Skarpa Ursynowska

Parki, trawniki, skwery, drzewa, psie kupy... czyli wszystko z gatunku move-and-plant
korczak
bywalec
bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 18 maja 2015, 17:11

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: korczak » 23 maja 2017, 10:12

Kiedyś były przedstawiane wstępne założenia Ciszewskiego zgodnie z którymi ta ulica ma służyć głównie komunikacji publicznej, co za tym idzie ma być na niej duża ilość progów zwalniających (dostosowanych do szerokości rozstawu osi autobusów), zwężeń etc. tak by była jak najmniej atrakcyjna dla aut. Czy ta koncepcja jest dalej obowiązująca? Nie wiem.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: bierute » 23 maja 2017, 1:56

ruchu z Ursynowa i tak się nie da zatrzymać, będzie przecież Branickiego.

color1
bywalec
bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 23 mar 2011, 23:39
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: color1 » 22 maja 2017, 23:37

rob pisze:Yogi raczej ma rację faktycznie Ciszewskiego bis stanie się dla miasteczka i osi królewskiej zabójstwem komunikacyjnym w skali mieszkańców wszystko będzie pchać się lokalnie z Ursynowa na oś.
wilanów to jednak coś więcej niż wasze miasteczko i wasza oś

Awatar użytkownika
Roberto1
bywalec
bywalec
Posty: 193
Rejestracja: 18 lis 2011, 8:58
Lokalizacja: Ostoja Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: Roberto1 » 22 maja 2017, 21:11

color1 pisze:A ja uważam ją za BARDZO potrzebną, bardziej niż Nowokabacką, i nie wypowiadam się za innych tylko za siebie. I CO MI ZROBISZ ?
Czekam na nią od wielu lat i mam nadzieję się doczekać.
To przeczytaj jeszcze raz co napisałeś w poprzednim poście zanim odpowiesz. Co Tobie zrobię? Pewnie będę z Tobą polemizował a co myślałeś?? :mrgreen:

rob
osadnik
osadnik
Posty: 404
Rejestracja: 04 gru 2012, 20:45
Lokalizacja: Dobry Dom
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: rob » 22 maja 2017, 20:33

Yogi raczej ma rację faktycznie Ciszewskiego bis stanie się dla miasteczka i osi królewskiej zabójstwem komunikacyjnym w skali mieszkańców wszystko będzie pchać się lokalnie z Ursynowa na oś.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4310
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 22 maja 2017, 14:27

Pod mój blok się nie da. Konserwator...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

color1
bywalec
bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 23 mar 2011, 23:39
Lokalizacja: ADMINIE dodaj MOJĄ!
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: color1 » 22 maja 2017, 14:25

YOGItheBEAR pisze: Patrzę na mapę i stację wilanowską można by wyciągnąć za Robygiem i Sawą nawet do rogu Wilanowska/Rzeczypospolitej albo na teren gdzie niegdyś PZPN miał budować swoją siedzibę...
proponuję wyciągnąć wprost pod klatkę twojego bloku, a jak jeszcze sfinansujesz budowę tego cuda to możesz sobie jeździć gondolą do woli....

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4310
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 22 maja 2017, 13:02

bierute pisze:
YOGItheBEAR pisze: Rozmawiamy chyba w różnych językach,
błagam, yogi. wszyscy wiemy, ze od wielu lat problemem w tej części Warszawy jest połączenie drogowe z południa na północ i zadna kolejka linowa ani wyciąg krzesełkowy tego nie zastąpi.
Moment - akurat z południa na północ w Warszawie jeździ się nieźle. Problemem jest podróżowanie wschód-zachód. Głównie dlatego, że trudno przebić się przez miejskie autostrady północ-południe. Budowa nowych dróg to... droga donikąd, a dzisiejsze problemy z Dolinką Służewiecką rozwiążą się w znacznym stopniu w perspektywie kilku lat wraz z oddaniem POW ulica ta przestanie być "przedłużeniem autostrady". Dlatego uważam, że warto jest myśleć perspektywicznie i nieszablonowo. Wiele osób wcale nie oczekuje "budowy ulicy" - większości zależy na sprawnym dotarciu z punktu A do punktu B. Umożliwienie realizacji tego celu własnym samochodem jest sukcesem tak złudnym jak krótkotrwałym. Paradoksalnie Ciszewskiego-bis może doprowadzić do jeszcze większego zakorkowania Sobieskiego, bo będzie to kolejny wyjazd ze 150 tys. Ursynowa. Może się więc okazać, że to skok z deszczu pod rynnę.

