Tramwaj do Wilanowa

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
Awatar użytkownika
Krzysztof12
przybysz
przybysz
Posty: 4
Rejestracja: 14 lut 2013, 12:25
Lokalizacja: nie w Wilanowie
Kontaktowanie:

Re: Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: Krzysztof12 » 14 lut 2013, 13:01

Mam nadzieję, że ten tramwaj powstanie w wersji wzdłuż Sobieskiego do Goworka i dalej aż do Banacha :) Przynajmniej Mokotów też się załapie. Bo ta druga opcja do Wilanowskiej to już jednak bardziej będzie dla Wilanowa :roll:
Pozdrawiam
Krzysztof

Awatar użytkownika
DSzelag
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 366
Rejestracja: 30 maja 2011, 12:14
Lokalizacja: Dominik
Kontaktowanie:

Tramwaj do Wilanowa? O wykorzystaniu pieniędzy UE

Post autor: DSzelag » 12 lut 2013, 11:21

Jedną z priorytetowych inwestycji dla Warszawy jest linia tramwajowa do Wilanowa. Więcej na temat wykorzystania unijnych pieniędzy na warszawskie inwestycje w dzisiejszej Gazecie Wyborczej.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... _kasy.html

kennny
przybysz
przybysz
Posty: 49
Rejestracja: 29 sie 2010, 20:31

Warszawa chce 8 mld z unijnego budżetu

Post autor: kennny » 12 lut 2013, 7:30

Rozpoczęliśmy projektowanie trzech stacji na wschód i na zachód. To jest nasz pierwszy projekt, który będziemy składali o dofinansowanie. Przygotowujemy się też do dwóch dużych inwestycji tramwajowych – tramwaj na Wilanów i tramwaj na Gocław.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/wa ... omosc.html

pma

Re: Trzy nowe trasy tramwajowe? Jeśli UE da pieniądze

Post autor: pma » 28 wrz 2012, 11:29

"Według wstępnych analiz, w pierwszej kolejności najbardziej opłacałoby się budować odcinek od Dworca Zachodniego do alei Żwirki i Wigury."

W pierwszej kolejności najbardziej opłacałoby się...

Trochę mnie martwią takie wypowiedzi. To może oznaczać, że np. powstanie pierwszy etap przyszłej linii z Dworca Zachodniego do Wilanowa obejmujący połączenie Dworca Zachodniego i Żwirki i Wigury..

Awatar użytkownika
rafael
bywalec
bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 15 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Aura Park
Kontaktowanie:

Re: Trzy nowe trasy tramwajowe? Jeśli UE da pieniądze

Post autor: rafael » 28 wrz 2012, 10:51

oby oby, ale w sumie skoro teraz mamy do 67 pracowac to moze zdarze przed emerytura podojezdzac tramwalem ;)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Trzy nowe trasy tramwajowe? Jeśli UE da pieniądze

Post autor: YOGItheBEAR » 28 wrz 2012, 9:11

Aż trzy nowe linie tramwajowe - na Gocław, do Wilanowa i na Żerań - chciałoby budować miasto za pieniądze z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Więcej: warszawa.gazeta.pl
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

majkeloski
bywalec
bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 02 lis 2007, 23:54

Re: Tramwaj do Miasteczka Wilanów

Post autor: majkeloski » 13 kwie 2012, 19:42

Gaduła, nie wiem, czy słyszałeś o czymś takim jak priorytety dla tramwajów. O realizację tej koncepcji w Warszawie od lat zabiega SISKOM.
http://priorytety.siskom.waw.pl/
Mam nadzieję, że do momentu wybudowania linii tramwajowej do Miasteczka władze naszego miasta wdrożą priorytety i wtedy tramwaj stanie się bezkonkurencyjny wobec autobusów. Zresztą już dziś to najbardziej ekologiczny plus najtańszy środek transportu (metro jest nieporównywalnie droższe w budowie, choć oczywiście najlepsze, autobusy są tańsze, ale trują i stoją w korku tam gdzie nie ma buspasów, w godzinach szczytu są niepunktualne).
Często przemieszczam się ul. Puławską od dworca południowego do Pl. Zbawiciela. W godzinach szczytu tramwaj jest znacznie szybszy od autobusu (222), mimo, że rzeczywiście od czasu do czasu jest blokowany na skrzyżowaniach przez nieostrożnych kierowców wjeżdżających na torowisko.
I również jestem gorącym zwolennikiem budowy odnogi linii tramwajowej do Pałacu w Wilanowie, Rezerwa pod torowisko już jest.

