Skarpa Ursynowska

Parki, trawniki, skwery, drzewa, psie kupy... czyli wszystko z gatunku move-and-plant
Awatar użytkownika
karadzi
radny
radny
Posty: 198
Rejestracja: 29 wrz 2009, 10:29

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: karadzi » 26 maja 2017, 15:24

Szanowni,

w nawiązaniu do dyskusji o Skarpie Urynowskiej. Na KŚEiR pojawiły się nowe info z Biura Infrastruktury m.st. W-wy - tu relacja z posiedzenia 22.05: https://www.facebook.com/StowarzyszenieMieszkancow/

Zasadniczo, w planach i koncepcjach miasta ma być to teren zalewowy, polder, miejsce retencjonowania wody z Potoku Służewieckiego, jako element zabezpieczenia przecipowodziowego. Inwestycja jest na etapie opiniowania przez SGGW, RDOŚ.

Sprawę będziemy monitorować i planuję KŚEiR tylko w tej sprawie.

Pozdrawiam
KR

mr mr
przybysz
przybysz
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2016, 15:12

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: mr mr » 25 maja 2017, 18:20


Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4048
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 25 maja 2017, 15:55

A'propos "ograniczonej przepustowości": gondola Doppelmayr w wersji 3S wykazuje przepustowość do 5.000 osób na godzinę.
https://www.doppelmayr.com/en/products/3s-gondola-lift/

To przepustowość porównywalna z autobusami Solaris Urbino 18 kursującymi co 2 minuty... Jak to nie jest wysoka przepustowość, to co nią jest?

Gondola porusza się z prędkością ok. 30 km/h i nie stoi w korkach ani na światłach. Zwalnia tylko na stacjach końcowych oraz przesiadkowych (jeśli takie na trasie się znajdą).

A inteligentne busy... hmmm... zważywszy, że trasa autobusu jest i tak wyznaczona przystankami - nie bardzo widzę szanse "objeżdżania korków" na Ciszewskiego.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Pimo
autochton
autochton
Posty: 1466
Rejestracja: 12 cze 2012, 20:38
Lokalizacja: SH
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: Pimo » 25 maja 2017, 13:31

henryk pisze:2. ciszewskiego bis jest drogą lokalną dla najbliższego sąsiedztwa - Mokotowa na krawędzi z Wilanowem, Ursynowa w okolicach ciszewskiego oraz Wilanowa (północna cześć miasteczka, wilanów wysoki, wilanów królewski)
Cały ruch do/z Vogla i MW w kierunku metra tamtędy pójdzie, odciążając al. Wilanowską. To jest zbyt duży ruch jak na lokalną drogę z jednym pasem w każdym kierunku.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4048
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 25 maja 2017, 8:44

Kolejka gondolowa jest mega przepustowa i skalowalna, bo na trasę możesz wypuścić część lub wszystkie bąbelki.
Nie było mowy o "zabójstwie komunikacyjnym", a o nieefektywnym dojeździe spoza Miasteczka.
Na koniec - sam byłem przez lata zwolennikiem "wszystkich trzech połączeń". Obecnie, obserwując z własnego auta ilość sterczącego w korkach "powietrza luzem" i złomu okupującego trawniki, zmieniłem zdanie. Miasto musi rozwijać się 3D, a poziom "0" powinien być zarezerwowany dla białka, a nie dla technologii.
Przy zalożeniu, że linia bylaby dociągnięta do Wilanowskiej, mając hub przesiadkowy przy Sobieskiego, drugą linię można pociągnąc wzdłuż Wilanowskiej na Służewiec Przemysłowy ze stacją pośrednią przy Dworcu Południowym. Bezkolizyjnie z Dolinką i Puławską oraz bez straty choćby pół pasa na Wilanowskiej. Taniej niż metro.
+1 ma przyszłość.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

henryk
autochton
autochton
Posty: 1246
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: henryk » 24 maja 2017, 21:09

Ja dalej będę przekonywać że budowa kolejki linowej vs normalnej drogi Ciszewskiego to gorsze rozwiązanie.