Efektywne miasto powinno stawiać na transport publiczny, a koleje linowe i napowietrzne to nowe, nie w pełni jeszcze odkryte możliwości w zakresie przemieszczania się. Średnia prędkość takiego cuda to 35 km/h - więcej niż samochód na zatłoczonych (nie zakorkowanych) ulicach. Skreślanie tego rozwiązania a'priori jest więc mało "smart"...

Patrzę na mapę i stację wilanowską można by wyciągnąć za Robygiem i Sawą nawet do rogu Wilanowska/Rzeczypospolitej albo na teren gdzie niegdyś PZPN miał budować swoją siedzibę...
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

przemoka
bywalec
bywalec
Posty: 246
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:25
Lokalizacja: Zdrowa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: przemoka » 22 maja 2017, 12:52

Nie mieszkam przy skarpie, ani blokach Robyga przy Osi. Natomiast byłem tam niedawno i byłem zaskoczony jak tam fajnie i słychać dźwięki przyrody. Owszem, fajnie byłoby mieć połączenie drogowe do Ciszewskiego, ale nie jest mi ono aż tak do życia niezbędne. Za 3 lata będzie Branickiego - Płaskowickiej - piękne, duże dwa pasy w każdym kierunku, więc niech tamtędy idzie ruch. Teraz ma się zbudować Zdrowa, która się pewnie połączy z Arbuzową, więc będzie to jakaś drobna alternatywa dla Wilanowskiej, zwłaszcza dla tych, którzy jadą z Ursynowa.
I zgadzam się z Yogim, że kolejka będzie fajną atrakcją. Grunt, żeby była podpięta pod stację metra od strony Ursynowa, a od strony Wilanowa pod stację tramwajową.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4310
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 22 maja 2017, 12:42

Kolejny filmik Doppelmyer'a pokazujący możliwości technologiczne:
https://youtu.be/XipANwcVnRI

Przy okazji znalazłem nawet rozwiązanie umożliwiające nawet transport samochodów... :shock:
https://youtu.be/CQIwI7QKqO4
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: bierute » 22 maja 2017, 12:41

YOGItheBEAR pisze: Rozmawiamy chyba w różnych językach,
błagam, yogi. wszyscy wiemy, ze od wielu lat problemem w tej części Warszawy jest połączenie drogowe z południa na północ i zadna kolejka linowa ani wyciąg krzesełkowy tego nie zastąpi.

Awatar użytkownika
bierute
autochton
autochton
Posty: 1411
Rejestracja: 04 kwie 2008, 12:39

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: bierute » 22 maja 2017, 12:36

zgadzam sie z henrykiem i DiJ. Im więcej połączeń pomiedzy dzielnicami tym każde z nich będzie mniej uciążliwie. Stawiam dulary przeciwko orzechom, ze przeciwnicy połaczenia Ciszewskiego mieszkają w jej okolicy i absolutnie nie maja nic przeciwko powstawaniu np. Nowokabackiej. :lol: I tu jest czubek nosa pogrzebany.

A porada, zeby skrót przez skarpę zastąpić al.Wilanowską uwazam za bardzo zabawny. Ludzie jeżdżą skrótem własnie po to, aby nie jeździć al.Wilanowską. Poza tym nie wszyscy pracują w cubicu w Mordorze od 9-17 żeby korzystac z miejskiego transportu.

Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
ursus adminos terribilis
ursus adminos terribilis
Posty: 4310
Rejestracja: 28 mar 2011, 16:44
Lokalizacja: Royal Axis
Typ profilu: Prywatny

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: YOGItheBEAR » 22 maja 2017, 12:16

DiJ pisze:Pisanie, że połączenie Ciszewskiego bis nie jest potrzebne to czysta hipokryzja. Tych (Ursynów-Wilanów) połączeń powinno być jak najwięcej. Tylko wtedy będą one miały charakter lokalny. Jak będzie jedno to cały ruch się tam skupi i już lokalne nie będzie. Połączenie Ciszewskiego, Branickiego i Nowokabacka to minimum, które musi być wykonane.
Rozmawiamy chyba w różnych językach, bo mam wrażenie, że doszło do nieporozumienia. Nikt nie mówi o "braku połączenia". Po prostu cześć osób wskazuje, że połączenie zrealizowane w formie ulicy będzie miało negatywny wpływ na resztki rezerwatu Skarpy. Stąd koncepcja alternatywna - połączenie napowietrzne. Połączenie, które mogłoby być zarówno atrakcją turystyczną, jak i immanentnym elementem komunikacji publicznej. Elementem spektakularnym i wykorzystywanym już w różnych miejscach na świecie. Kwestią technicznej analizy powinna być lokalizacja stacji po stronie wilanowskiej oraz możliwość dociągnięcia linii aż do P&R przy KEN.

Oczywiście - rozwiązanie to ma pewne mankamenty technologiczne: nie da się do niego wpakować swojego SUVa oraz co jakiś czas wymaga przestojów technicznych. Niemniej jednak zapewnia maksymalnie ograniczoną ingerencję w walory przyrodnicze Skarpy oraz pozwala na podziwianie jej uroków z perspektywy dotychczas większości niedostępnej - z powietrza.

Żyjemy w mieście, czyli czymś, co przechodzi obecnie proces kompletnej, rewolucyjnej redefinicji. Z kolejnych zakątków globu dochodzą informacje o zamknięciu kolejnych obszarów dla samochodów prywatnych i zazielenianiu rejonów pokrytych wcześniej betonem. Na Skarpie mamy bezprecedensową szansę stworzenia nowego standardu komunikacyjnego dla Warszawy jutra. Może kolejnymi aplikacjami tego standardu powinny być alternatywne przeprawy przez Wisłę lub alternatywny środek transportu pomiędzy dachami biurowców na Służewcu? Że nie wspomnę o ewentualnej alternatywie dla buspasa lub trudnego do zmieszczenia tramwaju na Wilanowskiej... Upieranie się dziś przy ulicy, którą mogę przejechać własnym czterokołowcem bez rozważenia alternatywnych opcji jest więc nieco... ograniczające do perspektywy 2D w Świecie 4.0.

Austriackie firmy takie jak Doppelmyer czy Leitner dysponują całymi wydzielonymi działami, które zajmują się realizacją rozwiązań stricte aglomeracyjnych. Dlaczego więc na dzień dobry oddawać myślenie o tym połączeniu tylko w ręce Strabag i Skanska? ;)

Takie rozwiązanie z "oknem w podłodze" jak w Koblencji byłoby bardzo spektakularne...
https://youtu.be/khPeFLSDpMw

A tu jeszcze broszura Leitner'a:
https://www.leitner-ropeways.com/filead ... erkehr.pdf
Nie mów 'inni tak robią', ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. Demostenes
Ludzie o niskim poczuciu własnej wartości często skarżą się, że inni traktują ich "z góry".

Awatar użytkownika
DiJ
bywalec
bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:16
Lokalizacja: Pod Koroną
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: DiJ » 20 maja 2017, 21:32

Pisanie, że połączenie Ciszewskiego bis nie jest potrzebne to czysta hipokryzja. Tych (Ursynów-Wilanów) połączeń powinno być jak najwięcej. Tylko wtedy będą one miały charakter lokalny. Jak będzie jedno to cały ruch się tam skupi i już lokalne nie będzie. Połączenie Ciszewskiego, Branickiego i Nowokabacka to minimum, które musi być wykonane.

henryk
autochton
autochton
Posty: 1267
Rejestracja: 16 maja 2013, 22:12
Lokalizacja: Apartamenty Atmosfera
Kontaktowanie:

Re: Skarpa Ursynowska

Post autor: henryk » 19 maja 2017, 7:19

Roberto1 pisze: A argumenty Henryka zupełnie do mnie nie przemawiają. Zbudujmy więcej dróg to będzie bardziej ekologiczne??!! Idiotyczne.
Mniejsza siatka dróg oznacza sumaryczną dłuższą drogę jaką jadą samochody - zwłaszcza w przypadku tak gęstej zabudowy jak mamy do czynienia z Ursynowm i Wilanowem. To znaczy że ilość przejechanych kilometrów bez Ciszewskiego wzrasta, a tym samym ilość zanieczyszczeń i pyłów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rekreacja i zieleń publiczna”