Pozdrawiam,

m

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Miasteczka Wilanów

Post autor: YOGItheBEAR » 13 kwie 2012, 9:23

Życie to sztuka budowania sojuszy. Nieprawda, że jest nas mało. Jest nas mało w Miasteczku, ale tramwaj obsługiwałby też Wilanów Wysoki i Sadybę. Plus wszystko wzdłuż Sobieskiego. Pamiętajmy więc, że za czubkiem nosa wchodzi czasem cały Cyrano de Bergerac. Poza tym można lobbować nie jedną, ale od razu dwie linie, z których druga zapewniałyby dojazd do Pałacu w Wilanowie. W zamierzchłych czasach Wilanowską jeździł tramwaj, więc miejsca jest dość.

Co do przystanków co 10m - są tam, gdzie zostaną zaplanowane. Dotyczy to w tym samym stopniu przystanków tramwajowych, autobusowych i stacji metra. Pozwolę więc sobie nie zgodzić się z tym argumentem. Podobnie blokowanie przejazdu, na które odporne jest tylko metro (choć ostatnio nam się w centrum nieco rozpięło :hevil: ). Jedyną prawdziwą wadą tramwaju jest potencjalna awaria. Staje jeden pojazd, stoi cała linia.

Co do hałasu - metro trzęsie ziemią, autobusy kopcą i robią straszliwe "tsss" drzwiami pod oknem. ;) Nobody's perfect...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2071
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Miasteczka Wilanów

Post autor: sober » 13 kwie 2012, 9:01

I tak na ten moment nikt nam nie wybuduje linii tramwajowej, bo jest nas po prostu za mało. Inwestycja w miasteczko będzie nierentowna, bo jest wielokrotnie wyższa niż wysłanie autobusu. Póki się nie rozbudujemy, to moim zdaniem nie ma co liczyć na tramwaj. Aczkolwiek pewnie warto się przypominać co jakiś czas, bo działa to w obie strony - jak jest dobra komunikacja, to i ludzie się chętniej osiedlają ;)
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Awatar użytkownika
Chris
autochton
autochton
Posty: 1283
Rejestracja: 09 maja 2007, 20:36

Re: Tramwaj do Miasteczka Wilanów

Post autor: Chris » 13 kwie 2012, 6:42

Myślę, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby - chcą zbudować linię tramwajową do Wilanowa, to niech budują, chociaż szczerze jakoś nie chce mi się wierzyć, że to nastąpi prędko - być może prędzej powstałaby odnoga pierwszej linii metra niż tramwaj. A jeśli nie metro to przynajmniej drogi - chociażby ta na Ursynów.

Nie prawda, że tramwaj jest powolny. Ma taką samą wolną drogę przed sobą jak autobus na buspasie, ale jeśli już buspasa nie ma to tramwaj jest szybszy - proszę się pościgać tramwajem z kolegą w autobusie na przykład na odcinku: Bitwy Warszawskiej - Nowy Świat jadąc Grójecką i Al.Jerozolimskimi.

Z drugiej strony przychylam się do opinii, że tramwaj nie przyspieszy dojazdu do centrum. Nie wiem czy będzie to odpowiednie porównanie, ale weźmy taki Ursus - zachodnia dzielnica Warszawy. Autobusem do centrum można dojechać w 40 minut, ale czasem i w godzinę. Ale mieszkańcy od czasu powstania wspólnego biletu miejskiego mogą jeździć koleją do centrum dosłownie w 15 minut.
To jest jak druga linia metra dla nich.
Gdyby zbudowano tramwaj do Ursusa to nadal jeździliby ponad 40 minut (jedynie czas nie wahałby się w granicach 40-60min).