1. Jeżeli mówimy o przyszłości to przyszłością jest inteligentne miasto z autonomicznymi samochodami elektrycznymi/busami - gdzie trasa jest wyznaczona dynamicznie na podstawie zleceń (skąd - dokąd) osob które chcą jechać.. W takim przypadku gęsta sieć dróg (nawet wąskich) pozwala na lepszą optymalizację tras i zapewnienie bardzie płynnego i skutecznego transportu publicznego.
2. ciszewskiego bis jest drogą lokalną dla najbliższego sąsiedztwa - Mokotowa na krawędzi z Wilanowem, Ursynowa w okolicach ciszewskiego oraz Wilanowa (północna cześć miasteczka, wilanów wysoki, wilanów królewski). W przypadku gdy jej nie będzie osoby często będa musiały wydłużać drogę - co oznacza negatywne skutki dla środowiska, zwiększenie sumarycznego hałasu, lokalne korki w okolicach Branickiego/Al RP.
3. kolejka linowa nie spełnia kryterium przepustowości/skalowalności porównywalnej z innym transportem publicznym, dodatkowo nie zapewnia ciągłosci ruchu (realtywnie długie przerwy technologiczne, wysokie koszty bezpieczeństwa, skomplikowany sposób wejścia/wyjścia z kolejki). Stosuje się ją tak gdzie ze względów na ukształtowanie terenu nie da się zbudowac lub koszty są bardzo wysokie innego rozwiązania. Tutaj taki przypadek nie zachodzi.
4.Identyczne argumenty przyrodnicze na nie jak tutaj dla Ciszewskiego podnosiły Kabaty - dla Nowokabackiej (praktycznie identyczna sytuacja przyrodnicza), przy czym Nowokabacka będzie drogą zdecydowanie bardzej obciążoną (i przygotowana do dużego ruchu) niż kiedykolwiek może się stać Ciszewskiego. Nowokabacka jest budowana jako pierwsza, jednak uczciwość nakazuje zgodzi się równiez na Ciszewskiego jako dopełnienie układu drogowego.
5. Notabene nawet bez budwy przejścia przez skarpę Oś Królewska będzie się łączyć z Zdrową/Arbuzową i tym samym z Ursynowem. Lepiej ten ruch rozdzielić na dwa
6.Ciszewskiego nie będzie zabójstwem komunikacyjnym (niezgadzam się z twierdzeniem Yogiego i Rob-a) - lecz poprawą płynności komunikacyjnej. Tak jak wcześniej pisałem jeżeli ktoś będzie chciał dojechac np: do Sobieskiego z Ursynowa a mieszka przy Ciszewskiego to przecież może zrobić łuk - i jechac przez branickiego - czyli w takim przypadku zmiększy niepotrzebnie ruch na części odcinków dróg vs to co by zrobił dając bezpośrednio.
7. Co do terenów zalewowych - to jak patrzyłem na slajd z prezentacji Ciszewskiego bis - właśnie biegnie skrajem, a nie przez środek.

rob
osadnik
osadnik
Posty: 388
Rejestracja: 04 gru 2012, 20:45
Lokalizacja: Dobry Dom
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: rob » 24 maja 2017, 20:39

:!: :!: Yogi ma w 200% rację :!: :!:

Tylko niestandardowe myślenie tak zwane wizjonerstwo powoduje rozwój infrastruktury w sposób zrównoważony przewidujący przyszłość we wszystkich wymiarach społecznych jak i również przyrodniczych,lecz niestety powoduje również silny opór i brak zrozumienia ciemnej masy społecznej.
Jak pokazuje historia właśnie takie propozycje szanują i rozwijają możliwości dla przyszłych pokoleń lecz ich wprowadzenie wymaga dużych nakładów pracy mądrych ludzi.
Yogi super powinniśmy zainteresować tą koncepcją miasto lub odpowiednie organy rządowe i samorządowe może jest jakaś droga formalnego zgłoszenia tej koncepcji.
Może jakiś Radny/a ma wiedzę na sformalizowanie wniosku ?

