Reforma edukacji

Kulturalnie o sporcie, o edukacji dla sportu i edukacja kulturalna...
Awatar użytkownika
yav
moderator
moderator
Posty: 3112
Rejestracja: 04 gru 2012, 11:38
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Reforma edukacji

Post autor: yav » 14 wrz 2017, 9:40

J.Szubińska-Piszczek pisze:
13 wrz 2017, 20:54
No patrz, a ja wiem, "czego chce władza". Realizacji obietnicy wyborczej.
Proponuję zacząć od tych obietnic, które dotyczą jakości polityki - "dobrej zmiany", braku arogancji władzy i słuchania obywateli. Cała reszta poszłaby łatwiej. Chyba.

mithra
osadnik
osadnik
Posty: 361
Rejestracja: 23 lis 2013, 17:39
Lokalizacja: La Lumiere
Kontaktowanie:

Re: Reforma edukacji

Post autor: mithra » 14 wrz 2017, 8:37

karolina84 pisze:
14 wrz 2017, 0:08
J.Szubińska-Piszczek pisze:
13 wrz 2017, 20:54
YOGItheBEAR pisze:
13 wrz 2017, 20:31
Nie wiemy, czego chce "władza". Wiemy, że podejmuje kontrowersyjne działania bez merytorycznego uzasadnienia.

No patrz, a ja wiem, "czego chce władza". Realizacji obietnicy wyborczej. Dla Ciebie te działania są kontrowersyjne, a dla Polaków, którzy chcieli likwidacji gimnazjów nie są. Oczywiście masz prawo być niezadowolony i krytykować. Pamiętaj jednak, że jesteś w mniejszości.
To przykre. Bo ta władza ciesząca się poparciem 18% z 50% uprawnionych do głosowania realizuje obietnice wyborcze kosztem dzieci. Przerażające jest to, że nie dość, że ścisk (na razie niby bez znaczenia bo tylko 3 klasy siódme - ale co to będzie, gdy mój syn będzie tą 8 klasą, a jest ich 12 i liczba klas na rocznik nie maleje), to jeszcze chyba tajne komplety będą potrzebne bo podstawa programowa (szczególnie polski i historia) woła o pomstę do nieba!! :evil:
petycja do naszych radnych by wreszcie ruszyli d... i wybudowali szkoly , ktore juz dawno powinny stać

karolina84
bywalec
bywalec
Posty: 198
Rejestracja: 16 kwie 2014, 1:28
Lokalizacja: Ostoja Wilanów

Re: Reforma edukacji

Post autor: karolina84 » 14 wrz 2017, 0:08

J.Szubińska-Piszczek pisze:
13 wrz 2017, 20:54
YOGItheBEAR pisze:
13 wrz 2017, 20:31
Nie wiemy, czego chce "władza". Wiemy, że podejmuje kontrowersyjne działania bez merytorycznego uzasadnienia.

No patrz, a ja wiem, "czego chce władza". Realizacji obietnicy wyborczej. Dla Ciebie te działania są kontrowersyjne, a dla Polaków, którzy chcieli likwidacji gimnazjów nie są. Oczywiście masz prawo być niezadowolony i krytykować. Pamiętaj jednak, że jesteś w mniejszości.
To przykre. Bo ta władza ciesząca się poparciem 18% z 50% uprawnionych do głosowania realizuje obietnice wyborcze kosztem dzieci. Przerażające jest to, że nie dość, że ścisk (na razie niby bez znaczenia bo tylko 3 klasy siódme - ale co to będzie, gdy mój syn będzie tą 8 klasą, a jest ich 12 i liczba klas na rocznik nie maleje), to jeszcze chyba tajne komplety będą potrzebne bo podstawa programowa (szczególnie polski i historia) woła o pomstę do nieba!! :evil:

mithra
osadnik
osadnik
Posty: 361
Rejestracja: 23 lis 2013, 17:39
Lokalizacja: La Lumiere
Kontaktowanie:

Re: Reforma edukacji

Post autor: mithra » 13 wrz 2017, 23:54

Floyd pisze:
13 wrz 2017, 17:31
mithra pisze:
13 wrz 2017, 11:28
polecam fajny artykuł
http://dziecisawazne.pl/10-roznic-pomie ... -edukacji/
Lektura tego tekstu skłania do jednego wniosku - obecna "reforma", zakładająca, że edukacja w PRL-y była w porządku, poza powrotem do systemu, w którym 7-latki palą papierosy z 15-latkami (ochronie będą za to podlegały 6-latki), jest całkowitym zaprzeczeniem modelu fińskiego...
Powinniśmy czerpać dobre wzorce od innych, poprawiając nasz system, ale nie niszcząc tego, co u nas działa dobrze. Niestety obecna władza ma jeden cel - niszczyć i skutecznie go realizuje.
Gimnazja działały dobrze bo gimnazjaliści palili marychę wyłącznie z gimnazjalistami?A grupy eliminowały osobniki które śmiały nosić skarpet powyżej kostki???
Póki co wśród dziewięciolatko nie zauważyłam by w ogóle kumały ten temat? ( faje, marycha itp)
Chyba w sumie nie masz pojecia jak zachowują sie dzieci w klasach 1-3 ,jaka jest opieka jak się je odbiera,. z kim mają kontakt, jak działa świetlica itp.Dlatego piszesz to co piszesz.Myślę,że jednak warto przejść sie do najbliższej szkoły i obczaić jak to faktycznie wyglada, choćby po to żeby potem nie bazować na jakiś doniesieniach medialnych, a wyrobić sobie własne zdanie. W sumie to polecam bo często nasze wyobrażenia mijają się z faktami :)
bierute- wrzuć sobie w google opinie o gimnazjach ograniczając daty do sprzed 2015, jest cala masa badań i opinii.Nagonka na "deforme " zaczęła się wtedy kiedy Pis się za nią zabrał, ale przed tez było mnóstwo negatywnych opinii na temat tamtego systemu. Co oczywiście nie zmienia faktu, że reformy w szkolnictwa od dawien dawna robi się bez głowy i "na wariata"

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny
radny
Posty: 4337
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Reforma edukacji

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 13 wrz 2017, 20:54

YOGItheBEAR pisze:
13 wrz 2017, 20:31
Nie wiemy, czego chce "władza". Wiemy, że podejmuje kontrowersyjne działania bez merytorycznego uzasadnienia.

No patrz, a ja wiem, "czego chce władza". Realizacji obietnicy wyborczej. Dla Ciebie te działania są kontrowersyjne, a dla Polaków, którzy chcieli likwidacji gimnazjów nie są. Oczywiście masz prawo być niezadowolony i krytykować. Pamiętaj jednak, że jesteś w mniejszości.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4124
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Reforma edukacji

Post autor: YOGItheBEAR » 13 wrz 2017, 20:31

Post powyżej jest świetny. A potem następuje ostatnie zdanie, które w całości go skreśla. Nie wiemy, czego chce "władza". Wiemy, że podejmuje kontrowersyjne działania bez merytorycznego uzasadnienia. Na tym poprzestańmy.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Floyd
osadnik
osadnik
Posty: 443
Rejestracja: 05 lip 2014, 0:21

Re: Reforma edukacji

Post autor: Floyd » 13 wrz 2017, 17:31

mithra pisze:
13 wrz 2017, 11:28
polecam fajny artykuł
http://dziecisawazne.pl/10-roznic-pomie ... -edukacji/
Lektura tego tekstu skłania do jednego wniosku - obecna "reforma", zakładająca, że edukacja w PRL-y była w porządku, poza powrotem do systemu, w którym 7-latki palą papierosy z 15-latkami (ochronie będą za to podlegały 6-latki), jest całkowitym zaprzeczeniem modelu fińskiego...
Powinniśmy czerpać dobre wzorce od innych, poprawiając nasz system, ale nie niszcząc tego, co u nas działa dobrze. Niestety obecna władza ma jeden cel - niszczyć i skutecznie go realizuje.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1387
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Reforma edukacji

Post autor: bierute » 13 wrz 2017, 17:04

O ile się nie mylę, to nikt tu nie napisał, że system 6-3-3 jest lepszy niż 8-4, bo tak i koniec. Podawane sa rózne przykłady, np taki, ze polscy gimnazjaliści uzyskuja najlepsze wyniki w Europie. Problem jest w tym, że władza mówi, ze system 8-4 jest lepszy i koniec, bez zadnej głebokiej analizy i symulacji. Wprowadzany na rympał.

Każda zmiana powinna byc poprzedzona badaniami i pożądnie uargumentowana, ale obóz władzy ma jeden argument - wyssany z palca - ze tak chce suweren...

mithra
osadnik
osadnik
Posty: 361
Rejestracja: 23 lis 2013, 17:39
Lokalizacja: La Lumiere
Kontaktowanie:

Re: Reforma edukacji

Post autor: mithra » 13 wrz 2017, 16:18

YOGItheBEAR pisze:
13 wrz 2017, 12:10
Zróbmy 12 letnią podstawówkę i połączmy ją z przedszkolem. W normalnym społeczeństwie różne grupy wiekowe nie funkcjonują oddzielnie, najlepiej więc zróbmy to na uniwersytetach organizowanych w hali fabrycznej.

Żeby było jasne - nie naśmiewam się. Pokazuję miałkość argumentu "integracyjnego", choć w pełni zgadzam się, że te ciągłe testy więcej szkodzą w procesie edukacyjnym niż go wspierają. Problemem są jednak raczej owe testy i - jak pisała JSzP - permanentne przygotowywanie się do nich, a nie sama separacja etapów nauki.
No nie wiem Yogi czy sie nie naśmiewasz,w każdym razie finowie tez mogliby mieć ubaw z tego co piszesz , zwłąszcza ze na polu edukacji odnoszą sukcesy i nie odzielaja maluchów od starszaków.
BtW na uniwersytetach tez czesto studenci uczą sie od siebie, a im lepsza komunikacja miedzy wydziałami i miedzy rocznikami , tym lepiej sa potem przygotowani. Hala fabryczna to kiepski pomysł bo integracja lepiej pzrebiega w malych grupach, wiec troche ten tego, no... ;) nie w ta stronę po prostu
```.
Element integracyjny co do zasady jest be... mysle że warto zlikwidowac takze szkoły integracyjne i przedszkola. Niby dlaczego kaleki maialby sie uczyc z normalnymi? (ironia)

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4124
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Reforma edukacji

Post autor: YOGItheBEAR » 13 wrz 2017, 12:10

Zróbmy 12 letnią podstawówkę i połączmy ją z przedszkolem. W normalnym społeczeństwie różne grupy wiekowe nie funkcjonują oddzielnie, najlepiej więc zróbmy to na uniwersytetach organizowanych w hali fabrycznej.

Żeby było jasne - nie naśmiewam się. Pokazuję miałkość argumentu "integracyjnego", choć w pełni zgadzam się, że te ciągłe testy więcej szkodzą w procesie edukacyjnym niż go wspierają. Problemem są jednak raczej owe testy i - jak pisała JSzP - permanentne przygotowywanie się do nich, a nie sama separacja etapów nauki.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

mithra
osadnik
osadnik
Posty: 361
Rejestracja: 23 lis 2013, 17:39
Lokalizacja: La Lumiere
Kontaktowanie:

Re: Reforma edukacji

Post autor: mithra » 13 wrz 2017, 11:28

Pimo pisze:
13 wrz 2017, 8:55
A ja uważam i to od czasów gdy jeszcze chodziłem do podstawówki, że 7- i 15-latkowie w jednej szkole to rzecz niedobra, bo to są zupełnie różne etapy rozwoju młodego człowieka. Odcięcie po 6. klasie to był dobry moment, bo wtedy już widać i predyspozycje, i zainteresowania ucznia i te 3 lata przygotowania oraz kolejne 3 ostatecznego kształcenia w konkretnym kierunku byłyby najsensowniejsze. Niemniej zamiast poprawić wykonanie, powrócono do stanu sprzed 20 lat.
W normalnym społeczenstwie różne grupy wiekowe nie funkcjonują odzielnie wiec wiec odzielanie 7 latkow od 15 latków wydaje mi sie bez sensu. W Finlandii ( kraju cudu edukacyjnego jakby nie patrzyć) w podstawówce uczy sie razem 9 roczników i jakoś nikomu to nie przeszkadza a wrecz odwrotnie znakomicie funkcjonuje, w dodatku dzieci nie sa stresowane przygotowaniami do egzaminów, ale po prostu w praktycznych zadaniach realizują swoje kompetencje.
polecam fajny artykuł
http://dziecisawazne.pl/10-roznic-pomie ... -edukacji/

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4124
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Reforma edukacji

Post autor: YOGItheBEAR » 13 wrz 2017, 10:05

J.Szubińska-Piszczek pisze:
12 wrz 2017, 15:14
YOGItheBEAR pisze:
12 wrz 2017, 14:44
Układ gimnazjalny nie był idealny, ale powinien być poddany ewolucyjnej zmianie, a nie rewolucji przywracającej system mnożący biedę.

Chcesz powiedzieć, że po prawie 30 latach wolności Polak zarabia 1/4 tego, co Niemiec, bo jest niedouczony?
Odpowiem po pierwsze zamieszczając link do filmu, który wrzuciłem już wprawdzie do Słonia, ale z przyczyn techniczno-regulaminowych zapewne niektórym ;) umknął: Krótki film o prawdzie i fałszu