Awatar użytkownika
Gaduła
przybysz
przybysz
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:54

Re: Tramwaj do Miasteczka Wilanów

Post autor: Gaduła » 12 kwie 2012, 23:44

Proszę bardzo:
1. Taki tramwaj ma przystanki co 10 metrów. Do tego dochodzą światła na na każdym skrzyżowaniu i czas jazdy tak się wydłuża, że będzie można wysiąść zrobić zakupy w Biedronce i wsiąść do tego samego tramwaju. :mrgreen:

2. Jak na skrzyżowaniu samochód wjedzie na tory to kolejna zmiana świateł do przeczekania - tramwaj nie zmieni toru na inny żeby go ominąć :lol:

3. Jak wprowadzą tramwaje to zlikwidują autobusy, żeby się nie pokrywało.
:-/

4. Autobus plus buspas na takiej prostej jak Sobieskiego to najlepsze rozwiązanie - 422 do Metra Politechnika 25 minut. Żadne tramwaj nie uzyska takiego wyniku :lol:

5. Tramwaje strasznie hałasują - u mnie w pracy na 4 piętrze czuć drgania nawet ja PESA jedzie :-?

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4235
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Tramwaj do Miasteczka Wilanów (wydzielony)

Post autor: YOGItheBEAR » 11 kwie 2012, 18:55

Ładnie podsumowane, aż postanowiłem to wydzielić do własnego wątku.
A przy okazji mógłbym też poznać te argumenty "przeciw"? Poza tym, że staje pod oknem i dzwoni? :hevil:
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

staszek75
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 594
Rejestracja: 16 gru 2006, 17:19

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: staszek75 » 11 kwie 2012, 18:29

Hmm... Czuję się trochę jak ktoś, kto ma uzasadnić po co są potrzebne autostrady albo dlaczego powinniśmy mieć w Warszawie drugą linię metra. No ale nic, spróbujmy.

1/ generalnie komunikacja publiczna jest OK, a samochody są BE.
Jest to zapisane w strategii Warszawy i ma to sens, bo wraz ze wzrostem metropolii dojazd samochodem gdziekolwiek znacznie się wydłuża. Jeżeli nie przesiądziemy się w większym stopniu w zbior-kom, będzie coraz gorzej. W strategii zapisano m.in. że planuje się w bliżej nieokreślonej przyszłości wprowadzić opłaty za wjazd do centrum, więc za powiedzmy 10 lat możemy się spodziewać że podróż samochodem do centrum albo będzie trwać grubo ponad godzinę albo kosztować codziennie dodatkowe 10 czy 20 zł nie uwzględniając inflacji.

2/ Sobieskiego i Wilanowska będą coraz gorzej przejezdne
Dzisiejszy ruch na ww. ulicach to nic w porównaniu z tym, co będzie za kilka lat. W naszej okolicy co 5 lat może przybywać nawet 10 tys. ludzi i większość osób w tzw. wieku produkcyjnym, w godzinach szczytu będzie napierać w tym kierunku.

3/ tramwaj ma gwarantować dojazd do centrum w mniej niż 20 minut
Bez tramwaju pozostanie nam wyłącznie autobus, który co raz bardziej będzie utykał w korkach. Metra nam raczej nie wybudują, nawet takiego "skromnego" na Ursynów. Pierwsza linia metra zresztą jest już i tak bardzo obciążona w szczycie, więc dodatkowe 20 tys. ludzi z Wilanowa na pewno jej nie pomoże. Zresztą konkurujemy tutaj z innymi doczepkami - np. dociągnięcie metra do Józefosławia czy Piaseczna. 217 do metra będzie z czasem coraz gorszą alternatywą, także z uwagi na obłożenie tego ostatniego. Pomijam już fakt, że 217 + przejście + oczekiwanie + metro, to się robi już 40 minut do centrum. W dyskusji typu "może zamiast tramwaju coś innego" warto zwrócić uwagę na zaawansowanie projektu tramwaju. Wydano już sporo kasy na analizy, coś tam nawet kiedyś planowano w konkretnych latach, jest rezerwa pod tramwaj na całej długości, Tramwaje Warszawskie są przekonane i mają na temat inwestycji pozytywną opinię (czekają na miasto). Wszystko inne to praca od początku, raczej bez szans powodzenia.