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4048
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: RE: Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 24 maja 2017, 9:05

color1 pisze:
YOGItheBEAR pisze:Tymczasem rozwiazanie napowietrzne nie kolidowałoby z tymi planami, zapewniało skuteczna komunikację i...
jaką komunikację ? samochodową ?
zastanawiałeś się może jaka jest wydajność takiego wagonika napowietrznego ?
jako atrakcja weekendowa (gdyby budżet miasta pękał w szwach od nadmiaru gotówki), może i fajnie wizerunkowo ale to nie ma nic wspólnego z usprawnieniem ruchu, zwłaszcza SAMOCHODOWEGO.
tak więc swoje pomysły spokojnie włóż między bajki.
SAMOCHODOWY mnie kompletnie w tym aspekcie nie martwi, bo:
1. budowana jest Nowokabacka, a za moment też Branickiego.
2. Po oddaniu POW obciążenie Dolinki Służewieckiej spadnie
3. Do Ciszewskiego-bis z reszty Wilanowa nie da się wygodnie dojechać...

To jest miasto. A miasto wymaga rozwiązań opartych o transport publiczny. Kolejki aglomeracyjne są konstruowane tak, aby spełnić kryteria przepustowości i skalowalności - przestań myśleć o gondolce jak o krzesełku na Szrenicę. To nowoczesne, niezawodne rozwiązania o ogromnej pezepustowości.
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
Szatyn
osadnik
osadnik
Posty: 389
Rejestracja: 09 sty 2014, 12:49
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: Szatyn » 23 maja 2017, 23:28

bierute pisze:zgadzam sie z henrykiem i DiJ. Im więcej połączeń pomiedzy dzielnicami tym każde z nich będzie mniej uciążliwie. Stawiam dulary przeciwko orzechom, ze przeciwnicy połaczenia Ciszewskiego mieszkają w jej okolicy i absolutnie nie maja nic przeciwko powstawaniu np. Nowokabackiej. :lol: I tu jest czubek nosa pogrzebany.

A porada, zeby skrót przez skarpę zastąpić al.Wilanowską uwazam za bardzo zabawny. Ludzie jeżdżą skrótem własnie po to, aby nie jeździć al.Wilanowską. Poza tym nie wszyscy pracują w cubicu w Mordorze od 9-17 żeby korzystac z miejskiego transportu.
bierute, poproszę w takim razie dolary ;)
Tak, ja mieszkam na Ostoi, w budynku, który obecnie będzie w zasadzie najbliżej ulicy Ciszewskiego-bis, owszem, uważam też, że obszar przy Skarpie wraz z terenami przyległymi trzeba chronić, w zasadzie codziennie z mojego okna widzę sarny, dziki, zające, lisy, o bażantach nie wspominając. Co roku w te okolice przylatuje też piękna Wilga Zwyczajna, nieraz przelatuje nad moim balkonem Czapla Siwa czy Bociany. W nocy na wiosnę i w lecie czuję się jakbym mieszkał w dżungli, tak donośny jest śpiew ptaków. Jestem więc jak najbardziej za ochroną tego wszystkiego, co jak na warunki miejskie jest po prostu niesamowite. Ale kupując tu mieszkanie zdawałem sobie sprawę z tego, że w przyszłości powstanie Ciszewskiego-bis (choć wcale nie musiało być to takie oczywiste, przypomnę, że wg obecnie obowiązującego mpzp połączenia tego nie ma, jest jedynie droga dojazdowa do przyszłej zabudowy jednorodzinnej ekstensywnej). Mimo to, uważam nadal, że jakieś połączenie z Ursynowem powinno tu powstać, czy to droga, czy to kolej linowa jak to nowatorsko wymyślił Yeti i chwała mu za to :) Jeżeli natomiast droga miała by powstać to w sposób PRZEMYŚLANY. Najpierw musi powstać Nowokabacka (to już blisko), ale przede wszystkim też POW i Branickiego-bis. Moim zdaniem dopiero wtedy będzie czas na Ciszewskiego-bis, bo to jedyny sposób żeby ingerencja w ten przyrodniczo naprawdę wyjątkowy obszar była możliwie jak najmniej szkodliwa dla natury. Przestań więc oskarżać tych wszystkich, którzy chcą ochrony tego obszaru bo patrzysz bardzo krótkowzrocznie...

color1
bywalec
bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 23 mar 2011, 23:39
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: color1 » 23 maja 2017, 21:48

