Tramwaj do Wilanowa

Autobusy, tramwaje, metro... cokolwiek do nas dojeżdża lub dojeżdżać by mogło.
staszek75
radny
radny
Posty: 594
Rejestracja: 16 gru 2006, 17:19

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: staszek75 » 09 kwie 2012, 12:52

Tak, zdecydowanie sprawę tramwaju trzeba stale drążyć. Jak skończą linię na Tarchomin, to będą planować kolejne i nasza jest w czołówce, co można przeczytać np. w aktualnej strategii transportowej miasta:

http://strategiatransportowa.um.warszawa.pl/book04.html
"Spośród planowanych w mieście nowych tras tramwajowych największe uzasadnienie funkcjonalno-ruchowe mają:

trasa tramwajowa ul. Kasprzaka-Dworzec. Zachodni-ul.Banacha-pl. Unii Lubelskiej-Wilanów,
trasa tramwajowa pętla Winnica-most Północny-Młociny,
trasa tramwajowa w ciągu ulic Krasińskiego-Budowlana i św. Wincentego, od placu Wilsona do skrzyżowania ul. Budowlana/Odrowąża, i dalej do centrum handlowego w rejonie węzła Trasy AK z ul. Głębocką,
trasa tramwajowa z Tarchomina do pętli Żerań."
Tyle że w wieloletniej umowie miasta z Tramwajami Warszawskimi (do 2027 !) kasy na tę linię brak:
http://www.tw.waw.pl/inwestycje

Więc trzeba się przypominać...

Pozdrawiam,
Staszek
SMMW

Awatar użytkownika
SlawekSlawek
bywalec
bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 12 lip 2011, 15:25
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: SlawekSlawek » 08 kwie 2012, 14:24

Mnie też odpisali takie farmazony.
A moze tak jakaś mocniejsza akcja o ten tramwaj!
Wspolie moglibyśmy cos zadziałać!
Stan

Awatar użytkownika
sober
moderator
moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 23 sie 2010, 15:12
Lokalizacja: Nowy Wilanów
Typ profilu: Prywatny

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: sober » 06 kwie 2012, 12:20

Tylko się nie daj rozjechać :!:
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: garneck » 06 kwie 2012, 11:16

Idę się ustawiać na przystanek.
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4125
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Autobus - Linia 422

Post autor: YOGItheBEAR » 06 kwie 2012, 11:10

Czuwajcie, bo nie wiecie, kiedy Tramwaj przyjdzie... :D
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
garneck
autochton
autochton
Posty: 1077
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:57
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Tramwaj do Miasteczka Wilanów (wydzielony)

Post autor: garneck » 06 kwie 2012, 10:54

Lukor pisze:Informujemy także, że w układzie docelowym planowana jest realizacja trasy tramwajowej w ciągu ulic: Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej, która zapewni w przyszłości podstawową obsługę komunikacyjną Miasteczka Wilanów. Wówczas komunikacja autobusowa będzie pełniła funkcję uzupełniającą, zapewniając dowóz do nowej linii tramwajowej oraz do linii metra, a także obsługując obszary oddalone od komunikacji szynowej.
Uśmiałem się jak fretka :mrgreen:
The trouble with quotes on the Internet is that you never know if they are genuine. — Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Re: Druga linia metra do 2022 r. oraz tory tramw. do Wilanow

Post autor: Zdrowy » 28 kwie 2011, 12:25

Kolejny artykuł o tym samym.
Jedyny tekst o Wilanowie poniżej, całość pod linkiem.

" (...)
Do "pilnego rozpoczęcia" zakwalifikowano budowy linii (tramwajowej - przyp. Zdrowy) przez Spacerową i Sobieskiego na Stegny i do Miasteczka Wilanów.
(...)"

źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... lety_.html

stepien19
przybysz
przybysz
Posty: 76
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:16

Druga linia metra do 2022 r. oraz tory tramw. do Wilanowa

Post autor: stepien19 » 07 kwie 2011, 10:39

Co prawda tylko o tym wspomniano, ale w planach ma się pojawić.

Bilety komunikacji miejskiej zdrożeją w trzech etapach. Podwyżce ma towarzyszyć przyjęcie nowego planu inwestycji: druga linii metra w całości do 2022 r. oraz tory tramwajowe m.in. do Wilanowa i na Gocław
Wczoraj od rana ratusz dementował rewelacje "Rzeczpospolitej" i "Życia Warszawy" o drastycznej skali podwyżek i likwidacji popularnych biletów 20-minutowych. Z artykułów wynikało, że jednorazowe zdrożałyby do 2014 r. z 2,8 do 5,6 zł, zaś 30-dniowe z 78 do 134 zł. - Przewidujemy podwyżki, ale nie aż takie. To nieaktualna wersja zmian, jedna z wielu, którą rozpatrujemy - powiedział "Gazecie" Marcin Ochmański z biura prasowego ratusza
W styczniu pisaliśmy, że miasto zakłada podwyżkę w tym roku, a jej przegłosowanie przez Radę Warszawy planuje na czerwiec. Tymczasem w marcu projekt nowej taryfy biletowej urzędnicy wysłali do zaopiniowania przez związki zawodowe. Według naszego rozmówcy w ratuszu założenie było takie, by przedstawić im możliwie najwyższe ceny, bo przepisy zabraniają przekraczania skali podwyżki uzgodnionej ze związkowcami. Tymczasem "Rzeczpospolita" uznała tę wersję za pewnik i straszyła już na pierwszej stronie: "Szokujący cennik ZTM. Ratusz szykuje warszawiakom gigantyczną podwyżkę".