4/ tramwaj nie tylko dla nas
Omawiana linia miała obsługiwać nie tylko nas, ale także cały Wilanów (np. Powsin czy Stary Wilanów / Wilanów Wysoki) i Stegny, a w zasadzie wszystkie budynki wzdłuż Sobieskiego. Zapewne także Konstancin przy koncepcji dojazdu samochodowego do parkingu P+R.

Istnieje całe studium na ten temat, wykonane przez brytyjską firmę konsultingową, które pokazuje, że na tramwaj znajdą się chętni i co ciekawe, że taka linia będzie się opłacać (przychody z biletów zwrócą inwestycję):
http://siskom.waw.pl/kp-tramwaj_wilanow.htm

Tramwaj miał być realizowany w technologii cichej, cokolwiek to znaczy. Wiemy że ciche pojazdy już istnieją, więc to nie jest żadne science fiction. Więc nie bardzo wiem, jakie miałyby być wady takiego rozwiązania. Będzie dodatkowy pojazd w al.RP, ale za to być może nieco mniej samochodów, które pojawią się tu niechybnie wraz z ciągnięciem al.RP dalej na południe (ma dochodzić w przyszłości pod sam Konstancin).

Pozdrawiam,
Staszek
SMMW

Awatar użytkownika
buba
tubylec
tubylec
Posty: 680
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:54

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: buba » 11 kwie 2012, 17:47

staszek75 pisze:Tak, zdecydowanie sprawę tramwaju trzeba stale drążyć. Jak skończą linię na Tarchomin, to będą planować kolejne i nasza jest w czołówce, co można przeczytać np. w aktualnej strategii transportowej miasta:
No, to drazmy.
Czy ktos moglby przedstawic argumenty ZA budowa tramwaju na Wilanow? Ja takowych nie znam (znam pare przeciw) i chcialbym sie doinformowac.

staszek75
radny (do 3 postów dziennie)
radny (do 3 postów dziennie)
Posty: 594
Rejestracja: 16 gru 2006, 17:19

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: staszek75 » 09 kwie 2012, 12:52

Tak, zdecydowanie sprawę tramwaju trzeba stale drążyć. Jak skończą linię na Tarchomin, to będą planować kolejne i nasza jest w czołówce, co można przeczytać np. w aktualnej strategii transportowej miasta:

http://strategiatransportowa.um.warszawa.pl/book04.html
"Spośród planowanych w mieście nowych tras tramwajowych największe uzasadnienie funkcjonalno-ruchowe mają:

trasa tramwajowa ul. Kasprzaka-Dworzec. Zachodni-ul.Banacha-pl. Unii Lubelskiej-Wilanów,
trasa tramwajowa pętla Winnica-most Północny-Młociny,
trasa tramwajowa w ciągu ulic Krasińskiego-Budowlana i św. Wincentego, od placu Wilsona do skrzyżowania ul. Budowlana/Odrowąża, i dalej do centrum handlowego w rejonie węzła Trasy AK z ul. Głębocką,
trasa tramwajowa z Tarchomina do pętli Żerań."
Tyle że w wieloletniej umowie miasta z Tramwajami Warszawskimi (do 2027 !) kasy na tę linię brak:
http://www.tw.waw.pl/inwestycje

Więc trzeba się przypominać...

Pozdrawiam,
Staszek
SMMW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”