YOGItheBEAR pisze:Tymczasem rozwiazanie napowietrzne nie kolidowałoby z tymi planami, zapewniało skuteczna komunikację i...
jaką komunikację ? samochodową ?
zastanawiałeś się może jaka jest wydajność takiego wagonika napowietrznego ?
jako atrakcja weekendowa (gdyby budżet miasta pękał w szwach od nadmiaru gotówki), może i fajnie wizerunkowo ale to nie ma nic wspólnego z usprawnieniem ruchu, zwłaszcza SAMOCHODOWEGO.
tak więc swoje pomysły spokojnie włóż między bajki.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4048
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 23 maja 2017, 20:31

Zakorkowana
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1365
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: bierute » 23 maja 2017, 20:29

YOGItheBEAR pisze: Ciszewskiego było zawsze popychane przez Ursynów jako dogodny skrót do Sobieskiego.
najlepszym skrótem z Ursynowa do Sobieskiego jest Dolina Służewiecka, która dzięki POW, Branickiego i Ciszewskiego się zluzuje. :roll:

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4048
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 23 maja 2017, 17:36

color1 pisze:
rob pisze:Yogi raczej ma rację faktycznie Ciszewskiego bis stanie się dla miasteczka i osi królewskiej zabójstwem komunikacyjnym w skali mieszkańców wszystko będzie pchać się lokalnie z Ursynowa na oś.
wilanów to jednak coś więcej niż wasze miasteczko i wasza oś
Nie rozumiem skąd tyle... pogardy? dla mieszkańców nowego (?) osiedla. Od zawsze twierdziłem, że Wilanów to zdecydowanie więcej niż Miasteczko i dlatego uważałem, że skupianie się na Ciszewskiego jest błędem, bo ono nie rozwiązuje żadnych problemów dzielnicy - choćby dlatego, że od jednej z głównych arterii dzielnicy jaką jest Wilanowska nie da się do niej dojechać. Ciszewskiego było zawsze popychane przez Ursynów jako dogodny skrót do Sobieskiego. W przeciwieństwie do tzw. Nowokabackiej, którą Ursynów uważał za "oblężenie ich metra przez okoliczne wiochy". Będzie Branickiego, które jest naturalnym przedłużeniem Vogla i a przez Przyczółkową i od Sobieskiego jest dostępna dla północnej części dzielnicy. Ciszewskiego to kwiatek do kożucha z punktu widzenia samochodów, a z punktu widzenia rezerwatu na Skarpie - koniec.

Do tego na aktualnych projektach DGKiA teren pod skarpą ma być ogrodzony wałem i stanowić polder zalewowy dla nadmiaru wody z POW. Nie przyglądałem się dokładnie planom, ale przez środek polderu zbudują drogę, która rozetnie wały lub ograniczy powierzchnię polderu? Dlatego zakładam, że na dziś Ciszewskiego staje się w priorytetach "głęboką rezerwą". Tymczasem rozwiazanie napowietrzne nie kolidowałoby z tymi planami, zapewniało skuteczna komunikację i... było nośne PRowo dla Miasta. Same zalety. To się na Świecie już dzieje!
Obrazek
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

JarekN
przybysz
przybysz
Posty: 10
Rejestracja: 28 kwie 2016, 11:48

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: JarekN » 23 maja 2017, 14:24

rob pisze:Yogi raczej ma rację faktycznie Ciszewskiego bis stanie się dla miasteczka i osi królewskiej zabójstwem komunikacyjnym w skali mieszkańców wszystko będzie pchać się lokalnie z Ursynowa na oś.
zabrońmy inny przyjeżdżać z Ursynowa na Wilanów
sami wymagajmy skrótu na Ursynów

przemoka
bywalec
bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:25
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: przemoka » 23 maja 2017, 12:33

korczak pisze:Kiedyś były przedstawiane wstępne założenia Ciszewskiego zgodnie z którymi ta ulica ma służyć głównie komunikacji publicznej, co za tym idzie ma być na niej duża ilość progów zwalniających (dostosowanych do szerokości rozstawu osi autobusów), zwężeń etc. tak by była jak najmniej atrakcyjna dla aut. Czy ta koncepcja jest dalej obowiązująca? Nie wiem.

Najprościej zrobić "fotobudkę" - wjeżdżasz samochodem, budka robi fotkę i za kilka dni dostajesz mandat. Nie wiem ile jest teraz w cenniku za wjazd na zakaz ruchu, ale myślę, że to by sprawę załatwiło. Niemniej jednak uważam, że szkoda niszczyć przyrodę, która tam jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rekreacja i zieleń publiczna”