Potrzeba pieniędzy na inwestycje

Według Marcina Ochmańskiego ostateczną wersję nowych cen biletów miasto przedstawi do akceptacji radnym w maju. Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta informuje, że będzie się to wiązać ze zmianami w wieloletniej prognozie finansowej Warszawy do 2027 r. Trzeba w niej uwzględnić m.in. nowy termin otwarcia drugiej linii metra. - Całą trasę między Bemowem a Bródnem, ale bez odnogi na Gocław, zamierzamy oddać w 2022 r. - powiedział nam wczoraj.

W dodatku Unia Europejska, która dokłada się do tej inwestycji, wymaga, by w czerwcu ratusz podpisał aneks w umowie z Metrem Warszawskim. Jest w niej określona liczba kilometrów, które w kolejnych latach będą pokonywać pociągi. Dzięki temu można zaciągnąć kredyty na kupno nowych wagonów firmy Siemens.

Według dyrektora Ruty w umowie trzeba też zaktualizować termin otwarcia centralnego odcinka drugiej linii. Teraz jest to 1 stycznia 2012 r., nowa wersja mówi o 1 stycznia 2014 r. - Potem chcemy przedłużać tunele według wariantu ateńskiego: trzy stacje w kierunku Targówka i cztery w stronę Bemowa. A jeśli nie będzie na to pieniędzy, to najpierw na Targówek - zapowiada dyrektor Ruta. Końcowy przebieg trasy na Bródnie (czy przez Zacisze do stacji Rembielińska, czy raczej w stronę Zielonej Białołęki) miałby zostać wybrany po dodatkowych analizach.

W czerwcu miasto chciałoby też ustalić listę największych inwestycji tramwajowych na najbliższą dekadę. Leszek Ruta mówi o budowie nowych tras wzdłuż ul. Spacerowej i Sobieskiego na Stegny i do Miasteczka Wilanów, w bok od al. Waszyngtona na Gocław, z Żoliborza na Bródno przez most Krasińskiego i wzdłuż Modlińskiej z Żerania na Tarchomin. - Nie wykluczamy, że tam, gdzie to możliwe, początkowo byłyby to trasy dla autobusów, tak jak np. w Nantes. Chodzi o pozyskanie terenów pod inwestycje. W dalszej kolejności po zdobyciu dodatkowych funduszów byłyby budowane tory i kupowane wagony tramwajowe - planuje Leszek Ruta.
Lepiej raz do roku

W ten sposób tłumaczy pomysł, by radni od razu głosowali nad trzema etapami podwyżek cen biletów - od 1 września 2011 r., od 1 stycznia 2013 r. i od 1 stycznia 2014 r. - W dalszym ciągu mimo wzrostu cen nasze bilety 30-dniowe będą należeć do najtańszych w Polsce. Nie chcemy też likwidować biletów 20-minutowych - zapewnia. W Krakowie miesięczne już teraz kosztują 94 zł, we Wrocławiu - 98 zł, a w Poznaniu - 101 zł. W dodatku nie obejmują kolei miejskiej.

Leszek Ruta podkreśla, że na prośbę skarbnika miasta ZTM przedstawił różne warianty podwyżki, która ma pokryć rosnący deficyt budżetowy. Powtarza wersję, o której "Gazeta" pisała w styczniu: najmniej dotkliwa będzie dla stałych pasażerów. Np. bilety 30-dniowe zdrożałyby od września o 12-14 proc., czyli do 86-88 zł. Za to nowa cena jednorazowych wynosiłaby "około 3,5 zł", czyli o jedną czwartą więcej niż teraz. O 10-20 gr byłby od nich droższe bilety 40-minutowe. Na jeszcze większą skalę podwyżki muszą się przygotować pasażerowie linii podmiejskich, bo miasta i gminy sąsiadujące z Warszawą nie są w stanie dopłacać do komunikacji tyle, ile zakłada ZTM.

Wpływy z biletów przed podwyżką pokrywają tylko 30 proc. jej kosztów. Ostatnim razem ich ceny wzrosły przed trzema laty. Leszek Ruta: - Uważam, że lepiej robią to kolejarze, którzy co roku zarządzają podwyżkę o kilka procent. Wtedy jest to mniej odczuwalne dla pasażerów i budzi mniejsze emocje.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ilety.html

Pohor

Re: Tramwajem na Wilanów... odc. 696 - GW Stołeczna - 18.12.

Post autor: Pohor » 20 gru 2010, 22:11

Zdrowy, doceniam Twoją solidność kronikarską. Dzięki.

Hmm... 2020, 2020, to ile ja wtedy będę miał lat ...? ;)

Jak tramwaj będzie w 2020 to uznam to za sukces.
Ale szczerze mówiąc, wolałbym POW, Branickiego i Ciszewskiego, niż ten tramwaj.
Na tej trasie (nowego tramwaju) już jest komunikacja, a więc nie uznaje tego wydatku (inwestycji) jako niezbędnego, choć OCZYWIŚCIE bardzo potrzebnego.
Ulice przeze mnie wymienione są dla mnie i mojej dzielnicy ważniejsze.
To oczywiście moje subiektywne zdanie. :)

Awatar użytkownika
Zdrowy
osadnik
osadnik
Posty: 299
Rejestracja: 22 sie 2008, 22:20

Tramwajem na Wilanów... odc. 696 - GW Stołeczna - 18.12.2010

Post autor: Zdrowy » 20 gru 2010, 10:09

Nie wierzę, że dożyję dnia kiedy tramwaje dojadą na Wilanów, ale z kronikarskiego obowiązku uprzejmie donoszę...:

-------

Linia tramwajowa z Bemowa na Jelonki za 15 miesięcy
(...)
W kolejnych latach ma też powstać linia do Wilanowa. To jednak wciąż mgliste plany. Według Krzysztofa Karosa za odcinek od Dworca Zachodniego, m.in. wzdłuż Banacha do pl. Unii Lubelskiej, a dalej Goworka i Sobieskiego w stronę Miasteczka Wilanów, trzeba będzie zapłacić 600-700 mln zł (razem z wagonami). Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz nie wykluczyła w piątek, że miasto będzie się starać o dotacje na ten cel z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-20.

Krzysztof Śmietana
źródło: http://wyborcza.pl/1,94898,8837855,Lini ... siecy.html

-------

dla porównania.
Koszty budowy:
- węzła Łopuszańska-Jerozolimskie: 160 mln zł
- węzła Marsa: 124 mln zł
- Centrum nauki Kopernik: 365 mln zł
- stadionu Legii: 470 mln zł (-VAT)
- 1 km autostrady Stryków Pyrzowice: ~40 mln zł
- 1 km drogi ekspresowej (bez obiektów inżynieryjnych i poza miastem): ~18 mln zł
- mostu Północnego z przyległościami:~1 mld zł
- trasy siekierkowskiej od Witosa do Marsa (8,1 km): 1.6 mld zł
- mostu Świętokrzyskiego (2000 r.): 160 mln zł
- Świątyni Opatrzności Bożej (szacunki z 2005 r.): 110 mln zł
- al. Rzeczpospolitej: ~30 mln zł
- ratusza dz. Wilanów (szacunki z 2002 r.): ~17 mln zł
- II linii matra warszawskiego (7 stacji + tory, wszystko w ścisłym centrum miasta): 4.1 mld zł

Pohor

Post autor: Pohor » 12 lut 2009, 23:03

czyli po Rzeczypospolitej i tramwaju będziesz pół kredytu do przodu :D

reflektor2
przybysz
przybysz
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2006, 11:36

Post autor: reflektor2 » 12 lut 2009, 22:52

Oj, zanim wybudują Al. Rzeczyspolitej, spłacisz pół kredytu ;)

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Post autor: konkus » 12 lut 2009, 21:58

Co oczywiście nie przeszkadza deweloperom opowiadać bajek o planowanej wkrótce trasie "szybkiego tramwaju" łączącego MW z Centrum niczym metro naziemne. Ciekawe, jaki odsetek obecnych mieszkańców MW uwierzył tym zapewnieniom :).

Mi osobiście wystarczy, że wybudują Rzeczypospolitej i puszczą nią kilka autobusów. A swoją drogą - czytałem, że planowana jest likwidacja pętli Wilanów i przeniesienie jej na koniec Rzeczypospolitej, w okolice planowanej autostrady. I na to liczę. Bo jeśli chodzi o tramwaj - szybciej kredyt za mieszkanie spłacę, zanim tramwaj przez okno zobaczę ;)

Pohor

Post autor: Pohor » 12 lut 2009, 16:39

dobrze zrozumiałeś :)

ale na pewno nie będzie ani tej, ani tej

na 100 czczych gadań realizują się 3 pomysły, a to i tak po latach;
nie ma szans

Awatar użytkownika
konkus
moderator
moderator
Posty: 1729
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Królewskie Przedmieście
Kontaktowanie:

Post autor: konkus » 12 lut 2009, 14:24

Z tego, co rozumiem, NIE MA szansy na linię tramwajową do Wilanowa. Jest za to szansa dla Piaseczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komunikacja publiczna”