Odpowiem też tak: zależy który Polak i który Niemiec - podejrzewam, że ja zarabiam więcej niż Steffen, mój lektor niemieckiego. Gospodarka polska generalnie w porównaniu do gospodarki niemieckiej jest nadal zdecydowanie mniej kapitałowo nasycona, stabilna legislacyjnie oraz kulturowo. Pod tym ostatnim hasłem kryje się także będący podstawą polskiej transformacji indywidualizm, który - o ile był kluczowy na wstępnym etapie rozwoju gospodarczego, bo promował przedsiębiorczość - dziś stanowi ograniczenie względem zdecydowanie bardziej zsocjalizowanej kultury gospodarczej w Niemczech. To wszystko sprawia, że efektywność siły roboczej, a także potencjalne dochody z mniejszego kapitału są w Polsce mniejsze, ale... szybko rosną. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to poziom aspiracji 40 milionowego kraju, ale Polska w klasyfikacji "średniego dochodu" przegoniła Grecję i dogania Portugalię i Hiszpanię, a więc kraje, które są wprawdzie w ogonie "Starej Unii", ale w '89 roku nawet nie marzyliśmy, że w Polsce będzie żyło się tak, jak tam.

Istotna jest też kwestia nierówności dochodowych. Średniej pensji nie zarabia praktycznie nikt - to wynik działania arytmetycznego. Skala nierówności w Polsce mierzona wskaźnikiem Giniego jest wyższa niż w Niemczech stąd wrażenie "bogatego Niemca" jest jeszcze silniejsze. Jednocześnie pamiętać należy, że np. takie Mazowsze mierzy się z "problemem bogactwa", bo Warszawa tak zawyża średnią, iż nasz region jako "bogaty" nie kwalifikuje się do części unijnej pomocy.

Jak widać problem jest bardzo złożony i edukacja jest tylko jednym z elementów. Jednocześnie biorąc pod uwagę własne, niereprezentatywne obserwacje, mam wrażenie, że ex-gimbusy mają bardziej krytyczny stosunek do rzeczywistości i informacji niż pokolenie starsze, które kończyło ośmiolatkę.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1488
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Reforma edukacji

Post autor: Pimo » 13 wrz 2017, 8:55

A ja uważam i to od czasów gdy jeszcze chodziłem do podstawówki, że 7- i 15-latkowie w jednej szkole to rzecz niedobra, bo to są zupełnie różne etapy rozwoju młodego człowieka. Odcięcie po 6. klasie to był dobry moment, bo wtedy już widać i predyspozycje, i zainteresowania ucznia i te 3 lata przygotowania oraz kolejne 3 ostatecznego kształcenia w konkretnym kierunku byłyby najsensowniejsze. Niemniej zamiast poprawić wykonanie, powrócono do stanu sprzed 20 lat.

Awatar użytkownika
J.Szubińska-Piszczek
radny
radny
Posty: 4337
Rejestracja: 18 paź 2014, 9:32

Re: Reforma edukacji

Post autor: J.Szubińska-Piszczek » 12 wrz 2017, 18:49

Floyd pisze:
12 wrz 2017, 18:00
"Argument" radnej, że "system skracający etapy nauki był zły i koniec" idealnie oddaje sposób myślenia funkcjonariuszy obecnego reżimu.
Demokracja jest zła i koniec. Sądy są złe i koniec. Gimnazja są złe i koniec. System emerytalny jest zły i koniec. Państwo PRL - bis jest dobre i koniec.

Nie rozumie Pan argumentu, że system skracający etapy nauki jest zły? Dwa lata nauki i przygotowanie do egzaminu w gimnazjum, dwa lata nauki i przygotowanie do matury w liceum. Profesorowie licealni bez względu na opcję polityczną załamywali ręce, że zepsuto licea ogólnokształcące. "I koniec" był wyrazem tego, że mam powoli dosyć tłumaczenia oczywistych oczywistości. Nie jestem żadnym funkcjonariuszem, ale samorządowcem. Pan w kółko o jakimś reżimie i PRL. Widocznie nie ma Pan pojęcia, jak wyglądało wtedy życie, jeśli dokonuje Pan takich porównań.

Floyd
osadnik
osadnik
Posty: 443
Rejestracja: 05 lip 2014, 0:21

Re: Reforma edukacji

Post autor: Floyd » 12 wrz 2017, 18:00

A ta proporcja przez tych 30 lat poprawiła się kilkukrotnie - ale to nie jest ważne, prawda?

Cytowane wypowiedzi p. Matuszewskiego to żenada. 28 sierpnia książki były gotowe - a zamawiać trzeba było znacznie wcześniej. Fantastycznie! Wybór odpowiednich przez nauczycieli musiał więc nastąpić przed ich fizycznym udostępnieniem w księgarniach. Nie jest prawdą, że problem dotyczy gimnazjów - w tych szkołach książki są przecież po poprzednich rocznikach. Problem dotyczy podstawówki. Poza tym, jeśli szkoła złożyła zamówienie 20 sierpnia, to dlaczego jego realizacja ma nastąpić w połowie września. Toż to organizacyjne dno.

"Argument" radnej, że "system skracający etapy nauki był zły i koniec" idealnie oddaje sposób myślenia funkcjonariuszy obecnego reżimu.
Demokracja jest zła i koniec. Sądy są złe i koniec. Gimnazja są złe i koniec. System emerytalny jest zły i koniec. Państwo PRL - bis jest dobre i koniec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kultura, sport i edukacja”