
wszyscy samochodziarze niech się teraz zastanowią co by woleli:
*bus pas na sobieskiego
a co oznacza bus pas dla ruchu samochodowego?
wszyscy wiemy - o 1/3 mniejsza przepustowość a więc czas dojazdu o 1/3 dłużej
lub
**linia tramwajowa , która nie ogranicza ruchu aut i niemalże nikomu nie przeszkadza...

oczywiście retorykę typu jak będą większe korki to ludzie przesiądą się do komunikacji miejskiej proszę ...między bajki :roll:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 17:35
autor: bierute
YOGItheBEAR pisze:
Na koniec mit o przepustowości Sobieskiego... Tja... Szczególnie od Idzikowskiego do Spacerowej. A śmiem zauważyć, że wraz z docelowym otwarciem Branickiego/Płaskowickiej i Ciszewskiego/Osi Królewskiej chcemy na tę ulicę zaprosić pół Ursynowa już od Miasteczka Wilanów... :roll:
Ar - żaden mit, sama prawda. skasuj korki spowodowane skretami w lewo - w dolna i spacerowa a robi sie autostrada. problemem jewst przedostanie się z wilanowa i dolnego mokotowa na górny, ochote i włochy a nie dojazd do centrum. od lat mieszkam w wilanowie i sadybie i na ochotę jeżdżę głównie przez centrum bo szybciej. korkując tym samym właśnie odcinek od idzikowskiego na północ.

dodatkowo ruch samochodowy do centrum spadnie w ciągu 5-10 lat bo sporo osób wykorzysta POW.

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 15:49
autor: ar156
konkus pisze: Nowoczesne autobusy są równie ciche jak nowoczesne tramwaje. Mam na myśli coraz powszechniejsze na Zachodzie autobusy hybrydowe. Nie mówiąc o trwających pracach nad autobusami w pełni elektrycznymi (ostatnio nawet polski Solaris). Wówczas za tę samą cenę mamy kilka razy więcej autobusów niż tramwajów razem z torami - a więc albo tramwaj co 10min, albo autobus co 3 minuty. Ja wolę co 3 minuty.

A zgranie świateł na skrzyżowaniach jest w Warszawie niewykonalne od 20 lat (kwestia mentalności i lobby samochodowego), więc skąd ten optymizm?...
Jak ciche są obecnie użytkowane, w końcu dopiero co kupione nowoczesne autobusy i jak przyjemnie się je wącha można doświadczyć siedząc w ogródku na Nowym Świecie.

Napęd hybrydowy to ściema, w takim aucie jak autobus oba silniki pracują równocześnie. Pełny napęd elektryczny znany jest od dziesięcioleci i wciąż nie rozpowszechniony więc skąd ten optymizm?

Porównujesz tylko sam czas przejazdu, ale nie bierzesz pod uwagę czasu dostania się do metra. Jest zdecydowanie dłuższy i mniej wygodny niż do gęsto rozlokowanych przystanków naziemnych. Ja kiedyś mieszkałem na Ursynowie, natomiast zanim tam zamieszkałem zazdrościłem metra mieszkańcom Ursynowa, gdy sam mogłem go często używać szybo mi zbrzydło. Jazda w tych tunelach, gdzie świata nie widać, choć jest relatywnie szybsza, to w subiektywnym odczuciu dłuży się niemiłosiernie. Dostawanie się na zazwyczaj oddalone od punku zamieszkania lub docelowego stacje i wydostawanie się z nich, czasami w wielkim tłoku (centrum) też do przyjemności nie należy. Metro to nie jest sam miód, ma sporo wad. Obecnie cały świat przeprasza się z tramwajami, nawet w USA, gdzie dotychczas było ich jak na lekarstwo zaczynają je projektować na masową skalę. W Europie przywraca się zlikwidowane wcześniej linie. A w Wilanowie, oczywiście inaczej. Nie chcemy tramwaju, chcemy mrzonki w postaci metra, albo nieistniejących autobusów elektrycznych.

Za wikipedią:
"Odrodzenie transportu tramwajowego

Od lat 80. XX w. wiele miast na świecie powraca do systemu transportu zawierającego tramwaje jako środek transportu wydajniejszy, tańszy w eksploatacji, a także bardziej ekologiczny niż autobus. Przewaga nad tramwajem zmalała wraz z wprowadzeniem techniki tramwajów niskopodłogowych. Prowadzenie nowoczesnego tramwaju pośród strefy pieszej nie stanowi zwykle utrudnienia, a często wzmacnia atrakcyjność centrum miasta. O ile około 1980 istniało na świecie 400 sieci tramwajowych, w 2000 roku ich liczbę szacowano na 460. W Europie liderem odrodzenia komunikacji tramwajowej jest Francja – okres masowego zamykania połączeń do 1985 roku przetrwały trzy szczątkowe sieci posiadające łącznie 43,3 km torowisk, zaś w 2011 roku działało już 19 systemów, 471 km torowisk, a kolejne 262 km były w budowie."



Konkus zejdź na ziemie i zapomnij o metrze. Nie dożyjesz go lub się wcześniej wyprowadzisz.

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 15:24
autor: konkus
YOGItheBEAR pisze:Nie przeczę jednak, że tramwaj powinien być projektowany na zasadzie naziemnego metra z odpowiednią gęstoscią przystanków. Budowa linii w stylu lat 60-tych jest rzeczywiście bez sensu, bo - jak wskazała dyskusja na temat słynnej stacji we Włoszczowej - dla ciężkich pojazdów szynowych największym kosztem jest ich rozpędzenie i zatrzymanie. Dlatego priorytetem powinno być "zielone" dla tramwaju i relatywnie "metrowo" rozlokowane przystanki. Pomiędzy tym wszystkim powinny gęsto jeździć autobusy na relatywnie krótkich trasach.
Otóż to - normalny tradycyjny tramwaj (nawet jak go krakowskim wzorem nazwiemy "szybkim") to strata kasy. Trzeba myśleć o prawdziwie szybkim tramwaju, o prędkości handlowej między autobusem i metrem (a nie poniżej autobusu, jak to ma miejsce obecnie). Czyli przede wszystkim "zawsze zielone" dla tramwaju, co niestety automatycznie spowoduje spowolnienie ruchu samochodowego (na dziś - w Warszawie nie do pomyślenia i mentalnie nie do przeskoczenia).

Niestety, doświadczenia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju oraz nowej warszawskiej trasy Mostu Północnego nie napawają optymizmem... Ot takie greckie podejście "bierzmy kasę, bo dają", bez myślenia o CELU.

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

: 15 lut 2013, 15:12
autor: YOGItheBEAR
Argument o drożności linii tramwajowej w przypadku awarii nakazuje natychmiast wstrzymać budowę metra... Z tramwaju przynajmniej można w takiej sytuacji wysiąść. :hevil:

Transport szynowy jest bardziej efektywny, ale mniej elastyczny. Dlatego tramwaj nie jest substytutem względem autobusu - są rozwiazaniami komplementarnymi. Nie przeczę jednak, że tramwaj powinien być projektowany na zasadzie naziemnego metra z odpowiednią gęstoscią przystanków. Budowa linii w stylu lat 60-tych jest rzeczywiście bez sensu, bo - jak wskazała dyskusja na temat słynnej stacji we Włoszczowej - dla ciężkich pojazdów szynowych największym kosztem jest ich rozpędzenie i zatrzymanie. Dlatego priorytetem powinno być "zielone" dla tramwaju i relatywnie "metrowo" rozlokowane przystanki. Pomiędzy tym wszystkim powinny gęsto jeździć autobusy na relatywnie krótkich trasach.

Na koniec mit o przepustowości Sobieskiego... Tja... Szczególnie od Idzikowskiego do Spacerowej. A śmiem zauważyć, że wraz z docelowym otwarciem Branickiego/Płaskowickiej i Ciszewskiego/Osi Królewskiej chcemy na tę ulicę zaprosić pół Ursynowa już od Miasteczka Wilanów... :roll: